Intervju - Momčilo Milojković - sekretar SAMSS-a
Sportski Auto Moto Savez Srbije aktivno radi na konstruisanju okvira i kriterijuma po kojima će se održavati automobilska takmičenja sledeće sezone. Posle sastanka odbora CEZ-a u Bratislavi, održana je i sednica upravnog odbora SAMSS-a, na kojoj su donešene neke važne odluke i otvorene neke interesantne teme. Sekretar Sportskog Auto Moto Saveza Srbije, gospodin Momčilo Milojković, otkrio nam je najinteresantnije detalje...
- O čemu se govorilo u Bratislavi, na sastanku CEZ-a? "Na sastanku CEZ-a u Bratislavi, gde su prisustvovali predstavnici 12 država, dogovorene su propozicije i utvrđen je kalendar takmičenja za 2007. godinu. U generalnom planu odobreno je svakoj državi da prijavi po jedno takmičenje. Pošto u nekim državama ne postoji interesovanje za reli disciplinu, kao što su Bosna, Crna Gora, Makedonija, pruža se šansa za popularizaciju ove discipline. U disciplini brdske trke dogodilo se dosta novina. Crna Gora će imati dve trke za CEZ, pošto je Crna Gora nova članica CEZ-a. Na osnovu ove odluke, upravni odbor SAMSS je u subotu, na sastanku, doneo odluku da se brdska trka Tara boduje za CEZ, jer zadovoljava više uslova nego brdska trka Goč." - Koje su bitne odluke donete na sastanku upravnog odbora Sportskog Auto Moto Saveza Srbije? "Posle duže diskusije, dozvoljeno je da automobili kojima je istekla homologacija nastupaju na takmičenjima sve do 2008. godine. Iako poštujem odluku koju je doneo upravni odbor, smatram da je ovde potrebno definisati preciznije neke stavke, kako ponovo ne bismo došli u problem. U ovoj diskusiji učestvovali su i vozači sa kružnih trka, gde su klase raspisane do 2008. godine, pa je odluka o produženju homologacije i doneta u toj konotaciji. Međutim, ipak treba postaviti pitanje zašto uopšte postoji ograničenje homologacije, jer i vi kada kupite mleko kome rok ističe za dva dana, ili ćete ga popiti ili baciti, ako ste razumni, jer rok ima svoj jak argument. Dakle, poštujem odluku upravnog odbora, ali mislim de je potrebno dodatno definisati neke stavke, da se ne bi ponovio isti problem na kraju 2008. godine." - Da li je bilo nekih interesantnih predloga? "Što se tiče klasa, postoje dva predloga, o kojima se diskutovalo. Prvi predlog jeste da se klasa 6 grupe A ukine i a da se gornja granica zapremine motora klase 5 grupe A, podigne sa 1.400 na 1.600 "kubika". Argumenti ovog predloga su jača konkurencija i davanje mogućnosti učešća juniorskog bolida Super 1600. Drugi predlog je da se za šampiona boduje generalni plasman, zatim grupa A i grupa N, i da se na kraju godine proglašava pobednik klase. Istakao bih i da je predlog o dužini brzinskih ispita na jednom reliju od 70 kilometara, konačno usvojen, jer se formula takmičenja iz 2006. godine pokazala odlično, kako sa stanovišta troškova organizacije, tako i sa stanovišta atraktivnosti." - Kako ocenjujete stanje na brdskim trkama? "Posle duže pauze brdske trke doživljavaju ekspanziju i postaju sve atraktivnije za takmičare. Imamo Žagubicu kao novog organizatora, provereni Goč, zatim Taru, a najavljen je i Kopaonik kao novi organizator. Mislim da je to dobar smer, jer su brdske trke disciplina koja najmanje košta, kako takmičare, tako i organizatore. Upravo zbog toga, mi smo se dogovorili da, ukoliko neko pronađe stazu dužine, naprimer 2 kilometra, na toj stazi se može održati brdska trka. Podsetimo, po našem pravilniku dužina trke mora biti od 6 do 15 kilometara. Međutim, ako se trka održava na stazi dužine 2 kilometra, mora se voziti tri puta i dobijamo dužinu trke od 6 kilometara. Donosi više prednosti. Ceo spektakl duže traje, a organizatore manje košta."
- Na koji način autosport može izaći iz krize. Kako "primorati" moćne preduzetnike da ulažu u autosport? Koliko je bitan zakon o sponzorstvu (zakon o sportu)? "To je jako važan zakon za razvoj sporta, a posebno autosporta koji je tehnički sport. Zakon treba da pokaže moćnim preduzetnicima da oni imaju interesa da budu donatori. Dakle, mora se stvoriti takav ambijent u kome će preduzetniku više da se isplati da uloži novac u sport, nego da ga usmerava u društveno beskorisne projekte." - Autosport nije medijski dovoljno zastupljen. Da li mladi novinari mogu promeniti način i kvalitet predstavljanja autosporta? "Mladi novinari koji pišu o autosportu u okruženju, napravili su fantastičan posao i nadam se da će tako biti i kod nas. Problem je što neki novinari prave lošu i negativnu sliku iz samo njima znanih razloga, a zbog toga nam se dvostruko loše vraća. Da biste dobili nečiju podršku, morate stvoriti brend. A, koji je naš brend?" Goran Sarić - Automagazin Foto - Nenad Nikolić