AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Evropska unija uvodi tarife na kineske električne automobile - Kina preti kontra merama

Evropska unija uvodi tarife na kineske električne automobile - Kina preti kontra merama

Evropska komisija će uskoro objaviti rezultate istrage o kineskim proizvođačima automobila, kao i mere koje želi da preduzme da zaštiti sopstvenu automobilsku industriju. Peking već signalizira kontra mere...

Evropska komisija je izrazila zabrinutost zbog kineske konkurencije na tržištu električnih automobila. Zbog toga je u oktobru prethodne godine započela istragu poslovanja kineskih proizvođača automobila, zbog sumnje da im subvencije kineske vlade obezbeđuju damping cene u Evropi. Ovo bi moglo imati razorne posledice po evropsku automobilsku industriju, uključujući i masovna otpuštanja. Rezultati istrage trebali bi biti poznati do početka juna meseca. Tada će Evropska komisija obelodaniti i visinu dažbine, koja bi trebalo da počne da se primenjuje mesec dana kasnije.


Peking je već ranije zapretio kontra merama. Kina je nagovestila, da je spremna da odobri povratne mere u vidinu carina od 25 procenata na uvezene automobile iz EU i SAD. Za sada, međutim, ovo bi trebalo da važi samo za automobile sa konvencionalnim motorima zapremine veće od 2,5 litra.


Ni nedavna poseta kineskog predsednika Xí Jìnpínga Evropi, nije ublažila napetosti i potencijalni trgovinski rat. Xi je pokušao da odvrati evropski blok da ide isti putem kao i SAD, koje su već uvele širok niz ograničenja na uvoz iz Kine. Međutim, neki evropski proizvođači automobila nisu za ovakvu zaštitu evropskog tržišta, jer bi tarife uticale i na njih. Tesla, MINI , Smart, BMW, Dacia i Volvo proizvode automobile u Kini.


Najveći protivnik ovakve zaštite tržišta je šef koncerna Stellantis, Carols Tavares. On je istakao, da su carine na kineska vozila koja se uvoze u EU i SAD "glavna zamka za zemlje koje idu ovim putem" i da to neće omogićiti zapadnim proivođačima, da izbegnu restrukturiranje, kako bi se suočili sa kineskom konkurencijom. "Kada se borite protiv kineske konkurencije, morate smanjiti troškove za 30 %. Može, ali to ima socijalne posledice. Vlade u Evropi ne žele da se suoči sa ovom realnošću." - istakao je Tavares.


Sa Tavaresom se slažu i drugi visoki menadžeri evropskih automobilskih kompanija. Na primer, šef kompanije BMW, Oliver Zipse. "Ne mislimo da našoj industriji treba zaštita." - izjavio je Zipse.


Automagazin.rs

123456. . .1598
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje