AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Najveći "magnet" na štandu Audi, na sajmu automobila u Ženevi, bez diskusije će biti najsnažniji derivat modelske serije A4, koji nosi tradicionalnu oznaku Audi RS4 Avant. Ovo je treća generacija najsnažnije verzije modelske serije A4, posle RS4 B7 (2006 - 2008) i RS4 B5 (2000 - 2001)...

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Atmosferski V8 motor

Novitet, koji će premijeru imati na sajmu automobila u Ženevi, nastavlja po istim principima kao i RS4 (B7). Kao i prethodnik, pod haubom ima atmosferski V8 motor. Kao što možete pretpostaviti, motor je "pozajmljen" iz modela Audi RS5 Coupe, koji iz zapremine od 4.163 cm3 razvija 331 kW (450 KS) pri 8.250 o/min i maksimalni obrtni moment od 430 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 4.000 do 6.000 o/min. Zanimljivo je da Audi RS4 Avant ima crvene glave motora, ručno montirane u fabrici Györ. Motor je standardno uparen sa sedmostepenim robotizovanim menjačem da dvostrukim kvačilom, S-Tronic. Menjač "sarađuje" sa samoblokirajućim diferencijalom, a obrtni moment se na osovine šalje u odnosu 40:60, a sistem je sposoban da i do 70 % momenta šalje na prednje točkoce, ili 95 % na zadnje. Uz doplatu se može dobiti i zadnji aktivni diferencijal, koji deli moment između levog i desnog točka.

Audi RS4 Avant iz mesta do 100 km/h stiže za samo 4,7 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h (po želji klijenta do 280 km/h). Pored impozantnih performansu, Audi ističe da super-snažni agregat obezbeđuje i prihvatljivu potrošnju goriva, koja u kombinovanom ciklusu vožnje iznosi 11 litara benzina na 100 pređenih kilometara.

Oslanjanje sa visokim udelom aluminijuma

Većina komponenti prednjeg i zadnjeg oslanjanja, izrađena je od aluminijuma. Upravljački mehanizam je opremljen elektromehaničkim pojačivačem, sa promenjivim stepenom delovanja. U Audiju ističu da je upravljanje veoma direktno i da vozač dobija dovoljno informacija sa podloge.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

U poređenju sa Audi A4 Avant, model Audi RS4 Avant je za 20 milimetara bliži podlozi. Standardno je opremljen aluminijumskim felnama prečnika 19 inča, koje imaju 10 atraktivnih kraka, a na sebi pneumatike dimenzija 265/35 R19. Uz doplatu, kupac može dobiti felne prečnika 20 inča, sa poliranom površinom u boji titanijuma, sa pet kraka u obliku slova "V" i pneumaticima 265/30 R20. Kočioni sistem je opremljen diskovima sa unutrašnjim hlađenjem, čiji prečnik na prednjoj osovini iznosi 365 mm. Čelični deo diska trpi trenje u kombinaciji sa kočionim pločicama, a centralni deo diska je izrađen od aluminijuma, što je koncepcija koja obezbeđuje bolje odvođenje toplote. Diskovi imaju novi dizajn, što je smanjilo masu kočionog sistema za 3 kilograma. Uz doplatu se mogu dobiti i prednji keramički diskovi, ojačani ugljeničnim vlaknima, koji imaju prečnik 380 mm, na koje deluju šestoklipne kočione čeljusti sive boje.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Elektronski program stabilnosti (ESP) ima sportski režim, a moguće ga je potpuno isključiti. Serijski opremljen Audi RS4 ima sistem regulacije vozne dinamike, Audi Drive Select, pomoću kojeg vozač može menjati karakteristike upravljačkog sistema, menjača S-Tronic i odaziva motora na papučicu na gas. Sistem nudi režime Comfort, Auto i Dynamic. Zanimljivo je da se preko sistema Audi Drive Select, može menjati zvuk izduvnog sistema. Prednost ovog sistema je što u modu Dynamic, prilikom promene u niži stepen prenosa, automatski podiže broj obrtaja (tzv. međugas). Ukoliko je model opremljen sistemom MMI, vozač može izabrati i mod Individual, koji omogućava da se karakteristike svih navedenih sistema, podese prema potrebama vozača.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Deo sistema Audi Drive Select, može biti i "aktivni volan", koji menja direktnost u zavisnosti od brzine kretanja automobila. Deo opcione opreme može biti i sistem oslanjanja, u obliku sportske amortizacije sa sistemom DRC (Dynamic Ride Control). Par amortizera je dijagonalno povezan specijalnim uljnim kanalom i centralnim ventilom. U praksi, ovaj sistem funkcioniše tako što prilikom brzog prolaska kroz krivinu, sistem povećava pritisak u spoljnom prednjem amortizeru i tako sprečava naginjanje karoserije. Katakteristika sportskog oslanjanja je varijabilna, i može se podestiti u tri različita nivoa, pomoću sistema Audi Drive Select.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Sportista već na prvi pogled

Svojim dizajnom, Audi RS4 Avant ne iznenađuje, jer promene su upravo onakve kakve viđamo i na ostalim modelima serije RS. Potpuno nov je zadnji i prednji branik, koji sada ima veće usisnike za vazduh. Nova je i maska hladnjaka (Singleframe), a u zadnji branik je instaliran difuzor za vazduh i sportski završetak izduvnog sistema. Agresivnost automobila dodatno ističu prošireni blatobrani, i specijalni pragovi. Naravno, tu je i serija specijalno dizajniranih felni od lakih legura. Pored toga što je za 20 mm niži, Audi RS4 Avant je za 20 mm duži i za 24 mm širi od modela A4 Avant. Audi RS4 Avant može imati jednu od osam ponuđenih boja karoserije, a sigurno su najzanimljivije boje sa kristalnim efektom (srebrna Prism i crna Panther).

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Sportski i luksuzan enterijer

Enterijer modela Audi RS4 Avant je kompletno crn, sa izuzetkom boje krova, koji može biti izveden u srebrnoj boji Moon. Prekidači i komande su obloženi hromiranom površinom, a deo serijske opreme su sportska sedišta napred, sa integrisanim naslonom za glavu, koja su elektronski kontrolisana i opremljena grejačima. Površina sedišta je izrađena od kombinacije kože i Alcantare, a uz doplatu kupac može dobiti kožu Nappa u crnoj ili srebrnoj Moon boji. U oba slučaju, šavovi su izrađeni od materijala sive boje (Stone). Alternativa su sedišta sa funkcijom ventilacije. Vozač na informacionom displeju dobija informacije o vremenu vožnje (po krugu), kao i temperaturu motornog ulja.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Prilikom pokretanja motora, na displeju MMI sistema se pojavljuje logo RS. Ručica sedmostepenog menjača S-Tronic ima specifičan RS dizajn, a još jedan detalj specifičan za RS modele, svakako su ručke za otvaranje vrata, koje imaju specifičan dizajn. Pedale, mesto za levu nogu, ventilacioni otvori, polugice za manuelnu promenu stepeni prenosa iza volana, dugme MMI sistema, i ostale kontrole, obogaćene su aluminijumom. Na pragovima se nalazi aluminijumska lajsna, sa natpisom RS.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Prvi kupci će do svog omiljenog Audija RS4 Avant stići u jesen 2012. godine. Početna cena u Nemačkoj, iznosiće 76.600 evra.

Automagazin.rs

C5 X predstavlja najnapredniji izraz Citroënove filozofije

C5 X predstavlja najnapredniji izraz Citroënove filozofije

C5 X predstavlja svoj novi vodeći model u Citroën gami koji obnavlja segment velikih vozila sa originalnim izgledom i koji predstavlja spoj limuzine i karavana. Ovo je inovativna ponuda u tradiciji velikih Citroëna. Novi izgled limuzine izražava savremenost, statusnisimbol i inovativnost, koje očekuju kupci ovog segmenta, alii kupci SUV-a...

Novi Nissan X-Trail: elektrifikovane porodične avanture

Novi Nissan X-Trail: elektrifikovane porodične avanture

Nissanova ofanziva elektrifikovanih proizvoda uskoro se nastavlja u obliku nove, četvrte generacije modela X-Trail. Od njegovog predstavljanja 2001. u svetu je dosad prodato više od sedam miliona primeraka X-Traila, što ga čini jednim od najpopularnijih vozila za porodične avanture...

Toyota lansirala novi GR86

Toyota lansirala novi GR86

Novi GR86 je Toyotin treći globalni GR model, koji čini “moćnu trojku” čistokrvnih sportskih automobila, pored GR Supre i GR Yarisa...

Novi Mercedes-AMG SL: Novo izdanje ikone

Novi Mercedes-AMG SL: Novo izdanje ikone

Novi Mercedes-AMG SL, novo izdanje ikone, vraća se svojim korenima sa klasičnim mekim krovom i sportskim karakterom. U isto vreme, luksuzni roadster sa 2+2 sedišta je posebno pogodan za svakodnevnu upotrebu i po prvi put snagu motora prenosi na put pogonom na sve točkove...

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

Na Balocco stazi danas počinje da se prikazuje međunarodnim medijima model Alfa Romeo Giulia GTA, kao i „ekstremna“ GTAm konfiguracija i da se organizuje test vožnja. Reč je o povratku jedne od legendi automobilizma i miljokaza u istorijatu brenda: modela Giulia GTA iz 1965...

123456. . .15
Lamborghini Revuelto
Slika nedelje