MINI Coupe stigao u Srbiju
Šesti član porodice MINI, koji je razvijen u potpuno drugačijem smeru od modela Clubman ili Countryman, stigao je na srpsko tržište. Kompanija Delta Motors, sinoć je u klubu Comunale, svojim poslovnim partnerima i predstavnicima medija predstavila MINI Coupe. Prvi utisvi su pozitivni...
Ponuda modela počinje verzijom Cooper Coupe, koju pokreće agregat snage 90 kW, sledi verzija Cooper S Coupe snage 135 kW, a vrhunac ponude predstavlja John Cooper Works Coupe sa 155 kW. Sve tri verzije pokreće benzinski agregat zapremine 1,6 litara. Za one koji preferiraju dizelski pogon, tu je verzija Cooper SD Coupe, kojeg pokreće dvolitarski turbodizel agregat snage 105 kW.
Recept za neobuzdano uživanje u vožnji: MINI Coupe.
MINI širi svoju porodicu proizvoda lansiranjem modela napravljenog tako da uživanje u vožnji dovede do maksimuma. MINI Coupé udovoljava strastvenim vozačima agilnošću kakva se ne sreće u segmentu malih automobila, zajedno sa jedinstvenim konceptom karoserije i unutrašnjosti. i legendarnom posvećenošću brenda premijum nivou kada se radi o dizajnu, kvalitetu, opremi i individualizaciji. Prvi dvosed kada je reč o novim modelima MINI brenda ne samo da ponovo oživljava svoju uspešnu trkačku istoriju već predstavlja i podstrek u klasi super kompaktnih sportskih automobila. Izbor motora, plan šasije, raspored opterećenja i aerodinamička svojstva novog MINI Coupéa za cilj imaju obezbeđenje optimalnih performansi. Zbog toga ovaj novi automobil zrači karting energijom prepoznatljivom za ovaj brend na jednom potpuno novom nivou i postiže najbolje performanse ikad zabeležene u serijskoj proizvodnji MINI-ja.
MINI Coupé je prvi model ovog brenda sa „trodelnom“ strukturom karoserije i upadljivo stepenastim zadnjim krajem. Njegove prepoznatljive linije ogledaju se u klasičnom MINI dizajnerskom izrazu u kombinaciji sa nepogrešivim stilskim elemenatima. Sve ovo verno odslikava prepoznatljive karakteristike novog modela i identitet brenda. Njegova spljoštena silueta i inovativni „krov u obliku kacige“ daju MINI Coupéu sportsku i individualnu privlačnost. Pored integrisanog krovnog spojlera, aktivni zadnji spojler optimalizuje protok vazduha pri većim brzinama.
U unutrašnjosti automobila, koncept dvoseda je naglašen elementima kao što su ovalna udubljenja u oblozi krova. Poklopac prtljažnika koji se otvara neobično visoko i prtljažni prostor sa ski tunelom daju MINI Coupéu izuzetnu raznovrsnost u svakodnevnoj vožnji, bilo da se radi o prevozu predmeta za slobodno vreme ili sportske opreme, ili na putu sa srećnim partnerom.
MINI Coupé može da se naruči sa najsnažnijim benzinskim i dizel motorima u arsenalu ovog brenda. Snaga se kreće od 90 kW/ 122 ks kod MINI Cooper Coupéa, preko MINI Cooper SD Coupéa (105 kW/ 143 ks) i MINI Cooper S Coupéa (135 kw/ 184 ks) sve do MINI John Cooper Works Coupéa, čistokrvnog atlete koji proizvodi 155 kW/ 211 ks.
Kvalitet šasije iznad svih u segmentu malih automobila daje novom MINI modelu kvalitet vožnje kakav se i očekuje od ovog brenda. Precizni elektro servo upravljač, DSC sistem kontrole stabilnosti kao standard, moćne kočnice i mere preduzete da bi se optimalizovala otpornost na torzionu silu osiguravaju vozaču MINI Coupéa ultimativni osećaj uživanja u vožnji karting vozila.
