AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Proces razvoja novog kamiona počinje mnogo pre samog predstavljanja vozila. Tokom tog perioda dosta toga može da se promeni. Potrebno je sagledati budućnost da bi se razvio dizajn koji, u trenutku pojavljivanja, neće biti samo savremen, već i inovativan...

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Koristeći napredne 3D vizuelizacije kamiona, moguće je videti kako će novi modeli izgledati u svom prirodnom okruženju.

 

Pogledajte vest: Volvo Trucks osvojio međunarodnu nagradu za dizajn proizvoda.

 

"Počeli smo da radimo na novom Volvo FH jos 2006. godine", kaže Rikard Orel /Rikard Orell/, direktor dizajna u kompaniji Volvo Trucks. "U to vreme niko nije čuo za iPhone. Ali, kada je 2012. lansiran Volvo FH, pametni telefoni su iznenada postali sastavni deo društva. Moramo biti u stanju da predvidimo ovakve promene."

Sveobuhvatna informisanost o poslu je važan deo procesa projektovanja da bi moglo da se predvidi kako će se svet razvijati za pet, deset i petnaest godina. Tu spada sve, od intervjuisanja vozača, do istraživanja trendova u tehnologiji i kulturi.

"Proizvodni ciklusi u okviru transportne industrije traju duže nego u drugim industrijskim granama. Budući da smo lider u ovoj industriji, imamo veliku odgovornost da utičemo na razvoj tako da on poprimi održivu putanju", kaže Rikard Orel.

Pogledajte vest: Volvo Trucks dobio prestižnu nagradu “red dot” za dizajn proizvoda.

 

Pre godinu dana Volvo Trucks je završio najveći poduhvat u istoriji robne marke. Šest novih modela kamiona je predstavljeno za manje od godinu dana. Svaki model ima tri zajedničke karakteristike u dizajnu: gvozdeni znak se sada nalazi na upečatljivom mestu, odmah ispod vetrobranskog stakla, maska hladnjaka je veća, ima mustru u obliku saća, a farovi imaju oblik slova V. Međutim, najveći izazov za dizajnerski tim bio je da naglase razlike između svakog modela.

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Mike MacIsaac radi kao modelar već 40 godina. "Potreba za našim zanatom će uvek postojati. Nešto može izgledati savršeno na digitalnom ekranu, ali kada to vidite u realnosti, realne proporcije mogu biti nešto sasvim drugačije."

 

"Naša nova serija kamiona je kao neka porodica. Sastoji se od pojedinaca koji imaju svoje sopstvene ličnosti. Upravo na ovim razlikama je i zasnovana prava snaga serije. Trudili smo se da za svaki model stvorimo jedinstvene karakteristike koje će odgovarati njegovoj nameni, upotrebi i radnom okruženju", kaže Rikard Orel.

Odgovarajući dizajn

Prilikom izrade nove serije kamiona, najviše smo se fokusirali da zamislimo specifično radno okruženje u kojem će se naći svaki od modela. Upotreba inspirativnih slika bila je važno sredstvo u ovom delu procesa projektovanja.

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Dizajn je proces koji se odvija u nekoliko različitih faza. Ovo je primer evolucije dizajna volana - od skice, preko glinenog modela, do gotovog proizvoda.

 

Pogledajte vest: Novi Volvo FH u „društvu“ aviona.

 

"To je tradicionalna tehnika projektovanja koja nam pomaže da uhvatimo suštinu onoga što želimo da izrazimo", kaže Asok Džordž/ Asok George/, rukovodilac dizajna spoljašnjosti kamiona u kompaniji Volvo Trucks. "To je posebno važno u našoj industrijskoj grani, s obzirom na to da stvaramo složen proizvod koji često predstavlja i radno mesto i dom. Moramo da mislimo na tehničke uslove i zakonske propise, ali i da premašimo zahteve klijenata. Sve to je veoma zahtevno, ali, budući da dizajneri razmišljaju u slikama, koristimo inspirativne slike da bismo stimulisali naš kreativni proces."

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Asok George, rukovodilac dizajna spoljašnjosti kamiona u kompaniji Volvo Trucks.

 

Tokom procesa, izraz i ličnost koje smo hteli da postignemo kod svakog novog modela bile su predstavljene nizom slika. Za vodeći model Volvo FH16 jedna od slika je bila krdo divljih konja.

"Volvo FH16 je najmoćniji serijski proizveden kamion na svetu i prirodno je da puca od snage, ali nismo želeli da izgleda agresivno. Naprotiv, treba da pokaže svoju moć na prefinjen način. Gracioznost divljih konja bila je fantastična inspiracija - oni svoju snagu i slobodu izražavaju na elegantan način", kaže Asok Džordž.

Tabla sa inspiracijama za novi Volvo FMX su različite slike teških radnih uslova i izdržljivljih materijala. Krajnji rezultat je kamion koji je robustan i spolja i iznutra.

"Slika Džejms Bonda dobro opisuje karakter novog Volvo FMX-a. Agent 007 izgleda odlično u smokingu, ali je isto toliko atraktivan i posle borbe. Isto važi i za novi Volvo FMX, ona mora da bude kul, čak i posle nekoliko teških udaraca", navodi Asok Džordž.

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Još jedan aspekt rada je razumevanje i ugrađivanje zakonskih propisa u proces projektovanja, što takođe ima veze sa funkcionalnošću kamiona.

"Velika maska hladnjaka na novom Volvo kamionu izgleda kao da je sa razlogom velika. Novi kamion dobija dizajn prepoznatljiv za identitet porodice, ali najvažnije je da je oblikovan na određeni način, jer je Euro VI motorima potrebno više vazduha. Dakle, činjenica da su naši kamioni sada još više ekološki efikasni uticala je i na prirodu dizajna", kaže Asok Džordž.

Od skice do gotovog proizvoda

Kada je definisana jasna vizija cele serije, sledeći izazov bio je da se realizuje svaki model ponaosob, da se uzmu u obzir sva tehnička ograničenja i proizvodni zahtevi, ali da se ne izgubi originalna vizija.

Dizajniranje kamiona zahteva da proniknemo u budućnost

Mike MacIsaac radi kao modelar već 40 godina.

 

"Počeli smo da skiciramo našu novu seriju kamiona daleke 2006. godine, a vozila će se viđati na drumovima još čitav niz godina. Sve to u velikoj meri utiče na našu sposobnost da zamislimo budućnost, tako da je tačno da dizajn predstavlja i kreativnost, ali i ugrađivanje željene budućnosti u stvarnost. To je metodički zanat zasnovan na našem znanju, shvatanju naših kupaca i šire zajednice", kaže Rikard Orel.

VIDEO:



Volvo Trucks

U Novom Sadu predstavljen novi Feniksbus Euro 6

U Novom Sadu predstavljen novi Feniksbus Euro 6

U sedištu preduzeća FENIKSBUS d.o.o. u Novom Sadu održana je premijerna prezentacija nove generacije »midibusa« FBI 83-Euro 6, koju osim što ispunjava sve zahteve najnovijeg ekološkog standarda EURO 6, pored niza inovacija karakteriše i originalan dizajn...

Volvo Trucks Serbia: Priprema za zimu po konkurentim cenama

Volvo Trucks Serbia: Priprema za zimu po konkurentim cenama

Pod motom „Sklonite se od hladnoće“, vlasnicima Volvo kamiona i autobusa se nudi mogućnost da, ugradnjom originalnih rezervnih delova i uz visokostručne usluge u ovlašćenim servisnim radionicama, po povoljnim cenama, do 25% odsto nižim od regularnih, pripreme vozilo za period naporne i klimatski izazovne ekspoloatacije...

Ralu logistika u Srbiji kupila 32 nova Man tegljača

Ralu logistika u Srbiji kupila 32 nova Man tegljača

Kompaniji RALU Srbija uručena su 32 nova MAN TGX tegljača ekološke klase Euro 6, na svečanoj primopredaji održanoj u prostorijama MAN Importer Srbija. Cela RALU Grupa kupila je ukupno 90 najmodernijih tegljača ukupne vrednosti 6,5 miliona evra što ujedno predstavlja jednu od najvećih transakcija ovog tipa u regionu...

Renault Trucks započeo evropsko takmičenje post-prodaje

Renault Trucks započeo evropsko takmičenje post-prodaje

Renault Trucks voli takmičenja i sada najavljuje RTEC, takmičenje post-prodaje za svoju kompletnu evropsku dilersku mrežu. Cilj je unapređenje veština i isticanje stručnosti Renault Trucks mreže u pružanju post-prodajnih usluga sadašnjim i budućim korisnicima...

Renault Symbioz
Slika nedelje