Novi BMW 1 (F20): nove zvanične fotografije i informacije
Nova BMW "jedinica" označila je kraj za atmosferske motore BMW, ali i novi početak za osmostepene automatske menjače u nižoj srednjoj klasi. Dvoprostorna karoserija nove BMW serije 1, dobila je novi dizajn, sa neobično dugim "nosom", i zadnjim delom koji podseća na onaj koji smo videli kod prethodnika...
Dizajn
Kada automobil posmatramo sa strane, međugeneracijske razlike su minimalne. Prednjim delom dominiraju velike svetlosne grupe, koje su dobile trouglast oblik, i integrisane LED dnevne svetlosne grupe. Prednji branik je dobio taman ili "hromiran" donji centralni deo, sa otvorom za dovod vazduha za hlađenje hladnjaka.
Dizajneri su se poigrali i sa kombinacijom boja spoljnih retrovizora, koji se mogu dobiti u nekoliko "varijanti". Prve fotografije nam pokazuju crne ili srebrne okvire retrovizora. Zadnje partije su evolucija rešenja koje smo videli na prethodnoj generaciji ovog kvalitetnog automobila. Odmah u oči upadaju četvorougaone svetlosne grupe, koje optički proširuju automobil i vizuelno ga približavaju podlozi. Zadnji branik dobio je novu lajsnu, ali je i dalje jednostavnog izgleda.
Dimenzije
Karoserija najmanjeg BMW modela je porasla. Dužina nove generacija iznosi 4.324 mm, što je povećanje od 85 mm, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 30 mm, što obećava više prostora za noge putnika na zadnjim sedištima. Visina od 1.421 mm nije promenenjena ni za jedan milimetar, a širina i trag točkova su povećani za nekoliko milimetara. Desetoprocentno povećanje imao je prtljažnik, čija zapremina iznosi 360 litara. Povećana je i masa automobila. Osnovni BMW serije 1, kojeg pokreće turbo benzinski motor 1.6 litra zapremine, ima masu od 1.290 kg.
Enterijer
Enterijer je evolucija aktuelne generacije, kombinovan sa detaljima novih BMW modela. Instrument tabla se sastoji od dva kruga ("brzinomer" i "obrtomer"), a ispod se nalaze pokazivač nivoa goriva i multifunkcionalni displej. Između krugova se nalazi multifunkcionalni displej, sa podacima iz putnog kompjutera, adaptivnog tempomata ili navigacionog sistema. Uz doplatu je moguće dobiti širokougaoni displej dijagonale 6,5 ili 8,8 inča. U "jedinicu" se prvi put ugrađuje i sistem iDrive, a klimatizacija i radio, i dalje svoje mesto imaju na panelu središnje konzole.
Benzinski motori
BMW serije 1, u potpunosti je prešao na turbo motore. Potpuno novi 4-cilindrični motori u modelima 116i (100 kW) i 118i (125 kW), koriste tehnologiju BMW TwinPower Turbo, sa dvokomornim turbopunjačem "Twin-Scroll" i tehnologijom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, varijabilnim razvodom ventila VALVETRONIC i varijabilnim vremenom rada centila Double-VANOS. Oba motora su zapremine 1,6 litara.
Dizel motori
Značajno unapređen dvolitarski dizel motor, zadovoljiće širok spektar kupaca. U modelima 116d i 118d, Common-Rail sistem radi pod pritiskom od 1.600 Bar, a kod 120d, radni pritisak je 1.800 Bar. Sve verzije imaju aluminijumski blok motora i varijabilnu geometriju lopatica turbopunjača. pored modela 116d, u ponudi će biti i model 116d EfficientDynamics Edition, čija prosečna potrošnja iznosi samo 3,8 l/100 km!
Osmostepeni menjač - prvi put u nižoj srednjoj klasi
Standard za sve modele BMW 1 (F20) je šestostepeni manuelni menjač. Za svih 5 motorizacija, uz doplatu se može dobiti osmostepeni automatski menjač, poznat iz drugih serija BMW-a. Sportska verzija ovog menjača, opremeljena j i "polugicama" iza volana.
BMW je ostao veran konceptu sa motorom napred i zadnjim pogonom. Trag točkova je povećan za 51 mm napred i za 72 mm pozadi, a raspored mase po osovinama iznosi 50:50! Standard su 16-inčne felne, a uz doplatu se mogu dobiti i 17 ili 18-inčne felne, sa pneumaticima dimenzija od 195/55 R16 do 245/35 R18.
Automagazin.rs