AutoMAGAZIN - Intervju

Najnovije vesti iz auto industrije

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Eklskluzivno za Automagazin, aktuelni šampoin Srbije u reliju, vozač tima "OMV Rally Team Serbia", Vladan Petrović, otkriva svoje utiske sa prve trke u novom automobilu, komentariše stanje u domaćem reli sportu, predlaže nova rešenja i otkriva svog favorita u Svetskom Reli Šampionatu...

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

- Vlado, kako bi uporedio stanje u reli sportu sa kružnim trkama u našoj zemlji? "Mislim da stanje nije tako sjajno na kružnim trkama kao što izgleda. Mogli smo videti nedavno na Sajamskom reliju da "krugaši" prelaze na reli staze, što je jako dobro za reli sport, koji važi za elitnu disciplinu autosporta. Kružne trke održavaju se na beogradskom Ušću, što je verovatno jedna od svetlih tački šampionata na kružnim stazama, ali sigurno će i po pitanju relija biti dosta promena koje će rezultirati procvatom ove najatraktivnije grane auto sporta." - Kako to misliš? Da li treba naše najjače reli takmičenje, YU Rally, premestiti u Beograd? "Siguran sam da će to doprineti razvoju relija. Ipak, ovde organizator treba da bude jako pažljiv. Ako YU reli bude startovao u Beogradu, potrebno je organizovati jedan atraktivan super specijalni ispit, gde bi se okupilo puno gledalaca koji će se zainteresovati za reli. Imamo primer relativno uspešnog organizovanja super specijala na reliju u Čačku, gde se okupilo puno ljubitelja relija, ali i novih gledalaca. Tako nešto u Beogradu bi bilo fantastično. Mislim da čak takav super specijalni ispit ne bi trebao da ulazi u zvanične rezultate relija, kako bi vozači bili opušteniji, a samim tim i rasterećeniji pritiska dobrih rezultata. Bila bi to prava atrakcija, siguran sam. Uostalom, kada mogu "biciklisti" da zatvore ulicu Srpskih vladara, ne vidim razlog zašto ne bi mogli da se obezbede isti uslovi za jednu reli trku, koja je jako skupa i atraktivna, bar u večernjim satima."

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

- Od ove sezone, boje OMV Rally Team-a braniš u novom automobilu. Utisci sa Sajamskog relija? "Prvo, jako sam srećan što se na startu ovog relija pojavilo puno dobrih takmičara iz Hrvatske i Slovenije. Dobra konkurencija je uvek zdrava i samo u takvom okruženju možemo videti koliko smo zapravo brzi i oceniti sopstveni napredak. Svojim nastupom nisam zadovoljan. Od početka sam pokušavao da sa automobilom pronađem "zajednički jezik", ali mislim da Košutnjak nije bio pravo mesto za tako nešto. Na "Košutnjaku" meni je jako teško da procenim kada sam brz. Sećam se pre nekoliko godina kada sam vozio Citroen Xsaru, u finišu relija sam odlučio da smanjim tempo, a na cilju brzinca štoperica je pokazala 7 sekundi bolje vreme nego kada sam vozio "na žilet". Da se vozila "Avala" siguran sam da bi rezultat bio drugačiji. "Avala" je brzinac sa puno više elemenata relija od "Košutnjaka", a osim toga "Košutnjak" mi nikada nije preterano "ležao". Ipak, Šebalj je zasluženo pobedio i čestitam mu. Ovoga puta bio je brži."

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

- Poslednji Srbin koji je pobedio na YU reliju jeste Vićentije Savić, sada već daleke 1992. godine. S obzirom da pobednik YU relija važi za regionalnog reli junaka, kakvi su planovi za ovogodišnji YU reli? "Pobedu na YU reliju sanjaju svi srpski relisti. Isto tako i ja jako želim pobedu na našem najtežem i najzahtevnijem takmičenju, ali... Reli je tehnički sport, a pravilo je da se tehnika može nadoknaditi samo u određenoj meri. Komšije Bugari su tradicionalni gosti YU relija već godinama, a u njihovim rukama su automobili poslednjih evolucija sa kojima se ne bi osramotili ni u Svetskom Reli Šampionatu. Većina od njih je YU reli vozila pre mene, tako da i prednost domaćeg terena ne postoji, jer i oni odlično poznaju naše staze. Subaru Impreza sa kojom nastupamo ja i moj suvozač Konda (Srđan Kondić) jeste 11. evolucija, ali konkurenti iz Bugarske su za nekoliko koraka ispred. Ipak, nikada se ne predajemo, daćemo sve od sebe, nikada se ne zna."

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

- Šta je problem autosporta u Srbiji? Gde je rešenje? "Marketing, marketing i samo marketing. Mislim da se na medijskom planu malo jako malo radi, što predstavlja veliki problem. Treba da se ugledamo na zemlje u okruženju. Pogledajte Hrvatsku, predsednik Stipe Mesić je pre nekoliko dana primio članove organizacionog odbora relija koji se boduje za Evropski Reli Šampionat. Prošle godine u oficijelnim dokumentima relija stajala je slika Stipe Mesića i visokih zvaničnika iz ministarstva za sport. To je primer koji treba da sledimo i na koji treba da se ugledaju čelnici naših zvaničnih državnih institucija. Reli i autosport u zemljama u okruženju doživljava jaku ekspanziju, posebno zahvaljujući velikom ulaganju u marketing. Imamo sjajne staze, imamo iskustvo, potreban je snažan marketing koji će učiniti da sponzori budu viđeni."

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

- Kakvi su planovi do kraja sezone? Planiraš li nastupe van granica Srbije? "Pošto sada imamo malo veću pauzu u našem šampionatu, koji nam je primaran, počeli smo da razmišljamo o odlasku na neki reli u Bugarskoj. Još uvek nismo definitivno odlučili koji će to reli biti. Nadamo se da će kompanija OMV biti generalni pokrovitelj Waldviertel relija u Austriji i ove godine, kako bismo još jednom nastupili na ovom kvalitetnom takmičenju gde može puno da se nauči." - Ko je tvoj favorit u Svetskom Reli Šampionatu? "Mislim da je Loeb nešto posebno, on poseduje neverovatan potencijal. Iako su svi jako brzi, on uvek pronađe oniih nekoliko sekundi više. Gde, mislim da samo on zna, ali mislim da je njegovo bavljenje gimnastikom mnogo doprinelo da razvije taj fantastičan osećaj za ravnotežu i proklizavanje. Marcus Gronholm je jako brz, ali najviše me u poslednje vreme impresioniraju nove mlade snage Forda. Tu pre svega mislim na Hirvonena i Latvalu, koji bi u budućnosti mogli postati ozbiljni kandidati za titulu."

Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije

Podsetimo, aktuelni reli šampion naše zemlje rođen je 30.01.1980. godine u Beogradu, gde je i odrastao. Sa svojih 19 godina debitovao je u reliju kao suvozač čuvenog Boruta Tomića. Godinu dana kasnije, od višestrukog šampiona, Veska Prlainovića kupio je Yugo grupe N, sa kojim je debitovao na YU reliju i odmah osvojio treće mesto u klasi. Posle još jedne sezone učenja i " kaljenja " u "malom N-u" , prelazi u Peugeot 106 grupe N i iste godine osvaja titulu šampiona. 2003. godine prelazi u " jaču " grupu N klase 3, i vozi Citroen Xsaru, sa kojom 2004. godine osvaja svoju drugu šampionsku titulu. Već sledeće godine kupuje Mitsubishi Lancer grupe N od poznatog Raimunda Baumschlagera, višestrukog prvaka Austrije i Nemačke u reliju i pobeđuje na svih 5 održanih relija za šampionat Srbije. Od prošle godine, Vladan Petrović brani boje tima "OMV Rally Team - Serbia", sa kojim je osvojio zlatnu kacigu, najznačajnije odličje koje dodeljuje Sportski Auto Moto Savez naše zemlje. Ove godine OMV Rally Team je obnovio vozni park šampiona sa jednom Subaru Imprezom N11, pripremljenom u fabričkom odeljenju Subarua, firmi Prodrive. Od prve trke, sa njegove desne strane, društvo u automobilu pravi mu Srđan Kondić. Goran Sarić - Automagazin Foto: Mario Pavlović

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Miloš Komnenović: Kriza može biti šansa za uspeh

Da se uspešno može poslovati i u uslovima krize, pokazuje nam kompanija Komnenović Auto, koja je prošle godine zabeležila najveće učešće u prodaji na domaćem automobilskom tržištu. Međutim, tu se ne zaustavlja. "U skladu sa teorijom da kriza može biti i šansa za uspeh, odlučili smo da otvorimo novi prodajni salon na Novom Beogradu." - otkrio nam je generalni direktor kompanije Komnenović Auto, gospodin Miloš Komnenović.

