AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Vozilo sa puno prostora i svetla, najkraci je moguci opis novog kompaktnog monovolumena u Citroenovoj ponudi, koji nosi ime slavnog spanskog slikara. Vec na prvi pogled shvatamo da je Citroen C4 Picasso pravo remek delo automobilskog dizajna, i s'obzirom da je izgled preduslov trzisnog uspeha, konstatovacemo da su VW Turan, Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso, dobili konkurenta u cijem drustvu im nikako nece biti prijatno...

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso je naslednik modela Xsara Picasso, o cijem kvalitetu svedoci i podatak da ce se proizvoditi do 2009. godine. Ali, sigurno primecujete da C4 Picasso deluje dosta prefinjenije i skladnije u odnosu na svog prethodnika. Spreda se uocava dizajnerski pecat svih novih i redizajniranih Citroena, a to je razvuceni logo "Double Chevron", presvucen hromom i razvucena i sveze dizajnirana svetlosna grupa.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Picasso je i odrastao. Nova generacija francuskog monovolumena protegnula se na cak 4,59 metara, sto je preko pola metra duzi automobil od Xsare Picasso. Iako mnogi ne bi rekli, Picasso deli istu platformu kao i model C4. Automobil je sirok 183 (najsiri u klasi), a visok 166 centimetara, sto je u strucnjacima za ergonomiju probudilo dosta maste, koju su sproveli u delo. Naime, velika prednost C4 Picassa jesu sedam komfornih sedista, koja su osetno prostranija u trecem redu nego kod konkurenata.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Poseban osecaj boravku u novom Citroenovom monovolumenu daje obolje prostora za noge, zahvaljujuci ravnom podu, bez sredisnjeg grebena. Naime, rucica menjaca vise nije smestena na sredisnjem grebenu, vec se nalazi uz sami stub upravljaca. Da je sve podredjeno prijatnom boravku putnika u kabini, govori i podatak da je svako od sedam sedista prica za sebe i da je svako moguce maksimalno individualizovati prema sopstvenim kriterijumima. Sva tri sedista u drugom redu su jednake sirine (45 cm), a i osobe koje sede na poslednja dva sedista nece biti u inferiornom polozaju u odnosu na ostale putnike. Sedista drugog reda preklopiva su samo jednim potezom ruke, dok se sedista treceg reda jednostavno i brzo transformisu u pod, praveci ravnu povrsinu za utovar teskih predmeta. Treba istaci i cinjenicu da se sve obavlja bez skidanja naslona za glavu, sto ceo postupak cini jos jednostavnijim.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

U celoj prici o ovom zanimljivom automobilu posebno mesto zuizima broj pretinaca za ostavu sitnica, kao i prilagodljiv prtljaznik. U osnovnoj postavi, sa pet sedista prima cak 576 litara, a sa preklopljenim sedistima na raspolaganju je cak 1951 litar korisnog prostora. Nazalost, ako u automobilu koristite svih sedam sedista, u prtljazniku preostaje samo 208 litara. Kada smo vec kod prtljaznog prostora, treba istaci da je staklo poklopca prtljaznika moguce posebno otvoriti, sto je idealna pomoc pri utovaru mnogo stvari do samog krova. Utovarite li prtljaznik do samog krova, do neugodnog "glisiranja" ipak nece doci, jer ce dodatno vazdusno vesanje na zadnjoj osovini omogucava stalno i uvek jednako odstojanje od tla, bez obzira na opterecenje. Uz to, pomocu prekidaca u prtljazniku, moguce je karoseriju rucno spustati i podizati (amplituda 14 cm), cime se utovar i istovar tezih predmeta bitno olaksava. Sta reci, osim, jedno veliko bravo za strucnjake iz Citroena.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso nudi i najvecu povrsinu u staklu u klasi sa 5,2 kvadratna metra, a sa panoramskim krovom cak 6,4 metara kvadratnih. Picasso je i prvo vozilo, u cijoj je serijskoj opremi panoramsko vetrobransko staklo sa velikim vidnim uglom, koje udvostrucuje preglednost prema napred. Ugao vertikalne vidljivosti (od najnize do najvise tacke vetrobranskog stakla) penje se na 70 stepeni, umesto uobicajenih 35 na klasicnim monovolumenima. Kako bi povecali vidno polje, strucnjaci Citroena su poprecni nosac krova pomerili skoro 30 centimetara unazad u odnosu na prosek u klasi. Treba istaci i da je bocna vidljivost sigurno najbolja u klasi, zahvaljujuci bocnim prozorima velikih dimenzija (12 dm2 povrsine po prozoru), najvecima koje su ikada zabelezene na kompaktnom monovolumenu. Veliki aplauz su francuski dizajneri i inzenjeri zasluzili za tanke A stubove, koji predstavljaju veliki problem u preglednosti svih monovolumena. Verovatno se pitate sta se desava kada se Sunce iz umiljatog izvora svetla pretvori u uzarenu usijanu kuglu. Na Vama je samo da zaslon povucete unapred i dobro raspolozenje bice sacuvano.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Obruc volana, sa nepomicnim sredisnjim delom, u celosti je preuzet sa modela C4. Volan je multifunkcionalan, jer se na njemu nalaze brojni dugmici za upravljanje raznim sistemima, od tempomata, do muzickog uredjaja, i zbog toga, zahteva fazu privikavanja. Na velikom displeju centralne konzole mogu se pronaci sve vazne informacije kao sto su trenutna brzina, satelitska navgacija, broj obrtaja motora, stepen prenosa i td. Zbog vec pomenutih tankih prednjih nosaca, strucnjaci Citroena su ojacali strukturu automobila u slucaju udara. Zbog toga su i povecane dimenzije prednjeg vesanja, a donja zona za prenos snage je, takodje, pojacana. C4 Picasso napred se kotrlja na poprecnim ramenima preuzetim sa C4, a pozadi je polukruta osovina sa spiralnim oprugama (uz doplatu sa pneumatiskim vesanjem). Posebna paznja je posvecena najmladjima, pa je Picasso jedini kompaktni monovolumen sa cetiri Isofix sedista, od kojih su tri u drugom redu. Dakle, naizgled nezna konstitucija ponekad ume i da zavara. Citroen C4 picasso je vlasnik pet Euro NCAP zvezdica i sa 35 od mogucih 37 bodova vazi za najsigurniji automobil u klasi.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Za motorizaciju ovog sarmantnog Francuza brinu se cetiri agregata: dva benzinska 1.8i 16V i 2.0i 16V, sa snagom od 127 konjskih snaga, odnosno 143 konjske snage. Cast dizelskih agregata brane 1.6 HDi FAP sa 110 KS i 2.0 HDi FAP sa 138 konjskih snaga. Uskoro bi na trziste trebao stici i biturbo dizelas 2,2 HDi sa 170 konjskih snaga. Svi motori odgovaraju strogim Euro 4 ekoloskim zahtevima, a dizelski motori serijski su opremljeni procistacem cestica. Paleta motora je, zavisno od trzista, uskladjena sa sirokom paletom menjaca. Citroen C4 Picasso proizvodi se u Vigu, u Spaniji.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Ocigledno je Citroen na zanimljiv nacin otvorio novi front u klasi kompaktnih monovolumena, igrajuci na dobro poznate karte: otkacen, avangardan dizajn, tehnicke finese i izvrsna prostranost. Dosad je ovaj recept bio uspesan i nije ni jednom zakazao. Goran Saric - Automagazin

Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

Sajam automobila u Ženevi - Subaru predstavio svoj prvi dizel motor

U poslednjih nekoliko godina gotovo svi proizvođači automobila svoju ponudu obogatili su dizel agregatom. Više nije čudo videti i rasni kupe ili kabriolet pokretan crnim gorivom. Zahtevima modernog tržišta odlučio je odgovoriti i dosad okoreli poklonik sporta, benzina i boxer motora, Subaru, koji je na sajmu automobila u Ženevi predstavio svoj prvi dizel agregat...
Nissan Qashqai - talenat za sve

Nissan Qashqai - talenat za sve

Qashqai (čitaj Kaškaj), nazvan po nomadskom pustinjskom plemenu koje živi blizu planina Zagros u jugoistočnom Iranu, je kompaktni SUV, direktno usmeren na Toyotu RAV4, Hyundai Tucson, Kiu Sportage i dolazeci VW Tiguan. Napravljen je na novoj platformi alijanse Renault-Nissan, međuosovinskog razmaka 263 cm, na kojoj se razvijaju novi Megane i Almera...
Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!

Izvanrednih 1,4 miliona prodatih primeraka generacije na odlasku, bio je i više nego dobar razlog za studiozan pristup razvoju nove C klase koja je nedavno predstavljena u Stuttgartu. Automobil kojim Mercedes lansira rukavicu direktno u lice BMW-u serije tri, jeste veći, motori su poznati, ali osnaženi, dok je sigurnost podignuta na još veći novi...
Nova Opel Corsa - Astra u malom

Nova Opel Corsa - Astra u malom

Opel Corsa cetvrte generacije ima sve sto je potrebno za sam vrh u klasi: dinamican dizajn sa sportskim linijama, sasvim novo vesanje za sigurno i agilno upravljanje, nova visokotehnoloska resenja koja postavljaju nove standarde u segmentu, novu unutrasnjost koju krasi visok kvalitet, puno prostora i niz prakticnih inovacija, kao sto je fleksibilni integrisani sistem nosaca "Flex Fix", koji se prvi put pojavljuje u automobilu serijske proizvodnje...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje