Nacionalno finale Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji 18. juna
Četvrtim predfinalnim nadmetanjem, koje je 28. maja održano u Novim Banovcima, u Srbiji je završen prvi ciklus ovogodišnjeg Volvo takmičenja u ekonomičnoj vožnji – The Drivers’ Fuel Challenge. Sada su poznata imena šesnaestorice vozača, koji će svoje umeće pokazati na nacionalnom finalu, zakazanom za 18. jun, u Volvo prodajno-servisnom centru u Novim Banovcima...
Tačno dva meseca kasnije, pobednik iz Srbije putuje na regionalno finale, na kojem najboljeg čeka glavna nagrada – novi automobil Volvo V40.
Ovogodišnje takmičenje u ekonomičnoj vožnji, koje, jedini u Srbiji među uvoznicima i prodavcima teških komercijalnih vozila, i ove godine (četvrti put) organizuju Volvo kamioni, počelo je 23. aprila, u Volvo prodajno-servisnom centru u Novom Sadu. Za učešće se prijavilo tridesetak profesionalnih vozača iz svih krajeva Vojvodine, uglavnom iz kompanija koje u voznom parku već imaju Volvo kamione. Volvo tegljačem najnovije generacije najekonomičnije je upravljao Bojan Bugarinović, iz kompanije Bugarinović Transport iz Novog Sada. On je zadatu trasu od petnaestak kilometara prevalio uz prosečnu potrošnju od 24,6 litara na 100 km za 19 minuta i 58 sekundi. Drugoplasirani je bio Željko Crnjanski, iz Agrorita iz Melenaca (prosečna potrošnja 25,7 l/100 km, 20 minuta i 43 sekunde), treće mesto zauzeo je Nikola Šujica iz kompanije Vukomirović transport Aleksandrova (prosečna potrošnja 27 l/100 km, 20 minuta i 59 sekundi), dok je četvrto mesto pripalo Srđanu Stevanoviću iz kompanije Berar Transport iz Melenaca (prosečna potrošnja 27,4 l/100 km, 20 minuta i 20 sekundi).
Drugo polufinale je održano dve nedelje kasnije, 14. maja, u Volvo prodajno-servisnom centru u Čačku. Prijavilo se trideset vozača, pred kojima je, poput onog u Novom Sadu, bio isti izazov: kako dvadesetak kilometara prevaliti uz što manju prosečnu potrošnju goriva. Favorit je, i ovom prilikom, bio višegodišnji učesnik svojevrsnog Volvo nadmetanja, Miško Đoković, vozač Grade Transa iz Čačka, koji je pre dve godine dospeo u svetsku „klasu“ – među deset po potrošnji najumešnijih vozača Volvo kamiona na čitavoj planeti!
Đoković je ove godine uspeo da ostvari apsolutni rekord u svim dosadašnjim nadmetanjima organizovanim u Srbiji – zadatak je (za 33 minuta) „obavio“ uz prosečnu potrošnju od samo 20,1 litar na 100 km! Izuzetno nisku potrošnju su postigla još trojica njegovih kolega: drugoplasirani Vladan Miljojković, iz kompanije Gruža Transport iz Gruže (prosečna potrošnja 20,4 l/100 km, 29 minuta i 45 sekundi), trećeplasirani Ljubomir Kovačević, iz kompanije Zorpex Kargo iz Čačka (20,5 l/100 km, 32 minuta i 44 sekunde) i Nemanja Erić, iz kompanije Swisslion Takovo iz Gornjeg Milanovca (20,7 l/100 km, 32 minuta i 25 sekundi).
Vozači sa juga Srbije svoje umeće u ekonomičnoj vožnji su mogli da okušaju 20. maja, na trećem nacionalnom polufinalu održanom u Nišu. Osim dužine trase, sve ostalo je bilo slično nadmetanjima u Novom Sadu i Čačku. Pobednik treće „runde“ je Miloš Cenić, iz kompanije Alex International iz Niša, s prosečnom potrošnjom od 25,2 litra na 100 km (34 minuta i 57 sekundi), drugo mesto je pripalo Dejanu Đorđeviću iz kompanije O.D. Đorđević iz Niša (prosek 26,2 litra; 32 minuta i 57 sekundi), trećeplasirani je bio Aleksandar Matić iz kompanije Eurobus Line iz Kruševca (prosek 26,8 l; 31 minut i 25 sekundi), dok je na četvrtu poziciju stigao Nenad Mladenović iz kompanije Daka-Doljevac d.o.o. (prosek 27,9 l; 34 minuta i 7 sekundi).
Na polufinalu u Novim Banovcima, 28. maja, pojavila su se 42 vozača iz svih krajeva Srbije. Svoje umeće u uštedi svake kapi goriva trebalo je da pokažu na kružnoj ruti dugoj dvadesetak kilometara. Najuspešnji je bio Jovan Brkić iz kompanije Milšped iz Beograda, koja od nedavno u floti ima i Volvo kamione: zadatak je obavio za 19 minuta i 58 sekundi uz prosečnu potrošnju od 23,8 litara na 100 km. Dušan Đurić, vozač u kompaniji MB Trans iz Slankamena, postigao je bolje vreme – 17 minuta i 57 sekundi, ali je s prosečnom potrošnjom od 24,7 litara ipak zauzeo drugo mesto. S prosečnom potrošnjom od 25 litara na 100 km (20 minuta i 54 sekunde), na treće mesto se plasirao Dejan Petrović iz beogradske kompanije Enmon d.o.o. Premda je postigao bolje vreme od prvoplasiranog - 18 minuta i 41sekunda - Dragan Antonijević iz kompanije Miletić komerc iz Jagodine je uz prosečnu potrošnju od 25,3 l/100 km zauzeo četvrto mesto.
Na polufinalnim nadmetanjima, a tako će biti i na nacionalnom finalu, svi učesnici svoje umeće u štedljivoj vožnji dokazuju upravljajući jednim od najekonomičnijih Volvo vozila – tegljačem iz serije FH sa Euro VI motorom sa 500 KS KS i 2.500 Nm maksimalnog obrtnog momenta i kabinom Globetrotter XL sa bogatom dodatnom opremom. Prvi put ove godine takmičarska vozila su opremljena jedinstvenim automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom – revolucionarnim tehničkim rešenjem koje je Volvo 2014-te, prvi među svim svetskim proizvođačima, ponudio kao opcionu opremu. Takmičarski tegljači vuku opterećene poluprikolice renomiranih nemačkih proizvođača Krone i Schmitz Cargobull, čime se maksimalno oponašaju uobičajeni radni zadaci profesionalnih vozača, dok gorivo proverenog kvaliteta obezbeđuje partner u ovogodišnjem ciklusu – kompanija Miletić Komerc d.o.o.
Pobednik nacionalnog takmičenja, osim primamljive nagrade, stiče pravo učešća na regionalnom finalnom nadmetanju, koje se 17. i 18. avgusta održava na čuvenoj stazi Formule 1 – Hungaroring, u blizini Budimpešte, glavnog grada Mađarske. Najbolji na regionalnom finalu, zapravo vozač sa najlakšim stopalom na „gasu“, ove godine će osvojiti novi Volvo automobil V40 Base (sa ručnim menjačem), drugoplasiranom će pripasti Volvo brendirani proizvodi u vrednosti od 1.000 evra, a trećeplasiranom Volvo brendirani proizvodi u vrednosti od 500 evra. Vredne nagrade se dodeljuju i vlasnicima kompanija u kojima su zaposleni najumešniji vozači – onoj u kojoj vozi pobednik pripada vaučer za usluge i delove u vrednosti od 5.000 evra, drugoplasiranoj od 2.500, a trećeplasiranoj vaučer u vrednosti od 1.000 evra.
PR