AutoMAGAZIN - Kamioni

Najnovije vesti iz auto industrije

Prvo domaće vatrogasno vozilo na kamionu Renault Trucks iz familije D

Prvo domaće vatrogasno vozilo na kamionu Renault Trucks iz familije D

Na šasiji Renault Trucks D16 4x2 270 beogradska kompanija GASOP napravila je kombinovano vatrogasno vozilo za gašenje požara vodom, penilom i prahom, prvo takve vrste u Srbiji na Renault Trucks kamionu iz familije D...

Prvenac je naručila kompanija Mei Ta Europe Industries za službu protivpožarne zaštite u svojoj fabrici auto-delova u Bariču kod Beograda.


Renault Trucks kamioni D familije u Evropi, pa i u Srbiji, afirmisali su se kao vozila za distributivne prevoze, ali su šasije s nekoliko verzija kabina pogodne i za brojne specijalizovane nadgradnje – od termoizolovanih tovarnih prostora do opreme za obavljanje različitih komunalnih delatnosti. Beogradski GASOP je naručiocu vatrogasnog vozila, kompaniji Mei Ta Europe Industries, sugerisao da se specijalna nadgradnja prvi put u Srbiji obavi upravo na šasiji s kabinom iz D familije. „Kamioni iz ove familije imaju odličan odnos ukupne mase i snage motora, što je za vatrogasna vozila od izuzetne važnosti“, rekao je na promociji prvenca osnivač i vlasnik GASOP-a, gospodin Radoslav Radojičić.

Prvo domaće vatrogasno vozilo na kamionu Renault Trucks iz familije D

Šasija s kabinom koja je odabrana za prvu vatrogasnu nadgradnju ima masu od 4.652 kg, korisna nosivost joj je 11.348 kg, pa kompletno vozilo može da ima ukupnu masu od 16.000 kg. S tolikom masom lako se „bori“ redni šestocilindarski turbo motor radne zapremine 7.146 cm3, snage 195 kW /265 KS pri 2.300 o/min s maksimalnim obrtnim momentom od 1.010 Nm pri 1.200 – 1.800 o/min. Ova verzija Renault Trucks kamiona iz D familije ima međuosovinsko rastojanje od 3.800 mm, na ram šasije se mogu montirati nadgradnje maksimalne dužine 5.513 mm, pa ukupna dužina kompletnog vozila može da iznosi 7.251 mm. Zadnji trag, odnosno ukupna širina (bez retrovizora) od 2.426 mm i relativno mala dužina čini ovo vozilo kompaktnim i veoma pogodnim za brze intervencije na skučenim prostorima, recimo unutar objekata, u tesnim prolazima između objekata, kao i u svim drugim situacijama u kojima je velikim vatrogasnim vozilima ograničen pristup.

Iz tehničke specifikacije šasije s kabinom D16 4x2 270 još nekoliko važnih podataka: prednje i zadnje oslanjanje su s paraboličnim lisnatim oprugama; na obe osovine su disk kočnice; ručni menjač sa šest stepeni prenosa poznatog nemačkog ZF-a ima SERVOSHIFT pomoć za laku i brzu promenu „brzina“ (ručica menjača je na komandnoj tabli); za vatrogasno vozilo vitalan - izvod snage na ovom vozilu je sa menjača i ima obrtni moment od 320 Nm. U „paketu“ bezbednosne opreme su, između ostalog, elektronski kočioni sistem EBS+ sa sistemima protiv blokiranja kočnica (ABS) i protiv proklizavanja točkova (ASR), kontrola obrtnog momenta, upozorenje na gubitak performansi sistema za kočenje, pomoć pri pokretanju na uzbrdici (Hill Start Aid), pomoć pri naglom kočenju (EBA), aktiviranje stop svetala pri naglom kočenju (EBL). Naručilac se odlučio i za ručni-klima uređaj, dnevna svetla u LED tehnologiji, kao i za nekoliko priključaka za montažu specifične opreme koja se ugrađuje na vatrogasna vozila.


U GASOP-u, kompaniji s tridesetogodišnjim iskustvom u proizvodnji vatrogasnih vozila i opreme za gašenje požara, ugrađeni su nerđajući - prohronski rezervoari za vodu (zapremine 3.000 litara) i penilo (zapremine 300 litara); uređaj za gašenje prahom (kapaciteta 250 kg); kombinovana centrifugalna vatrogasna pumpa poznatog proizvođača ZIEGLER; bacač vode i pene postavljen na krov vozila (kapaciteta 1.200 lit/min pri pritisku od 10 bara); vitlo visokog pritiska sa električnim namotavanjem (sa 60 metara creva i mlaznicom za vodu kapaciteta 200 lit/min pri pritisku od 40 bara). Po zahtevu naručioca, na vozilo su ugrađeni sistem za dopunu akumulatora i vazdušne instalacije, grejač za prostor oko pumpe, instalacije i vitla prilikom eksploatacije vozila na niskim temperaturama, sklopive lestve za penjanje na krov renomiranog proizvođača JUST LEITERN iz Austrije, a uz prvog „vatrogasca“ na šasiji Renault Trucks D isporučen je i višenamenski prenosni uređaj za provetravanje, ventilaciju i izvlačenje dima, pare i gasova, tzv. DIMOVUK, koji takođe proizvodi kompanija GASOP.


PR

Krone TPMS: nadzor pritiska u pneumaticima kao standardna oprema

Krone TPMS: nadzor pritiska u pneumaticima kao standardna oprema

Na najvećem ovogodišnjem specijalizovanom sajmu komercijalnih vozila Solutrans 2023, održanom u francuskom Lionu od 21. do 25. novembra, Krone je predstavio svoj Smart Tyre Monitoring System (TPMS), koji omogućava praćenje najvažnijih parametara svih pneumatika u realnom vremenu...

123456. . .19
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje