AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Potpuno nova platforma, novi dizajn karoserije, novi motori, transmisije i enterijeri, zasnovan na izuzetnim osobinama prethodnog modela. Pred nama je potpuno nova Jonda Jazz, naslednik Japanskog malog jednovolumena koji je u prvoj generaciji prodat u više od 2 miliona primeraka od 2001. godine...

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Potpuno nova Honda Jazz, osnovne karakteristike: • Nova platforma, dizajn karoserije, motori, transmisije i enterijeri • Zasnovan na izuzetnim osobinama prethodnog modela • Još prostraniji enterijer • Manja emisija štetnih gasova i upečatljiva ekonomičnost uz pomoć novih VTEC motora • Prtljažnik u dva nivoa sa izuzetno fleksibilnim tovarnim prostorom • Materijali izuzetnog kvaliteta Hondin potpuno novi Jazz još jednom redefiniše parametre vozila segmenta „B“, kada su u pitanju praktičnost i prostranost enterijera. „Hečbek" sa petoro vrata dostiže najveću prostranost kabine u svojoj klasi, u kombinaciji sa značajno smanjenom potrošnjom goriva i emisijom CO2 od 120 g/km (i-SHIFT menjači sa motorima zapremina od 1,4 litra i 1,2 litra). Za dizajn eksterijera se na prvi pogled može reći da predstavlja pre evoluciju, nego revoluciju, ali ova suptilna izmena spoljnog izgleda čini samo mali deo od hiljade drugih, koje postavljaju potpuno novi Jazz u prvi plan. Zadržan je koncept prethodnog Jazz-a sa centralno postavljenim rezervoarom za gorivo i „magičnim sedištima” (Magic seats) što ovom modelu daje fleksibilnost enterijera koja je bez premca u svetu. Iako su zadržane njegove najbolje karakteristike, uključujući tu i prostranost kabine koja može da se poredi sa sedanima srednje klase, novi Jazz donosi izmene u svim područjima, povećava standard u svojoj klasi i obećava da će dodatno uvećati uspeh u segmetnu „supermini” automobila. Prethodna generacija ovog modela nagrađena je sa više od pedeset priznanja i prodata u preko dva miliona primeraka širom sveta, od svog debija 2001. godine.

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Nešto uvećana karoserija i iskošena hauba pružaju bolju preglednost što rezultira time da je novi Jazz još prostraniji, čime je najviše dobijeno u prostoru za noge na zadnjem sedištu i u prtljažnom prostoru. „Magična sedišta“ se sada obaraju jednim jednostavnim pokretom. Novi prtljažni prostor je sada u dva nivoa (Double-Trunk). Viši nivo bezbednosne opreme uključuje uvođenje strukture karoserije po Hondinom sistemu „Inženjeringa napredne kompatibilnosti” - ACE (Advanced Compatibility Engineering), aktivnih naslona za glavu na prednjim sedištima i VSA sistema (Vehicle stability assistance). Veći naplatci, osavremenjeno vešanje kao i veće osovinsko rastojanje i veća širina, doprinose većoj manevarskoj sposobnosti uz povećanu udobnost vožnje. Potpuno novi i-VTEC motori od 1,2 litra - 90 Ks i 1,4 litra - 100 Ks, pružaju bolje performanse, istovremeno smanjujući potrošnju goriva na izuzetno nizak nivo – 5,1 odnosno 5,3 litra na 100 km u kombinovanom režimu vožnje. Shodno tome, emisija CO2, kako za motor od 1,2 tako i za 1,4 litrara, je takođe značajno smanjena. Motor zapremine 1,2 litre sada emituje samo 120g/km (u odnosu na prethodnu verziju koja je emitovala 129g/km), dok motor zapremine 1,4 litra emituje 123g/km sa ručnim, odnosno 120g/km sa menjačem sistema i-SHIFT (smanjeno sa 137g/km).

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Manja potrošnja goriva i niža emisija štetnih gasova kod dva nova motora Novi, snažniji bezninski motori izuzetne ekonomičnosti, konstruisani su za kupce kojima je važna ušteda, kao i za one koji žele da dostignu potrošnju goriva koja se može porediti sa modelima sa dizel motorima. Njihova ravnoteža između ekonomičnosti i performansi je bez premca u ovoj klasi. Usvajajući Hondinu VTEC tehnologiju (Promenljivo tajmiranje ventila i eletronska kontrola podizača - Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), novi četvorocilindrični motori zapremine 1,2 i 1,4 litra su povezani sa petostepenim manuelnim menjačem, ili kod modela zapremine 1,4 litra, sa Hondinim šestostepenim sekvencijalnim i-SHIFT menjačem, koji je opremljen i krilcima za promenu brzine na volanu. Iako je sada jacine 90 Ks, pri 6.000 obrtaja i obrtnim momentom od 110 do 115 Nm, motor zapremine 1,2 litra postiže kombinovanu potrošnju od samo 5,1 l/100km. Poređenja radi, prethodna verzija je imala kombinovanu potrošnju od 5.5 l/100km, dok je emisija CO2 takođe poboljšana, tj. smanjena je sa 129 na 120 g/km. Slična je situacija i sa novim motorom zapremine 1,4 litra i 100 Ks, sa obrtnim momentom od 128 Nm. U poređenju sa prethodnim motorom tipa i-DSI snage 83 Ks i obrtnog momenta od 119 Nm, kombinovana potrošnja goriva je sada sa 5,8 l/100km smanjena na 5,3 l/100km za model sa ručnim menjačem, a još je manja - 5,3 l/100km kod modela sa sekvencijalnim menjačem sistema i-SHIFT (5,9 l/100km za prethodni model zapremine 1,4-litra CVT). Emisija CO2 je smanjena na 124 odnosno 120 g/km, (137 i 139 g/km kod prethodnog modela).Novi SIL (Shift Indicator Light – Svetlosni indikator stepena prenosa) kojim su opremljeni modeli sa ručnim menjačem, sličan onome koji se može naći na novom Accord-u, daje vizuelno obaveštenje o najpodesnijem stepenu prenosa tokom vožnje, sa ciljem povećanja njene maksimalne ekonomičnosti.

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Menjači Modeli sa motorima zapremine 1,2 i 1,4 litra opremljeni su petostepenim ručnim menjačima koji su znatno unapređeni u odnosu na prethodne verzije, i kod kojih su sada odnosi prenosnih zupčanika prilagođeni sportskoj vožnji, istovremeno omogućavajući manju potrošnju goriva. Među ključne inovacije spadaju poboljšani hod pedale kvačila, sinhron karbonskog tipa na trećoj brzini, kako bi se što više umanjilo opreterećenje ručice menjača. Smanjenjem inercije lamele omogućena je lakša promena brzine i povećana njena preciznost. Modeli sa ručnim menjačima su opremljeni novim SIL sistemom (Shift Indicator Light – Svetlosni indikator stepena prenosa) smeštenim u središtu pokazivača broja obrtaja, kakav se može naći i na najnovijoj Hondi Accord. Ova funkcija daje vozaču vizuelno obaveštenje o najpodesnijem stepenu prenosa u odgovarajućem trenutku i predstavlja korisnu inovaciju čiji je cilj smanjenje potrošnje goriva. i-SHIFT (šestostepeni sekvencijalni menjač) Pored petostepenog manuelnog menjača, modeli sa motorom zapremine 1,4 litra mogu biti opremljeni najnovijim Hondinim i-SHIFT menjačima. Ovo je prvi put da se šestostepeni sekvencijalni menjač nudi kao opcija na vozilima ove klase. Ovaj menjač omogućava manju potrošnju goriva nego sa automatski ili CVT menjač (continuously variable transmission). Ovaj menjač je razvijen prema sistemu prvobitno primenjenom na Civic-u, sa unapređenjima među koje spadaju: smanjeno vreme promene brzine, promena brzine bez trzaja kao i inteligentniji automatski režim promene brzine. Novi dizajn prednjeg dela i veće dimenzije Sa dužinom od 3900 mm, širinom od 1695 mm i visinom od 1525 mm, novi Jazz zauzima jedinsteveno mesto između „superminija” i kompaktnih monovolumena, pružajući istovremeno stilski izgled prvih i praktičnost drugih. Visina čitavog vozila je ostala ista, ali je dužina novog Jazz povećana za 55 mm i širina za 20 mm. Osovinsko rastojanje je povećano za 50 mm, dok su razmaci između točkova spreda i pozadi povećani za 35 odnosno 30 mm, čime je dobiijeno na stabilnosti. I pored većih dimenzija, prečnik punog okreta vozila od 9,8 m nije veći nego kod prethodnog Jazz-a, što u kombinaciji sa poboljšanom vidljivošću daje novom automobilu još bolje karakteristike u gradskoj vožnji. Nova struktura karorserije po ACE sistemu Povećana bezbednost vozila predstavlja rezultat primene sistema ACE (Inženjering napredne kompatibilnosti - Advanced Compatibility Engineering) u razvoju strukture karoserije. Ovaj koncept se progresivno i sve više primenjuje kroz čitav Hondin asortiman vozila. Struktura karoserije, konkretno prednja poligonalna noseća konstrukcija, umanjuje negativne efekte u situacijama sudara vozila različitih veličina i konstrukcija i u različtim osama i stvara višestruke pravce apsorbovanja energiju udara, čime se smanjuje deformacija kabine. Svi modeli su standardno opremljeni dvostrukim prednjim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama čitavom dužinom bočnih strana vozila, kao i pojasevima u tri tačke oslonca na svim sedištima, dok su na prednjim sedištima pojasevi opremljeni još i dvostepenim predzatezačima. Vazdušni jastuk na mestu suvozača se može isključiti, čime se omogućava montaža dečjeg sedišta, koje je okrenuto unazad, na prednje sedište, a po prvi put Jazz je opremljen i indikatorom – podsetnikom vezivanja pojaseva kako za prednja, tako i za zadnja sedišta. Prednja sedišta su opremljena i aktivnim naslonima za glavu, kako bi se mogućnost povreda kičme usled trzaja svela na minimum. Sistem vezivanja ISOFIX na levom i desnom zadnjem sedištu zajedno sa vezovima na krovu omogućavaju pravilnu ugradnju dečjeg sedišta.

Potpuno nova Honda Jazz - zvanične informacije

Veća, elegantnija kabina i bolja funkcionalnost Odličnom postavkom enterijera originalnog Jazz-a, sa njegovim kompaktnim vešanjem i centralno postavljenim rezervoarom za gorivo, čime je oslobođeno više tovarnog prostora, kao i uvećanim spoljnim dimenzijama novog modela, udobnost enterijera je dovedena na novi nivo. Putnici na zadnjim sedištima sada imaju 37 milimetara više prostora za kolena, dok je rastojanje između putnika napred i pozadi povećano za do 30 mm. Nešto šira karoserija takođe znači da je prostor za ramena uvećan za 44 mm u prednjem delu i 43 mm u zadnjem. Značajan pomak je ostvaren i kada je vidljivost u pitanju. Debljina nosećih stubova je smanjena, a znatno povećano vetrobransko, kao i bočna stakla, što u odnosu na prethodni model čini vožnju mogo opuštenijom. Nasloni za glavu sa mogućnošću potpunog uvlačenja na zadnjim sedištima omogućavaju potpuno neometeni pogled kroz zadnje vetrobransko staklo. „Magična sedišta" (Magic seats) se sada sklapaju jednim pokretom S obzirom na popularnost inovativnih zadnjih sedišta „bioskopskog” stila kod prethodnog Jazz-a, nije veliko iznenađenje da je u Hondi odlučeno da se i u novom automobilu napravi slična organizacija. Najnovija „magična sedišta" funkcionišu na istom principu, ali su sada još praktičnija jer se okreću jednim pokretom - pritiskom na dole. Više nije potrebno pomerati prednja sedišta unapred da bi se oborila zadnja. Umesto toga, zahvaljujući naslonima za glavu koji su praktično poravnati na naslonima, zadnja sedišta, deljiva u odnosu 2:1 se mogu sklopiti čak i kada su prednja pomerena sasvim unazad. Novi prtljažnik u dva nivoa (kod modela sa motorima zapremine 1,4 litra) Izuzetna praktičnost koncepta „magičnih sedišta" je kod novog Jazz-a dopunjena felksibilnim prtljažnim prostorom, zasnovanim na sličnim principima kao i kod Honde CR-V. Standardna opcija kod modela sa motorima zapremine 1,4 litra, koji su opremljeni priborom za krpljenje guma, prtljažnik u dva nivoa poseduje prostor za smeštaj stvari ispod poda, koji je prekriven panelom sa dve šarke – regularni režim. Donja pregrada dubine 230 mm, zapremine 64 litra idealna je za smeštaj sportske opreme ili mokrih predmeta, koji nakon njenog zatvaranja neće doći u kontakt sa drugim prtljagom. Pod se može potpuno ukloniti i prisloniti uz zadnja sedišta, kako bi celokupna visina postala dostupna – što je posebno pogodno za smeštaj visokih predmeta (visoki režim). Postoji mogućnost da se umesto podizanja kompletnog panela uz zadnje sedište, samo njegova zadnja polovina podigne i postavi kao polica za smeštaj stvari na polovini visine prtljažnog prostora, čime se stvara dvostruki tovarni prostor – gornji/donji režim. Teži predmeti se mogu smestiti na dno, dok se lakši mogu staviti na gornju policu. Kako je opremljena i mrežom za tovar, polica može savršeno poslužiti za predmete nepravilnog oblika, sprečavajući ih da se pomeraju tokom vožnje. Ukupna zapremina tovarnog prostora iznosi 427 litara (VDA) kod modela opremljenim kompletom za krpljenje guma, što je više nego kod pojedinih monovolumena, a nema premca u klasi „supermini”. Prethodni Jazz je posedovao ukupnu zapreminu tovarnog prostora od 380 litara (VDA). Prefinjeno okruženje u kabini Visokokvalitetni materijali prijatni na dodir, elegantni dizajn i ukusne kombinacije boja daju kabini izgled vozila više klase. Udobnija prednja sedišta sa boljim osloncem za leđa, oslonac za nogu vozača, vozačevo sedište podesivo po visini, upravljač podesiv po dubini i visini, kao i prostranija zadnja sedišta, samo su neke od karakteristika koje doprinose udobnijem i prijatnijem okruženju kabine. Dodatna zvučna izolacija kao i povećana krutost karoserije takođe igraju značajnu ulogu u činjenici da Jazz predstavlja prijatno okruženje. Kada je u pitanju istinski utisak prostranosti, Jazz 1,4 EX je opremljen panoramskim krovom koji se pruža i preko zadnjih sedišta i daje izuzetan pogled. Staklo koje apsorbuje toplotu kao i štitnik od jakog sunca, čine da kabina bude prijatna za vožnju tokom čitave godine. Delta Automoto

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Audi S4 - zvanične fotografije i informacije

Šest cilindara umesto osam, turbo umesto atmosferskog, manja maksimalna snaga, ali bolja dinamika i radikalno smanjena potrošnja goriva. To je novi sportski sedan i karavan iz Audija, sa tradicionalnom oznakom S4 i S4 Avant...
Renault Megane III - nove fotografije i informacije

Renault Megane III - nove fotografije i informacije

Treća generacija Renault Megane trebala bi naslediti uspeh svog prethodnika koji i na kraju svoje karijere spada među najprodavanije modele u svojoj kategoriji. Atraktivan kompakt, koji će atakovati direktno na Golf VI, biće predstavljen za tri nedelje na sajmu automobila u Parizu...
Audi A6 - Facelift

Audi A6 - Facelift

Aktuelna generacija modela Audi A6 na tržištu se nalazi od 2005. godine, i sada je došlo vreme za "zatezanje bora". Iako se Audi nije upustio u radikalne izmene, decentnim zahvatima pokušaće da učvrsti dobru poziciju u srednjoj višoj klasi. U skladu s aktuelnim trendovima osvežena "šestica" dobila je dnevne LED svetlosne grupe i nove snažnije i ekološki čistije agregate...
Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Volkswagen Golf - Šesti put na pobedu

Dolazak novog Golfa, šeste generacije, sigurno će biti glavni automobilski događaj ove godine. Od kultnog kompakta iz Wolfsburga, koji je u pet dosadašnjih serija prodat u više od 33 miliona primeraka, očekuje se da uspostavi nove standarde. Najveća evropska automobilska kompanija juče je objavila zvanične informacije o novoj generaciji modela Golf, čija će početna cena u Nemačkoj iznositi 16.500 Eura...
BMW M3  - facelift za sedan i kupe

BMW M3 - facelift za sedan i kupe

Kompanija BMW nastavlja osvežavanje game svojih modela za 2009. godinu. Iako smo Vam facelift modela serije 3 nedavno predstavili (možete pročitati OVDE), o osveženoj nabildovanoj, M verziji, proizvođač iz Minhena nije objavio ni reč...
Ford Focus RS 2009 - RS porodica se širi

Ford Focus RS 2009 - RS porodica se širi

Još od 1970. godine najsnažniji modeli Forda nose oznaku RS (Rallye Sport) i do danas se ova oznaka pojavila na 21 modelu. Na sajmu automobila u Londonu, otkriven je predserijski model i 22. predstavnik porodice RS, model Ford Focus RS, čija prodaja startuje početkom 2009. godine...
Suzuki Grand Vitara: dva nova motora i kozmetičke izmene

Suzuki Grand Vitara: dva nova motora i kozmetičke izmene

Suzuki se odlučio da proširi ponudu motora za SUV model Grand Vitara (test možete pročitati OVDE). Novi motor zapremine 2,4 litra i 3.2 V6 agregat već se prodaju u Japanu, a na evropsko tržište stižu krajem tekuće godine. Aktuelna ponuda tri motora u modelu Suzuki Grand Vitara ostaje i dalje aktuelna...
Nova Ford Fiesta - tehnički detalji i nove fotografije

Nova Ford Fiesta - tehnički detalji i nove fotografije

Nova generacija Ford Fieste zvanično je predstavljena na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi i možemo slobodno reći da novi model sa prethodnim deli samo plavi oval na masci hladnjaka. Predstavljamo Vam nove zvanične fotografije i tehničke informacije automobila od kojeg Ford puno čekuje...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje