Audi A5 i S5 Cabrio - Prve zvanične informacije i fotografije

Kompanija iz Ingolstadta, pomalo netdradicionalno, na početku zime otkriva informacije i fotografije novih modela A5 i S5 Cabriolet. I pored aktuelne mode tvrdih sklopivih krovova, Audi je ostao dosledan u konstruisanju lakih platnenih kabriolet komponenti...

Kabrioleti Audija postali su popularni od doba prvih generacija modela 80 i do danas su konstantno odlično prihvaćeni na tržištima širom sveta. Audi A5 i S5 Cabriolet razvijen je na platformi dvovratnih kupea, koji je svetsku premijeru imao na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine.

Dizajn kabriolet izvedbi ne razlikuje se puno kupe modela. Osim platnenog krova, i novih zadnjih svetlosnih grupa (LED diode), A5 i S5 Cabrio pretrpeo je najveće izmene u konstrukciji karoserije, čija je krutost povećana. U enterijeru kabrioleta, kokpit je identičak kao i kod kupea, ali tu su izmenjena prednja sedišta i potpuno nova zadnja sedišta. Putnici na zadnjim sedištima imaće nešto manje mesta od prostora u kupe verziji, a zadnja sedišta deljiva su u razmeri 50:50 kako bi se bolje iskoristio prtljažni prostor.

Za razliku od većine konkurenata, Audi je ostao dosledan konstrukciji platenog krova. Proces otvaranja i zatvaranja krova elektronski je kontrolisan, a ceo proces traje 15, odnosno 17 sekundi, što je rezultat za svaku pohvalu. Sa krovom se može manipulisati pri brzinama do 50 km/h, a prilikom zatvaranja, krov se "pakuje" u gornji deo prtljažnog prostora, što obezbeđuje zapreminu prtljažnika od zadovoljavajućih 320 litara.

Budući vlasnici Audija A5 moći će da biraju jedan od pet ponuđenih agregata: dva bezinska i dva dizel motora. Osnovnu motorizaciju činiće 1.8 TFSI motor snage 160 KS. Benzinske motore zastupaće još četvorocilindrični 2.0 TFSI agregat snage 180 i 211 konjskih snaga. Treći benzinski agregat je šestocilindrični 3.2 FSI motor snage 265 konjskih snaga (0-100 km/h za 6,9 s, maksimalna brzina 250 km/h, potrošnja: 8,6 s). Turbodizele predstavljaju dva agregata. Manji je zapremine 2,7 litara i razvija 190 konjskih snaga, dok je snažniji 3.0 TDI snage 240 konjskih snaga. Zanimljiva je prosečna potrošnja turbodizela od samo 6,3, odnosno 6,8 litara na 100 pređenih kilometara. Vlasnici će moći da izaberu jedan od dva menjača: šestostepeni manuelni menjač, automatski i sedmostepeni S-Tronic.

Pod haubom modela Audi S5 diše pravo sportsko srce. Novi turbo šestocilindrični agregat 3.0 TFSI, koji razvija 333 konjske snage i Obrtni moment od 440 Nm. Ova pogonska jedinica 2009. godine naslediće poznati osmocilindrični agregat od 4.2 litra i 354 konjske snage i Obrtnog momenta 440 Nm. Više informacija o ovom agregatu možete pročitati klikom na LINK. Audi S5 opremljen je Quattro sistemom pogona na sve točkove, sportskim vešanjem, ultralakim felnama prečnika 18 inča. Audi S5 Cabrio iz mesta do "stotke" sprinta za samo 5,6 sekundi (kupe istu disciplinu realizuje za 5,1 sekundu), dok je maksimalna brzina elektronskin ograničena na 250 km/h. Prosečna potrošnja goriva modela S5 Cabrio, prema fabričkim podacima, iznosi 9,6 litara na 100 pređenih kilometara.

Audi A5 Cabriolet u ponudi će biti sa pogonom na prednje točkove, ali i sa pogonom na sve točkove, Quattro, koji deli Obrtni moment između prednje i zadnje osovine u odnosu 40:60. Model Audi S5 Cabriolet standardno će biti opremljen Quattro sistemom, koji deli Obrtni moment u odnosu 40:60 u korist zadnjih točkova, ali i elektronskim aktivnim zadnjim diferencijalom i sedmostepenim menjačem S-Tronic. U standardnoj opremi modela Audi A5 Cabrio nalaze se 17" felne, automatska klimatizacija i audiosistem sa multimedijalnim MMI sistemom treće generacije. Proizvodnja modela Audi A5 i S5 Cabriolet počinje početkom sledeće godine, a prodaja startuje polovinom sledeće godine. Osnovna cena modela Audi A5 Cabrio 1.8 TFSI počinje od 37.500 Eura. Pomnuti modeli javnosti će biti prikazani na sajmu automobila u Ženevi, kada ćemo imati i detaljnu specifikaciju modela.

Goran Sarić - Automagazin