Audi A5 Sportback - zvanične fotografije i informacije
Došao je i taj trenutak: Audi je predstavio zvanične fotografije i informacije modela Audi A5 Sportback, koji će u ponudi nemačkog proizvođača popuniti premium srednju klasu kupea sa četvoro vrata. Prema rečima marketinga Audija, novi model preuzeo je najbolje osobine od modela A4 sedan, A4 Avant i kupea A5: karakter sedana, sportsku eleganciju kupea i praktičnost karavana...
Oznaka Sportback tako je u Audiju dobila novo značenje. Kod modela Audi A3 Sportback, oznaka je reprezentovala automobil koji je na granici između klasičnog karavana i petovratnog hatchback automobila. Ingolstadtska kompanija predstavila nam je karoserijsku verziju koja nije previše omiljena. U Mercedesu i BMW-u takav model ne tražite - nemačka konkurencija ovakav automobil još nije proizvela, kao ni Lexus, Jaguar, Cadilacc ili Alfa Romeo. Eru liftback automobila 80-ih godina propagirali su Saab i Lancia. Poređenje dimenzija:
Model | A5 Sportback | A4 sedan | A5 Coupe | A6 sedan |
Dužina (mm): | 4711 | 4703 | 4625 | 4927 |
Širina (mm): | 1854 | 1826 | 1854 | 1855 |
Visina (mm): | 1391 | 1427 | 1372 | 1459 |
Međuosovinsko rastojanje ( mm ): | 2810 | 2808 | 2751 | 2843 |
Audi A5 će najviše interesovati ljubitelje klasičnih sedana i karavana, ali mnogi smatraju da će važnog protivnika imati i u novoj Opel Insigniji. Konkurent iz istog "dvorišta" može mu biti i Audi A6 sedan, koji je i 20 centimetara duži. Važan konkurent biće mu i Volkswagen Passat CC, koji daje veću prednost eleganciji, ali tamo gde Passat CC cenovno završava, A5 Sportback počinje...
Pri pogledu na izgled karoserije, sve je veoma jasno: Audi nas ničim nije iznenadio. Osnovne dizajnerske linije preuzete su sa modela A5 Coupe. Linije na boku automobila kopirane su sa kupea, a zadni deo podseća na A4 sedan. Jedina linija koja daje originalnost automobilu je linija krova, za koju je inspiracija pronađena u modelu A6. Masivni C stub, koji je tipičan za A5, ovde je dopunjen trećim bočnim staklom četvorougaonog oblika. To je detalj koji pronalazimo listajući istoriju Audija: isto rešenje zadnjeg stuba imao je i model Audi 100 Coupe S iz 1969. godine. Profil poklopca motora dizajniran je u smeru ostvarivanja što manjeg aerodinamičkog otpora. Zahvaljujući razvoju u vazdušnom tunelu, koeficijent otpora vazduha iznosi samo 0,29, a površina čeonog dela Audi A5 Sportbacka izosi 2,18 m2.
Za izradu pragova, glavnih nosača i prednjeg rama kod modela Audi A5 Sportback, Audi je koristio visokočvrsti čelik. Legura čelika je prilikom konstrukcije najpre zagrevana na 950 C stepeni, a zatim hlađena u vodi. Rezultat je velika krutost materijala - dvomilimetarska oplata izdržava pritisak od 10 tona. Zahvaljujući korišćenju tankih profila (velike čvrstoće), Audi se može pohvaliti i malom masom. A5 Sportback sa motorom 2.0 TFSI teži samo 1500 kilograma, što je 30 kilograma manja masa od modela VW Passat CC sa istim motorom. Većina spojeva na prednjem ramu automobila izvedena je visokopreciznim varovima, laserskom tehnikom.
Enterijer automobila je veći i u širinu i u dužinu, od modela A5 Coupe, ali u poređenju sa modelom A4 sedan je manji. Bočna vrata imaju prozore bez ramova. Audi A5 Sportback koncipiran je kao automobil za četiri osobe, a u automobilu se sedi nisko, kako napred tako i pozadi. Audi A5 Sportback pokretaće najbolje što Audi nudi, a što se trenutno montira u model A4. Benzinski osnovni motor biće slabija verzija turbo motora 2.0 TFSI od 132 kW. Uz ovaj motor dobija se samo pogon na prednje točkove, a u ponudi će biti šestostepeni manuelni menjač ili bestepeni Multitronic. 2010. godine ponudu će proširiti 1.8 TFSI motor, snage 118 kW. Drugu varijantu čini 2.0 TFSI u konfiguraciji od 155 kW, koji je uparen sa sedmostelenim S tronic menjačem. Jedini atmosferski motor u ponudi biće 3.2 FSI, koji razvija 195 kW, koji je uparen sa quattro pogonom i sedmostepenim S tronic menjačem. Dizel motorizacija:
Audi A5 Sportback | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.7 TDI | 3.0 TDI quattro |
Menjač | CVT | 6M | 6M (CVT) | 6M (S Tronic) |
Zapremina motora: | 1968 cm3 | 1968 | 2698 | 2967 |
Broj cilindara / ventila: | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Max snaga (kW): | 105/4200 o/min | 125/4200 | 140/3500-4400 | 176/4000-4400 |
Max obrtni moment: | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 | 400/1400-3250 | 500/1500-3000 |
Max brzina (km/h): | - | 228 | 235 | 250 |
Ubrzanje 0-100 km/h: | - | 8,7 s | 8,2 | 6,1 |
Prosečna potrošnja: | - | 5,2 L/100 km | 6,0 | 6,6 |
Cena u Nemačkoj: | - | 36.050 eura | 39.300 eura | 47.950 eura |
Osnovni turbodizel motor je 2.0 TDI, snage 103 kW, koji je dstupan u kombinaciji sa bestepenim Multitronic menjačem. Osnovni dizel motor, u trenutku predstavljanja na tržištu, biće 2.0 TDI, od 125 kW, i biće dostupan uz prednji pogon i manuelni menjač. Od dizelskih šestocilindričnih motora, u ponudi će biti dostupna dva agregata: slabiji 2.7 TDI (140 kW, 400 Nm) imaće pogon na prednje točkove i manuelni menjač, dok će snažniji 3.0 TDI (176 kW i 500 Nm) imati quattro pogon i sedmostepeni S tronic. Svi motori biće opremljeni sistemom prikupljanja energije kočenja. Prilikom kočenja ili vožnje nizbrdo, kinetička energija se preko alternatora pretvara u električnu i šalje u bateriju, a energija se koristi u ponovnom ubrzavanju. Za vreme ubrzanja, alternator se isključuje i ne oduzima motoru dragocenu snagu. Sledeći detalj, koji će uticati na smanjenje potrošnje goriva, sigurno je indikator za idealno vreme promene stepena prenosa. Motor 2.0 TFSI biće opremljen i Stop & Start sistemom, koji će u gradu uštedeti 0,2 litra goriva prosečno.
Prodaja modela Audi A5 Sportbac zakazana je za oktobar mesec tekuće godine i biće opremljen najboljom tehnikom iz modela A4 i A5: sistem Audi drive select, adaptivnim amortizerima, aktivnim upravljanjem... Benzinska motorizacija:
Audi A5 Sportback | 1.8 TFSI | 2.0 TFSI | 2.0TFSI quattro | 3.2 FSI quattro |
Menjač | 6M (CVT) | 6M (CVT) | 6M (S Tronic) | S Tronic |
Zapremina motora: | 1798 cm3 | 1984 | 1984 | 3197 |
Broj cilindara / ventila: | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Max snaga (kW): | 118/4500-6200 | 132/400-6000 | 155/4300-6000 | 195/6500 |
Max obrtni moment: | 250/1500-4500 | 320/1500-3900 | 350/1500-4200 | 330/3000-5000 |
Max brzina (km/h): | - | 233 | 241 | 250 |
Ubrzanje 0-100 km/h: | - | 8,1 | 6,6 | 6,6 |
Prosečna potrošnja: | - | 6,5 | 7,4 | 9,3 |
Cena u Nemačkoj: | - | 33.650 eura | 42.150 eura | 47.000 eura |
Automagazin.rs