Ekskluzivno: Gabor Saghmeister o reliju Dakar
Ovih dana u Beogradu je bio naš motokros šampion i učesnik Dakar relija, Gabor Saghmeister. Sa asistentom mehaničara i fotoreporterom, Markom Kopunovićem, učestvovao je u jubilarnoj, 400-toj TV emisiji "Start", koju uređuje Đorđe Đenić, a potom je ekskluzivno za Automagazin portal odgovorio na nekoliko pitanja...
- Šta je najbitnije na reliju Dakar? Novac, priprema, dobar motor, dobar tim, taktika, sreća, znanje ili sve zajedno? "Mislim da je od svega najvažnijeg na prvom mestu psihofizičko stanje jednog takmičara. Bez odličnih psihofizičkih komponetnti nemoguće je stići na cilj i preći preko 9.000 kolometara po kamenju, peščanim dinama, neki put i preko 4.000 metara nadmorske visine, danju, pri temperaturi od preko 40 C. A, noću u bivaku po hladnoći i minimalnom spavanju od 3-4 sata na zamlji u šatoru, i tako 14 dana uzastopno. Posle toga, po redu dolaze navigacija, sreća, mehaničar i pozitivan ambijent u bivaku!"
- Koliki je značaj Dakara u svetu motociklista? "Za enduro vozače motora i za motokrosiste, reli Dakar je najveće dostignuće i najveći izazov, ali nažalost, to važi samo za one koji to mogu i uspeju da isfinansiraju. Jako, jako je teško naći sponzora i kod nas, a i u svetu. Iz Francuske na Dakar dolazi oko 50 vozača, a kako se snalaze, to samo oni znaju." - Sa medijima ste uradili veliki posao. Zašto naši sportisti još ne razumeju snagu i značaj informisanja? "Ja sam to izgleda dobro shvatio. Bio sam svuda prisutan, bukvalno na svim medijima dao sam preko 50 intervjua, gostovao u mnogim TV i radio emisijama, bio u novinama, na mnogim internet sajtovima, održao sam puno susreta sa novinarima i zahvaljujem i Vama i drugima što su toliko pažnje posvetili i Dakaru i meni. Naši sportisti su mladi i nedovoljno još zreli. Informisanje je neophodno, bez podrške medija ono čime se bavimo kao i da se nije dogodilo!"
- Ako bi birao najbolji motor, da li bi izabrao najbolji KTM ili Yamaha-u? "Bez dvoumljenja bih odabrao KTM. Taj motor sam isprobao, taj motor ima najviše uspeha na najvećim svetskim maraton relijima." - Uskoro će se na Dakaru voziti samo motori zapremine 450 "kubika". Kako ćeš se na to privići, s obzirom da planiraš i treći odlazak na Dakar? "Najnovija je informacija da će se i na sledećem Dakaru voziti i 450 kubika i 690 sa restriktorom. O promeni motora još ne razmišljam, pripremam se za eventualni odlazak na maraton reli u Abu Dhabi, gde me je pozvao moj prijatelj Slovenac Miran Stanovnik. To je Svetsko prvenstvo, vozi se pet dana, "specijalci" su dugački i preko 300 kilometara, organizovan je jedan bivak, puno će se koristiti navigacija, sa sada upravo razmatramo finansijsku konstrukciju!"
Foto: Marko Kopunović