AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Modernizaciju iza sebe ima i veliki macho SUV, BMW X5. Iako je dizajn automobila pretrpeo decentne promene, kada "zavirimo" pod haubu, videćemo da tamo nije ostao kamen na kamenu. BMW X5 je, posle modela X6, novi automobil minhenske marke, koji pod haubom ima samo turbo motore...

Podsetimo, druga generacija modela BMW X5, koja nosi kodnu oznaku E70, prvi put je predstavljena 2006. godine. Nakon tri godine, došlo je vreme za optički retuš i modernizaciju tehnike modela kojeg u Minhenu svrstavaju u kategoriju naziva SAV (Sports Activity Vehicle).

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Sve pogonske jedinice opremljene su sistemom EfficientDynamics, koji smanjuje potrošnju goriva, zadržavajući dinamičke osobine automobila. Nova najsnažnija verzija sada je X5 xDrive50i, sa osmocilindričnim V motorom opremljenim turbopunjačem "Twin-scroll" i direktnim ubrizgavanjem goriva HPI (High Precision Injection). Motor razvija maksimalnu snagu od 407 KS u rasponu obrtaja od 5.500 do 6.400 o/min. Slabiji redni šestocilindrični motor pokreće verziju xDrive35i, koji nam je poznat iz serije 1 i 3, a motor je opremljen turbopunjačem, koji BMW naziva TwinPower. Sistem predsabijanja vazduha sastoji se od dvokomornog turbopunjača Twin-scroll, koji dovodi izduvne gasove iz svakog od tri cilindra direktno u turbinu. Motor razvija 306 KS pri 5.800 o/min, što je za 25 kW veća snaga od prethodnika. Motor je opremljen direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar i sistemom varijabilnog upravljanja ventilima.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Najsnažniji turbodizel motor u ponudi pokreće model xDrive40d. U pitanju je potpuno aluminijumski šestocilindrični agregat, koji je premijeru imao u novom BMW 740d, a motor je opremljen sistemopm presabijanja vazduha imena Twinpower. Sa istom sistemom turbina kao u benzinskom modelu xDrive35i, u turbodizel šestocilindričnom motoru nalazi se mali i veliki turbopunjač, koji se postepeno isključuju. Motor ima istu snagu kao i benzinski xDrive35i, a maksimalni obrtni moment iznosi 600 Nm, u rasponu obrtaja od 1.500 do 2.500 o/min. Slabiji turbodizel u ponudi je xDrive30d, čiji motor razvija 245 KS, ali koji beleži najmanju prosečnu potrošnju od samo 7,4 l/100 km. Potrošnja goriva je u svim modelima manja za 10 %. Motori zadovoljavaju ekološku normu Euro 5.

BMW X5 2010xDrive35ixDrive50ixDrive30dxDrive40d
Menjač:8A8A8A8A
Zapremina motora:2979 cm34395 cm32993 cm32993 cm3
Broj cilindara/raspored:6/R8/V6/R6/R
Snaga (kw/o/min):225/5800300/5500-6400180/4000225/4400
Max. Obrtni. Momnet:400/1200-5000600/1750-4500540/1750-3000600/1500-2500
Maksimalna brzina:235 km/h250 km/h222 km/h236 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h:6,85,57,66,6
Prosečna potrošnja:10,1 l/100 km12,5 l/100 km7,4 l/100 km7,5 l/100 km
BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Obrtni moment se na sve točkove šalje preko osmostepenog menjača, kojim će svi modeli standardno biti opremljeni, bez doplate. BMW navodi da su svi stepeni prenosa optimizovani, što će vozačima obezbediti veći komfor u vožnji, ali i manju potrošnju. Pogon na sve točkove xDrive, preko elektronske spojnice, prenosi obrtni moment u odnosu 40:60, a u ekstremnim situacijama, na zadnje točkove može doći čak 80 % momenta. Trakciju vozila nadgleda program elektronske kontrole stabilnosti, DSC, koji radi u "saradnji" sa sistemima DTC (Dynamic Traction Control), ABS, ASC, asistentom kočenja na nizbrdici, kao i sa kočionim sistemima DBC i CBC. Servo pojačivač upravljača, Servotronic, menja svoj karakter u zavisnosti od brzine kretanja. U opremu spada i "Head-up" displej, adaptivna svetla, a "Side View" sistem sada ima i dve kamere u prednjem braniku, koje snimaju okolinu vozila sa leve i desne strane. Veliku pomoć u sabraćaju vozačima će pružati i aktivni tempomat, sa funkcijom "Stop & Go", kao i sistem za detekciju nekontrolisanog napuštanja vozne trake.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Oslanjanje automobila se nije promenilo. Napred nalazimo dvostruka poprečna ramena, a pozadi je patentirana konstrukcija sa četiri tačke vezivanja, izrađena od lakih materijala. U ponudi je i vazdušna amortizacija, sa automatskom kontrolom visine automobila. Za maksimalan komfor se brine i "Adaptive Drive", koji prilagođava amortizere i stabilizatore, u zavisnosti od površine po kojoj se automobil kreće. Prečnik prednjih kočionih diskova, kod modela xDrive50i, iznosi 385 mm, a kočioni elementi su izrađeni od aluminijuma. Parking kočnica u svim verzijama kombinuje klasičnu hidrauliku sa elektromehaničkom komandom preko dugmeta, a tu je i funkcija Auto Hold, koja sprečava da se automobil vrati unazan prilikom kretanja na uzbrdici. Novi BMW X5 stoji na točkovima prečnika 18, 19 ili 20 inča. Pneumatici su tipa Runflat.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Diizajnerske izmene na prednjem delu automobila odnose se na nov branik, sa većim otvorima za dovod vazduha za hlađenje motora u kočnica. Izgled prednjih svetlosnih grupa se nije promenio, a za dnevno svetlo zadužena su LED kružna svetla. Najmarkantnija promena u dizajnu prednjeg dela su svetla za maglu, koja su pomerena ka sredini vozila. Na zadnjem delu dominiraju novi završeci izduvnog sistema. Svetla su minimalno promenjena (tačnije njihova grafika), a sada BMW X5 ima više detalja u boji vozila. U enterijeru se pojavila i nova generacija iDrive, preko kojeg se može kontrolisati audio sistem, navigacioni sistem, klimatizacija i mobilni telefon. Ukoliko kupac izabere bolju navigaciju, BMW Professional, umesto displeja dijagonale 6,5 inča, dobiće 8,8-inčni displej. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 620 litara, a preklapanjem naslona zadnjih sedišta, dobija se zapremina od 1.750 litara. X5 nudi prostor za pet puntika, a verzija sa sedam sedišta može se dobiti uz doplatu.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

VIDEO:

Automagazin.rs

Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Potpuno nova Honda CR-Z doživela je svoju svetsku premijeru na međunarodnom salonu automobila u Detroitu. To je jedinstveni automobil, koji predstavlja kombinaciju prednosti čiste, efikasne, benzisko–električne pogonske grupe sa šestostepenim manuelnim menjačem i elegantnom karoserijom kupea konfiguiracije 2+2*...
Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Inovativna, raznovrsna i elegantna: Druga generacija Opel Merive, koja će doživeti svoju premijeru na Salonu automobila u Ženevi 4. marta, postaviće nove standarde u multifunkcionalnosti vozila sa mnoštvom inovativnih elemenata napravljenih radi optimizacije fleksibilne upotrebe prostora, koji su spakovani u karakterističan i savremen dizajn...
Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Iskra života, iskra nade – sve počinje iskrom (engl. spark). Chevroletov sasvim novi mini predstavlja novi početak, automobil koji preispituje sve što ste do sad znali o malim automobilima: da mogu biti ili trendovski ili praktični, vrhunski i skupi ili osrednji i jeftini. Spark menja pravila – jednako je zabavan i moderan koliko i funkcionalan. Nudi stil i najnovije multimedijske mogućnosti kao i praktičnost, malu potrošnju i nisku emisiju štetnih gasova. A istovremeno predstavlja izvrsnu vrednost za novac...
Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen se vraća u kategoriju evropskih, odnosno srednje velikih pick-up modela. Pick-up Amarok, koji se svrstava u klasu vozila sa korisnim teretom oko 1 tone, kompletno je razvijen u Nemačkoj diviziji za komercijalna vozila Volkswagena. Proizvodiće se u Južnoj Americi, u Argentini, u fabrici Pacheco, nedaleko od Buenos Airesa...
Novi Audi A8 - prve zvanične fotografije i informacije + VIDEO

Novi Audi A8 - prve zvanične fotografije i informacije + VIDEO

Nova luksuzna limuzina marke Audi je veća i luksuznija. Najnoviji rezultat rada konstruktora iz bavarskog Ingolstadta predstavljen je noćas u Majamiju. Pored decentne evolucije dizajna, novu Audijevu "osmicu" pokretaće motori povećane snage, čija je potrošnja smanjena od 13 do 22 %. Zanimljivo je da verzija 3.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove, u kombinovanom ciklusu troši samo 6L/100 km i emituje 150 g/km CO2. Prvi put, Audi je predstavio i noćna LED svetla..
Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

U januaru 2010. godine Opel Corsa će biti kompletno doterana sa krupnim tehničkim promenama, koje su toliko brojne da je super-mini porodica preoblikovana. Ponovo doterana linija pogonskih grupa, poboljšanja šasije i rekalibracija upravljanja daju Corsi bolje preformanse i nižu potrošnju goriva – kao i vrhunsku udobnost za putnike i uzbudljivu dinamiku vožnje...
Novi BMW serije 5 (F10) - zvanične informacije, fotografije i VIDEO

Novi BMW serije 5 (F10) - zvanične informacije, fotografije i VIDEO

Došlo je vreme da BMW predstavi novo "naoružanje". Mercedes-Benz ima novu E klasu, a Audi finišira novi A6. Zato se sigurno najvažnija premijera u 2009. godini za bavarsku kompaniju, dogodila sinoć u 20:00, kada su predstavljene prve fotografije, informacije i video materijal nove, šeste, generacije BMW-a serije 5 (F10), koji će se na tržištu pojaviti u martu 2010. godine...
Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Lexus je danas objavio zvanično lansiranje LFA, super dvoseda čiji se početak proizvodnje planira za kraj 2010.godine kao vrhunac Lexus “F” luksuzne serije sportskih automobila. Pretprodaja počinje već danas. Neverovatno brzih reakcija i neobično stabilan čak i pri najvećoj razvijenoj brzini, LFA stvara ohrabrujući osećaj koji otvara novi svet uzbuđenja u vožnji, oživljavajući čula koja vozača podstiču na više načina...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje