AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Vozilo sa puno prostora i svetla, najkraci je moguci opis novog kompaktnog monovolumena u Citroenovoj ponudi, koji nosi ime slavnog spanskog slikara. Vec na prvi pogled shvatamo da je Citroen C4 Picasso pravo remek delo automobilskog dizajna, i s'obzirom da je izgled preduslov trzisnog uspeha, konstatovacemo da su VW Turan, Renault Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Corolla Verso, dobili konkurenta u cijem drustvu im nikako nece biti prijatno...

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso je naslednik modela Xsara Picasso, o cijem kvalitetu svedoci i podatak da ce se proizvoditi do 2009. godine. Ali, sigurno primecujete da C4 Picasso deluje dosta prefinjenije i skladnije u odnosu na svog prethodnika. Spreda se uocava dizajnerski pecat svih novih i redizajniranih Citroena, a to je razvuceni logo "Double Chevron", presvucen hromom i razvucena i sveze dizajnirana svetlosna grupa.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Picasso je i odrastao. Nova generacija francuskog monovolumena protegnula se na cak 4,59 metara, sto je preko pola metra duzi automobil od Xsare Picasso. Iako mnogi ne bi rekli, Picasso deli istu platformu kao i model C4. Automobil je sirok 183 (najsiri u klasi), a visok 166 centimetara, sto je u strucnjacima za ergonomiju probudilo dosta maste, koju su sproveli u delo. Naime, velika prednost C4 Picassa jesu sedam komfornih sedista, koja su osetno prostranija u trecem redu nego kod konkurenata.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Poseban osecaj boravku u novom Citroenovom monovolumenu daje obolje prostora za noge, zahvaljujuci ravnom podu, bez sredisnjeg grebena. Naime, rucica menjaca vise nije smestena na sredisnjem grebenu, vec se nalazi uz sami stub upravljaca. Da je sve podredjeno prijatnom boravku putnika u kabini, govori i podatak da je svako od sedam sedista prica za sebe i da je svako moguce maksimalno individualizovati prema sopstvenim kriterijumima. Sva tri sedista u drugom redu su jednake sirine (45 cm), a i osobe koje sede na poslednja dva sedista nece biti u inferiornom polozaju u odnosu na ostale putnike. Sedista drugog reda preklopiva su samo jednim potezom ruke, dok se sedista treceg reda jednostavno i brzo transformisu u pod, praveci ravnu povrsinu za utovar teskih predmeta. Treba istaci i cinjenicu da se sve obavlja bez skidanja naslona za glavu, sto ceo postupak cini jos jednostavnijim.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

U celoj prici o ovom zanimljivom automobilu posebno mesto zuizima broj pretinaca za ostavu sitnica, kao i prilagodljiv prtljaznik. U osnovnoj postavi, sa pet sedista prima cak 576 litara, a sa preklopljenim sedistima na raspolaganju je cak 1951 litar korisnog prostora. Nazalost, ako u automobilu koristite svih sedam sedista, u prtljazniku preostaje samo 208 litara. Kada smo vec kod prtljaznog prostora, treba istaci da je staklo poklopca prtljaznika moguce posebno otvoriti, sto je idealna pomoc pri utovaru mnogo stvari do samog krova. Utovarite li prtljaznik do samog krova, do neugodnog "glisiranja" ipak nece doci, jer ce dodatno vazdusno vesanje na zadnjoj osovini omogucava stalno i uvek jednako odstojanje od tla, bez obzira na opterecenje. Uz to, pomocu prekidaca u prtljazniku, moguce je karoseriju rucno spustati i podizati (amplituda 14 cm), cime se utovar i istovar tezih predmeta bitno olaksava. Sta reci, osim, jedno veliko bravo za strucnjake iz Citroena.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Citroen C4 Picasso nudi i najvecu povrsinu u staklu u klasi sa 5,2 kvadratna metra, a sa panoramskim krovom cak 6,4 metara kvadratnih. Picasso je i prvo vozilo, u cijoj je serijskoj opremi panoramsko vetrobransko staklo sa velikim vidnim uglom, koje udvostrucuje preglednost prema napred. Ugao vertikalne vidljivosti (od najnize do najvise tacke vetrobranskog stakla) penje se na 70 stepeni, umesto uobicajenih 35 na klasicnim monovolumenima. Kako bi povecali vidno polje, strucnjaci Citroena su poprecni nosac krova pomerili skoro 30 centimetara unazad u odnosu na prosek u klasi. Treba istaci i da je bocna vidljivost sigurno najbolja u klasi, zahvaljujuci bocnim prozorima velikih dimenzija (12 dm2 povrsine po prozoru), najvecima koje su ikada zabelezene na kompaktnom monovolumenu. Veliki aplauz su francuski dizajneri i inzenjeri zasluzili za tanke A stubove, koji predstavljaju veliki problem u preglednosti svih monovolumena. Verovatno se pitate sta se desava kada se Sunce iz umiljatog izvora svetla pretvori u uzarenu usijanu kuglu. Na Vama je samo da zaslon povucete unapred i dobro raspolozenje bice sacuvano.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Obruc volana, sa nepomicnim sredisnjim delom, u celosti je preuzet sa modela C4. Volan je multifunkcionalan, jer se na njemu nalaze brojni dugmici za upravljanje raznim sistemima, od tempomata, do muzickog uredjaja, i zbog toga, zahteva fazu privikavanja. Na velikom displeju centralne konzole mogu se pronaci sve vazne informacije kao sto su trenutna brzina, satelitska navgacija, broj obrtaja motora, stepen prenosa i td. Zbog vec pomenutih tankih prednjih nosaca, strucnjaci Citroena su ojacali strukturu automobila u slucaju udara. Zbog toga su i povecane dimenzije prednjeg vesanja, a donja zona za prenos snage je, takodje, pojacana. C4 Picasso napred se kotrlja na poprecnim ramenima preuzetim sa C4, a pozadi je polukruta osovina sa spiralnim oprugama (uz doplatu sa pneumatiskim vesanjem). Posebna paznja je posvecena najmladjima, pa je Picasso jedini kompaktni monovolumen sa cetiri Isofix sedista, od kojih su tri u drugom redu. Dakle, naizgled nezna konstitucija ponekad ume i da zavara. Citroen C4 picasso je vlasnik pet Euro NCAP zvezdica i sa 35 od mogucih 37 bodova vazi za najsigurniji automobil u klasi.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Za motorizaciju ovog sarmantnog Francuza brinu se cetiri agregata: dva benzinska 1.8i 16V i 2.0i 16V, sa snagom od 127 konjskih snaga, odnosno 143 konjske snage. Cast dizelskih agregata brane 1.6 HDi FAP sa 110 KS i 2.0 HDi FAP sa 138 konjskih snaga. Uskoro bi na trziste trebao stici i biturbo dizelas 2,2 HDi sa 170 konjskih snaga. Svi motori odgovaraju strogim Euro 4 ekoloskim zahtevima, a dizelski motori serijski su opremljeni procistacem cestica. Paleta motora je, zavisno od trzista, uskladjena sa sirokom paletom menjaca. Citroen C4 Picasso proizvodi se u Vigu, u Spaniji.

Citroen C4 Picasso - Postoji li Nobelova nagrada za dizajn?

