Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen se vraća u kategoriju evropskih, odnosno srednje velikih pick-up modela. Pick-up Amarok, koji se svrstava u klasu vozila sa korisnim teretom oko 1 tone, kompletno je razvijen u Nemačkoj diviziji za komercijalna vozila Volkswagena. Proizvodiće se u Južnoj Americi, u Argentini, u fabrici Pacheco, nedaleko od Buenos Airesa...
Samo TDI Volkswagen Amarok najpre će se pojaviti u verziji sa duplom kabinom, koja meri dužinu 5,25 m. "Single cab" verzija pojaviće se na tržištu 2011. godine i od "double cab" verzije razlikovaće se samo po broju sedišta i veličini tovarnog prostora. Osnovna motorizacija biće dvolitarski bi-turbodizel motor, sa Common-Rail sistemom ubrizgavanja, koji razvija maksimalnu snagu od 163 KS. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 400 Nm pri 1.500 o/min. Drugi četvorocilindrični motor TDi iz iste zapremine razvija 122 KS, na tržište stiže u drugoj polovini 2010. godine. Ovaj motor razvija obrtni moment od 340 Nm pri 2.000 o/min. Potrošnja oba motora je veoma niska. Slabiji motor u kombinovanom ciklusu vožnje troši samo 7,6 L/100 km, a snažniji motor troši za dva decilitra više dizela. Zapremina rezervoara za gorivo iznosi 80 litara, što obezbeđuje i veliki radijus kretanja sa samo jednim rezervoarom goriva - 1.000 kilometara.

Tri vrste pogona Što se tiče pogona, Volkswagen Amarok će vozaču nuditi tri vrste pogona. Jedna verzija nudi se sa uključivim 4Motion pogonom na sve točkove (crveno 4 u oznaci), a moguće je izabrati permanentni pogon na sve točkove (4Motion, ali sa crnim brojem 4 u oznaci). Verzija 4 x 2 pogoni samo zadnje točkove. Za stalni pogon na sve točkove stara se diferencijal Torsen, koji snagu distribuira u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine. Kupci će bez doplate, u svim verzijama, dobiti i elektronski kontrolisan diferencijal EDL. Tri nivoa opreme Volkswagen Amarok nudiće se u tri nivoa opreme. Osnovni nivo podrazumeva crne branike, kvake vrata i retrovizore. Retrovizorima i staklima ovladava se manuelno, kao i zaključavanje i otključavanje automobila. Amarok u osnovnoj opremi "kotrlja" se na 16-inčnim čeličnim felnama. Osvetljenje tovarnog prostora je standard, kao i antena integrisana u spoljne retrovizore. Viši nivo opreme je Trendline. Exterijer je kompletno u boji vozila, napred su integrisana svetla za maglu, a u enterijeru ne nedostaje elektronska oprema, radio sa CD-om, klimatizacija Climatic, multifunkcionalni displej i tempomat. Najviši nivo opreme je Highline, koji podrazumeva i hromirane detalje u enterijeru i eksterijeru, posebne nastavke na pragovima i posebne blatobrane. Felne su 17-inčne od lake legure, a enterijer je obogaćen automatskom klimatizacijom Climatronic, kao i boljim audio sistemom.

Mesto za putnike i teretni prostor Enterijer odlikuje veoma dobar pristup, kao i obilje prostora, kako za kolena tako i za glave putnika. Amarok veoma kvalitetno može odgovoriti na zahteve automobila za pet putnika. Površina tovarnog dela iznosi 2,52 m2, dužina je 1.555 mm, a širina 1.620 mm. Amarok može da preveze teret do 1,15 tona mase, a kome to nije dovoljno, može instalirati kuku za vuču, koja omogućava prevoz prikolice ukupne mase do 2,8 tona! Elektronika VW Amarok je opremljen savremenim bezbednosnim sistemima, koji podrazumevaju četiri vazdušna jastuka i elektronske sisteme kao što su ABS, ASR i ESP. Nasloni za glavu i bezbednosni pojasevi instalirani su na svih pet sedišta. Serijska oprema podrazumeva i tzv. Off-road ABS, koji skraćuje zaustavni put na teškim terenima. U saradnji sa elektronskim sistemom stabilnosti, do 30 km/h aktivan je i Hill Descent Assist (HDA), koji samostalni koči automobil prilikom spuštanja niz oštre nizbrdice. Tu je i Hill Hold Assist (HHA), koji pomaže u vožnji uzbrdo.

Kada će na tržište? Amarok će se najpre pojaviti na tržištima Latinske Amerike, slediće Australija, Južnoafrička republika, a zatim stiže u Evropu. I dok će kupci u Južnoj Americi moći da poseduju Amarok već početkom 2010. godine, svi zainteresovani na starom kontinentu moraće da sačekaju dodatnih 6 meseci. Zanimljvo je da će već u januaru mesecu armada Amaroka krenuti na staze južnoameričkog Dakar relija. Mali pogled unazad Ako ste mislili da je Amarok prvi Volkswagen-ov pick-up automobil, prevarili ste se. Volkswagen je terenski pick-up već proizvodio, i to između 1988. i 1996. godine. Nosio je ime Taro, i bio je Toyota Hilux sa logom Volkswagena. Nemačka kompanija se na ovu temu vratila već 2000. godine, a posle nekoliko koncept modela, i pozitivne ocene javnosti, pred nama je serijski primerak novog pick-up automobila marke Volkswagen.

Automagazin.rs