Audi Q5 - zvanične informacije i fotografije

Na sajmu automobila u Pekingu Audi prvi put svetskoj javnosti predstavlja kompaktni SUV model Q5, koji će se u ponudi Audija naći ispod većeg brata Q7. Najoštriju konkurenciju modelu Q5 predstavljaće BMW X3, Lexus RX, Volkswagen Tiguan i Mercedes-Benz GLK, koji je, nimalo slučajno, predstavljen upravo na sajmu u Pekingu...

Audi Q5 meri dužinu od 4,63 metra, širinu od 1,88 i visinu od 1,65 metara. Međuosovinsko rastojanje je najveće u klasi i iznosi 2,81 metar. U Audiju ističu koeficijent otpora vazduha od 0,33, čime ovaj automobil spada u sam vrh segmenta. Q5 izrađen je u najvećoj meri od aluminijuma, uključujući i poklopac motora i prtljažnika. Već na prvi pogled Q5 izgleda kao tipičan predstavnik Audijeve škole dizajna. Tipična maska je tipa "single-frame", a prednja sveta mogu kombinovati bi-xenon i dnevnu LED tehniku osvetljenja. Izgled Q5 moći će da se ulepša doplatom za S-Line paket ili Off Road paket opreme, koji uključuje i felne prečnika 19".

Prostornost enterijera obezbeđena je velikim međuosovinskim rastojanjem i prema navodima fabrike Audi Q5 sposoban je bez problema da udobno preveze pet putnika. Sedišta su oblikovana ergonomski, dok prtljažni prostor nudi 540 litara, odnosno 1 560 litara kada se obore zadnji nasloni sedišta. Uz doplatu će moži da se dobiju i varijabilna zadnja sedišta, kao i potpuno sklopivo sedište suvozača, kako bi se lakše prevezli dugi predmeti. Na polju bezbednosti Audi Q5 može se pohvaliti sistemima preuzetim iz nove generacije modela A4. Rad Airbag usko je spojen sa predzatezačima sigurnosnih pojaseva. Tu su i sistemi "Lane Assist", koji usmerava kretanje automobila u odnosu na voznu traku, kao i "Side Assist", koji detektuje mrtve uglove i upozorava vozača prilikom promene vozne trake.

Novi maenjač sa dve lamele, S-Tronic, ima sedam stepeni prenosa. Promena stepena prenosa obavlja se automatski, ili manuelno, sa komandama na volanu. Q5 snagu na podlogu prenosiće preko stalnog pogona na sve točkove, Quattro, koji u normalnim uslovima raspodeljuje 40% snage napred, 60% pozadi. U kritičnim situacijama sistem je sposoban da na prednju osovinu pošalje 65% Obrtnog momenta, a na zadnju osovinu najviše može stići 85% momenta. Posebne pohvale dobija i sistem "Audi Drive Select", koji vozaču Q5 nudi tri režima set-upa: komforni, mod za led i sneg i sportski. Audi Q5 sposoban je savladati nagib pod uglom od 31°, kao i vodu dubine pola metra.

Audi Q5 kupcima će biti ponuđen sa jednim benzinskim i dva dizelska motora. Sva tri motora biće opremljena tehnologijom direktnog ubrizgavanja i turbo punjača. Benzinski motor je unapređena verzija motora 2,0 TFSI, koji u Q5 razvija 211 konjskijh snaga i Obrtni moment od 350 Nm, koji je na raspolaganju od 1 500 do 4 200 o/min. Q5 opremljen pomenutim agregatom iz mesta do stotke ubrzava za 7,2 sekunde i dostiže maksimalnih 222 km/h. Prma navodima fabrike prosečna potrošnja goriva iznosi 8,5 litara na 100 pređenih kilometara. Slabiji dizelski agregat je 2.0 TDI od 170 KS, koji razvija Obrtni moment od 350 Nm između 1 750 i 2 500 o/min. Q5 2.0 TDI iz mesta do stotke stiže za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h, uz prosečnu potrošnju goriva od 6,7 l/100 km. Najsnažniji motor u ponudi je 3.0 TDI V6, koji razvija 240 KS i 500 Nm Obrtnog momenta između 1 500 i 3 000 o/min. Q5 3.0 TDI iz mesta do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i postiže 225 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 7,7 l/100 km.

Kupcima modela Audi Q5 biće dostupna opcijska oprema koja uključuje sistem "keyless" otključavanja i zaključavanja automobila, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, veliki panoramski krov, tro-zonski klima uređaj, adaptivna bixenon svetla. Očekivana početna cena Audija Q5 kreće se oko 35 000 Eura... Goran Sarić - Automagazin