Pariz 2008 - Honda Civic hatchback - facelift za nove uspehe

Verzije Honde Civic sa troja i petoro vrata su blago restilizovane da bi ovaj hečbek ostao u samom vrhu automobilskog dizajna. U Parizu će, takođe, debitovati i Civic Type R Special Edition, restilizovani Type S i Civic sa 5 vrata. Izmene ne ovom modelu obuhvataju nekoliko veoma uzbudljivih poboljšanja u stilu Civic-a i novi 1.4 motor...

Najveću promenu predstavlja novi motor radne zapremine 1,4 litra zasnovan na Hondinoj proslavljenoj i-VTEC tehnologiji, sa smanjenom potrošnjom goriva i umanjenom emisijom CO2, kao i sa povećanim obrtnim momentom (127 Nm pri 4.800 o/min) i većom snagom (100 KS) u odnosu na prethodnu verziju. Novi motor će biti dostupan kod Type S-a i Civic-a sa petoro vrata, što će kupcima dati veći izbor tipova karoserije kod Civic-a sa motorom manje zapremine. Novi motor takođe poseduje unapređeni sistem NVH (Noise, Vibration, and Harshness – Buka, vibracije i udarci) koji je upotpunjen nizom mera za smanjenje buke kod svih modela Civic-a sa troje i petoro vrata.

Verzije Civic-a sa ručnim menjačem će biti opremljene SIL-om (Shift Indicator Light – Svetlosni indikator stepena prenosa) prvi put viđenim na novom Accord-u, koji u kombinaciji sa postojećim Eko svetlosnim indikatorom pružaju vozačima obaveštenja sa ciljem veće uštede goriva. Verzije sa dizel motorom će imati koristi od blago revidiranog menjača, koji će dovesti i do smanjenja emisije CO2. Verzija sa petoro vrata dobila je novu masku, sa sasečenim stranicama oko znaka „H“, što ističe jasne neprekidne linije duž prednjeg dela Civic-a. Plastici eksterijera je data sveža tekstura, koja u kombinaciji sa novim zadnjim svetlima, odaje utisak većeg kvaliteta elegantnog hečbeka. Unutrašnjost automobila odiše novim izgledom, sa novim tamnijim metalnim efektima i mat završnom obradom oko table sa instrumentima. Sedišta su takođe dobila novi izgled upotrebom drugačijih tkanina, što dodatno menja ambijent kabine.

Na zahtev kupaca, u verzijama više klase sada su dostupni priključci za iPod, što omogućava vozačima da efikasno podešavaju, pune i koriste svoj plejer. Kod modela sa priključcima za iPod, plejer se može postaviti na središnju konzolu na koju su diskretno postavljeni pomoćni AUX, USB i naponski priključci. oObaveštenje o muzičkoj numeri se može videti na ugrađenom uređaju, ili uređaju za navigaciju, ako ga vozilo poseduje. Verzije više klase će takođe biti standardno opremljene senzorima za parkiranje, u kompletu sa grafičkim ekranom koji je u sklopu multiinformacionog ekrana.

Honda će na modelima za 2009. ponuditi četiri različite verzije šestostepenog ručnog menjača. Prvu promenu predstavlja novi Automatizovani ručni menjač (Automated Manual Transmission) i-SHIFT, dostupan sa jednostrukim režimom rada za modele sa motorom radne zapremine 1,4 litra kod Civic-a sa petoro vrata i Typa S-a, odnosno sa dvostrukim režimom rada kod motora radne zapremine 1,8 litra dostupnim samo kod Typa S-a. Oba menjača vrše promenu stepena prenosa mnogo brže, sa unapređenim kvalitetom i logikom. Verzija sa motorom radne zapremine 1,8 litara omogućava sportski režim promene brzina za živahniju vožnju, što daje vozaču još veću kontrolu. Novitet na ovogodišnjem modelu predstavlja dostupnost petostepenog automatskog menjača isključivo u verziji sa petoro vrata i motorom radne zapremine 1,8 litara, koji je uvršten radi pružanja većeg izbora kupcima. Kao kruna na čitavoj liniji Civic-a novih, viših specifikacija, je specijalna verzija Type R-a sa troja vrata i visokoturažnim motorom koja je opremljena diferencijalom sa „šper“ zatvaračem (Limited Slip Differential) da bi se dodatno poboljšalo držanje automobila na putu. Na testovima, specijalna verzija Type R-a je bila brža za 1,44 sekunde po krugu na japanskoj stazi Cukaba u odnosu na standardni automobil.

Type R će se posebno isticati „šampionskom belom“ bojom, što evocira uspomene na Hondin prvi autmobil Formule 1 iz 1963. godine. Ova legendarna boja nikada ranije nije bila u Civic-ovoj ponudi u Evropi, a nova boja će biti upotpunjena belim naplatcima od 18 inča na navišem modelu u klasi, Tipu R-u. Da bi se ostvario kontrast na karoseriji bele boje, automobili specijalne serije će imati tamno hromirane detalje oznake marke, kvake, poklopac rezervoara i prednju masku. Novi vrhunski Type R će biti opremljen nepromenjenim i-VTEC motorom radne zapremine 2,0 litra, koji daje 200 Ks pri uzbudljivih 8.000 obrtaja.

Type S sa troja vrata će više podsećati na Type R, sa maskom od pletene žice i prozirnim zadnjim svetlima kako bi se što više razlikovao od verzije sa petoro vrata. Branici u boji karoserije i spojleri su takođe izvedeni iz Typa R-a, dajući modelu sa troja vrata sportskiji i agresivniji stav. Type S će dobiti i unapređeni enterijer kakav se može videti na modelima sa petoro vrata, kao i elegantna „Alkantara“ sedišta. Delta Automoto PR