Novi Renault Clio zvanično predstavljen - prve zvanične informacije i FOTO

Renault nam je predstavio novu, šestu generaciju modela Renault Clio. Najuspešniji model ovog francuskog proizvođača i dalje se oslanja na motore sa unutrašnjim sagorevanjem, naravno uz neizbežnu elektrifikaciju...

Renault Clio je došao na tržište 1990. godine i do danas je u 120 zemalja sveta pronašao put do 17 miliona vlasnika. Najnovija generacija stoji na modifikovanoj CMF-B platformi, koju je, u nešto drugačijoj konfiguraciji, koristio i prethodnik. Međuosovinsko rastojanje oznosi 2.591 mm, što je za 8 mm duže nego kod prethodnika, duži je za 67 milimetara (4.116 mm), širina je porasla na 1.768 mm (+39 mm), dok je visina povećana za 11 milimetara, na 1.451 mm. Kao potvrda, da se radi o jednoj od najboljih automobila u B-segmentu, dolazi činjenica da su prva i treća generacija ovog slavnog automobila proglašeni za Evropski automobil godine (1991. i 2006. godine).

Nova, šesta generacija modela Clio, jeste potpuno novi automobil. Karakteriše ga progesivan dizajn, izdužena hauba i produženo međuosovinsko rastojanje od 2.590 milimetara, što je za čak 8 milimetara duže nego kod prethodnika. Dinamičke linije krova asociraju na kupe ili na neki automobil sa karoserijom sa troja vrata, iako je Clio od četvrte generacije dostupan samo u karoseriji sa petora vrata.

Unutrašnjost je takođe potpuno nova. Instrument tabla je potpuno digitalizovana i izgleda kao da je sačinjena od nekoliko tableta. Dakle, proces "tabletiranja" stigao je i do manjih automobila. Vozač ima ispred sebe praktično dva displeha od 10,1 inč, jedan pored drugog. Raspored je sličan kao kod novih električnih Renault 4 i 5. U zavisnosti od opreme, automobil može biti opremljen indukcionim punjačem, USB priključcima napred, 12V utičnicom pozadi, koji su standardni. Prtljažnik ima zapreminu od 391 metar, ali je ivica utovarnog dela spuštena za 40 milimetara, što će olakšati utovar predmeta.

Novi Renault Clio nam dolazi sa četiri pogonske jedinice, među kojima su čisto benzinski i elektrifikovani E-Tech. Osnovni agregat je trocilindarski 1.2 čija maksimalna snaga iznosi 85 kW. Dostupni će biti manuelni menjač i šestostepeni automatizovani menjač EDC. Kasnije će ovaj pogon biti dostupan u TNG verziji, koja će nositi oznaku Eco-G. Verzija na gas doneće blago povećanje snage na 88 kW. Verzija Eco-G biće povezana sa automatizovanim EDC menjačem.

Na drugom kraju ponude su hibridne verzije full-hybrid E-Tech 145 i 160 (maksimalna snaga 103 i 118 kW). Hibridni pogon je baziran na 1.8-litarskom četvorocilindarskom motoru sa direktnim ubrizgavanjem benzina, koji radi po Atkinsonovom ciklusu. Renault navodi da je automobil sposoban da čak 80 % gradske vožnje prelazi u električnom modu.

Multimedijalni sistem OpenR Link dobio je Google servise, uključujući funkcije Maps, Assistant i Play. Putnici mogu da koriste brojne aplikacije, kao što su Amazon Music, Prime Video, HBO Max ili web browser Vivaldi. Infotainment sistem podržava bežično spajanje sa pametnim telefonom putem Apple CarPlay ili Android Auto. U zavisnosti od opreme, automobil može imati 29 naprednih sistema asistencije i 360 stepeni parking kameru. Harman Kardon audio sistem ima snagu od 410 W.

Automagazin.rs
Foto: Renault