Volvo V60 Hybrid: u prodaji za nekoliko nedelja
Kompanija Volvo će u predstojećim nedeljama, u Evropi započeti prodaju prvog serijskog hibridnog automobila, opremljenog dizel motorom, čije baterije mogu da se pune i pomoću eksternih izvora. Novi plug-in hibrid je razvijen na bazi karavan modela Volvo V60, a u ponudi će biti iskljčivo u vrhunskom paketu opreme Pure Limited...
Na razvoju elektromobila i hibrida, Volvo od januara 2007. godine sarađuje sa švedskom energetskom kompanijom Vattenfall. Serijska proizvodnja modela Volvo V60 Plug-In Hybrid, kombinuje dizel motor i elektromotor. Agregat sa unutrašnjim sagorevanjem pogoni prednje točkove, a elektromotor pogoni zadnju osovinu, preko sistema ERAD (Electric Rear Axle Drive). Obe pogonske jedinice su potpuno odvojene, slično kao kod konkurentskog sistema Hybrid4 od Peugeota.
Pod haubom hibridnog V60, radi 2,4-litarski petocilindarski turbodizel agregat snage 215 KS i maksimalnog obrtnog momenta 440 Nm, a moment na točkove "putuje" preko šestostepenog automatskog menjača. Za hibridni model, ovaj motor je snažniji za 7 kW i 20 Nm. Elektromotor ima snagu od 52 kW (70 KS), a energijom ga napajaju litijum-jonske baterije kapaciteta 11,2 kWh. Baterije su složene u deset modula, a svaki modul ima dvadeset članaka. Na zadnjem delu automobila se nalazi oznaka D6, koju Volvo koristi prvi put. Baterije je moguće puniti preko konvencionalne utičnice od 230V/6A ili pod jačinom električne struje od 10A ili 16A. U zavisnosti od toga, zavisi i vreme punjenja baterija, koje se može sa standardnih 7,5 h skratiti na 3 sata.
Vozač može preko dugmeta na centralnoj konzoli, da izabere jedan od tri režima rada: Pure, Hybrid i Power. V60 je full-hybrid, što znači da može da se kreće isključivo na električnu energiju (u režimu Pure) i pređe 52 kilometra. Hibridni mod predstavlja standard, u kojem oba agregata rade simultano, a radijus kretanja u ovom modu iznosi respektabilnih 1.000 kilometara. I na kraju, treći mod - Power, koji obezbeđuje maksimalnu snagu pogonskog sistema. To znači da su aktivna oba motora, koji zajedno razvijaju snagu od 285 KS i maksimalni obrtni moment od 640 Nm. Nije iznanađenje, da hibridni Volvo iz mesta do 100 km/h stiže za samo 6,2 sekunde. Pogon na sve točkove se aktivira dugmetom AWD. Kontrolna elektronska jedinica se brine da obrtni moment na prednjoj i zadnjoj osovini, u svakom trenutku bude optimalan. Pogon na sve točkove je aktivan pri brzini do 120 km/h.
Aerodinamičku optimizaciju su prošla oba branika, točkovi su lakši i obuveni su u pneumatike marke Pirelli, sa niskim otporom kotrljanja. Enterijer je moguće ugrejati ili ohladiti na željenu temperaturu, i to pomoću "tajmera" ili pomoću mobilnog telefona. I kod razvoja hibridnog Volvoa V60, posebna pažnja je posvećena bezbednosti. U opremi pronalazimo elektronski program stabilnosti DSTC, upozorenje na moguću nezgodu, automatsko kočenje, ili sistem City Safety. Posebno je testirana bezbednost i sa aspekta baterija - elektronsko kolo se u slučaju sudara automatski isključuje, kako bi se izbegla mogućnost najgoreg scenarija.
Osnovna cena hibridnog Volvoa V60, iznosi 47.000 funti. Proiizvodnja će početi sledeće godine, a u planu je da se proizvede edicija od 1.000 primeraka za modelsku godinu 2013. U sledećim godinama se planira povećanje proizvodnje na 4 do 6 hiljada primeraka ovog kvalitetnog automobila. Prema očekivanju proizvođača, preko 30 % ovih vozila će biti prodato na severnim tržištima, a flotni kupci (firme) će činiti oko osamdeset procenata ukupne prodaje. Automobili će biti dostupni samo u najvišem nivou opreme Pure Limited i jedinom dostupnom bojom Electric Silver.
Automagazin.rs