Upečatljivi krov MINI Coupéa je ofarban u kontrastnu boju u standard paketu, a opcije uključuju novo tumačenje MINI sport pruga. Za enterijer se nudi prošireni izbor varijanti sedišta, lajsni na vratima, ukrasnih traka i linija boje. Standardna oprema uključuje klimatizaciju (MINI Cooper S Coupé, MINI Cooper SD Coupé, MINI John Cooper Works Coupé), servo upravljač osetljiv na brzinu, elektro podesive spoljne retrovizore, parking senzore, sedišta podesiva po visini i audio sistem sa MP3 kompatibilnim CD plejerom i AUX-IN ulazom. Lepeza opcione opreme visokog kvaliteta obezbeđuje veći komfor i individualnost MINI Coupéa. Plus, kupci mogu i da zarone u ekskluzivnu paletu proizvoda MINI Yours, kao i u opcije i dodatnu opremu sa izrazito sportskim karakterom koju pruža John Cooper Works. MINI Connected funkcije kao što su veb radio, Google lokalna pretraga i Google Send to Car usluge, prijem RSS vesti i upotreba Facebook-a i Twitter-a u automobilu su dostupne uz MINI Visual Boost radio ili MINI sistem za navigaciju.
Poseban karakter, jedinstveni dizajn, prepoznatljivi MINI dizajnerski izraz.
MINI Coupé unosi zapanjujuće poseban karakter u njegov segment tržišta, kao i u porodicu MINI modela. Dizajn karoserije se bazira na vernom tumačenju MINI dizajna i stavlja jasan naglasak na sportske gene ovog brenda. Plus, karakterišu ga brojni individualni detalji koji zapadaju za oko i ne svode se samo na one specifične za taj model. Istovremeno, Coupé ostaje pravi MINI. Kombinacija napregnutih, atletskih površina, harmoničnih zakrivljenih i paralelnih linija potvrđuje odanost dizajnerskog izraza temeljnim karakteristikama MINI dizajna. Naravno, izgled MINI Coupéa definiše i njegov moćni izgled iznad točkova. Zatim, tu su i jedinstveni elementi dizajna koje ima samo MINI, kao što su šestougaone konture rešetke hladnjaka, crno oivičen donji deo karoserije, gomila hromiranih traka i velika kružna prednja svetla sa integrisanim pokazivačima pravca. Prednja svetla, kao i vertikalno uklopljena zadnja svetla pozicionirana na spoljnim ivicama zadnjeg kraja, su integrisana kao „ostrva“ na karoseriji. Pozicija svetala i svetala za maglu na prednjem braniku, kao i površine oko bočnih pokazivača pravca na prednjim bočnim krilima spadaju u elemente dizajna čije poreklo može da se prati sve do klasičnih Minija iz 50-ih godina 20. Veka.
Istovremeno, međutim, Coupé i iskače iz šablona – kao prvi MINI sa trodelnom strukturom. Za razliku od MINI-ja, MINI Clubman-a i MINI kabrioleta, MINI Coupé je podeljen u tri jasno uočljiva segmenta: motorski prostor, putnička kabina i prtljažnik. Ta struktura proširuje spektar geometrijskih oblika MINI Coupéa i pomaže da se kreira klasični i veoma upečatljivi zadnji kraj u gran turizmo stilu, naročito kada se posmatra sa strane.
Spoljne dimenzije MINI Coupéa mu daju veoma sportske proporcije i niski profil sa težištem na prednjem delu. Ovaj dvosed je dugačak 3 734 milimetra (MINI Cooper Coupé: 3 728 milimetara), širok 1 683 milimetra i visok 1 384 milimetra (MINI Cooper Coupé: 1 378 milimetara). Drugim rečima, ukupna dužina, širina i međuosovinsko rastojanje (2 467 milimetara) su gotovo identični kao i kod MINI asortimana, dok je ukupna visina spuštena za celih 52 milimetra.
Upečatljivi oblik krova; prednji vetrobran nagnut pod oštrim uglom, integrisani krovni spojler i aktivni zadnji spojler optimalizuju aerodinamiku.
Jasna horizontalna struktura Coupéa u tri prepoznatljiva sloja –karoserija, staklene površine koje obmotavaju vozilo i ravan krov – takođe spadaju u prepoznatljive MINI karakteristike. Zadnja bočna i trapezasto vetrobransko staklo, kao i ravni bočni prozori, a naročito najuočljiviji “krov u obliku kacige” daju MINI Coupéu upečatljiv izgled iz svih uglova.
Aktivni zadnji spojler, po prvi put postavljen na neki MINI, optimalizuje protok vazduha pri većim brzinama. Integrisan u poklopac prtljažnika, ovaj spojler se automatski podiže kada MINI Coupé postigne brzinu od 80 km/h. Kada brzina ponovo padne ispod 60 km/h, mehanizam koji se sastoji iz četiri dela vraća spojler na prvobitno mesto. Moguće je i manuelno upravljati zadnjim aktivnim spojlerom, na primer radi čišćenja, pomoću tastera na kontrolnom panelu iznad unutrašnjeg retrovizora.
Pri većim brzinama, aktivni zadnji spojler smanjuje potisak na zadnjoj osovini, optimalizujući aerodinamičku ravnotežu – a time i prijanjanje – MINI Coupéa. On je deo precizno konfigurisanog aerodinamičkog koncepta u koji spadaju i inovativno dizajnirani krovni spojler sa integrisanom antenom. Krovni spojler je u potpunosti integrisan u stil krova u obliku kacige. Ima otvor na sredini koji omogućuje da se vazduh koji struji preko krova usmerava ka zadnjem vetrobranu ili, u zavisnosti od brzine, ka zadnjem spojleru. To smanjuje potisak na zadnjem delu, a time i poboljšava dinamičnost MINI Coupéa.
Upečatljivi su i prednji stubovi i vetrobran, koji su nagnuti pod većim uglom neko kod MINI-ja. Tako dobijena manja frontalna površina dodatno doprinosi izvrsnoj aerodinamičnosti MINI Coupéa. Protok vazduha je još više optimalizovan kod vrhunskog modela u ovom asortimanu MINI John Cooper Works Coupé. Najmoćniji član Coupé linije ima John Cooper Works aerodinamički set u standardnom paketu što je potvrda njegovih izuzetnih aerodinamičkih performansi.
Unutrašnjost: uočljiv naglasak na izgledu dvoseda, izdašan prtljažni prostor.
Dizajn enterijera MINI Coupéa takođe oslikava čistokrvni karakter kompaktnog sportskog automobila. U tipičnom MINI stilu, Coupé ima veliki brzinomer na sredini i obrtomer smešten direktno iza upravljača, a sportska sedišta kao deo standardne opreme pružaju izuzetnu bočnu podršku pri naglim skretanjima. Boje enterijera doprinose boljoj skoncentrisanosti na put. Bez obzira na kombinaciju varijanti tapacirunga, lajsni i linija boje koju vlasnik MINI Coupéa odabere, boja enterijera ostaje ugalj crna. Antracit obloga krova je takođe deo standardnog paketa.
Ovalna udubljenja u oblozi krova stvaraju dodatni prostor za glavu. Ovaj ekskluzivni element dizajna dodatno pojačava izgled dvoseda i spuštenog, sportskog oblika MINI Coupé karoserije.
Odsustvo zadnje klupe stvara nove mogućnosti za spontano uživanje u vožnji za dvoje ljudi istovremeno nudeći rešenje za sve što treba poneti za aktivan stil života pun raznovrsnosti. Prilagodljivi prtljažnik od 280 litara je iznimno fleksibilan. Sa velikim vratima prtljažnika koja se visoko podižu i ski tunelom širokim 36 cm i visokim 20 cm koji se može otvoriti i sa vozačevog ili suvozačevog sedišta, MINI Coupé pruža mogućnosti prevoza tereta koje će zadovoljiti širok spektar potreba, bilo da se radi o svakodnevnoj rutini, slobodnom vremenu ili obilasku u dvoje. Velike kasete u vratima, tri držača za čaše i stalak iza sedišta dodatno povećavaju praktičnost ovog automobila. Pored toga, varijabilni zastor za prtljažni prostor olakšava utovar naročito glomaznih predmeta ili sportske opreme. Kada se otvori poklopac prtljažnika, podiže se i zadnji deo ovog trodimenzionalnog zastora. Ako je potrebno, ceo zastor može da se skine.
Ekskluzivni izbor boja i materijala.
