AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Nissan Qashqai - talenat za sve

Nissan Qashqai - talenat za sve

Qashqai (čitaj Kaškaj), nazvan po nomadskom pustinjskom plemenu koje živi blizu planina Zagros u jugoistočnom Iranu, je kompaktni SUV, direktno usmeren na Toyotu RAV4, Hyundai Tucson, Kiu Sportage i dolazeci VW Tiguan. Napravljen je na novoj platformi alijanse Renault-Nissan, međuosovinskog razmaka 263 cm, na kojoj se razvijaju novi Megane i Almera...

Nissan Qashqai - talenat za sve

Carlos Ghosn, predsednik kompanije Nissan, bio je sasvim jasan: "Evropski kupci su jako probirljivi i oni žele sve: dinamičan dizajn, vozne osobine i atraktivnost, bogato opremljenu untrašnjost. Qashqai nudi sve to i zato će predvoditi naš rast prodaje u Evropi. Qashqai će povećati prepoznatljivost Nissana, kao odvažnog, domišljatog i inovativnog japanskog brenda." Koncepcija koja kombinuje povišenu karoseriju, integralni pogon, off-road izgled i osećaj luksuza već se dokazala kao uspešna na većim modelima, kao što su Audi Allroud, Volvo XC i Subaru Outback.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Posle Murana, od svakog novog Nissana očekujemo revolucionarne dizajnerske ideje. Međutim, ni jedan posle njega nije bio toliko hrabar, pa nije ni Qashqai, ali ipak nosi prave Nissanove gene. Nissanovi dizajneri nisu izmišljali toplu vodu. Qashqai je zanimljiv, dopadljiv, ali ne i revolucionaran. Dimenzijama Qasqai balansira izmedu kompaktnog i SUV segmenta. Sa 431 centimetar dužine, 178 cm širine, 161 cm visine i međuosovinskim razmakom od 263 centimetra, Qashqai je 10 cm duži od prosečnog hatchbacka, ali i 15 cm kraći od tipičnog SUV-a. Isto tako, Qashqai je 10-15 cm viši od standardnog kompakta, a 13 cm niži od SUV modela. I već na prvi pogled je jasno da je Qasqai namenjen kupcima koji vole dinamičan dizajn svojstven C segmentu, a u isto vreme im se sviđaju velike proporcije i agresivna priroda velikih SUV-a. Sa ovim atributima, Qashqai će sigurno biti kost u grlu mnogim konkurentima.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Kada je unutrašnjost i oprema automobila u pitanju, Nissan je uvek bio darovit. Već osnovni paket opreme, Visia, nudi sve potrebno, pa i više od toga. Primer je bluetooth uredaj, koji se kod nekih konkurenata ne može dobiti ni uz doplatu. U serijskoj opremi dolazi i šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, aktivni nasloni za glavu, manuelni klima uređaj, radio sa CD-om, putni kompjuter, volan podesiv po visini i dubini...Unutrašnjost je urađena sa smislom za detalje, a korišceni materijali su kao kod luksuznijih i većih modela. Tabla sa instrumentima svakim detaljem pokazuje visok kvalitet i japansku preciznost izrade. Prostora za putnike sigurno ima dovoljno, što dokazje i međuosovinsko rastojanje od 263 centimetra i povišen krov. Zapremina prtljažnika iznosi 410 litara, što je više i od Focusovog i od Golfovog prtljažnika. Kada se preklopi zadnja klupa, kapacitet se povećava na 1.513 litara.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Qashqai će biti dostupan sa četiri agregata, od čega dva dizelska (benzinske agregate razvio je Nissan, a dizel Renault). Slabiji benzinac je zapremine 1,6 litara, snage 115 konjskih snaga i 160 Nm obrtnog momenta. Snažniji benzinac je zapremine 2 litra, i razvija 140 konjskih snaga i 200 Nm obrtnog momenta. Za ljubitelje "naftaša" u ponudi su dve opcije: 1,5 i 2,0-litarski koji razvijaju 106, odnosno 150 konjskih snaga. 1.5 dCi agregat razvija 240 Nm obrtnog momenta, dok snažniji Common-Rail pruža cak 320 Nm obrtnog momenta. U ponudi je i nekoliko menjačkih kutija, u zavisnosti od izbora pogonskog agregata. Među njima izdvajamo manuelni menjač sa pet i šest brzina, novi 6-brzinski automatski menjač i CVT (kontinuirani varijabilni prenos), kao opcija u modelu 2.0. Za naše tržište, najinteresantniji će biti 1,5 dCi agregat, koji se već dokazao kao sjajan pogon u modelu Scenic.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Dvolitarski agregat, kako benzinski, tako i dizel, opremljen je "pametnim" pogonom na sve točkove, koji u normalnim okolnostima pokreće samo prednje tockove (smanjuje gubitke energije i štedi gorivo), a u slucaju proklizavanja, do 50% snage prebacuje na zadnju osovinu. Zbog toga ova konfiguracija je izuzetno prilagođena za vožnju po klizavoj podlozi, a ima solidan potencijal i za off-road uslove. Ipak, treba imati u vidu da Quasqai nije Terrano ili Patrol, jer ima viskoznu spojnicu umesto krutog 4x4 pogona. Zbog toga svi koji traže pravog terenca za surove uslove, neće kupiti ovaj automobil. Ovo je jasan potez Nissana, jer statistike govore da 94% kupaca terenaca svog ljubimca voze samo po asfaltu. Upravo iz tog razloga, neracionalno je sve vreme tegliti tešku mehaniku, a bez nje automobil je lakši, agilniji i na kraju jeftiniji.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Nissan Qashqai proizvodi se u fabrici u Sunderlandu. Planirana produkcija je oko 130.000 jedinica ovog crossovera godišnje. Ukoliko potražnja za Qashqaijem bude opravdala očekivanja (a u Evropi to već jeste), kapacitet bi se mogao povećati na 400.000 jedinica do kraja 2007. godine. I, na kraju, cena. Suma od 18.000 eura (precizne podatke imacemo uskoro) zaista ne daje ni malo prostora za komentarisanje (što dokazje činjenica da je lager u Belgiji rasprodat za šest meseci). Za ovu sumu novca dobijate crossover model koji veoma iskusno flertuje između kompaktnog i SUV segmenta (na koji više naginje izgledom), čime ste ubuli dve mušice jednim udarcem. Uostalom, ja sam ovaj automobil već prozvao baby Murano. A, lakše se i pamti, priznaćete.

Nissan Qashqai - talenat za sve

Goran Sarić - Automagazin

Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

U poslednjih nekoliko godina gotovo svi proizvođači automobila svoju ponudu obogatili su dizel agregatom. Više nije čudo videti i rasni kupe ili kabriolet pokretan crnim gorivom. Zahtevima modernog tržišta odlučio je odgovoriti i dosad okoreli poklonik sporta, benzina i boxer motora, Subaru, koji je na sajmu automobila u Ženevi predstavio svoj prvi dizel agregat...
Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Izvanrednih 1,4 miliona prodatih primeraka generacije na odlasku, bio je i više nego dobar razlog za studiozan pristup razvoju nove C klase koja je nedavno predstavljena u Stuttgartu. Automobil kojim Mercedes lansira rukavicu direktno u lice BMW-u serije tri, jeste veći, motori su poznati, ali osnaženi, dok je sigurnost podignuta na još veći novi...
Nova Opel Corsa - Astra u malom

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Opel Corsa cetvrte generacije ima sve sto je potrebno za sam vrh u klasi: dinamican dizajn sa sportskim linijama, sasvim novo vesanje za sigurno i agilno upravljanje, nova visokotehnoloska resenja koja postavljaju nove standarde u segmentu, novu unutrasnjost koju krasi visok kvalitet, puno prostora i niz prakticnih inovacija, kao sto je fleksibilni integrisani sistem nosaca "Flex Fix", koji se prvi put pojavljuje u automobilu serijske proizvodnje...
Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Vozilo sa puno prostora i svetla, najkraci je moguci opis novog kompaktnog monovolumena u Citroenovoj ponudi, koji nosi ime slavnog spanskog slikara. Vec na prvi pogled shvatamo da je Citroen C4 Picasso pravo remek delo automobilskog dizajna, i s'obzirom da je izgled preduslov trzisnog uspeha, konstatovacemo da su VW Turan, Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso, dobili konkurenta u cijem drustvu im nikako nece biti prijatno...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje