Toyota RAV4 - decentni facelift i modernizovani motori
Kompanija Toyota na sajmu automobila u Bolonji prikazala je inovativni Yaris (o čemu ste mogli čitati OVDE), ali tamo je svetlost dana ugledao i osveženi RAV4 za modelsku godinu 2009. Modernizovani Yaris preuzeo je novine iz Aurisa i Corolle, a RAV4 može se pohvaliti i tehnikom novog Avensisa...
Toyota RAV4 je jedan od prvih SUV modela (Sport Utility Vehicle) u pravom smislu te reči, a svaka sledeća generacija osvajala je nove tržišne uspehe. Prva generacija Toyote RAV4 prodata je između i 20.000 i 30.000 primeraka godišnje, a druga generacija prvi put prešla je magičnu granicu od 100.000. Aktuelna generacija, koja je dostupna i kao trovratna verzija, zabeležila je dalji rast: samo prošle godine prodato je 130.000 primeraka.
Glavne promene izgleda kod nove Toyote RAV4 su prednje i zadnje svetlosne grupe, novi izgled prednjegi zadnjeg branika i pokazivači smera instalirani u spoljašnje retrovizore. Takođe, izmene je pretrpela i maska automobila, pa redizajnirani RAV4 sada izgleda sveže i agresivnije. U enterijeru su izmenjeni materijali i kombinacije boja, a potpuno nov je i volan, koji sada ima ravan donji deo.
Pogonske jedinice osveženi RAV4 "pozajmio" je od novog Avensisa. Benzinski 2.0 Valvematic sada razvija 158 konjskih snaga (porast snage od 4 %) i Obrtni moment od 196 Nm pri 4.000 o/min. Kombinovana potrošnja goriva smanjena je za 5 % i sada iznosi 8,1 litar na 100 pređenih kilometara. U ponudi je i nova šestostepena manuelna transmisija, kao i nva bestepena transmisija imena CVT, koja će naslediti četvorostepeni automatik. Snaga i Obrtni moment novog motora 2.2 D-4D su za 10 % veći: 110 kW i 340 Nm u rasponu od 2.000 do 2.800 o/min. Agregat je stadardno opremljen filterom štetnih čestica i šestostepenim manuelnim menjačem. Uz doplatu je dostupan i automatski 6-stepeni menjač.
Goran Sarić - Automagazin