AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Došao je i taj trenutak: Audi je predstavio zvanične fotografije i informacije modela Audi A5 Sportback, koji će u ponudi nemačkog proizvođača popuniti premium srednju klasu kupea sa četvoro vrata. Prema rečima marketinga Audija, novi model preuzeo je najbolje osobine od modela A4 sedan, A4 Avant i kupea A5: karakter sedana, sportsku eleganciju kupea i praktičnost karavana...

Oznaka Sportback tako je u Audiju dobila novo značenje. Kod modela Audi A3 Sportback, oznaka je reprezentovala automobil koji je na granici između klasičnog karavana i petovratnog hatchback automobila. Ingolstadtska kompanija predstavila nam je karoserijsku verziju koja nije previše omiljena. U Mercedesu i BMW-u takav model ne tražite - nemačka konkurencija ovakav automobil još nije proizvela, kao ni Lexus, Jaguar, Cadilacc ili Alfa Romeo. Eru liftback automobila 80-ih godina propagirali su Saab i Lancia. Poređenje dimenzija:

ModelA5 SportbackA4 sedanA5 CoupeA6 sedan
Dužina (mm):4711470346254927
Širina (mm):1854182618541855
Visina (mm):1391142713721459
Međuosovinsko rastojanje ( mm ):2810280827512843
Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Audi A5 će najviše interesovati ljubitelje klasičnih sedana i karavana, ali mnogi smatraju da će važnog protivnika imati i u novoj Opel Insigniji. Konkurent iz istog "dvorišta" može mu biti i Audi A6 sedan, koji je i 20 centimetara duži. Važan konkurent biće mu i Volkswagen Passat CC, koji daje veću prednost eleganciji, ali tamo gde Passat CC cenovno završava, A5 Sportback počinje...

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Pri pogledu na izgled karoserije, sve je veoma jasno: Audi nas ničim nije iznenadio. Osnovne dizajnerske linije preuzete su sa modela A5 Coupe. Linije na boku automobila kopirane su sa kupea, a zadni deo podseća na A4 sedan. Jedina linija koja daje originalnost automobilu je linija krova, za koju je inspiracija pronađena u modelu A6. Masivni C stub, koji je tipičan za A5, ovde je dopunjen trećim bočnim staklom četvorougaonog oblika. To je detalj koji pronalazimo listajući istoriju Audija: isto rešenje zadnjeg stuba imao je i model Audi 100 Coupe S iz 1969. godine. Profil poklopca motora dizajniran je u smeru ostvarivanja što manjeg aerodinamičkog otpora. Zahvaljujući razvoju u vazdušnom tunelu, koeficijent otpora vazduha iznosi samo 0,29, a površina čeonog dela Audi A5 Sportbacka izosi 2,18 m2.

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Za izradu pragova, glavnih nosača i prednjeg rama kod modela Audi A5 Sportback, Audi je koristio visokočvrsti čelik. Legura čelika je prilikom konstrukcije najpre zagrevana na 950 C stepeni, a zatim hlađena u vodi. Rezultat je velika krutost materijala - dvomilimetarska oplata izdržava pritisak od 10 tona. Zahvaljujući korišćenju tankih profila (velike čvrstoće), Audi se može pohvaliti i malom masom. A5 Sportback sa motorom 2.0 TFSI teži samo 1500 kilograma, što je 30 kilograma manja masa od modela VW Passat CC sa istim motorom. Većina spojeva na prednjem ramu automobila izvedena je visokopreciznim varovima, laserskom tehnikom.

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Enterijer automobila je veći i u širinu i u dužinu, od modela A5 Coupe, ali u poređenju sa modelom A4 sedan je manji. Bočna vrata imaju prozore bez ramova. Audi A5 Sportback koncipiran je kao automobil za četiri osobe, a u automobilu se sedi nisko, kako napred tako i pozadi. Audi A5 Sportback pokretaće najbolje što Audi nudi, a što se trenutno montira u model A4. Benzinski osnovni motor biće slabija verzija turbo motora 2.0 TFSI od 132 kW. Uz ovaj motor dobija se samo pogon na prednje točkove, a u ponudi će biti šestostepeni manuelni menjač ili bestepeni Multitronic. 2010. godine ponudu će proširiti 1.8 TFSI motor, snage 118 kW. Drugu varijantu čini 2.0 TFSI u konfiguraciji od 155 kW, koji je uparen sa sedmostelenim S tronic menjačem. Jedini atmosferski motor u ponudi biće 3.2 FSI, koji razvija 195 kW, koji je uparen sa quattro pogonom i sedmostepenim S tronic menjačem. Dizel motorizacija:

Audi A5 Sportback2.0 TDI2.0 TDI2.7 TDI3.0 TDI quattro
MenjačCVT6M6M (CVT)6M (S Tronic)
Zapremina motora:1968 cm3196826982967
Broj cilindara / ventila:4/44/46/46/4
Max snaga (kW):105/4200 o/min125/4200140/3500-4400176/4000-4400
Max obrtni moment:320/1750-2500350/1750-2500400/1400-3250500/1500-3000
Max brzina (km/h): -228235250
Ubrzanje 0-100 km/h: -8,7 s8,26,1
Prosečna potrošnja: -5,2 L/100 km6,06,6
Cena u Nemačkoj: -36.050 eura39.300 eura47.950 eura
Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Osnovni turbodizel motor je 2.0 TDI, snage 103 kW, koji je dstupan u kombinaciji sa bestepenim Multitronic menjačem. Osnovni dizel motor, u trenutku predstavljanja na tržištu, biće 2.0 TDI, od 125 kW, i biće dostupan uz prednji pogon i manuelni menjač. Od dizelskih šestocilindričnih motora, u ponudi će biti dostupna dva agregata: slabiji 2.7 TDI (140 kW, 400 Nm) imaće pogon na prednje točkove i manuelni menjač, dok će snažniji 3.0 TDI (176 kW i 500 Nm) imati quattro pogon i sedmostepeni S tronic. Svi motori biće opremljeni sistemom prikupljanja energije kočenja. Prilikom kočenja ili vožnje nizbrdo, kinetička energija se preko alternatora pretvara u električnu i šalje u bateriju, a energija se koristi u ponovnom ubrzavanju. Za vreme ubrzanja, alternator se isključuje i ne oduzima motoru dragocenu snagu. Sledeći detalj, koji će uticati na smanjenje potrošnje goriva, sigurno je indikator za idealno vreme promene stepena prenosa. Motor 2.0 TFSI biće opremljen i Stop & Start sistemom, koji će u gradu uštedeti 0,2 litra goriva prosečno.

Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Prodaja modela Audi A5 Sportbac zakazana je za oktobar mesec tekuće godine i biće opremljen najboljom tehnikom iz modela A4 i A5: sistem Audi drive select, adaptivnim amortizerima, aktivnim upravljanjem... Benzinska motorizacija:

Audi A5 Sportback1.8 TFSI2.0 TFSI2.0TFSI quattro3.2 FSI quattro
Menjač6M (CVT) 6M (CVT)6M (S Tronic)S Tronic
Zapremina motora:1798 cm3198419843197
Broj cilindara / ventila:4/44/44/46/4
Max snaga (kW):118/4500-6200132/400-6000155/4300-6000195/6500
Max obrtni moment:250/1500-4500320/1500-3900350/1500-4200330/3000-5000
Max brzina (km/h): -233241250
Ubrzanje 0-100 km/h: -8,16,66,6
Prosečna potrošnja: -6,57,49,3
Cena u Nemačkoj: -33.650 eura42.150 eura47.000 eura
Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije

Automagazin.rs

Renault otkrio novi model Symbioz - novo doba za porodicu

Renault otkrio novi model Symbioz - novo doba za porodicu

Symbioz se pridružuje ponosnoj liniji „vozila za život”, gotovo 60 godina nakon predstavljanja modela Renault 16 modernog, prostranog i funkcionalnog dizajna i 40 godina nakon revolucionarnog modela Espace, prilagodljivog vozila koje je moglo da prevozi sedam osoba iako je bilo dužine tek 4,25 m...

C5 X predstavlja najnapredniji izraz Citroënove filozofije

C5 X predstavlja najnapredniji izraz Citroënove filozofije

C5 X predstavlja svoj novi vodeći model u Citroën gami koji obnavlja segment velikih vozila sa originalnim izgledom i koji predstavlja spoj limuzine i karavana. Ovo je inovativna ponuda u tradiciji velikih Citroëna. Novi izgled limuzine izražava savremenost, statusnisimbol i inovativnost, koje očekuju kupci ovog segmenta, alii kupci SUV-a...

Novi Nissan X-Trail: elektrifikovane porodične avanture

Novi Nissan X-Trail: elektrifikovane porodične avanture

Nissanova ofanziva elektrifikovanih proizvoda uskoro se nastavlja u obliku nove, četvrte generacije modela X-Trail. Od njegovog predstavljanja 2001. u svetu je dosad prodato više od sedam miliona primeraka X-Traila, što ga čini jednim od najpopularnijih vozila za porodične avanture...

Toyota lansirala novi GR86

Toyota lansirala novi GR86

Novi GR86 je Toyotin treći globalni GR model, koji čini “moćnu trojku” čistokrvnih sportskih automobila, pored GR Supre i GR Yarisa...

Novi Mercedes-AMG SL: Novo izdanje ikone

Novi Mercedes-AMG SL: Novo izdanje ikone

Novi Mercedes-AMG SL, novo izdanje ikone, vraća se svojim korenima sa klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom. U isto vreme, luksuzni roadster sa 2+2 sedišta je posebno pogodan za svakodnevnu upotrebu i po prvi put snagu motora prenosi na put pogonom na sve točkove...

123456. . .15
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje