Nova Mercedes C klasa - BMW je pogođen u pleksus!
Izvanrednih 1,4 miliona prodatih primeraka generacije na odlasku, bio je i više nego dobar razlog za studiozan pristup razvoju nove C klase koja je nedavno predstavljena u Stuttgartu. Automobil kojim Mercedes lansira rukavicu direktno u lice BMW-u serije tri, jeste veći, motori su poznati, ali osnaženi, dok je sigurnost podignuta na još veći novi...
Nova generacija C klase je tehnološki usavršena, dizajneski prepoznatljiva sa nekim vrlo važnim novinama, snažna, štedljiva i ekološki prihvatljiva. Već na prvi pogled vidimo da Mercedesova nova nada podseća na većeg brata, S klasu. Ipak, ne može se osporiti prepoznatljivost i lična identifikacija. Automobil prosto odiše samopouzdanjem, deluje uverljivo i markantno. Iako se Mercedes već tradicionalno sjajno kotira u luksuznim vodama, novom C klasom plasira udarac direktno u pleksus konkurenciji, što će mu pomoći da osvoji lidersku poziciju.
Nova C klasa je produžena za 55 i proširena za 42 milimetra, dok je međuosovinski razmak povećan za 45 milimetara. Ovo povećanje dimenzija rezultiralo je povećanjem dimenzija enterijera i poboljšanem ergonomije, u čemu je Mercedes oduvek bio broj 1 u svetu. Na primer prostor za ramena napred je povećan za 40 milimetara, što će radikalno poboljšati udobnost vozaču i suvozaču. Unutrašnjost je prepuna dugmadi i prekidača, ali sve deluje skladno, pregledno i elegantno. Dakle, atmosfera u putničkoj kabini je jako prijatna, ali aspekti ergonomije i funkcionalnosti su posebno izraženi. Zavisno od nivoa opremljenosti, korišćeni materijali su aluminijum, , egzotično drvo ili visoko kvalitetni lakirani piano look. Tonovi unutrašnjosti mogu biti crni, sivi, bež, smeđi ili crveni.
Nova C klasa biće prva Mercedesova limuzina koja će moći da se razlikuje prema masci hladnjaka, koja u ovom slučaju ima posebno značenje. Kod modela Classic i Elegance maska odražava udobnost, čvrstoću i dah luksuza, dok je za Avangarde opciju odabrana maska sa tri vodoravne prečke i velikim logom u sredini, identično kao kod modela SL. U svim varijantama, inženjeri su uspeli da postignu koeficijent otpora vazduha Cd - 0,27.
Ponuda agregata diči se povećanom snagom i smanjenom potrošnjom goriva, a kupci će moći da biraju pet benzinskih i tri savremana turbo dizel agregata, CDI. U prvoj fazi prodaje, kupcima će biti ponuđeni modeli C 200 Kompressor sa 184 konjske snage, C 280 sa 231 konjskom snagom i najsnažniji agregat u kompletnoj ponudi zapremine 3,5 litra V6, koji razvija respektabilnih 272 KS. Ovaj najsnažniji agregat jedini se može dobiti u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim menjačem, 7G-Tronic. Na jesen dolazi najslabiji benzinac sa 156 konjskih snaga u varijanti C 180 Kompressor i slabiji V6, koji razvija 204 konjske snage. Iako nema novih motora za novu C klasu, postojeći su pažljivo odabrani, uz povećanje snage od 13% i povećanje Obrtnog momenta za 18%.
Za štedljivce su pripremljena tri CDI agregata. Prvi kupci će moći da dobiju samo C 220 CDI, sa 170 konjskih snaga i 400 Nm Obrtnog momenta, pri samo 2.000 o/min. Tokom leta ponuda će se proširiti modelom C320 CDI, koji pokreće V6 snage 224 KS i 510 Nm Obrtnog momenta, u rasponu od 1.600 do 2.800 o/min. Kupci koji su spremni da odvoje manju sumu novca za C klasu sa turbo dizelskim agregatom, moraće da pričekaju do jeseni, kada stiže C 200 CDI, koji razvija 136 konjskih snaga. Sva tri agregata su povezana ručnim menjačem sa šest stepeni prenosa, a na zahtev kupaca, može se doplatiti za automatski petostepeni menjač.
U skladu sa renomeom marke, nova C klasa je pravi sajam najmodernije tehnologije. Od već poznat sistem PreSafe, novost je Agility Control paket. Radi se o sistemu koji kontroliše sistem rada amortizera, zavisno od trenutne situacije. Recimo, kod dinamične vožnje, prigušna sila amortizera, podiže se do maksimuma, kako bi se automobil u extremnim uslovima prikladno stabilizovao. Agility Control omogućuje i 6% direktniji upravljački sistem nego kod prethodnika. Tokom razvoja nove C klase napravljeno je i preko 100 crash testova i na mnogima su postignuti bolji rezultati, nego što je bilo propisano. Preko 70% karoserije napravljeno je od čelika visoke i ultra visoke čvrstoće. Sedam vazdušnih jastuka spadaju u serijsku opremu nove C klase. Pored silnih sistema sigurnosti, koji prevazilze predviđen prostor za ovo predstavljanje, ističe se i sistem stop svetala, koji trepćuću upozoravaju na ošto kočenje pri brzinama većim od 50 km/h.
Sa novom C klasom, Mercedes nastavlja put uspeha započet još 1983. godine predstavivši model 190, zvani Baby Benz. Za C klasu nikada se nije moglo reći da je Baby, ali brojnim kupcima zbog svoje niže cene, omogućila je da u garažama ipak imaju parkiranu Mercedesovu limuzinu. Pred C klasom je svetla budučnost. Početak prodaje očekuje se uskoro. Goran Sarić - Automagazin