Ocigledno je Citroen na zanimljiv nacin otvorio novi front u klasi kompaktnih monovolumena, igrajuci na dobro poznate karte: otkacen, avangardan dizajn, tehnicke finese i izvrsna prostranost. Dosad je ovaj recept bio uspesan i nije ni jednom zakazao. Goran Saric - Automagazin

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Novi BMW serije 7 - Na korak do savršenstva

Novi BMW serije 7 konačno je dočekao svoje oficijalno predstavljanje. Peta generacija luksuznog sedana iz portfolia jednog od najuspešnijih premium proizvođača na svetu, svojom najnovijom tehnologijom i superiornim performansama agresivno atakuje na konkurenciju Mercedesa i Audija. Neki će reći da je nova "sedmica" povratak klasici, a neki da je u pitanju nastavak kontroverze...
Audi Q5 - zvanične informacije i fotografije

Audi Q5 - zvanične informacije i fotografije

Na sajmu automobila u Pekingu Audi prvi put svetskoj javnosti predstavlja kompaktni SUV model Q5, koji će se u ponudi Audija naći ispod većeg brata Q7. Najoštriju konkurenciju modelu Q5 predstavljaće BMW X3, Lexus RX, Volkswagen Tiguan i Mercedes-Benz GLK, koji je, nimalo slučajno, predstavljen upravo na sajmu u Pekingu...
BOMBA!!! Mercedes-Benz SL AMG

BOMBA!!! Mercedes-Benz SL AMG

Posle predstavljanja bazne verzije restilizovanog modela SL, kompanija Mercedes AMG MGmbH u promet je pustila informacije i fotografije dve najsnažnije verzije SL 63 AMG i SL 65 AMG, koje raspolažu snagom od koje se diže kosa na glavi: 525 i 612 konjskih snaga...
Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Predstavljamo: Nissan GT-R - tehničko savršenstvo 21. veka

Novi Nissan GT-R važi za najsavršeniji i tehnološki najnapredniji automobil današnjice. Jedan od najbržih automobila na svetu (oborio rekord Nürburgringa u konkurenciji serijskih automobila) dolazi nam kao visokobezbedni ultraatraktivni kupe, koji postiže maksimalnu brzinu od 310 km/h, a iz mesta do "stotke" sprinta za samo 3,5 sekundi, što je mnogo brže od duplo skupljih evropskih super automobila...
Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Adio Stilo, buon giorno Bravo !

Fiat odustaje od naziva modela koji nije ispunio očekivanja i koji je kompaniju zamalo koštao glave. Naslednik Stila zove se Bravo, po uzoru na kompakt koji je od 1996. do 2001. godine postizao solidne tržišne rezultate. Izlgledom je derivat odlično prihvaćenog Grande Punta, a tehnički italijanski kompakt grabi korak napred koristeći skraćenu platformu Crome...
Predstavljamo - Renault Laguna III

Predstavljamo - Renault Laguna III

Svojim stilom koji je razultat potrage za dinamičnom, mekom i elegantnom linijom, nova Laguna prirodno pripada svetu vrhunskih putničkih krstarica. Iako će perjanica kompanije Renault široj javnosti biti predstavljna na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu, Automagazin portal odlučio je da Vas bliže upozna novom Lagunom.
Volvo C30 - Bomba je spremna !

Volvo C30 - Bomba je spremna !

Šveđani sa stilom ulaze u kompaktnu klasu. Oštrice prodora su sportski dizajn sa smislom za detalje, prvorazredna sigurnost i vrhunska tehnika. Volvo C30 je tehnički blizanac Ford Focusa i Mazde 3, što je dobra referenca za tržišni uspeh, a atraktivan dizajn sigurno će biti magnet na tržištu elitnih modela srednje niže klase...
Hyundai i30 - Inspiracija, Inteligencija, Integritet

Hyundai i30 - Inspiracija, Inteligencija, Integritet

Koreanci su odlučili da se aktivno uključe u najsnažniju kompaktnu klasu automobila. Na sajmu automobila u Ženevi Hyundai je predstavio model i30, specijalno osmišljen za racionalnog Evropljanina koji želi nešto drugačije, ali dokazanog kvaliteta. U početku dostupan kao automobil sa pet vrata i kao karavan, i30 otvara novo poglavlje za Hyundai u Evropi...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje