Suzuki Grand Vitara: dva nova motora i kozmetičke izmene

Suzuki se odlučio da proširi ponudu motora za SUV model Grand Vitara (test možete pročitati OVDE). Novi motor zapremine 2,4 litra i 3.2 V6 agregat već se prodaju u Japanu, a na evropsko tržište stižu krajem tekuće godine. Aktuelna ponuda tri motora u modelu Suzuki Grand Vitara ostaje i dalje aktuelna...

Podsetimo, trovratna verzija u ponudi je sa benzinskim 1.6-litarskim agregatom, dok petovratnu verziju pogoni 2.0-litarski benzinac. Obe verzije u ponudi su sa odličnim turbodizel agregatom 1.9 DDiS. Novi 4-cilindrični 2,4-litarski motor iste je konstrukcije kao i aktuelni dvolitarski. Verzija za japansko tržište razvija snagu od 122 kW pri 6.000 o/min i maksimalni Obrtni moment od 225 Nm pri 4.000 o/min. Prema informacijama holndskog časopisa "Autoweek", evropska verzija bi trebala imati i bolje parametre: 124 kW i 227 Nm. Pomenuti motor moći će da se upari sa petostepenim manuelnim menjačem ili 4-stepenim automatskim. U Evropi će motor 2.4 biti dustupan kako u kratkoj, tako i u dugoj veziji.

Novi šestocilindrični motor zapremine 3,2 litra naslediće stari 2,7 V6, koji se na većini evropskih tržišta i ne prodaje. Motor je opremljen sistemom za varijabilno vreme otvaranja ventila i razvija snagu od 165 kW pri 6.200 o/min i Obrtni moment od 284 Nm pri 3.500 o/min. "Autoweek" opet tvrdi da će agregat razvijati veću snagu, od 171 kW i Obrtni moment od 291 Nm. Motor 3.2 V6 biće u ponudi samo u petovratnoj karoseriji. Oba motora, kao i 2.0 i 1.9 DDiS standardno će biti opremljeni pogonom na sve točkove 4 Mode 4WD.

Od ostalih novina treba istaći kočione diskove pozadi, koji će zameniti sadašnje zadnje "doboš" kočnice. Što se izmena izgleda tiče, možemo ih podvesti pod blagu kozmetiku. Blago su izmenjeni branici i maska hladnjaka, novi je dizajn felni, dopunjena je i paleta boja, a pokazivači smera svoje mesto pronašli su i u retrovizorima. Unutrašnjost je pretrpela minimalne izmene: izmenjen je središnji panel sa komandama za klimatizaciju, a novi putni kompjuter, sa proširenim brojem informacija, premešten je sa centralne konzole u krug brzinomera. Goran Sarić - Automagazin