Sajam automobila u Ženevi - Novi Chevrolet Spark

Potpuno novi Chevrolet Spark, koji je doživeo svetsku premijeru u Ženevi, je mali automobil izveden tako da demonstrira snažan stav. Veliki je po stilu, po ekonomičnosti potrošnje goriva i, kao i svi proizvodi sa zlatnom leptir mašnom, velik je po svojoj vrednosti...

Upadljiv stil sa istaknutim ivicama prenosi energiju i duh, jer je ovo mini automobil koji je zabavno voziti isto koliko je i ekonomično posedovati ga. Sa snažnim 4-cilindarskim benzinskim motorima od 1.0 i 1.2-litara i izvedbom sa 5 vrata nudeći iznenađujuću raznolikost, Chevy Spark je spreman da yaseni evropski segment mini-automobila.

Planiran da se pojavi u prodaji početkom sledeće godine, proizvodne verzije „Beat“ koncepta, najpopularniji iz tria Chevy-jevih mini automobila koji su prikazivani na svetskim automobilskim sajmovima tokom 2007. godine. Ubedljiva većina od 1,9 miliona glasača preko interneta je reklo da je to auto koji im se najviše svideo. "Spark će uneti svežinu u segment mini-automobila koji beleži rast u Evropi." - izjavio je Wayne Brannon, Izvršni direktor u Chevrolet Europe. "On nudi efikasnu potrošnju, funkcionalnost i dopadljiv dizajn u kombinaciji sa visokom vrednošću."

Veličina je bitna Umesto 'sladak i umiljat', čitajte 'snažan i oštar' – to je poruka koju krije njegov upadljiv izgled. Njegov ivičast stil razbija ustaljeni kalup za dizajn gradskih automobila ne čineći mekane vizuelne ustupke na račun veličine. Spark nastavlja Chevrolet-ovu revoluciju dizajna unoseći uzbudljiv izgled u segment vozila visoke vrednosti. Oštre linije mono-cab tela izražavaju klinast profil, sa duboko uvučenim staklom, koje je uravnoteženo istaknutim bočnim školjkama, izvajanim blatobranima i vitkim prednjim svetlima u obliku suze. 'Aktivne' konture karoserije su lišene traka ili spoljne opreme. U prednjem delu, smela dvostruka rešetka vodi ka teškom poklopcu izvajanom iznad prednjih svetala. Ispod rešetke, linije kućišta maglenki i plutajući donji usisnik za vazduh pojačavaju utisak kretanja unapred. Mišićavi lukovi zadnjih točkova, dobro popunjeni sa mogućnošću izbora točkova od 13, 14 ili 15 inča, daju autu napet izgled vozila spremnog za pokret. Ručice zadnjih vrata, prikrivene kako bi se očuvao čist izgled spomenutih lukova nad točkovima, integrisan zadnji spojler i Chevy-jeva prepoznatljiva zadnja svetla za zaobljenim elementima su dodatni elementi dizajna koji doprinose Spark-ovom izgledu vozila koje se mora imati. Svrsishodan i samouveren, Chevy Spark je gradski automobil sa 'stavom' - malo vozilo koje je ponosno na svoju veličinu!

Nadahnuta kabina Progresivan dizajn Spark-ove iznenađujuće prostrane kabine odgovara izgledu njegove spoljašnjosti. Upotreba kvalitetnih materijala i izvedba osobena vozilima više klase su osnovni zahtevi dizajna, koji demonstriraju da nije neophodno da mala kola koja nude veliku vrednost ne moraju da u unutrašnjosti imaju spartanski niti izgled potčinjenosti funkcionalnosti. Optimističan i ugodan enterijer se odlikuju Chevrolet-ovim potpisom, dizajnom 'duplog kopita'. Teksturni kalupi instrument table teku sa svake strane kabine u vrata, dajući osećaj prostora koji prikriva Spark-ovu umanjenu veličinu. Boje karoserije se prenose u donji deo instrument table i u ploče na vratima. Glavni upravljački elementi su svi odreda istaknuti Chevy-jevom prepoznatljivom ledeno-plavom bojom, time doprinoseći mladalačkom izgledu kabine. Jedinstvena, glavna upravljačke tabla, nadahnuta tablama kod motorcikala, koja uključuje veliki brzinomer i digitalni tahometarski displej je još jedna upadljiva crta dizajna.

Displeji audio sklopa, grejanja, ventilacije i navigacije su uredno složeni u integrisanoj centralnoj konzoli. Mala podna konzola uključuje dvostruke držače čaša, prostrane odeljke i oplatu sklopa menjača izvedenu od aluminijuma kako bi bila u skladu sa prečkama volana. Spark je upakovao velikodušno dugačko međuosovinsko rastojanje od 2.375 mm u svoje 3.640 mm dugačko telo, što omogućava da kabina poseduje prostor za noge i bokove, napred i pozadi, koji je vodeći u klasi. Sedišta su postavljena tkaninama u opsegu svetlih, kontrastnih boja, sa varijantama koje su vrhunske u liniji i koje uključuju čak i francusko opšivanje, koje odlikuje više segmente. Uprkos minimalnom zadnjem prepustu zarad lakšeg parkiranja, Spark nudi natprosečnu zapreminu prtljažnika od 170 litara koja se lako povećava na 994 spuštanjem zadnjeg preklapajućeg sedišta sa odnosom 60/40. Sva četiri džepa na vratima dovoljno su velika za smještaj raznih stvari. Sparkova svestranost ide i korak dalje uz nabavku krovnih nosača, što se inače retko nudi kao opcija u ovome segmentu. Dugačak spisak opreme uključuje: visinski podesivo vozačevo sedište, podesiv volan, električne prednje prozore, zagrevana prednja sedišta, audio komande montirane na volanu, ogledala na vratima sa električnim napajanjem i zagrevanjem, kompjuter za vožnju i nesmrzavajuće brisače vetrobrana.
U pokretu Od novo-razvijenih potpuno aluminijumskih benzinskih motora od 1.0 i 1.2 litre, koji generišu 66 ks/49 kW i 78 ks/58 kW, se očekuje da obezbede komponovan ciklus ekonomične potrošnje goriva ispod 5.0L/100 km, uz emisiju ugljen-dioksida manju od 120g. Ovi efikasni Euro 5 motori, sa 16 ventila su upareni sa 5-stepenim ručnim menjačem. Motor od 1.2 litre postiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,4 sekundi. Osim ređih poseta benzinskim pumpama, Spark ujedno donosi i nivo prefinjenog rada i NVH (buka, vibracije, robusnost) kakvi odlikuju veće automobile. Program trostepenog suzbijanja buke je fokusiran na efikasnu izolaciju u podu, prednjem pregradnom zidu i unutrašnjim pločama. Šasija je zasnovana na prednjem vešanju na McPherson gredi, sa torzionom gredom koja štedi prostor u zadnjem delu. Elektronska kontrola stabilnosti (ESC) će se nuditi kao opcija. Standardna sigurnosna oprema uključuje vozačke, suvozačke, bočne vazdušne jastuke. Prednji pojasevi su izvedeni sa pred-zatezačima i poseduje 3 pojasa sa tri tačke vezivanja za putnike u zadnjem delu. Očekuje se da će Spark biti visoko bodovan na EuroNCAP testovima sudara.

Predstavnik brenda U poslednje tri godine, prodaja malih automobila u Evropi je porasla sa manje od milion vozila do gotovo 1,4 miliona a za Spark se očekuje da će, podržan očekivanim visokim vrednostima koje zlatna leptir mašna podrazumeva, značajno uvećati Chevrolet-ov prodor u segment, naročito na tržištima Zapadne Evrope. Uz oživljavanje Chevrolet-ove ponude mini-automobila, Spark predstavlja naredni korak u programu razvoja novih proizvoda koji je vođen modelom Cruze compact sedan, koji će biti izbačen ovog proleća. Oba automobila se odlikuju novim izražajnim dizajnerskim jezikom brenda. Njima će se sledeće godine pridružiti potpuno novo kompaktno MPV vozilo, zasnovano na Orlando konceptu koji je predstavljen prošle godine. Chevrolet nastavlja da bude najbrže rastući mainstream automobilski brend Evrope. Uprkos iskušenjima na tržištu u drugoj polovini 2008. godine, Chevrolet je povećao svoju godišnju prodaju za gotovo 11%, prodavši, po prvi put, više od 500.000 automobila u Evropi. Izbacivanje Spark-a, Cruze-a i Orlando-a će daće dodatni zamah ovoj tekućoj priči o uspehu. Chevrolet PR