Hyundai i30 - Inspiracija, Inteligencija, Integritet
Koreanci su odlučili da se aktivno uključe u najsnažniju kompaktnu klasu automobila. Na sajmu automobila u Ženevi Hyundai je predstavio model i30, specijalno osmišljen za racionalnog Evropljanina koji želi nešto drugačije, ali dokazanog kvaliteta. U početku dostupan kao automobil sa pet vrata i kao karavan, i30 otvara novo poglavlje za Hyundai u Evropi...
Hyundai i30 je automobil razvijen na istoj platformi kao i Kia Cee'd, koja već niže uspehe širom sveta, a koju smo mogli videti i na sajmu automobila u Beogradu. I30 mnoge elemente deli sa Kiom Cee'd, a pre svega ponudu agregata. Ipak, Hyundaijev model će imati širu karoserijsku ponudu i širu paletu motora. Sa novim Hyundaijem stiže i nova folozofija imenovanja, prema kojoj će sve linije modela nositi prefiks i. Prefiks i označava inspiraciju, ključnog pokretača stvaranja svih automobila u Hyundaiju. Slovo "i" znači i inteligenciju i integritet, a to je ono što su kupci počeli da očekuju od Hyundaija. Hyundai i30 osmišljen je u Hyundaijevom Centru za dizajn i tehniku u Russelsheimu, i već na prvi pogled shvatamo da je Evropa njegovo prirodno okruženje gde će najbolje delovati.
Blage linije naglašene snažnim crtama karaktera i individualnosti kod i30, naglašavaju široke mogućnosti i najavljuju dugačak spektar izvedbi. Naglašen dizajn dvostrukog usisnika kompatibilan je sa poklopcem motora i siluetom autombila. Linije zadnjih prozora usmerene su prema gore i odražavaju liniju donjeg karaktera automobila, što doprinosi dinamičnom i prepoznatljivom izgledu. Svaki element dizajna ovog automobila deluje uravnoteženo i skladno. Naizgled lagano postignuta interakcija prednjih i zadnjih sklopova svetala, neupadljiv krovni spojler i odlične prednje proporcije automobila doprinose snažnom osećaju proporcije i namene. Ako uzmemo u obzir činjenicu da dizajn danas ima veliki značaj pri kupovini automobila, i30 ima velike šanse za uspeh.
Hyundai je poznat kao proizvođač koji veliku pažnju posvećuje ergonomiji i osećaju u automobilu, što je potvrđeno i na i30. Crta dinamičnosti primenjena je na svakom aspektu unutrašnjosti, uključujući i upravljanje vazduhom u kabini, udobnošću sedišta i dizajnom svake pojedinačne komande. i30 je od početka zamišljen kao vozilo prvenstveno za vozača. Dokazi ovoj tvrdnji su jasnoća instrumenata, teleskopski upravljač sa prilagodljivim nagibom i dubinom, ergonomski oblikovana sedišta i optimizovana pozicija ručice menjača. Kako bi se poboljšala jasnoća instrumenata korišćena je čak i LED tehnika, koja je primenjena na središnjem informativnom grebenu, kao i na svetlima za upozorenje na instrument tabli. Prilično veliki, usmereni dovodi, osiguravaju optimalno upravljanje vazduhom u unutrašnjosti. Kompletno unutrašnje uređenje, sa posebnim akcentom bačenim na izbor materijala i boja, otkrivaju ciljnu grupu kupaca koju želi pridobiti Hyundai.
Dimenzijama 4.245 x 1.765 x 1.480 milimetara, model i30 u potpunosti odgovara očekivanjima C segmenta. Međuosovinski razmak od 2.650 milimetara je jedan od najvećih u klasi i sigurno će putnicima pružiti superiornu prostranost, koja se zasniva na moći inteligentnog unutrašnjeg dizajna. Prednji i zadnji prostor za noge putnika pružaju nadprosečnu udobnost i lagano kretanje u automobilu. Hyundai i30 zadovoljava i zapreminom prtljažnika. Prostor za prtljag je u potpunosti iskoristiv i raspolaže sa dužinom od 820 mm, širinom 1.020 mm i visinom 558 milimetara. Zapremina prtljažnika iznosi 340 litara, a kada se spuste zadnja sedišta, ona se značajno povećava. Kvalitetu ptljažnika doprinosi i standardna prekrivka za prtljag, dok je mreža za prtljag opcionalna. Hyundai, kao i većina Koreanaca, uvek je bio darežljiv po pitanju opreme, na svim nivoima opremljenosti, a model i30 nastavlja tu tradiciju. Opseg standardne opreme, kombinovane sa širokom paletom dodatne opreme po prihvatljivim cenama, dopušta kupcu modela i30 da auto u potpunosti skroji po sopstvenim željama.
Izbor tri vrste benzinskih motora, u kombinaciji sa ručnim ili automatskim menjačem, i tri vrste dizelske snage, znači da model i30 može zadovoljiti gotovo svaku preferenciju uslova vožnje. Svi benzinski agregati imaju 16 ventila, a svi dizelski agregati mogu se pohvaliti najsavremnijim dostignućima dizelske tehnologije. Hyundaijev i30 u osnovnoj motorizaciji je 1.4, koji razvija čak 108 konjskih snaga. Ovaj motor pruža odličnu proporciju pokretačke snage i performansi. Sledi 1.6-litarski agregat koji isporučuje 121 konjski snagu, dok 2.0-litarski motor razvija 140 konjskih snaga. Od dizelskih motora dostupan je 1.6 CRDi sa 90 ili 115 konjskih snaga. Vrh dizelske ponude je 2.0 CRDi koji isporučuje respektabilnih 140 konjskih snaga. Svi dizelski motori opremljeni su turbo punjačem varijabilne geometrije (VGT) i common-rail sistemom visokog pritiska ubrizgavanja uz minimalnu buku i vibracije. Bez obzira na napredne automatske menjače, manuelni sistem promene stepeni prenosa još uvek je omiljen među evropskim vozačima. Petostepeni sinhronizovani menjač osmišljen je sa kratko proračunatim prenosnim odnosima i veoma preciznim hodovima.
Prednje vešanje modela i30 je provereni MacPherson, dok je pozadi instalirana multilink osovina, koja će sigurno doprineti agilnijem i sigurnijem ponašanju na putu. Za kočenje su zaduženi prednji 10" prečnika diskovi, a pozadi diskovi prečnika 9". Snažne kočione čeljusti u saradnji sa četvorokanalnim ABS-om i opcionalnim ESP-om govore nam da dinamičan i jak karakter u izgledu automobila nije samo maska. i30 ima i svu opremu koja je potrebna za besprekornu sigurnost. U pogledu pasivne sigurnosti, sadrži dvostruke prednje i bočne vazdušne jastuke, aktivne naslone za glavu, zatezače i podsetnik na sigurnosne pojaseve. Dodatna čvrstoća novog Hyundaijevog lepotana dobijena je pojačanim A segmentom, ojačanim pregradnim i bočnim delovima, ojačanim B i C stubovima, kao i zaštitom od bočnog udarca u punoj dužini autombobila. U Hyundai i30 postoji još nekoliko sitnica, koje će obradovati vlasnike. Unutrašnje ogledalo se automatski spušta kako bi se smanjilo naprezanje očiju tokom noćne vožnje. Spoljni električni retrovozori sklapaju se kako bi se sprečio lom prilikom uskog prolaska, zatim zadnji senzori za parkiranje emituju zvučno upozorenje...
Oči Korejske autoindustrije uprte su ka Hyundaiju i30. Do sada su predstavljene dve karoserijske izvedbe, petovratna i karavan, a plan je da kasnije usledi i monovolumen, koji će zameniti neuspešnog Matrixa, a u sledećih nekoliko godina možemo očekivati i coupe-cabriolet izvedbu. Za ljubitelje sportskih automobila već sada možemo najaviti dolazak verzije sa više od 200 konjskih snaga pod poklopcem. Goran Sarić - Automagazin