Honda Insight - Svetska premijera na Sajmu automobila u Detroitu
Potpuno nova Honda Insight doživela je svoju svetsku premijeru na severnoameričkom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu. Honda Insight definiše novu fazu u razvoju hibridne tehnologije primenom isplativije verzije IMA sistema (Integrated Motor Assist)...
Primena isplativije verzije IMA sistema ima za posledicu veću pristupačnost hibrida za kupce širom sveta, u kombinaciji sa potrošnjom goriva od 4,4 litra/100 kilometara i emisiju CO2 od samo 101 g/km... U svom komentaru premijere Insight-a, predsednik Honda Motor Europ-a, Šigeru Takagi je izjavio: "Honda prodaje hibridne automobile skoro čitavu deceniju, ali je ovo prvi put da je naša tehnologija dostupna u automobilu sa petoro vrata i pet mesta za putnike po pristupačnoj ceni. Insight predstavlja spoj našeg nagrađenog hibridnog IMA sistema i Eco Assist sistema, čiji je cilj pomaganje korisnicima da uštede što više goriva u vožnji. Spojem elektromotora sa visoko efikasnim benzinskim motorom, Insight omogućava vozačima ne samo da postignu nisku emisiju CO2 , već i veoma niske emisije drugih gasova „staklene bašte“, kao što je N2O." Konstrukcija hečbeka sa petoro vrata preuzela je neke od stilskih karakteristika Hondinog modela FCX Clarity sa pogonom na vodonične gorive ćelije. Pored toga, izduženi profil Insight-a je konstruisan tako da ima nisko težište i prostranu kabinu za petoro putnika, pružajući time korisnicima lakoću rukovanja i udobnost enterijera. Kako bi se vlasnicima Insight-a omogućilo da uživaju u svim pogodnostima Hondine hibridne tehnologije, Insight će biti opremljen novim, interaktivnim tehnologijama čiji je cilj smanjenje potrošnje goriva. Njihov zajednički naziv je Ekološki sistem asistencije u vožnji (Ecological Drive Assist System - Eco Assist). Eco Assist predstavlja spoj više funkcija: • ECON režim vožnje se aktivira na komandu vozača i optimizuje kontrolu konstantno promenljive transmisije, motora i pogonske grupe, sa ciljem smanjenja potrošnje goriva; • funkcija reakcije na stil vožnje vozača putem promene boje pozadine brzinomera omogućava postizanje efikasnije vožnje u realnom vremenu; i • funkcija bodovanja ekonomične vožnje koja daje podatke o trenutnoj efikasnosti vožnje, kao i kumulativno o stilu vožnje.
Ključne bezbednosne karakteristke Honde Insight čine ACE sistem (Advanced Compatibility Engineering) koji pruža unapređenu zaštitu za putnike u vozilu i pomaže smanjenje štete na drugim vozilima prilikom sudara, šest vazdušnih jastuka, sistem bočnih vazdušnih zavesa, kao i dizajn prednjeg dela karoserije koji smanjuje mogućnost povrede pešaka pri sudaru. Među ostalu standardnu opremu novog Insight-a spada naslon zadnjeg sedišta deljiv u odnosu 60:40, koji se može i u potpunosti preklopiti, dvodelni digitalni panel sa instrumentima, automatska kontrola klima uređaja, električni podizači prozora, Sistem održanja stabilnosti vozila (Vehicle Stability Assist - VSA), upravljač koji se podešava po dubini i nagibu, MP3 kompatibilni muzički sistem sa dodatnim ulaznim priključkom za audio uređaje, kao i kontrola jačine zvuka u zavinosti od brzine (Speed-Sensitive Volume Control).
Pakete opreme višeg ranga čine i tempomat, muzički sistem sa šest zvučnika i USB priključkom, komande sekvencijalnog menjača na upravljaču i Hondin sistem satelitske navigacije sa glasovnim komandama. Sve modele Honde Insight pokreće unapređeni 1,3-litarski aluminijumski SOHC i-VTEC motor sa kontinualno promenljivom transmisijom (Continuously Variable Transmission CVT). Konvencinalni motor ima podršku hibiridnog IMA sistema (Integrated Motor Assist) nove generacije, čiji je cilj postizanje male potrošnje goriva i niske emisije gasova. Insight IMA sistem se sastoji od elektromotora snage 14 Ks, unapređenog baterijskog pakovanja i kompaktne Inteligentne pogonske jedinice (Intelligent Power Unit IPU) koja reciklira kinetičku energiju kočenja i usporavanja vozila i daje dodatnu snagu kada je potrebno ubrzanje. Smeštanje ultra kompaktne IMA baterije i IPU u pod zadnjeg dela vozila, omogućava nesmetano obaranje naslona zadnjeg sedišta, koje može biti deljivo u odnosu 60:40, ili se oboriti u celini. Sistem IMA omogućava kretanje vozila isključivo na električni pogon u pojedinim uslovima vožnje, od male do umerene brzine. Pored toga, on daje mogućnost deaktiviranja cilindara benzinskog motora prilikom usporavanja, odnosno njegovo gašenje kada se vozilo zaustavi. Honda je lider u razvoju čistijih i energetski efikasnijih tehnologija, uključujući tu i prvobitni Hondin Insight, pušten u prodaju 1999. kao prvi benzinsko - električni hibridni automobil u serijskoj proizvodnji u Evropi i SAD. Honda je objavila planove da poveća svetsku prodaju hibridnih automobila na preko 500.000 jedinica. Nakon Insight-a će uslediti automobil zasnovan na konceptualnom vozilu CR-Z, kao i hibridna verzija Jazz-a. Honda je takođe i pionir u razvoju naprednih sistema koji koriste alternativna griva, uključujući tu FCX Clarity, automobil sa pogonom na vodonične gorive ćelije i nultom emisijom gasova – najnapredniji automobil u serijskoj proizvodnji na svetu. Delta Automoto PR