Volvo FH - izbor vozača već četvrt veka
Jedinstveni fokus vozača i istinski revolucionarna kabina utirali su put ka momentalnom uspehu kamiona Volvo FH-a kada se pojavio 1993. godine...
Bio je to i tehnički najsavremeniji kamion svog vremena. Četvrt veka kasnije, on je i dalje inovativni lider, posebno na područjima koja direktno koriste vozačima, kao što su bezbednost i briga o vozaču. Kada se na to dodaju brojna revolucionarna rešenja u zaštiti životne sredine i produktivnosti, jasno je da je Volvo FH promenio svet transporta - i to će i nastaviti da radi.
Klaes Nilson, predsednik kompanije Volvo Trucks, vidi Volvo FH kao okosnicu kompanije kada se govori o imidžu, kao i stvaranje profitabilnosti za kupce, a nudi i najsavremenije radno mesto za vozače. Priseća se kako je smelo uvođenje 1993. godine označilo početak veoma uspešnog perioda za Volvo Trucks.
„Bližili smo se kraju recesije, ali smo odlučili da napravimo veliki iskorak. Bio je to veliki uspeh. Plasirali smo FH u pravo vreme i imali smo najatraktivniji proizvod kada su privreda i tržište transporta ponovo počinjali da rastu“, kaže Klaes Nilson.
Prva verzija je bila zasnovana na novoj šasiji čiji je dinamičan dizajn olakšavao fleksibilna rešenja za različite primene u transportu. Sve je imalo jasan poslovni fokus, uključujući aerodinamiku koja štedi gorivo, inovativnu pogonsku osovinu i motornu kočnicu Volvo Engine Brake.
Ali nova kabina je bila ta koja je zaista pokazala da je Volvo FH bio nešto posebno. Volvo Trucks je u ranoj fazi odlučio da postavi vozača u centar zbivanja i više od 1.500 vozača učestvovalo je u opsežnim razvojnim fazama. Krajnji rezultat - sigurnija i udobnija kabina koja je stvorila potpuno novo iskustvo vožnje, odmaranja i spavanja.
"Volvo Trucks je oduvek za sobom povlačio napredak. Uvođenje FH-a je bio veći korak od prethodnih, onaj koji stvarno pokazuje želju naših inženjera da koriste nove tehnologije kako bi dodali vrednost našim kupcima i njihovim vozačima", kaže Klaes Nilson.
Za vozače, ova posvećenost je značila ne manje od tri „liftinga“ kabine između 1993. i 2008. godine. U 2012. godini predstavljen je potpuno novi Volvo FH, na kojem su nova kabina i integrisani klima sistem I-park Cool stvorili vrhunski komfor. Funkcija, kao što je Volvo Dinamic Steering (2013) dovela je do lakše, sigurnije, stabilnije i preciznije vožnje, uz smanjenje naprezanja vozača i povreda.
Od prvog dana, Volvo FH je bio predvodnik u bezbednosti . Isto važi i za pasivnu bezbednost: Volvo Trucks je prvi brend koji je ponudio vazdušni jastuk (1995), a 1996. godine uveden je i prednji sistem za zaštitu od podletanja (FUPS), deset godina pre nego što je postao zakonska obaveza. Ovaj napredak se nastavlja i danas, a kamion je takođe opremljen najnovijim aktivnim bezbednosnim sistemima.
Pored udobnosti vozača, bezbednost je bila glavna zvezda vodilja prilikom projektovanja kabine. Tokom razvoja, kamion je bio podvrgnut hiljadama simuliranih testova sudara i oko sto stvarnih testova sudara. Branici i vrata koja umanjuju efekat sudara izrađeni su od dvostrukog „faznog“ čelika, a i bočni paneli karoserije su napravljeni od najjačeg dostupnog čelika. Ukratko, svaki detalj spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna radi zajedno kako bi Volvo FH bio najsigurniji kamion do danas proizveden u Volvo Trucks.
Volvo FH je postavio performanse i produktivnost teških teretnih kamiona na novi nivo. Među brojnim inovacijama posebnu pažnju zaslužuje revolucionarni menjač I-Shift (2001). Menjač I-Shift je danas merilo u industriji i razvijen je kako bi zadovoljio različite zahteve i potrebe. Dvostruko kvačilo I-Shift menjača je posebno pogodno za regionalne i dugačke ture na brdovitim i rutama sa puno krivina. Sve promene stepena prenosa su precizno vremenski tempirane bez gubitka snage ili obrtnog momenta, što poboljšava udobnost vozača i omogućava veću prosečnu brzinu. Za građevinske i teške kamione, I-Shift sa sporohodnim stepenima prenosa je prosto idealan. Omogućava kamionu da se pokrene sa teretom do 325 tona i da ide minimalnih 0,5 km na sat, što olakšava izvođenje preciznih manevara na teškim terenima.
I-Shift je savršen primer kako inovacija koja koristi vozačima i operaterima takođe smanjuje emisije štetnih gasova kamiona. Briga o zaštiti životne sredine je jedna od osnovnih vrednosti kompanije Volvo Trucks i iz godine u godinu Volvo FH smanjuje emisiju i potrošnju goriva. Veliki skok je došao 2017. godine kada je predstavljen Volvo FH LNG. Ovaj kamion sa pogonom na gas ima iste performanse kao i ostali Volvo FH kamioni, može da sagoreva i biogas koji smanjuje emisiju CO2 i do 100 odsto ili na prirodni gas koji smanjuje emisiju CO2 za 20 odsto u poređenju sa dizelom. Ovo se odnosi na emisije iz vozila tokom upotrebe, poznate pod nazivom „tank-to-wheel“ (od rezervoara do točkova).
"Imali smo stvarno impresivno putovanje sa FH-om, i postoji mnogo uzbudljivih vesti koje tek slede. S obzirom na nove tehnologije, zaista smo uzbuđeni i želimo da nastavimo sa našim uspešnim putovanjem zajedno sa našim kupcima i njihovim vozačima", kaže Klaes Nilson.
Volvo FH je jedini model koji je proglašen za kamion godine tri puta – za 1994-tu, 2000-tu i 2014-tu, a prodato je skoro milion jedinica ovog modela. Kada se pojavio na tržištu, 1993. godine, Volvo Trucks je objavio da je budućnost stigla. Četvrt veka kasnije kompanija i dalje tvrdi da je Volvo FH kamion budućnosti.
"Postoji toliko mogućnosti za stvaranje fantastičnih poboljšanja. Mi ćemo ih sve istražiti kako bismo osigurali da Volvo FH ostane izbor broj 1 vozača i nastavi da pruža profit našim kupcima. Bez previše otkrivanja, sa sigurnošću mogu reći da će naredne godine biti još uzbudljivije od prvih dvadeset pet", zaključuje Klaes Nilson.
PR