Asortiman boja karoserije MINI Coupéa se sastoji od devet nijansi. Krov je standardno ofarban kontrastnom bojom; kupcima su na raspolaganju Jet Black, Pure Silver i – ekskluzivno za MINI John Cooper Works Coupé – Chili Red. Ovo ekstravagantnom obliku krova daje naročito upadljiv izgled. Jedini izuzetak je varijanta sa Midnight Black bojom karoserije, koja može da se kombinuje sa krovom u Jet Black boji. Sport pruge specifične za ovaj model su dostupne kao opcija. Na krovu se postavljaju u boji karoserije, dok su na prednjem i zadnjem delu kontrastne boje. MINI Coupé se standardno isporučuje sa naplatcima od 15, 16 ili 17 inča, u zavisnosti od varijante. Opciono mogu da se naruče i drugi naplatci od lake legure aluminijuma.
Specijalna Toffy boja za sportska sedišta sa paspulom i za tapacirung– koja postoji samo kod Coupéa – dodatno proširuje asortiman MINI varijanti boja za sedišta i tapacirunga. Pored toga, crna sportska sedišta takođe mogu da se poruče u Punch Leather varijanti sa perforacijom u bež boji. Ukrasne tračice mogu da se poruče u bilo kojoj od šest varijanti, a u ponudi za MINI John Cooper Works Coupé je i Chili Red opcija. Postoji izbor od pet linija boje; Polar Beige varijanta može da se iskombinuje i sa spoljnim retrovizorima u istoj boji. Štaviše, kupci mogu da istraže i dodatne, krajnje ekskluzivne opcije dizajna enterijera koje nudi asortiman MINI Yours.
Četvorocilindarski benzinski i dizel motori najnovije generacije.
MINI Coupé je najsjajnija zvezda sa sportskim genom koju je ovaj brend ikada imao. Za to su zaslužni njegovi motori koji određuju trend u nekoliko različitih disciplina. Činjenica da snagu razvija u trenutku omogućuje impresivne sportske performanse, dok velika elastičnost i optimalni odnosi između stepena prenosa garantuju neprevaziđenu agilnost pri ubrzanjima srednjeg opsega. Plus, mnogobrojna MINIMALISM tehnološka dostignuća čine da vozač mnogo ređe svraća na pumpu.
Kupci mogu da se odluče za jedan od četiri motora za MINI Coupé. Varijante za sve modele imaju Cooper naziv u svom opisu. Tradicionalno ovaj prepoznatljivi amblem predstavlja znak izvanrednih sportskih performansi i potvrdu povezanosti ovog brenda sa legendarnim inženjerom Formule 1 Džonom Coupérom. To je čovek koji je omogućio jednostavni prelazak klasičnog Minija u trkačku konkurenciju. MINI Cooper Coupé, MINI Cooper S Coupé, MINI John Cooper Works Coupé i MINI Cooper SD Coupé nude spoj potrošnje goriva i uživanja u vožnji kakav ne postoji kod drugih automobila u klasi sa njihovim snagama motora.
MINI Cooper Coupé: velika energija, mala emisija CO2.
Novi član MINI porodice se odlikuje zaraznim duhom i poletom – čak i najosnovniji model. Četvorocilindarski benzinski motor MINI Cooper Coupéa sa radnom zapreminom od 1,6 litara proizvodi 90 kW/ 122 ks i dostiže maksimum od 6 000 o/min. Maksimalni obrtni momenat od 160 Nm postiže pri 4 250 o/min. Tajna brzog reagovanja ovog motora na svaki pokret pedale gasa leži prvenstveno u potpuno varijabilnom sistemu upravljanja ventilima koji je jedinstven u MINI segmentu. Ova tehnologija za kontrolu opterećenja bez neravnomernog rada motora se zasniva na VALVETRONIC sistemu kakv postoji kod BMW motora i optimalizuje kako brzinu reakcije motora tako i potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova.
MINI Cooper Coupé svoju sposobnost trenutnog postizanja vučne snage koristi da bi postigao impresivno ubrzanje i od stanja mirovanja do brzine od 100 km/h dojuri za samo 9,0 sekundi. Maksimalna brzina koju postiže je 204 km/h. Ove performanse stoje nasuprot prosečnoj potrošnji goriva merenoj po EU standardima od 5,4 litra na 100 km i emisiji CO2 od 127 grama po kilometru.
MINI Cooper S Coupé: nepobediva efikasnost, opojno uživanje u vožnji.
Pored 1.6-litarske mašine ispod poklopca motora MINI Cooper S Coupé ima i potpuno varijabilni sistem upravljanja ventilima kao deo paketa u kome se nalazi još i turbopunjač sa dve usisne grane i direktno ubrizgavanje benzina. Ta konstrukcija dovodi do trenutnog razvoja potisnog pritiska. Pored toga, direktno ubrizgavanje omogućuje izuzetno preciznu regulaciju količine goriva koja dospeva do cilindara, što omogućuje čisto i ekonomično sagorevanje. Kombinacija turbopunjača, direktnog ubrizgavanja i varijabilnog sitema upravljanja ventilima proizvodi maksimalnu snagu od 135 kW/ 184 ks pri 5 500 o/min i čini MINI Coope S Coupé najekonomičnijim motorom na svetu u klasi sa tom radnom zapreminom.
Maksimalni obrtni momenat od 240 Nm na raspolaganju je već pri 1 600o/min, a može da se poveća do 260 Nm za vrlo kratko vreme pomoću povećanog pritiska natpunjenja. Ova funkcija dodaje vučnu snagu i tako omogućuje naročito dinamičko ubrzanje. MINI Cooper S Coupé od 0 od 100 km/h projuri za 6,9 sekundi, a najviše postiže 230 km/h. Ove performanse udružene su sa prosečnom potrošnjom goriva merenoj po EU standardima od 5,8 litara na 100 km i emisijom CO2 od 136 grama po kilometru.
MINI John Cooper Works Coupé: ekstremni atleta u top formi.
Izuzetno sportski MINI modeli sa John Cooper Works emblemom imaju veoma poseban status u asortimanu ovog modela. Elementi kao što je tehnologija motora direktno zasnovana na moto sportu ih izdvaja iz standarda. MINI John Cooper Works Coupé predstavlja još jedan dodatak atletama top klase u MINI timu. Četvorocilindarski motor od 155 kW/ 211 ks sa turbopunjačem sa dve usisne grane i direktnim ubrizgavanjem obezbeđuje mu neobuzdanu snagu, a time i sposobnost za ono u čemu je MINI najbolji – da zabavi vozače – još više.
Brojni tehnički detalji u 1.6-litarskoj mašini svoje poreklo vode direktno iz dostignuća u moto sportu. Modifikovani turbopunjač razvija još veći potisni pritisak nego motor MINI Cooper S Coupéa. Izduvni sistem specifičan za ovaj model spolja je prepoznatljiv po dva izduvnika od sjajnog nerđajućeg čelika, dok njegov zvonki zvuk – koji se najbolje doživljava u kabini – dodaje još jedan sloj pepoznatljivosti u karakteru ove ekstremno sportske mašine.
Motor postiže najvišu snagu od 6 000 o/min i proizvodi maksimalni obrtni momenat od 260 Nm; funkcija povećanog pritiska natpunjenja ovu cifru će za veoma kratko vreme nagurati do 280 Nm. Trenutni razvoj snage obezbeđuje impozantno ubrzanje, MINI John Cooper Works Coupé od 0 do 100 km/h preleti za 6,4 sekunde na putu do najveće brzine od 240 km/h. Pa ipak, prosečna potrošnja goriva merena po EU standardima je neobično niska za automobile ove snage motora; MINI John Cooper Works Coupé sagoreva samo 7,1 litara goriva na 100 km i ima emisiju CO2 od 165 grama po kilometru.
MINI COOPER SD Coupé: snažan, a ekonomičan.
Pored varijanti od tri benzinska, MINI Coupé može da se poruči i sa dizel motorom. Neverovatna startnost ovom motoru omogućuje da zauzme pol poziciju u trci za titulu najekonomičnije mašine. Četvorocilindarski dizel motor u MINI Cooper SD Coupé ima potpuno aluminijumsko kućište radilice, turbopunjač sa varijabilnom geometrijom usisnika i common-rail direktnim ubrizgavanjem sa brizgaljkama sa elektromagnetnim ventilima. Sa 2.0 litara radne zapremine prizvodi maksimalnu snagu od 105 kW/ 143 ks pri 4 000 o/min. Zahvaljujući moćnoj vučnoj snazi postojanoj od najnižih brzina do najviših obrtaja, ovaj najmoćniji dizel predstavnih MINI motora pruža kako impresivni odnos snage i ekonomičnosti, tako i idealnu platformu za sportski stil vožnje.
Sa maksimalnim obrtnim momentom motora od 305 Nm pri 1 750 do 2 700 o/min, MINI Cooper SD Coupéu je potrebno 7,9 sekundi da ubrza sa 0 na 100 km/h. Najveća brzina mu je 216 km/h. Dokaz njegove izvrsne ekonomičnosti je prosečna potrošnja goriva merena po EU standardima od 4,3 litra na 100 km. Emisija CO2 za MINI Cooper SD Coupé je 114 grama po kilometru.
Mnogo snage sa malo goriva: MINIMALISM tehnologija kao standard.
Varijante modela MINI Coupéa u standardnom paketu uključuju mnoge aspekte MINIMALISM tehnologije. Pored ekonomičnosti motora, tu su još i elementi kao što su regeneracija kočione sile, funcija automatski start/stop, displej za promenu stepena prenosa, elektro servo upravljač i upotreba dodatnih komponenti po potrebi radi efikasnije iskorišćenosti energije iz goriva i postizanja izuzetno niskih emisija CO2. Pored njih, inovativno zarobljavanje termalne energije iz pogonskog sklopa skraćuje period zagrevanja goriva nakon hladnog starta.
Standardno ugrađeni šestostepeni menjač postavlja novi reper u ovom segmentu jer ga odlikuje kratka putanja prenosa i impresivna preciznost. Opciono za MINI Cooper Coupé, MINI Cooper S Coupé i MINI Cooper SD Coupé može da se poruči šestostepeni automatski menjač sa Steptronic funkcijom. Zahvaljujući izuzetno brzom pronalaženju „željenog stepena prenosa“ kada se radi o prelasku na niže stepene, i automatski menjač je prava odlika sportskog karaktera MINI Coupéa. Vozač može i manuelno da bira stepene prenosa pomoću ručice menjača, dok polugice na upravljaču mogu da se naruče kao još jedna opcija.
Ultimativni karting osećaj.
Sistem vešaja bez napora pretvara snagu MINI Coupé motora u zabavnu agilnu vožnju. Kombinacija ove tehnologije vešanja i pogona na prednjim točkovima uobičajenog za ovaj brend omogućuje MINI Coupéu da pruži najintenzivnije iskustvo u vožnji do sada viđeno u MINI-ju, karting osećaj. Upotreba najkvalitetnijih komponenti i dizajn koji se oslanja na izuzetno iskustvo inženjera BMW Grupe MINI asortimanu pruža kvalitet vešanja jedinstven u ovom segmentu. Zapravo, ta tehnologija je razvijena nezavisno i ekskluzivno za MINI.
Makfersonovo vešanje obezbeđuje izvrsnu poziciju točkova, dok sofisticirana kinetika višezglobnog zadnjeg vešanja održava optimalno prijanjanje u svim prilikama. Dužne stabilizacione spone su napravljene od aluminijuma, što smanjuje težinu. Anti-kotrljajuće šipke smanjuju kotrljanje na minimum i doprinose bezbednosti i agilnosti. Komponente vešanja su precizno prilagođene sportskom karakteru i specifičnom balansu opterećenja za MINI Coupé, a kalibracija karoserije na svim verzijama modela naglašava njihovu sjajnu upravljivost. Opciono sportsko vešanje ima jače amortizere i robusnije šipke protiv kotrljanja napred i pozadi. Za „hard kor“ trkačko iskustvo postoji dodatna oprema koja uključuje John Cooper vešanje, 10 mm niže, ultra čvrsti ,amortizeri i šipke protiv kotrljanja sa prečnikom još većim nego kod sportskog paketa vešanja.
Elektro servo upravljač (EPS) može da se poruči sa različitim nivoima asistencije. Sport taster na centralnoj konzoli, ugrađen u standardni model MINI Cooper Works Coupé i opciono dostupan za sve druge verzije modela, omogućuje vozaču da bira između osnovnog nivoa asistencije i drugog režima napravljenog da podrži stil vožnje više usmeren na iskorišćenje performansi. Drugi režim zahteva više energije za upravljanje, ali istovremeno obezbeđuje brže reakcije upravljača. Istovremeno, i pritisak na taster Sport menja brzinu reakcije papučice gasa – koja odmah počinje oštrije, sportskije da reaguje – a ako se naruči opcioni šestostepeni automatski menjač, traži brže promene stepena prenosa.
DSC Dinamička kontrola stabilnosti kao standard: optimalizovana vuča sa DTC i EDLC.
Kočioni sistem specifičan za MINI Coupé modele pruža snažno, kontinuirano smanjenje usporavanje, čak i pri naglom kočenju. Njegova efikasnost je dodatno unapređena zahvaljujući sistemu dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) koja se ugrađuje u standardne varijane. U veoma dinamičkim situacijama u vožnji i na klizavim površinama, sistem može selektivno da koči pojedinačne točkove i da smanji snagu motora kako bi sprečio proklizavanje prednjeg ili zadnjeg kraja u što ranijoj fazi. U ovaj sistem spadaju integrisani sistem za sprečavanje blokiranja kočnica (ABS), elektronska distribucija kočione sile (EBD), kontrola kočenja pri skretanju (CBC), asistencija kočnica i asistencija na uzbrdici.
Dinamička kontrola stabilnosti se kao deo standardne opreme kod MINI John Cooper Works Coupéa, a opciono i kod svih ostalih verzija modela, kombinuje sa sistemom za dinamičku kontrolu vuče (DTC) sa integrisanim elektronskom kontrolom blokade diferencijala (EDLC). DTC, koja može da se aktivira pritiskom na taser, podiže pragove brzine reagovanja i tako olakšava kretanje na rastresitim površinama ili na snegu, omogućujući pogonskim točkovima da blago proklizaju. Pored toga, DTC omogućuje i izvesni stepen kontrolisanog proklizavanja točka pri veoma sportskom skretanju. Duži pritisak na taster u potpunosti deaktivira DSC sistem. Kada je DSC u „off“ režimu, sistem EDLC odmah reaguje umesto njega, u relevantnim situacijama. EDLC poboljšava performanse kada automobil naglo ubrzava pri izlasku iz oštrih krivina tako što precizno kontroliše kočenje pogonskog točka koji počinje da proklizava. To poboljšava vuču bez negativnog uticaja na upravljačke karakteristike automobila. Rezultat je lakše, brže skretanje.
Čvrsta karoserija, idealan raspored opterećenja.
MINI Coupé je opremljen dodatnim ojačanjem karoserije na zadnjem delu, što znači da je ukupna otpornost karoserije na torzionu silu još veća nego kod MINI-ja. U kombinaciji sa ekstra jakim bočnim sajtnama, putnici su optimalno zaštićeni jer je kabina veoma čvrsta. Istovremeno, velika čvrstoća karoserije MINI Coupéa povećava i agilnost i precizno upravljanje.
Sa prednje strane vozila preduzete su specijalne mere za bolje upravljanje karoserijom, a ugrađeni su i inovativni elementi koji pružaju veću zaštitu pešaka.Tako dobijena raspodela opterećenja ima ogroman pozitivni uticaj na dinamiku vozila. Blago povećanje opterećenja na prednjoj osovini u poređenju sa MINI modelom povećava vučnu silu na prednjim točkovima i pomaže da se snaga motora lako pretvori u sportsko ubrzanje.
Asortiman opreme za bezbednost koji se ugrađuje kao standard uključuje prednje vazdušne jastuke i vazdušne jastuke za glavu i grudni koš, koji su integrisani u bočne strane rukonaslona između sedišta i štite glavu, gornji deo tela i kukove od povreda u slučaju bočnog udara. Pored njih, oba sedišta imaju sigurnosne pojaseve sa tri tačke oslonca i inercijskim kalemom uključujući i limitere sile i zatezače pojasa. MINI Coupé u standardnoj opremi ima i indikator defekta na pneumaticima.
Brojna standardna oprema, visokokvalitetne opcije.
MINI Coupé ima impresivnu standardnu opremu koja dodatno pojačava uživanje u vožnji i naglašava premijum karakter ovog brenda. Na listi opreme se nalazi klimatizacija (MINI Cooper S Coupé, MINI Cooper SD Coupé, MINI John Cooper Works Coupé), servo upravljač osetljiv na brzinu i zadnji parking senzori koji umnogome olakšavaju parkiranje i manevrisanje. Sportska sedišta podesiva po visini, elektro podesivi spoljni retrovizori i radio MINI CD audio sistem (radio MINI Boost CD u MINI John Cooper Works Coupéu) sa MP3 kompatibilnim CD-om i AUX IN ulazom koji su takođe uključeni u standardnu opremu.
Visokokvalitetni elementi dodatne opreme – od kojih su neki jedinstveni u segmentu malih automobila – omogućuju klijentima da dodatno povećaju komfor i individualnost svog MINI Coupéa. Lista opcija uključuje prednja svetla za maglu, senzor za kišu sa automatskim aktiviranjem farova i adaptibilna prednja svetla (u kombinaciji sa opcionim ksenonskim svetlima) koja podešavaju nagib osvetljenja u skladu sa uglom kretanja upravljača i brzinom da bi put bio optimalno osvetljen u krivinama. Ksenonska prednja svetla takođe mogu da se naruče sa crnim kućištem. U ostale opcije spadaju komforni pristup, bord kompjuter, automatska kontrola klime, grejanje sedišta, multifunkcijski upravljač, automatsko zatamnjivanje retrovizora, rukonaslon, paket za odlaganje predmeta i priprema za držač prtljaga na zadnjem delu. Kupci mogu da urone i u izbor iz ekskluzivnog MINI Yours asortimana i ultra sportskih John Cooper Works opcija i dodataka.
U elemente koje vlasnici mogu da ugrade radi maksimalne zabave i još lakše komunikacije su Harman Kardon hi-fi zvučnici i USB audio interfejs. MINI Visual Boos radio i MINI sistem za navigaciju su povezani sa 6,5-inčnim displejom u boji visoke rezolucije na brzinomeru i Bluetooth hends fri sistemom sa USB audio interfejsom. To omogućuje kupcima da imaju pristup još većem broju funkcija koje podržava priključeni mobilni uređaj, uključujući i audio striming preko Bluetooth-a, prikaz naslovne strane albuma na bord monitoru i inovativne kancelarijske funkcije. Mape za MINI sistem za navigaciju su snimljene na fleš memoriju ugrađenu u automobil i mogu da se ažuriraju preko USB interfejsa.
Funkcije za zabavu i komunikacije iz MINI Connected servisa su bez premca.
Kupci koji naruče MINI Visual Boost radio ili MINI sistem za navigaciju će u svom automobilu moći da imaju pristup internet uslugama zahvaljujući MINI Connected servisu. Funkcije specifične za MINI mogu da se učitaju pomoću MINI Connected softverske aplikacije i da se koriste pomoću džojstika, tastera na upravljaču i bord monitora. Budući da funkcionišu na osnovu poznate MINI logike za displeje i komande, MINI Connected funkcije vozač može lako i intuitivno da koristi jer ne odvraćaju pažnju. MINI Connected aplikacije omogućuju vlasnicima Apple iPhone-a pristup inovativnim funkcijama osmišljenim za veće uživanje u vožnji, zabavi i društvenim mrežama.
Među funkcije koje ne nudi nijedan drugi model u MINI segmentu spadaju upotreba Google lokalne pretrage i Google Send to Car servisi, kao i prijem RSS vesti po odabiru korisnika, čiji sadržaj se prikazuje na bord monitoru i može da se čita pomoću opcije za glasovnu reprodukciju. MINI još nudi i korišćenje internet društvenih mreža u automobilu. MINI Connected korisnici mogu da primaju objave sa Facebook-a i Twitter-a u automobilu, da budu prikazane na bord monitoru i da im se pročitaju ukoliko odaberu MINI Connected funkciju glasovne reprodukcije. Pored toga, trenutni podaci o vozilu i detalji o vozačevom odredištu ili spoljnoj temperaturi mogu da se dodaju u unapred formatirane tekstualne poruke i da se pošalju direktno iz automobila koristeći bilo koji od dva servisa. U međuvremenu, sa funkcijom dinamičke muzike prilikom svake vožnje u MINI-ju možete da uživate uz unapred odabrane pesme, čiji ritam i jačina zvuka se u svakom trenutku prilagođavaju stilu vožnje.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal