AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Novi Mercedes-Benz GLS je najveće i najluksuznije SUV vozilo Brenda Mercedes-Benz, i iznad svega nudi više: više prostora, više komfora, više luksuza...

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Samouveren spoljašnji izgled vozila proizilazi iz njegovih impresivnih dimenzija, koje su još veće u poređenju sa prethodnikom (dužina+77 mm, širina +22 mm). Korist od 60 mm dužeg međuosovinskog rastojanja je i prostranost u unutrašnjosti, pogotovo u drugom redu sedišta. Tri reda sedišta koja se mogu u potpunosti električno pomerati i podešavati za sve putnike nude izuzetan nivo komfora i obiman prostor. Sedišta u trećem redu se mogu spustiti u pod kako bi se povećala zapremina prtljažnog prostora (do 2400 litara), dok se sedišta u drugom redu mogu oboriti u ravni poda. Uz sve navedeno verzija sa šest sedišta koja poseduje dva luksuzna individualna sedišta u drugom redu je po prvi put dostupna strankama. Svoju premijeru proslavlja model GLS 580 4MATIC (kombinovana potrošnja: 10.0-9.8 l/100 km; kombinovana emisija CO2: 229-224 g/km) predstavlja elektrifikovanu varijantu sa V8 motorom i EQ Boost sistemom sa integrisanim starter generatorom i mrežnim naponom u motornom prostoru od 48 V.
E-ACTIVE BODY CONTROL aktivni sistem oslanjanja koji se zasniva na mrežnom naponu 48 V nudi izuzetan komfor oslanjanja, agilno upravljanje i visok nivo off-road mogućnosti. Baš kao i GLE, GLS karakterišu najnovije generacije Mercedes-Benz pomoćnih sistema za vožnju koji vozaču daju kooperativnu podršku tokom vožnje. Novi 4MATIC sistem obezbeđuje visok nivo agilnosti kao i velike performanse na zemljanom putu. Novi GLS poseduje impresivne aerodinamičke karakteristike koje su najbolje u segmentu, sa Cd vrednošću od svega 0.32.

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Vozilo poseduje i novu funkciju „Carwash“, koja omogućava vozilu da se pripremi za ulazak u automatsku perionicu jednim pritiskom na dugme.


Budući da predstavlja S-Klasu u kategoriji SUV vozila, novi GLS ispunjava potrebe svojih putnika, pogotovo onih u drugom redu sedišta. Ključne komforne funkcije ukratko:


• MBUX sistem za zabavu putnika na zadnjim sedištima: Dva 11.6-inčna ekrana sa touchscreen-ovima za prikaz filmova, muzike i uživanje u internetu.
• Komforni paket plus nazad (Rear Comfort package Plus): Zasebni tableti za komandovanje svim MBUX komfornim i multimedijalnim funkcijama sa zadnjih sedišta
• Sedišta sa električnim podešavanjem su deo standardne opreme, kao i Easy-Entry funkcija za lak ulazak na sedišta u trećem redu
• Jednostavno obaranje i preklapanje zadnjih sedišta pritiskom na dugme
• Izbor između klupe sa tri sedišta u drugom redu ili dva individualna sedišta sa naslonima za ruke u drugom redu
• Dva puna sedišta u trećem redu (za osobe visine do 1,94 m)
• Grejanje sedišta i individualni USB portovi za treći red sedišta takođe
• Automatska kontrola klimatizacije sa 5 zona je opciono dostupna.


"Novi GLS je S-Klasa premijum SUV-a. On otelotvoruje luksuz, samopouzdanje i inteligenciju gotovo kao ni jedno drugo vozilo,", izjavio je Ola Källenius, član upravnog odbora Daimler AG odgovoran za korporativna istraživanja i razvoj i razvoj Mercedes-Benz Cars odeljenja.


"GLS kombinuje moderni luksuz sa karakterom off-roader vozila," izjavljuje Gorden Wagener, glavni dizajner u Daimler AG. "Moćni izuzetni detalji off-road dizajn idiom-a se kombinuju sa elegantnim podsećanjem na klasične luksuzne limuzine. Unutrašnjost predstavlja sintezu modernog, luksuznog asketizma, dokazano prepoznate SUV praktičnosti, i digitalne visoke tehnologije. Po našem mišljenju, GLS stoga našim strankama nudi najbolje od ovih svetova."


Počevši od 1997. godine, kada je M-Klasa uvedena na tržište, Mercedes-Benz je proizvodio SUV vozila u SAD-u, glavnom tržištu za ovu vrstu vozila na svetu. GL varijanta pune veličine koja je nudila prostor za do sedam putnika uvedena je na tržište 2006. godine. Tokom 2015. godine, facelift model je posebno naglasio luksuzni karakter velikog SUV vozila druge generacije i takođe je naglasio promenu svog imena modela u GLS. Povrh svega toga, GLS je lider u som segmentu – baš kao i S-Klasa limuzina.
Trenutno, Mercedes-Benz nudi sedam modela u svom SUV segmentu (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, G-Klasa). SUV vozila su glavni noseći stub u Mercedes-Benz portfoliju proizvoda, i u značajnoj meri doprinose rastu samog brenda. Do danas više od šest miliona stranaka širom sveta je kupilo Mercedes-Benz SUV vozilo.  Novi Mercedes-Benz GLS biće predstavljen javnosti po prvi put tokom Međunarodnog sajma automobila u New York-u (19. do 28. april 2019). U prodajnim salonima širom Evrope i SAD-a pojaviće se do kraja ove godine. GLS se proizvodi u fabrici u Tuscaloosa-i (Alabama/SAD).

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Dizajn spoljašnjosti: snažan izgled


Moderni luksuz kako na putu tako i van njega: ovo predstavlja dizajn poruku novog GLS-a. Njegova estetika se zasniva na samopouzdanom izgledu koji stvaraju već njegove dimenzije (dužina 5207 mm, širina 1956 mm). Međuosovinsko rastojanje od 3135 mm, što je za 60 mm duže od prethodnika, čini vozilo korisno dužim i daje mu istovremeno harmonične proporcije, koje su naglašene smirenim elegantnim dizajnom bočnih strana vozila. GLE prati dizajn strategiju senzualne čistoće, i pokazuje je kroz individualne ivice i lajsne radije nego kroz obimno izvajane površine.


Prednji deo ostavlja utisak prisustva snage: ovo je osigurano uspravnom maskom hladnjaka u oktagonalnoj SUV interpretaciji, upadljivim, hromiranom zaštitom donjeg podstroja u prednjem braniku sa maskom hladnjaka sa proširenjima sa krajeva, kao i sa poklopcem motora sa dva snažna grebena. Ovaj upečatljiv dizajn je posebno naglašen upečatljivim dizajnom glavnih svetala kako po danu tako i po noći. GLS poseduje MULTIBEAM LED glavna svetla kao deo standardne opreme, sa ukupno 112 LED izvora svetla po svetlu. Ove LED ćelije proizvode maksimalno dozvoljeni intenzitet svetla dozvoljen zakonom, što rezultuje da svetlost glavnog snopa pada na vrednost od 1 lux-a tek na razdaljini od 650 metara. Dnevna svetla sa tri LED segmenta naglašavaju status GLS-a kao S-Klase među SUV vozilima.


GLS ostavlja impozantan utisak i sa zadnje strane. Ovo je ostvareno posebno naglašenim jakim bokovima vozila koji se šire iz zadnjih vrata ka zadnjoj svetlosnoj grupi i koji mu omogućavaju da ostavi moćan utisak na putu. Zadnja svetlosna grupa dizajnirana iz dva dela i zasnovana na LED tehnologiji, koja sa svojim vrhunskim trodimenzionalnim izgledom prenosi dubinu i čvrstoću. Reflektori su pomereni naniže, čime je ostvaren ravniji izgled zadnje svetlosne grupe. Zaokruženi su uskom, kontinuiranom hromiranom lajsnom. Zadnji deo je upadljivo zaobljen sa hromiranom zaštitom podvozja.


Aerodinamika: izuzetno fino podešena


Novi GLS postiže cd vrednost od čak 0.32 – što predstavlja jasan pomak u odnosu na prethodni model koji je dostizao vrednost od 0.35 i takođe predstavlja impresivnu vrednost za vozila u luksuznom SUV segmentu. Izuzetna aerodinamika pomaže prvenstveno u smanjenju potrošnje goriva, a zatim i u smanjenju buke vetra kao oblasti na koju je razvoj bio posebno usmeren.


Posebna pažnja je posvećena toku vazduha po podvozju i protoku vazduha kroz motorni prostor. Navedene oblasti poseduju visoku tendenciju stvaranja niskofrekventne zbog prepoznatljivog SUV oblika, koji karakteriše uspravni prednji deo i veliki klirens. Veliki broj detalja je optimizovan brojnim kalkulacijama, CAE simulacijama kao i merenjima u vazdušnom tunelu u Sindelfingen-u.

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Dizajn unutrašnjosti: luksuzno elegantan i snažno progresivan


Unutrašnjost novog modela GLS je u potpunosti posvećen luksuznoj elegantnoj estetici, što je vidljivo odmah po kožnim detaljima, koji su deo standardne opreme. Ovi detalji kombinuju komfor Mercedes-Benz luksuzne limuzine sa progresivnim detaljima SUV vozila. Centralni element na komandnoj tabli je impresivni veliki ekran sa prepoznatljivim nosačem. Linija nosača ekrana se bez prekida uliva u panele vrata, dok u isto vreme ukrasni detalji komandne table prate ovu liniju kako bi dosegnuli vrata.


Upadljivo šira, centralno postavljena centralna konzola stvara robusni kontrast u odnosu na slobodno stojeći izgled instrument table. Kao tipična karakteristika off-road vozila, tu su i dve naglašene ručke za držanje na centralnoj konzoli. Pored dobre ergonomije, kožne površine stvaraju moderan luksuzan utisak, koji se zaokružuje širokom oblašću ukrasnih detalja kao i dobro uklopljenim štitnicima za zaštitu od sunca. Kontrole koje poseduju haptički i zvučni feedback izgledaju kao da su izrađene iz jednog metalnog bloka.


Veliki ekran MBUX infotainment multimedijalnog sistema omogućava da komandovanje komfornim funkcijama bude dostupno sa vozačkog sedišta. Veoma fino isklesane piramidalne strukture ukrasnih površina pokazuju želju za perfekcijom i majstorstvo u izradi. Multifunkcionalni sportski upravljač sa svojim upadljivim dizajnom kraka naglašava impresivan izgled SUV unutrašnjosti.

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Unutrašnjost: izdašna količina prostora za putnike u drugom odnosno trećem redu sedišta


Novi GLS poseduje značajno duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na prethodni model (3135 mm, povećanje od 60 mm). Ovim se obezbeđuje više prostora, pogotovo u drugom redu sedišta, koji se može takođe još dodatno pomerati napred i nazad. Prostor za noge je ovim povećan za 87 mm kada se sedišta nalaze u potpunosti povučena unazad, što takođe olakšava ulazak u vozilo.


Kao deo standardne opreme za evropsko tržište, sedalni deo drugog reda sedišta se mogu podeliti u odnosu 60:40, dok se nasloni mogu oboriti u odnosima 40:20:40. Kao alternativa moguće je poručiti američku standardnu konfiguraciju sa dva luksuzna individualna sedišta sa naslonima za ruke, između kojih je lako doći do trećeg reda sedišta.


Sva sedišta u okviru standardne opreme poseduju električno podešavanje položaja. Isto se odnosi na EASY-ENTRY funkciju, koja omogućava lak ulaz na dva individualna sedišta u trećem redu, kako bi se ovo omogućilo sedišta u drugom redu imaju dugačak hod napred uz preklapanje naslona sedišta.
Sedišta u trećem redu su sedišta pune veličine i pogodna su za osobe visine do 1,94 metra i po prvi put poseduju grejanje sedišta. Takođe i za treći red sedišta je obezbeđen USB port za punjenje uređaja.


Ukoliko je GLS opremljen sa peto-zonskom automatskom kontrolom klimatizacije, treći red poseduje sopstvenu klimatizacionu zonu sa kontrolnim otvorima za ventilaciju na nebu vozila. Ova zona je poseduje sopstveni grejač i klimatizacioni uređaj.


Jedan pritisak na taster je sve što je potrebno da se obore komforna sedišta i da se u potpunosti iskoristi prtljažni prostor zapremine 2400-litara. Prekidači sa leve i desne strane prtljažnog prostora kao i na prednjem delu koša točka u oblasti C-stuba omogućavaju da se sedišta u zadnjim redovima u potpunosti obore. Takođe je moguće oboriti sva sedišta istovremeno pritiskom na taster "ALL”. Leđa naslona sedišta su tapacirana tepihom i pri sklapanju formiraju ravan i praktičan prtljažni prostor. Još jedan pritisak na taster omogućava spuštanje prtljažnog dela vozila za oko 50 mm kao bi se olakšao utovar teških delova prtljaga.

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Još više komfora nazad: MBUX služi kao tablet


Luksuz u novom modelu Mercedes-Benz GLS je izdašan i ravnomerno raspodeljen među svim putnicima, posebno ukoliko je vozilo opremljeno sa Rear Comfort package Plus opremom. Ova oprema uključuje 7-inčni Android tablet sa sopstvenom stanicom za punjenje u većem luksuznom centralnom naslonu za ruke u drugom redu sedišta. Tablet omogućava kontrolu nad MBUX komfornim i zabavnim (multimedijalnim) funkcijama (videti sledeći odeljak) sa zadnjeg sedišta, kao što su na primer pristup radiju, TV-u, priključenim medijima, telefonu i internet pretraživaču. Takođe, može se koristiti za komandovanje i kontrolu Rear Seat Comfort paketa i petozonske automatske klimatizacije za kontrolu klime na zadnjim sedištima. Vozač može preuzeti kontrolu nad svim opcijama i funkcijama direktno sa svog sedišta.


Centralna konzola takođe nudi odeljak za bežično punjenje za pametne telefone kao i dodatni USB port. Putnici na zadnjim sedištima mogu se još više opustiti zahvaljujući luksuznim naslonima za glavu sa dodatnim jastucima i centralnom konzolom koja se pruža više nazad i poseduje držače za čaše.
Moguće je i poručiti luksuzna sedišta sa lumbalnom masažnom funkcijom i kontrolom klimatizacije kao dodatnom opcijom za Rear Comfort package Plus u drugom redu sedišta.


Kako bi uživali u još više zabave i komfora, MBUX Rear Seat Entertainment System je dostupan za sve varijante sedenja. Ovaj sistem se sastoji od dva ekrana osetljiva na dodir dijagonale od 11.6-inča, koji putnicima u drugom redu omogućavaju da koriste integrisani internet pretraživač, ili da pozovu i unesu informacije o putu. Svaki ekran prikazuje sadržaj koji je odabrao određeni korisnik. Kao dodatak opcijama koje nudi MBUX infotainment sistem, korisnik takođe može pustiti sopstvenu muziku ili filmove sa njegovog spoljašnjeg medija, mobilnog telefona, tableta ili laptopa. U slučaju da je GLS opremljen sa opcionim MBUX tabletom za zadnju klupu, ovaj uređaj može takođe kontrolisati i MBUX Rear Seat Entertainment Sistem.


MBUX sa sistemom Interior Assistant


Mercedes-Benz GLS je opremljen poslednjom generacijom infotainment sistema MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Unapređenja u odnosu na A-Klasu u kojoj je ovaj revolucionarni sistem debitovao, su sledeća: dva ekrana dijagonale od 12.3-inča/31.2 cm. Informacije na instrument tabli i medija ekranu su dostupne na velikim ekranima visoke rezolucije. Prikaz koji pobuđuje emocije sa brilijantnom grafikom naglašava sveobuhvatnost intuitivne strukture komandovanja. Opcioni MBUX Interior Assistant takođe omogućava intuitivno komandovanje različitim komfornim i MBUX funkcijama pomoću prepoznavanja pokreta. Kamera u konzoli iznad vozača registruje pokrete ruke i šake vozača i suvozača napred. Kada se ruka približi ekranu osetljivom na dodir ili touchpad-u na centralnoj konzoli medija ekran se menja i naglašavaju se individualni elementi. Sistem može raspoznati ruku vozača u odnosu na ruku suvozača, i na osnovu toga znati na kom sedištu je potrebno aktivirati masažnu funkciju, na primer.

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Pored ovoga tu su i jednostavne funkcije koje je moguće kontrolisati pomoću jednostavnih gestova ruke: lampa za čitanje se može uključiti i isključiti pružanjem ruke ka retrovizoru, na primer. Uz sve ovo vozač i suvozač mogu napraviti vezu između određene omiljene funkcije (Favourite) i pokreta.
Jedinstvena karakteristika MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) je i njegova sposobnost učenja zahvaljujući veštačkoj inteligenciji. Sa svojim prediktivnim funkcijama, MBUX „predoseća“ šta će korisnik poželeti sledeće. Na primer, osobi koja često poziva svoju majku utorkom tokom povratka kući biće ponuđen broj telefona majke kao predlog na ekranu tog dana u nedelji. Osobe koje često prebacuju radio stanicu u vreme emitovanja vesti, takođe će dobiti predlog za promenu stanice u vreme emitovanja vesti.


Dostupan je i head-up prikaz sledeće generacije sa prikazom u punom koloru, koji postavlja nove standarde rezolucijom od 720 x 240 piksela i sa produženom razdaljinom prikaza.


Pogonski sklopovi: svi benzinski motori su opremljeni integrisanim starter-generatorom i EQ Boost.


Visoki zahtevi koji se postavljaju pred novi model Mercedes-Benz GLS su jasno vidljivi u inicijalnoj ponudi motora. Snažni motori sa šest i osam cilindara isporučuju komfor u vožnji i superiornu snagu razvijaju bez napora što i jeste karakteristika koja definiše luksuzna vozila.


Veoma brzo nakon uvođenja na tržište, doći će do uvođenja modela GLS 580 4MATIC (kombinovana potrošnja goriva: 10.0-9.8 l/100 km; kombinovana CO2 emisija: 229-224 g/km) što će predstavljati svetsku premijeru novog elektrificiranog V8 benzinskog motora sa 48-voltnim električnim sistemom i integrisanim starter-generatorom. Ovaj motor će razvijati snagu od 360 kW (489 KS) kao i 700 Nm obrtnog momenta, sa dodatnih 250 Nm obrtnog momenta i 16 kW/22 kS dostupnih kroz EQ Boost tokom kratkih vremenskih perioda. Integrisani starter-generator (ISG) je odgovoran za hibridne funkcije kao što su EQ Boost ili rekuperacija energije, dok u isto vreme omogućava uštedu u gorivu koja je nekada bila rezervisana za vozila sa visokonaponskom hibridnom tehnologijom.


ISG eliminiše potrebu za kaišnim pogonom dodatnih agregata na prednjem delu motora, čime se takođe smanjuje dužina motora. Tanji profil linijskog motora sa fizičkim odvajanjem usisa/izduva stvara prostor za blisku ugradnju grupe za naknadnu obradu izduvnih gasova. U isto vreme 48-voltni električni sistem ne snabdeva samo zahtevne potrošače kao što su pumpa za vodu i kompresor sistema za klimatizaciju, već takođe i integrisani starter-generator (ISG), koji uloženu energiju vraća nazad u bateriju putem rekuperacije energije visokog nivoa efikasnosti.


Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC, sa šesto cilindričnim linijskim motorom opremljen električnim sistemom sa 48-votnom tehnologijom, dostupan je samo van EU. Njegove performanse su sledeće: maksimalna snaga 270 kW (367 kS) i maksimalno 500 Nm obrtnog momenta, sa dodatnih 250 Nm obrtnog momenta i 16 kW/22 kS dostupnih kroz EQ Boost tokom kratkih vremenskih perioda.

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Dizel: šestocilindrični motor za Evropu, Rusiju i druga tržišta


Dva modela Mercedes-Benz GLS biće opremljena motorom OM 656, linijskim motorom sa šest cilindara aktuelne generacije. Ovaj motor će biti dostupan u dva nivo snage, u zavisnosti od tržišta: kao GLS 350 d 4MATIC sa 210 kW (286 kS) i 600 Nm (kombinovana potrošnja: 7.9-7.6 l/100 km; kombinovana CO2 emisija: 208-200 g/km) 3 i kao GLS 400 d 4MATIC sa 243 kW (330 kS) i 700 Nm obrtnog momenta (kombinovana potrošnja: 7.9-7.6 l/100 km; kombinovana CO2 emisija: 208-201 g/km)2. U obe verzije, ovaj moćni motor je već sada u skladu sa Euro 6d- standardom (RDE/Real Driving Emissions Step 2), koji neće biti obavezan sve do 01.01.2020. godine za nove modele i godinu dana kasnije za sva vozila, čak i u veoma zahtevnim uslovima vožnje.


Ovo je ostvareno, između ostalog i dodatnim konverterom selektivne katalitičke redukcije (SCR) koji poseduje i katalizator za uklanjanje viška amonijaka (ammonia slip catalyst (ASC)) u izduvnom sistemu Mercedes-Benz GLS. Na ovaj način je omogućeno doziranje AdBlue agensa za smanjenje azotnih oksida u meri koja tačno odgovara različitim karakteristikama vožnje, budući da se višak amonijaka u sekundarnom SCR katalizatoru razlaže na bezopasne komponente. AdBlue rezervoar je zapremine 31.6 litara. Kao i na prethodnom modelu, otvor za dolivanje agensa se nalazi pored otvora za dosipanje goriva.


4MATIC pogon na sve tokove: agilan na drumu, superioran van puta


U svim varijantama novog GLS-a, snaga se prenosi preko 9G-TRONIC automatskog menjača. Širok opseg 9 brzina obezbeđuje uočljivo smanjenje u brzini rada motora i predstavlja odlučujući faktor za izuzetno visok nivo komfora u vožnji i visok nivo efikasnosti rada i utroška energije. U okviru standardne opreme vozilo je opremljeno prenosnikom sa višestrukom spojnicom. Na ovaj način je obezbeđen prenos pogonskog obrtnog momenta u opsegu od 0-100 procenata (obrtni moment na zahtev –„torque on demand“) između osovina vozila.


Takođe novost je i prenosnik/reduktor koji je specijalno prilagođen za superiorne off-road karakteristike i koji je dostupan kao opcija. Pored višestruke spojnice sa funkcijom „torque-on-demand“, ovaj sklop obezbeđuje i set zupčanika sa redukcijom za vožnju po teškom off-road terenu.
Takođe tokom vožnje na putu, i pogotovo prilikom skretanja, dva potpuno umrežena prenosnika sa „torque-on-demand“ funkcijom omogućavaju dalja unapređenja u bezbednosti tokom vožnje i agilnosti ostvarujući specifičnu bezbednost i agilnost uticajem stepen skretanja kako bi se izazvalo nad upravljanje i pod upravljanje.


Pomoćni sistemi za vožnju: još bolja podrška vozaču


Novi GLS je opremljen najnovijom generacijom Mercedes-Benz pomoćnih sistema za vožnju koji pružaju kooperativnu podršku vozaču. Ovi sistemi povećavaju nivo aktivne bezbednosti vozila.


Kada se aktivira Active Distance Assist DISTRONIC sistem sa adaptacijom brzine kretanja u odnosu na rutu, novi GLS je u stanju da prepozna i odreaguje na sustizanje kolone vozila ili na spor saobraćaj zahvaljujući informacijama dobijenim od Live Traffic-a čak i pre nego što vozač postane svestan opasnosti. Kada se detektuje zastoj u saobraćaju na autoputu (i ako vozač ne odabere drugi način da odreaguje), na primer, DISTRONIC smanjuje brzinu na oko 100 km/h kao preventivnu meru.
Nova funkcija sistema Driving Assistance package Plus: kada se zaista nađete u situaciji da sustižete kolonu na autoputu, Active Stop-and-Go Assist je u značajnoj meri u stanju da izvede funkcije održavanja u kolovoznoj traci i održavanje bezbedne razdaljine uz visok nivo dostupnosti pri brzinama oko 60 km/h. Kretanje nakon zaustavljanja prilikom praćenja kolone je automatsko u slučaju da je od zaustavljanja prošlo manje od jednog minuta. Jednom kada se zagušenje (kolona) raščisti, GLS ubrzava do brzine koja je podešena na Active Distance Assist DISTRONIC sistemu sa adaptacijom brzine u skladu sa rutom kretanja. U slučaju da su ograničenja na saobraćajnim znacima drugačija u odnosu na podešenu vrednost očitano ograničenje brzine ima prednost.


Sistem za pomoć pri manevrisanju prikolicom (Trailer Manoeuvring Assist) je dostupan kao opcija na novom GLS-u u Evropi. Ovaj sistem omogućava da manevri vožnje prikolice unazad budu jednostavni čak i za nove vlasnike prikolica. U isto vreme sistem olakšava manevar iskusnim vozačima prilikom vožnje dugačkih prikolica.


Sistem oslanjanja: AIRMATIC sistem vazdušnog oslanjanja je deo standardne opreme


GLS dolazi sa poboljšanim AIRMATIC sistemom vazdušnog oslanjanja sa Adaptive Damping Plus sistemom u standardnoj opremi. Ovaj sistem oslanjanja koristi veoma kompleksne senzore i algoritme kako bi adaptirao karakteristike oslanjanja uslovima na putu u realnom vremenu dešavanja. Sve komponente su poboljšane u poređenju sa prethodnom generacijom, dok su oslonci točkova optimizovani da maksimizuju komfor u vožnji. Kao dodatak ovome, sistem vazdušnog oslanjanja održava vozilo na istom nivou, bez obzira na opterećenje vozila.


„Carwash“ funkcija: spreman za čišćenje


Jedana potpuno nova, standardna funkcija je i takozvana Carwash funkcija – koja je veoma korisna, pogotovo za velika vozila kao što je Mercedes-Benz GLS. Kada se ova funkcija odabere, sistem oslanjanja se pomera u najviši mogući položaj, čime se smanjuje širina traga točkova usled geometrije osovina. Ovim se olakšava ulazak u automatske perionice kao i za uklanjanje prljavštine koja je zaostala od poslednje vožnje van puta u koševima točkova.


„Carwash“ funkcija takođe:
• preklapa spoljašnje retrovizore.
• Zatvara bočne prozore i klizni krovni prozor.
• Isključuje privremeno prijem informacija sa senzora za kišu kako bi se sprečila aktivacija brisača tokom pranja vozila u automatskoj perionici.
• Prebacuje kontrolu klimatizacije na recirkulaciju vazduha i nakon osam sekundi, aktivira prednju kameru 360° sistema kako bi se pomoglo vozaču prilikom prolaska kroz perionicu
• Deaktivira ova podešavanja automatski kada vozač izlazi iz perionice i kada ubrza na brzinu veću od 20 km/h.

Novi Mercedes-Benz GLS - S-Klasa među SUV vozilima

Vanredno inteligentan sistem oslanjanja: E-ACTIVE BODY CONTROL


Još bolja udobnost u vožnji i agilnost uz nove funkcije kao što su režim slobodne vožnje („free-driving“) su obezbeđeni opcionim E-ACTIVE BODY CONTROL sistemom oslanjanja, koji se kombinuje sa novo razvijenim AIRMATIC sistemom vazdušnog oslanjanja. Ovo je trenutno jedini sistem na tržištu koji može individualno kontrolisati opruge i sile prigušenja za svaki točak ponaosob. To znači da ne samo da može pružiti otpor naginjanju karoserije, već takođe može značajno umanjiti poniranje i podizanje prednjeg dela vozila. Zajedno sa ROAD SURFACE SCAN sistemom i sa funkcijom povećanja nagiba pri ulasku u krivine CURVE, E-ACTIVE BODY CONTROL omogućava izuzetna nivo komfora, i podržava tvrdnju Mercedes-Benz-a da proizvodi najinteligentniji SUV sistem oslanjanja.


E-ACTIVE BODY CONTROL koristi 48-voltni električni sistem, i dostupan je kao opciona oprema. Na lošim putevima sistem je čak u stanju da rekuperira energiju čime se otprilike smanjuje potrošnja energije za oko 50% u odnosu na prethodni sistem korišten na S-Klasi (Magic Body Control). Hidro-pneumatski elementi generišu dinamičke sile koje se usklađuju sa silama sistema vazdušnog oslanjanja i na taj način aktivno pruža podršku i prigušenje oscilacija karoserije vozila, npr. tokom linearnog ili poprečnog ubrzanja ili tokom vožnje po neravnim putevima. Off-road funkcija uključuje i takozvani slobodni režim vožnje „free-driving“: U slučajevima da GLS,na primer, ostane zaglavljen u peščanoj dini, ovaj režim može pomoći u lakšem oslobađanju vozila u velikom broju sličnih situacija. Ukoliko je moguće, nivo oslanjanja se podiže i spušta nekoliko puta, usled čega dolazi do promene pritiska na zemljište ispod točkova i samim tim se povećava nivo trakcije – usled čega se GLS zatim može zaljuljati i izvući iz peska. Individualna aktivacija po svakom točku zasebno je još jedna dodatna funkcija za off-road vožnju. Ovo omogućava da se nivo svakog pojedinačnog točka podesi preko medija ekrana osetljivog na dodir, čime se može poboljšati usklađenost vozila na teškom terenu u situacijama kada je jedan točak upao u jarak ili kada je opruga točka u potpunosti sabijena, na primer. Ovo takođe pomaže u povećanju trakcije i prenosu obrtnog momenta između točka i površine.


E-ACTIVE BODY CONTROL u novom GLS-u takođe poseduje i funkciju za povećanje nagiba vozila pri prolasku kroz krivine „CURVE“: baš kao što se motorciklista naginje u krivini, na ovaj način se omogućava skretanje u krivinama u tri faze praktično bez centrifugalne sile. U slučaju da je GLS opremljen stereo više namenskom kamerom, sistem „ROAD SURFACE SCAN“ postaje moguć: kamera kontinuirano skenira površinu puta, dok sistem oslanjanja reaguje pre neravnina i u najvećoj mogućoj meri kompenzuje vibracije. Na ovaj način GLS unapređuje osećaj kvaliteta puta.


PR

Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje

Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje

Snažne proporcije sa kratkim prepustima uz off-road orjentisan dizajn i opcioni 4MATIC pogon na sve točkove i specijalna funkcija off-road svetala, omogućavaju da se prepreka detektuje istog momenta kada se pojavi ispred vozila pri malim brzinama kretanja...

Audi A4 (2020): još više sportski i tehnološki napredan

Audi A4 (2020): još više sportski i tehnološki napredan

Audi A4 predstavlja jezgro marke Audi – nakon četiri godine razvoja, Audi je učinio ovaj uspešan model srednje klase još naprednijim. Njegova spoljašnjost je integrisana u novi dizajnerski jezik ove marke. Veliki MMI ekran osetljiv na dodir nudi iskustvo kotišćenja koje klijenti poznaju sa njihovih pametnih telefona...

Nova Toyota Prius sa AWD-i pogonom

Nova Toyota Prius sa AWD-i pogonom

Toyota Prius je originalni i najprodavaniji hibridni automobil na svetu koji se napaja sam, s nasleđem tehničkih inovacija i liderstva koje traje duže od 20 godina...

12345678. . .15
Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje