AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Druga generacija Opel Movana donosi dašak svežeg vazduha na evropsko tržište lakih dostavnih vozila, sa inovativnim tehnologijama i odličnom funkcionalnošću i ekonomičnošću. Debi ovog raznovrsnog kombija, koji je premijerno prikazan na sajmu „BEOTRUCK“ u Beogradu, takođe predstavlja novu strategiju Opelovih modela za jačanje i širenje linije dostavnih vozila:

Kompanija pojačava aktivnosti u sektoru u kome ima impresivnu tradiciju i dokazanu stručnost. Ciljevi su ambiciozni u skladu sa tim: Do 2013. novi Movano planira da udvostruči obim prodaje sa 10.000 na 15.000 jedinica sadašnjeg modela širom Evrope. Uporedne prednosti: dizajn, unutrašnjost i raznovrsnost modela Novi Movano ima izražajan i snažan prednji deo koji mu daje prepoznatljiv izgled. Sa prepoznatljivim elementima stila, kao što je rešetka u obliku trapeza, horizontalna hromirana šipka sa redizajniranim logom Opela i prepoznatljivi nabori na haubi, Movano je čist predstavnik ovog brenda. Inženjeri i dizajneri su obratili posebnu pažnju na unutrašnji dizajn kabine. Rezultat toga je kabina koja je 5,7 cm duža od kabine modela koji izlazi iz proizvodnje, koja može da se pohvali vrhunskim izdržljivim materijalima i površinama, odličnom vidljivošću i velikim brojem praktičnih odeljaka za odlaganje stvari. Takođe poseduje višestruko podesiva sedišta kao i mogućnost podešavanja visine volana, što svakom vozaču omogućava da zauzme udoban položaj za vožnju.

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Novi Opel Movano ima najširi mogući spektar oblika karoserije na tržištu komercijalnih vozila, nudeći model za svaku namenu kupca. Ponuda uključuje panel dostavna vozila (dostupna u četiri dužine i tri visine vozila), kombije za prevoz putnika, platforme, šasije i pikap modele, kao i kombije. Vozila su takođe dobro opremljena za posebne konverzije ili poboljšanja, a neke posebne verzije - kao što su modeli sa dizalicama – se mogu preuzeti u fabrici. Novi Movano je sada dostupan u četiri različite dužine koje donose više od četiri metra dužine tovarnog dela i njegovu veću zapreminu, sa do 17 kubmih metara kod verzije L4. Ova poslednja generacija ujedno uključuje varijante sa pogonom na zadnje točkove, dostupne sa dvostrukim točkovima i napred i pozadi, zahvaljujući kojima bruto težina dostiže do 4,5 tone.

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Fleksibilna platforma sa pogonom na prednje i zadnje točkove Po prvi put, novi Movano nudi pogon na zadnje točkove (RWD) pored modela sa pogonom na prednje točkove (RFWD), zahvaljujući njegovoj modularnoj platformi bez premca. RWD varijante pružaju jaču vuču na neasfaltiranom putu, kao i povećanu snagu vuče. Dvostruki zadnji točkovi dostupni su kod panel dostavnih vozila i u izvedbi samo sa šasijom i kabinom. Dvostruki zadnji točkovi su standardni na vozilima bruto težine 4.5 tona, a opciono su dostupni i u izvedbi težine tri tone. FWD modeli poseduju transverzalno postavljene motore dok su RWD verzije sa uzdužno postavljenim motorima.

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Najbolje vrednosti dimenzija tovarnog dela i nosivosti tereta Tovarni delovi varijanti dostavnog panel vozila nude najbolju pristupačnost u klasi, olakšan utovar, visinu stajanja i kapacitet tereta. U vozilu se može smestiti do 17 kubnih metara tereta sa maksimalnom dužinom teretnog dela od 4,4 metra. Bruto težina vozila se povećava na 4,5 tona dok je maksimalno opterećenje 2,5 tona, zavisno od varijante karoserije. Novi Movano je ujedno i odličan kandidat za vozilo za vuču, koje je u stanju da vuče do 3 tone. Maksimalna bruto težina vozila je sada 7,5 tona. Pored kapaciteta i dimenzija, ergonomičnost i funkcionalnost igraju odlučujuću ulogu u svetu teških dostavnih vozila. Novi Opel Movano je vozilo vrhunske praktičnosti za svakodnevnu upotrebu. FWD modeli su sa niskim podom u utovarnom delu radi lakog pristupa teretnom delu, dok bočna klizna i zadnja krilna vrata sa malim otvorima maksimalno olakšavaju utovar i istovar. Zadnja vrata su sa standardnim otvaranjem pod 180 stepeni, dok je verzija sa otvaranjem od 270 stepeni opciona. Standardna bočna, klizna, utovarna vrata su sa maksimalnom širinom od 1270 mm (1050 mm na L1 verziji), tako da je moguć bočni utovar evro-paleta dok je maksimalna visina 1780 mm. Široko otvaranje zadnjih vrata od 1580 mm i maksimalna visina do 1820 mm uz povećan međuprostor za ubacivanje tereta između lukova zadnjih točkova od 1380 mm olakšavaju utovar, dok prave bočne strane obezbeđuju prostornu efikasnost.

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Efikasan i živ: nova generacija CDTI motora Nova linija četvoro-cilindarskih komon rejl dizel motora (2.3 CDTI) pruža nižu potrošnju i emisiju gasova. Motori su raspoloživi u tri nivoa izlazne snage sa 74 kW/100 ks, 92 kW/125 ks i 107 kW/146 ks. Sa opcionim rezervoarom od 105-litara, opseg kretanja je gotovo 1.400 kilometara. Naročita pažnja je posvećena nižoj potrošnji goriva u stvarnim uslovima vožnje a ne samo prema kombinovanom evropskom ciklusu. Uprkos manjoj zapremini u odnosu na model koji izlazi iz proizvodnje verzija 2.3 CDTI isporučuje veći obrtni momenat uz manji broj obrtaja, oslobađa manje ugljendioksida i može da pređe više po litri goriva. Pored toga, ventili su na lančani pogon radi nižih troškova održavanja. Sve varijante su sa šestostepenim manuelnim menjačima. Automatizovani Easytronic prenos koji kombinuje visoku efikasnost sa udobnošću rukovanja automatskog menjača je dostupan kao opcija kod dve snažnije verzije. Sva tri motora su u skladu sa Euro 4 standardima emisije izduvnih gasova. Motori se mogu naručiti i sa posebnim dizel filterom za sitne čestice. Dodatna, naročito ekonomična varijanta sa niskom emisijom ugljendioksida će biti pridodata programu vozila u drugoj polovini 2010. godine.

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Izvrsna ekonomičnost zahvaljujući niskim radnim troškovima Novi Opel Movano postavlja standarde po pitanju ekonomičnosti. U osnovi ovoga je izvrstan kvalitet proizvodnje i samog proizvoda, koji kao posledicu ima visoku pouzdanost i dug vek trajanja, kao i visoke projekcije rezidualnih vrednosti (vrednosti koje proizvoda zadržava po isteku određenog vremena korišćenja). Movano ispunjava očekivanja i po pitanju niskih troškova, naročito za rezervne i potrošne delove. Sastavni delovi kvačila i kočnice su naročito izdržljivi. Troškovi održavanja, su takođe znatno niži: Zamenu ulja potrebno je obaviti tek na pređenih 40.000 kilometara ili jednom godišnje, dok je rashladnu tečnost potrebno menjati nakon 160.000 km (prethodni model: 120.000 kilometara). Novi Movano odlikuje se i najnižom potrošnjom goriva i emisijom gasova u svom segmentu (od 7,8 l/100 km /203 g ugljendioksida po pređenom kilometru) pa je samim tim savršen izbor u zemljama gde se vozila oporezuju na osnovu emisije ugljendioksida. Ukupni troškovi vožnje su smanjeni za skoro 10% u odnosu na model koji izlazi iz proizvodnje. Troškovi upotrebe se obračunavaju dodavanjem troškova održavanja, trošenja i habanja, osiguranja, depresijacije i potrošenog goriva za četiri godine ili pređenih 150.000 kilometara. Vozilo je projektovano za veliku izdržljivost, uz servisni vek od 400.000 kilometara. Samo troškovi održavanja i habanja i trošenja za novi Movano su 24 % niži nego kod prethodnog modela.

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Prefinjene vozne karakteristike – visoke bezbednosne rezerve Prateći napredan pogonski koncept, napredna šasija modela Opel Movano prilagođena je agilnom rukovanju i udobnom vešanju kada je vozilo potpuno opterećeno i kad je prazno. Uz ovo ide i visok nivo bezbednosti: ABS kočnice sa elekstronskom distribucijom kočione sile (EBD) su standardan deo opreme kod svih modela. Program elektronske stabilnosti ESP je takođe standardan kod svih modela sa pogonom na zadnje točkove, a dostupan je kao opcija i kod verzija sa pogonom na prednje točkove. Pasivne bezbednosne osobine uključuju vazdušni jastuk za vozača kao standardan deo opreme, kao i sigurnosne pojaseve sa tri tačke vezivanja, sa zatezačem pojasa i ograničavačem sile zatezanja pojasa. Dodatni elementi poput vazdušnoh jastuka za suvozača, u sedište ugrađenih bočnih vazdušnih jastuka, ili farova sa ugaonim osvetljenjem se mogu naručiti kao opciona dodatna oprema.

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

“Evropsko tržište dostavnih vozila je od velike strateške važnosti za nas” ističe Kris Lejsi, načelnik odeljenja dostavnih vozila u Opel/Vauxhall-u. “Podmlađivanje našeg proizvodnog programa u ovom važnom segmentu dostavnih vozila jasno odražava naše ambicije rasta u ovoj oblasti i jačanja naše pozicije na tržištu i dodatno doprinosi uspehu kompanije. Ovim je obuhvaćena i usredsređenost na poboljšanje i unapređenje naše prodajne i zastupničke mreže kada su u pitanju dostavna vozila.” “Novi Movano igra ključnu ulogu u našim prodajnim planovima počev od 2010 godine. Zahvaljujući svojim kvalitetima u osnovnim oblastima – uključujući izuzetno širok izbor varijanti, primernu ekonomičnost, zahvaljujući niskim troškovima upotrebe i održavanja, kao i vrhunskoj funkcionalnosti i ergonomičnosti – novi Movano ima sve što je potrebno kako bi zaseo na vrh segmenta lakih dostavnih vozila.” Opel PR

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Izgled nove generacije modela Mercedes-Benz SLK otkriven je još početkom decembra meseca, ali oficijelna serija fotografija i informacija stigla nam je sada. Razlog je što nemačka kompanija ove godine slavi 125 godina postojanja, a novitet će krajem januara biti zvezda proslave u Stuttgartu...

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

U Corsi se uvek nešto dešava: 2010. godine se sve u njenoj unutrašnjosti promenilo – njena šasija, sistem upravljanja i ponuda motora. Od januara 2011. godine, Opelov „pametni“ automobil će dobiti novo ruho. Redizajniran lik koji daje sportski, izražajan izgled, čini je lako prepoznatljivim članom Opelove porodice najnovijeg dizajna.

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Prikazan kao koncept auto na Frankfurtskom sajmu automobila 2003. godine, potom lansiran u Japanu 2006, dobitnik mnogih nagrada i dobro prihvaćen kako od medija tako i od potrošača,inovativni A- segment „i“ izabran je za platformu projekta sledeće generacije MMC električnih vozila: i-MiEV čija je verzija za Evropu (vozačko mesto sa leve i vozačko mesto sa desne strane) zvanično prikazana na 2010 Pariskom sajmu automobila.

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

U svetu punom života i čuda, kakav je naš, nove ideje čekaju da budu otkrivene iza svakog ćoška. Jedina stvar koja ispunjava više od ovog traganja za novim iskustvima je kada ih delite sa onima koje volite. Skrojen tako da se u potpunosti uklopi u Vaš život, ASX ima pametan i energičan novi stil, ekološki svestan inženjering i ugodnost koja zadovoljava i najaktivnije životne stilove...

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Nova generacija modela Citroën C4, koji ima dimenzije: dužina 4,3 m, širina 1,8 m, visina 1,5 m, biće predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a prodaja će početi početkom 2011. godine. Pre zvanične premijere, gde će javnost prvi put imati priliku da se upozna sa novim Francuzom, Citroën nam je predstavio oficijelne informacije i fotografije...

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Najdužu luksuznu limuzinu u ponudi će imati Audi. Produžena karoserija ima međuosovinsko rastojanje dužine 3.122 mm, a pod haubom će disati atmosferski dvanaestocilindrični agregat W konfiguracije cilindara. Premijera nove verzije luksuzne limuzine iz Ingolstadta dogodiće se sledeće nedelje, na sajmu automobila u Pekingu, gde će biti prikazan Audi A8 L W12, ali do kraja godine će biti dostupna produžena verzija sa 6-cilindričnim i 8-cilindričnim motorima.
BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Modernizaciju iza sebe ima i veliki macho SUV, BMW X5. Iako je dizajn automobila pretrpeo decentne promene, kada "zavirimo" pod haubu, videćemo da tamo nije ostao kamen na kamenu. BMW X5 je, posle modela X6, novi automobil minhenske marke, koji pod haubom ima samo turbo motore...
Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Potpuno nova Honda CR-Z doživela je svoju svetsku premijeru na međunarodnom salonu automobila u Detroitu. To je jedinstveni automobil, koji predstavlja kombinaciju prednosti čiste, efikasne, benzisko–električne pogonske grupe sa šestostepenim manuelnim menjačem i elegantnom karoserijom kupea konfiguiracije 2+2*...
Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Inovativna, raznovrsna i elegantna: Druga generacija Opel Merive, koja će doživeti svoju premijeru na Salonu automobila u Ženevi 4. marta, postaviće nove standarde u multifunkcionalnosti vozila sa mnoštvom inovativnih elemenata napravljenih radi optimizacije fleksibilne upotrebe prostora, koji su spakovani u karakterističan i savremen dizajn...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje