Nova Ford Fiesta - tehnički detalji i nove fotografije
Nova generacija Ford Fieste zvanično je predstavljena na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi i možemo slobodno reći da novi model sa prethodnim deli samo plavi oval na masci hladnjaka. Predstavljamo Vam nove zvanične fotografije i tehničke informacije automobila od kojeg Ford puno čekuje...
Za razliku od prethodne generacije, koja ima prilično konzervativan dizajn, nova Ford Fiesta može se pohvaliti izrazito dinamičnim dizajnom, inspirisan novim "Kinetic" Focusom. Podsetimo, nova generacije Ford Fieste stoji na platformi Mazde 2 i ima skoro identične spoljne dimenzije kao i prethodni model, ali je prosečno 40 kilograma lakša. Karoserija nove Fieste može se pohvaliti većom torzionom krutosti, a prtljažni prostor od 295 litara jeste jedan od najvećih u segmentu malih automobila.
Bezbednosna oprema, u zavisnosti od paketa opreme, može biti opremljena čeonim i bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama, kao i vazdušnim jastukom za kolena vozača. Od ostale opreme Ford ističe sistem pokretanja motora dugmetom i sistem pristupa u automobil bez ključa i tempomat sistem. U ponudi će se pojaviti i dve nove verzije: 1.6 Duratec TI-VCT i 1.6 TDCi EcoNetic. Nova generacija Ford Fieste biće dostupna sa 6 pogonskih agregata, u zapreminskom spektru od 1.25 do 1.6 litra. Osnovna motorizacija je četvorocilindrični 1.25 Duratec motor, koji dolazi sa dve "porcije" snage: verzija od 60 konjskih snaga i od 81 KS. Sledi ga 1.4 Duratec snage 96 konjskih snaga, jedini koji se može kombinovati sa automatskim menjačem.
Motor 1.6 Duratec opremljen je varijabilnim vremenom otvaranja ventila TI-VCT i razvija snagu od 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min. Pogonjena ovim motorom, Fiesta iz mesta do "stotke" stiže za 10 sekundi, a prosečna potrošnja goriva iznosi 5,9 l/100 km, što je samo 0,2 litra veća potrošnja od agregata 1.25 i 1.4. Dizel motore predstavljaće dve pogonske jedinice, razvijene u zejedničkoj saradnji Forda i PSA. Manji, 1.4 TDCi razvija 68 konjskih snaga, a veći, 1.6 TDCi koji isporučuje 90 konjskih snaga. Oba motora opremljena su sistemom „stall prevention“ koji menja proces ubrizgavanja goriva i poboljšava rad motora pri niskim obrtajima, sprečavajući zagušenje. Pored toga, manja masa uticala je da se ubrzanje 0-100 km/h dizel verzija Fiesti poboljša za 22%.
Prava novina biće verzija EcoNetic, koja predstavlja odgovor na Volkwagen Polo BlueMotion ili Renault Clio eco2. Izmenama na aerodinamici i korišćenje posebnih pneumatika sa niskim otporom kotrljanja omogućilo je prosečnu potrošnju 1.6 TDCi motora od samo 3,7 L/100 km i emisiju CO2 od samo 99 grama na 100 pređenih kilometara.
Nova Ford Fiesta - benzinski motori | ||||
Motor: | 1.25 | 1.25 | 1.4 (A) | 1.6 TI-VCT |
Zapremina (cm3): | 1.242 | 1.242 | 1.388 | 1.596 |
Broj cilindara : | 4 | 4 | 4 | 4 |
Max. snaga (kW / o/min): | 44/6000 | 60/5800 | 71/5750 | 88/6000 |
Maksimalni Obrtni moment (Nm): | 109 | 114 | 128 | 152 |
Max. Brzina km/h: | 152 | 168 | 175 (166) | 193 |
Ubrzanje 0-100 (s): | 16,9 | 13,3 | 12,2 (13,9) | 9,9 |
Potrošnja (L / 100 km/h): | 5,4 | 5,7 | 5,7 (6,5) | 5,9 |
Ford sa novom Fiestom zaista ima velike planove i u periodu od 2008. do 2010. godine Fiesta će biti plasirana na tržišta Evrope, Azije, Južne Afrike, Australije i Amerike. Prvi kupci Ford Fieste biće Evropljani, a posle njih počinje prodaja i u Kini, gde će Ford krajem godine pustiti u rad novi proizvodni pogon u fabrici "Changan Ford Mazda Automobile" (CFMA) u Nanjingu.
Nova Ford Fiesta - turbo dizel agregati: | |||
Motor: | 1.4 TDCi | 1.6 TDCi | 1.6 TDCi EcoNetic |
Zapremina (cm3): | 1.560 | 1.560 | 1.560 |
Broj cilindara / ventila : | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Max. snaga (kW / o/min): | 50 / 4.000 | 66 / 4.000 | 66 / 4.000 |
Maksimalni Obrtni momen (Nm): | 204 | 204 | |
Max. Brzina km/h: | 175 | ||
Ubrzanje 0-100 (s): | 11,9 | ||
Potrošnja (L / 100 km/h): | 4,2 | 3,7 |
Goran Sarić - Automagazin