Novi Volkswagen Polo
Celih 9 godina na tržištu je izdržao poslednji Volkswagen Polo. Sada je došlo vreme za novu, petu generaciju modela Polo, koji će danas biti predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. Specijalno dizajniran prema strožijim, 5 zvezdica EuroNCAP standardima, sa snažnijom konstrukcijom, novim motorima, manjom masom, nižom potrošnjom, i standardnim ESP sistemom, novi Polo u startu otkriva svoje namere, a konkurentima šalje poruku da za šaliu mesta nema. Fotografije možete pogledati u galeriji, ili jednostavnim klikom na LINK...
Već na prvi pogled je sasvim jasno - novi Polo dizajniran je po ugledu na većeg "brata", model Golf šeste generacije, što nam nedvosmisleno govore prednje, agresivnije svetlosne grupe, sa oštrijim linijama. Novi Polo izgleda znatno svežije i atraktivnije, i u Volkswagenu očekuju da se njihov "mini" probije u sam vrh po prodaji u klasi. Novi Polo je veći i bolji, a konstruktori su uspeli da porast dimenzija pretoče u veću prostranost kabine. Pogled na zadnji deo automobila, takođe, predstavlja osveženje, a s obzirom na konvencionalnost proizvođača iz Wolfsburga, možemo slobodno reći i iznenađenje. Ipak, bez obzira što se svaki detalj potpuno nov, ne možemo poreći individualnost i jak karakter koji je nova generacija nasledila od svog prethodnika.
Novi Volkswagen Polo je dugačak 3952 mm (+36 mm), širok je 1682 mm (+32 mm) i niži za 13 mm od prethodne generacije (sada meri 1454 mm visine). Maksimalna zapremina prtljažnika povećana je na 280 litara, a obaranjem naslona zadnjih sedišta ona se povećava na 952 litra. Trag točkova je povećan za 30 mm, pa nove dimenzije sada iznose 1,464 mm napred, i 1,456 mm pozadi. Već u standardnoj opremi, novi Volkswagen Polo opremljen je elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), kao i korisnim Hill Hold Control sistemom, koji na uzbrdicama sprečava kretanje automobila unazad. Tu su i ostali detalji koji bezbednost novog Pola dižu na viši nivo - od zatezača bezbednosnih pojaseva, upozoravajućih indikatora za njihovo nekorišćenje, do pripreme za sigurno sedište za decu. Volkswagen navodi da je puno urađeno i na povećanju krutosti karoserije, pa novi model beleži za 50 % veću čvrstoću karoserije kod čeonih sudara, dok je kod bočnog udara čvrstina povećana za 20 procenata. Preosečna masa novog Pola u odnosu na prethodnu generaciju smanjena je za 7,5 %.
Veliki napred novi Polo pokazuje i ispod haube. Motori sa oznakom TDI i TSI, prvi put mogu se dobiti i u kombinaciji sa 7-stepenim dvolamelastim menjačem (DSG), što smanjuje potrošnju goriva, a pruža bolju distribuciju snage. Prava premijera je novi 1.2 TSI motor (pokreće i Škodin model Yeti). Ovaj 4-cilindrični motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar, razvija maksimalnih 105 konjskih snaga, uz prosečnu potrošnju od samo 5,5 L/100 km i emisiju CO2 od 129 g/km, što je za 19 procenata manje od ekvivalentnog modela prethodne generacije!
Ukupno će u ponudi biti sedam motora: 1.2 (60 KS), 1.2 (70 KS), 1.4 (85 KS), 1.2 TSI (105 KS), 1.6 TDI (75 KS), 1.6 TDI (90 KS), 1.6 TDI (105 KS). TDI(turbo-diesel direct-injection) motori, prvi put pod haubu modela Polo donose Common-Rail tehniku ubrizgavanja goriva. Pravi biser među TDI agregatima je 1.6 TDI, koji razvija 90. Kombinovan sa "BlueMotion" tehnikom, ovaj motor beleži potrošnju od samo 3,8 litra na 100 pređenih kilometara i emisiju CO2 od samo 96 g/km, što ga čini najefikasnijim i najekološkijim dizel automobilom za pet osoba na planeti.
U ponudi će biti tri bazna nivoa opreme: osnovni "Trendline", srednji nivo "Comfortline" i top verzija "Highline". Vozač i putnici uživaće u novim i kvalitetnijim materijalima, ali i novim opcijama. Nov je i radio i navigacioni sistem, a u novi Polo integrisan je i "hands-free" sistem. Panorama krov i bi-xenon farovi biće dostupni nešto kasnije. Start proizvodnje novog Pola zakazan je za kraj marta, dok je početak prodaje rezervisan za jun mesec tekuće godine.
Goran Sarić - Automagazin