AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Kompanija Audi sa električnim turbo sistemom eksperimentiše već duže vreme. Sada je taj sistem prvi put primenjen u serijskoj proizvodnji. Prvi serijski automobil, koji je dobio električni turbo je Audi SQ7...

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Ženeva 2016 - Audi Q2 konačno otkriven!

 

Sam motor 4.0 TDI bi-turbo je potuno nov. Dva klasična turbo punjača smeštena su u sredini i svaki je zadužen za jedan red cilindara i za jednu polovinu izduvnh ventila. Motor je opremljen sistemom promenljivog otvaranja ventila. Sistem funkcioniše slično kao na motor 1.4 TSI ACT. U određenim uslovima, funkcioniše samo jedan izduvni ventil, ali kada vozač snažnije pritisne papučicu gasa, otvara se i drugi ventil i izduvni gasovi dolaze do drugog turba. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic.

 

Oba turba imaju sopstvene lopatice i kompresor, a komprimovani vazduh putuje kroz dva međuhladnjaka. Ovome treba da dodamo i samostelni električni kompresor, koji funkcioniše slično kao kompresor klima uređaja. Kompresor koristi električnu energiju iz novorazvijenog sistema od 48V i pri maksimalnoj snazi troši oko 7 kW energije. Njegova funkcija je da obezbedi komprimovani vazduh odmah po pritisku papučice gasa. Kompresor se "vrti" 70 000 o/min, a prema Audiju, za reakciju mu je potrebno 250 milisekundi. Zahvaljujući tome, ovaj 4.0 TDI V8 motor razvija maksimalni obrtni moment od 1 000 Nm i to pri veoma niskom broju obrtaja. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji.

 

Agregat razvija maksimalnu snagu od 320 kW (435 KS) u rasponu obrtaja od 3.750 do 5.000 o/min. Obrtni moment od 900 Nm dostupan je već pri 1.000 do 3.200 o/min. Iz mesta do 100 km/h, Audi SQ7 stiže za 4,8 sekundi i postiže elektronski ograničenih 250 km/h. Potrošnja goriva iznosi 7,4 l/100 km. 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Pogledajte: Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic.

 

Snaga se prenosi na sve točkove (dimenzije pneumatika 285/45 R20) preko osmostepenog automatizovanog menjača i sistema pogona quattro. Pozadi se nalazi sportski diferencijal. Uz doplatu se mogu dobiti i felne prečnika 22 inča. Audi SQ7 može biti opremljen i adaptivnim oslanjanjem i aktivnim stabilizatorima, koji koriste energiju novog 48V električnog sistema. Sistem crpi energiju iz akumulatora (470 Wh) smeštenih ispod podloge prtljažnika. Energiju proizvodi generator sa efikasnošću od 80 % i maksimalne snage 3 kW. Ostali sistemu u vozilu rade na klasičnom naponu od 12V, a na sistem su spojeni preko DC/DC konvertora.


Foto:

 

Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom
Audi SQ7 - monstrum sa motorom 4.0 TDI V8 i električnim turbom

Automagazin.rs

Najbolje ocene za Hankook EV i letnje gume

Najbolje ocene za Hankook EV i letnje gume

Dobro pozicionirani u odnosu na konkurenciju: Na brojnim najnovijim uporednim testovima, premium gume kompanije Hankook impresioniraju svojom udobnošću i sigurnošću, a prema pisanju specijalizovanih medija, pružaju i odličan odnos cene i performansi...

123456. . .1596
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje