Intervju - Vladan Petrović - reli šampion Srbije
Eklskluzivno za Automagazin, aktuelni šampoin Srbije u reliju, vozač tima "OMV Rally Team Serbia", Vladan Petrović, otkriva svoje utiske sa prve trke u novom automobilu, komentariše stanje u domaćem reli sportu, predlaže nova rešenja i otkriva svog favorita u Svetskom Reli Šampionatu...
- Vlado, kako bi uporedio stanje u reli sportu sa kružnim trkama u našoj zemlji? "Mislim da stanje nije tako sjajno na kružnim trkama kao što izgleda. Mogli smo videti nedavno na Sajamskom reliju da "krugaši" prelaze na reli staze, što je jako dobro za reli sport, koji važi za elitnu disciplinu autosporta. Kružne trke održavaju se na beogradskom Ušću, što je verovatno jedna od svetlih tački šampionata na kružnim stazama, ali sigurno će i po pitanju relija biti dosta promena koje će rezultirati procvatom ove najatraktivnije grane auto sporta." - Kako to misliš? Da li treba naše najjače reli takmičenje, YU Rally, premestiti u Beograd? "Siguran sam da će to doprineti razvoju relija. Ipak, ovde organizator treba da bude jako pažljiv. Ako YU reli bude startovao u Beogradu, potrebno je organizovati jedan atraktivan super specijalni ispit, gde bi se okupilo puno gledalaca koji će se zainteresovati za reli. Imamo primer relativno uspešnog organizovanja super specijala na reliju u Čačku, gde se okupilo puno ljubitelja relija, ali i novih gledalaca. Tako nešto u Beogradu bi bilo fantastično. Mislim da čak takav super specijalni ispit ne bi trebao da ulazi u zvanične rezultate relija, kako bi vozači bili opušteniji, a samim tim i rasterećeniji pritiska dobrih rezultata. Bila bi to prava atrakcija, siguran sam. Uostalom, kada mogu "biciklisti" da zatvore ulicu Srpskih vladara, ne vidim razlog zašto ne bi mogli da se obezbede isti uslovi za jednu reli trku, koja je jako skupa i atraktivna, bar u večernjim satima."
- Od ove sezone, boje OMV Rally Team-a braniš u novom automobilu. Utisci sa Sajamskog relija? "Prvo, jako sam srećan što se na startu ovog relija pojavilo puno dobrih takmičara iz Hrvatske i Slovenije. Dobra konkurencija je uvek zdrava i samo u takvom okruženju možemo videti koliko smo zapravo brzi i oceniti sopstveni napredak. Svojim nastupom nisam zadovoljan. Od početka sam pokušavao da sa automobilom pronađem "zajednički jezik", ali mislim da Košutnjak nije bio pravo mesto za tako nešto. Na "Košutnjaku" meni je jako teško da procenim kada sam brz. Sećam se pre nekoliko godina kada sam vozio Citroen Xsaru, u finišu relija sam odlučio da smanjim tempo, a na cilju brzinca štoperica je pokazala 7 sekundi bolje vreme nego kada sam vozio "na žilet". Da se vozila "Avala" siguran sam da bi rezultat bio drugačiji. "Avala" je brzinac sa puno više elemenata relija od "Košutnjaka", a osim toga "Košutnjak" mi nikada nije preterano "ležao". Ipak, Šebalj je zasluženo pobedio i čestitam mu. Ovoga puta bio je brži."
- Poslednji Srbin koji je pobedio na YU reliju jeste Vićentije Savić, sada već daleke 1992. godine. S obzirom da pobednik YU relija važi za regionalnog reli junaka, kakvi su planovi za ovogodišnji YU reli? "Pobedu na YU reliju sanjaju svi srpski relisti. Isto tako i ja jako želim pobedu na našem najtežem i najzahtevnijem takmičenju, ali... Reli je tehnički sport, a pravilo je da se tehnika može nadoknaditi samo u određenoj meri. Komšije Bugari su tradicionalni gosti YU relija već godinama, a u njihovim rukama su automobili poslednjih evolucija sa kojima se ne bi osramotili ni u Svetskom Reli Šampionatu. Većina od njih je YU reli vozila pre mene, tako da i prednost domaćeg terena ne postoji, jer i oni odlično poznaju naše staze. Subaru Impreza sa kojom nastupamo ja i moj suvozač Konda (Srđan Kondić) jeste 11. evolucija, ali konkurenti iz Bugarske su za nekoliko koraka ispred. Ipak, nikada se ne predajemo, daćemo sve od sebe, nikada se ne zna."
- Šta je problem autosporta u Srbiji? Gde je rešenje? "Marketing, marketing i samo marketing. Mislim da se na medijskom planu malo jako malo radi, što predstavlja veliki problem. Treba da se ugledamo na zemlje u okruženju. Pogledajte Hrvatsku, predsednik Stipe Mesić je pre nekoliko dana primio članove organizacionog odbora relija koji se boduje za Evropski Reli Šampionat. Prošle godine u oficijelnim dokumentima relija stajala je slika Stipe Mesića i visokih zvaničnika iz ministarstva za sport. To je primer koji treba da sledimo i na koji treba da se ugledaju čelnici naših zvaničnih državnih institucija. Reli i autosport u zemljama u okruženju doživljava jaku ekspanziju, posebno zahvaljujući velikom ulaganju u marketing. Imamo sjajne staze, imamo iskustvo, potreban je snažan marketing koji će učiniti da sponzori budu viđeni."
- Kakvi su planovi do kraja sezone? Planiraš li nastupe van granica Srbije? "Pošto sada imamo malo veću pauzu u našem šampionatu, koji nam je primaran, počeli smo da razmišljamo o odlasku na neki reli u Bugarskoj. Još uvek nismo definitivno odlučili koji će to reli biti. Nadamo se da će kompanija OMV biti generalni pokrovitelj Waldviertel relija u Austriji i ove godine, kako bismo još jednom nastupili na ovom kvalitetnom takmičenju gde može puno da se nauči." - Ko je tvoj favorit u Svetskom Reli Šampionatu? "Mislim da je Loeb nešto posebno, on poseduje neverovatan potencijal. Iako su svi jako brzi, on uvek pronađe oniih nekoliko sekundi više. Gde, mislim da samo on zna, ali mislim da je njegovo bavljenje gimnastikom mnogo doprinelo da razvije taj fantastičan osećaj za ravnotežu i proklizavanje. Marcus Gronholm je jako brz, ali najviše me u poslednje vreme impresioniraju nove mlade snage Forda. Tu pre svega mislim na Hirvonena i Latvalu, koji bi u budućnosti mogli postati ozbiljni kandidati za titulu."
Podsetimo, aktuelni reli šampion naše zemlje rođen je 30.01.1980. godine u Beogradu, gde je i odrastao. Sa svojih 19 godina debitovao je u reliju kao suvozač čuvenog Boruta Tomića. Godinu dana kasnije, od višestrukog šampiona, Veska Prlainovića kupio je Yugo grupe N, sa kojim je debitovao na YU reliju i odmah osvojio treće mesto u klasi. Posle još jedne sezone učenja i " kaljenja " u "malom N-u" , prelazi u Peugeot 106 grupe N i iste godine osvaja titulu šampiona. 2003. godine prelazi u " jaču " grupu N klase 3, i vozi Citroen Xsaru, sa kojom 2004. godine osvaja svoju drugu šampionsku titulu. Već sledeće godine kupuje Mitsubishi Lancer grupe N od poznatog Raimunda Baumschlagera, višestrukog prvaka Austrije i Nemačke u reliju i pobeđuje na svih 5 održanih relija za šampionat Srbije. Od prošle godine, Vladan Petrović brani boje tima "OMV Rally Team - Serbia", sa kojim je osvojio zlatnu kacigu, najznačajnije odličje koje dodeljuje Sportski Auto Moto Savez naše zemlje. Ove godine OMV Rally Team je obnovio vozni park šampiona sa jednom Subaru Imprezom N11, pripremljenom u fabričkom odeljenju Subarua, firmi Prodrive. Od prve trke, sa njegove desne strane, društvo u automobilu pravi mu Srđan Kondić. Goran Sarić - Automagazin Foto: Mario Pavlović