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Intervju: Percy Lemaire - vođa za razvoj pneumatika Goodyear

Prodaja vozila visokih performansi u Evropi i dalje vrtoglavo raste. Zato i segment pneumatika vrhunskih performansi (UHP) u gumarskoj industriji najbrže raste. Pošto su čak i u kategoriji 'porodičnih limuzina' vozila sve veća, teža i brža, raste potražnja pneumatika koji mogu da zadovolje zahteve tako teških i snažnih automobila...

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar

Ovih dana u Beogradu je bio naš motokros šampion i učesnik Dakar relija, Gabor Saghmeister. Sa asistentom mehaničara i fotoreporterom, Markom Kopunovićem, učestvovao je u jubilarnoj, 400-toj TV emisiji "Start", koju uređuje Đorđe Đenić, a potom je ekskluzivno za Automagazin portal odgovorio na nekoliko pitanja...
Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Đorđe Đenić - Moj svet brzine

Nedavno je obeležena 70-godišnjica od jedine trke Formule 1 u Beogradu, a nedavno je iz štampe izašlo i dopunjeno izdanje knjige "Moj svet brzine", novinara Đorđa Đenića, koji već više od četiri decenije prati zbivanja u automobilskom sportu. Ekskluzivno za Automagazin portal, objavljujemo priču čoveka koji je prvi opširno otvorio temu Grand Prix trke oko Kalemegdana, 1939. godine...
Autosport: Vojislav Lekić:  ’’Probaću i reli!’’

Autosport: Vojislav Lekić: ’’Probaću i reli!’’

Iskustvom vožnje na svetski poznatim trkačkim stazama ne može se pohvaliti puno sportskih vozača iz naše zemlje. Jedan od retkih naših automobilista, koji je prvo iskustvo i takmičarske kilometre započeo na stazama kao što su Valelunga i Monza, jeste Vojislav Lekić, aktivan učesnik u prvenstvu Srbije u trkama na kružnim stazama...
Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Rally - Dražen Ćurić: ”FIA uništava reli sport!“

Idejni tvorac reli takmičenja zanimljivog koncepta, gospodin Dražen Ćurić, ekskluzivno za Automagazin portal, otkriva svoje stavove o trenutnom stanju reli sporta u našem regionu. Popularni Ćura, razloge o padu atraktivnosti reli sporta vidi u potezima Svetske Auto Federacije, ali nije poštedeo ni čelnike lokalnih automobilskih saveza, kao ni srpske organizatore i vozače...
Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Intervju - Miloš Pavlović, World Series Renault

Eksluzivno za Automagazin, Miloš Pavlović, jedini Srbin koji poseduje Formula 1 licencu, govori o prošloj sezoni i planovima za predstojeću godinu. Planove nam otkriva as koji u Renault World Series na najbolji način prezentuje našu zemlju i čiji uspesi znače mnogo za popularizaciju auto sporta u Srbiji.
Intervju - Momčilo Milojković - sekretar SAMSS-a

Intervju - Momčilo Milojković - sekretar SAMSS-a

Sportski Auto Moto Savez Srbije aktivno radi na konstruisanju okvira i kriterijuma po kojima će se održavati automobilska takmičenja sledeće sezone. Posle sastanka odbora CEZ-a u Bratislavi, održana je i sednica upravnog odbora SAMSS-a, na kojoj su donešene neke važne odluke i otvorene neke interesantne teme. Sekretar Sportskog Auto Moto Saveza Srbije, gospodin Momčilo Milojković, otkrio nam je najinteresantnije detalje...
1
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje