Nova Toyota Prius prikazana u Detroitu + Wallpaper

Toyota je u Detroitu zasijala punim sjajem. Prava zvezda na štandu japanskog proizvođača je treća generacija hibridnog modela Prius, najpopularnijeg svetskog "hibrida" čija će se potrošnja kretati oko 4,7 L/100 km. Dizajn je sada dinamičniji i artaktivniji, a velike izmene pretrpela je i motorizacija. Velike fotografije Toyote Prius možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na LINK...

Toyota navodi da su prednosti novog modela veća ekonomičnost i performanse, veća ponuda prostora i bogatija oprema. Kao opcija dostupan je i solarni krov, sa nekoliko različitih modova rada, sistem pomoći prilikom parkiranja (Intelligent Parking Assist - IPA), potpuno novi informativni višefunkcionalni displej...

Što se spoljašnjeg izgleda tiče, možemo konstatovati da je novi Prius zadržao oblik prethodnika, što zbog prepoznatljivosti, ali i zbog aerodinamike i odličnog koeficijenta otpora vazduha (od samo Cd=0,25), koji je među najboljima kada je reč o serijskim automobilima današnjice. Visina automobila ostala je ista, a i dalje je zadržan oblik kapljice. Novi Prius zadržao je međuosovinsko rastojanje, ali ukupna dužina povećana je za 15 mm.

Najveće promene pretrpeo je pogonski sistem. Novi Prius pogoni novi četvorocilindrični 1,8-litarski agregat, koji je ukombinovan sa poslednjom generacijom Toyotinog Synergy Drive hibridnog sistema. Uprkos opšteprihvaćenom mišljenju, motor veće zapremine može delovati u smeru smanjenja potrošnje. Agregat omogućava vožnju pri nižim područjima obrtaja, a time i smanjenu potrošnju goriva. U Toyoti ističu da će se povećanje ekonomičnosti najviše osetiti kod hladnih startova i pri većim brzinama.

Agregat razvija snagu od 100 konjskih snaga i Obrtni moment od 142 Nm, dok električni motor razvija snagu od 80 KS i obrtni moment od 207 Nm. Zahvaljujući pomenutom sistemu, novi Prius sposoban je da realizuje ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 9,8 sekundi, a potrošnja goriva u kombinovanom režimu rada iznosi 4,7 l/100 km. Važno je istaći da Prius može da se kreće i samo na električni pogon, što smanjuje autonomiju na samo 2 kiometra. Nova Toyota Prius, tehnika: 1.8-lit 4-cilindra VVT-i Maksimalna snaga: 98 KS pri 5,200 ob/min Maksimalni obrtni Moment: 142 Nm pri 4,000 ob/min Snaga elektro motora: 80 KS/207 Nm Hibridni sistem - neto snaga: 134 KS Emisija: SULEV (AT-PZEV) Elektronski kontrolisana stalno promenljiva transmisija CVT Pogon: Prednji točkovi FWD Baterije: Nikl-metal hidrid Potrošnja: 50 milja/galon (imperijal.mere) - 4.75 lit/100km (kombinovana) Dimenzije: Dužina: 4460 mm Širina: 1745 mm Visina: 1491 mm Međuosovinsko rastojanje: 2700 mm Klirens: 140 mm Koeficijent otpora: 0.25 Točkovi: 15" 17" (opciono) Gume: 15": 195/65R15 17": 215/45R17 (opciono) Sedišta: 5 Goran Sarić - Automagazin