Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci
Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...
Pogledajte fotografije: Renault Kadjar stigao u Srbiju.
Nasleđe
Posle modela Koleos, drugo vozilo ovog francuskog proizvođača iz serije crossover bio je Captur. Na uspeh nismo morali dugo da čekamo - Renault Captur je u 2014. godini bio najprodavaniji crossover segmenta B u Evropi, sa registrovanih 178.000 primeraka. Renault ne spava na lovorikama i nastavlja svoju ofanzivu u ovom segmentu na međunarodnom nivou. Sa modelom Kadjar, proširuje ponudu crossovera u C-segmentu, koji će biit pozicioniran između Captura i Koleosa. Kadjar, veliki brat modela Captur, donosi osveženje u segment - atletski dizajn, status, kvalitet enterijera (koji nismo imali priliku da vidimo u Parizu.
Kao što smo vas upoznali, Kadjar koristi platformu CMF C/D (Common Module Family) koju je zajedničkim snagama tokom četvorogodišnjeg vrednog rada razvila alijansa Renault-Nissan. Renault je uložio svoj know-how u oblasti koncepcije i proizvodnje zadnjeg oslanjanja i menjača. Sinergija kompanija Renault i Nissan omogućila je deljenje maksimalnog broja "nevidljivih" delova, kao što su blok motora, arhitektura navigacionog sistema i td. pri čemu je poštovan identitet, dizajn i oprema svakog partnera alijanse.
Dizajn
"Kadjar uživo izgleda robusnije i elegantnije nego na fotografijama. Ako nas pitate kojoj klasi pripada, to je teško reći. Zvanično, crossover C-segmenta, ali su i neke kolege na prezentaciji komentarisale da je Kadjar spojio karakteristike SUV-a i karavana. U ovom delu se mogu složiti sa njima. Već na prvi pogled smo mogli Kadjar zamisliti na ulici, na autoputu, ali i u prirodi, na lakom terenu. Prednja maska predstavlja robusnost i snagu. Hromirana lajsna na maski hladnjaka, koja se nastavlja kroz glavna svetla, optički povećava širinu vozila i ističe karakter Kadjara. Silueta automobila otkriva njegovu atletsku građu." - rekao je Vladan Petrović posle prvog susreta sa novim Renault modelom.
Enterijer
Četvorostrukog reli šampiona Srbije pitali smo kako se sedi u Kadjaru. "Sedi se prijatno. Sedišta su idealnih dimenzija i pružaju odličnu podršku za sve delove tela, uključujući i podršku za butni deo nogu, što je važno za komfor na dužim putovanjima. Komande su raspoređene logično i skoro da nije potrebno privikavanje. Primetio sam da čak i u predelu nožnih komandi ima nadprosečno puno prostora, što je neobično u prvim momentima, ali brzo smo se navikli." - ističe Petrović.
Prtljažni prostor meri zapreminu 472 litra, što je za 71 litar više od zapremine prtljažnika modela Qashqai. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika raste na 1.478 litara. Uz doplatu se može dobiti i sistem za preklapanje naslona suvozačevog sedišta, čime se obezbeđuje prostor za transport predmeta dužine 2.653 mm.
Motori
Renault Kadjar u ponudi je sa dva dizelska i jednim benzinskim motorom. Slabiji turbodizel Energy dCi 110 iz zapremine 1.5 litara postiže maksimalnih 81 kW (110 KS), može biti uparen sa šestostepenim manuelnim ili automatizovanim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom. Snažniji Energy dCi130 pokreće 1.6 dCi motor snage 96 kw (130 Kw), pri čemu je ova motorizacija dostupna sa sistemom pogona na sve točkove.
Za one koji preferiraju benzinske motore, tu je 1.2 TCe agregat maksimalne snage 96 kW (130 KS), koji razvija maksimalni obrtni moment od 205 Nm. I ovaj motor je standardno spojen sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Svi motori su veoma štedljivi, ali dovoljno snažni za automobil ove mase. "Svi motori su opremljeni turbopunjačem, što znači da se Renault odlučio za koncept "više vazduha, manje goriva". Možda "na papiru" deluju kao mali, ali u praksi se odlično pokazuju. Obezbeđuju odličnu elastičnost i skromnu potrošnju. Kadjar odlično vuče u svim režimima vožnje i uvek je spreman za preticanje." - kaže Petrović.
Novi Renault Kadjar isprobali smo na atraktivnim terenima Deliblatske peščare. Vladan Petrović je zadovoljan onim što je Kadjar pokazao da može. "Klirens (visina od tla) iznosi 190 mm, što nas navodi na zaključak da će glavni "revir" ovog modela biti asfaltni putevi. Za njih je Kadjar najbolje opremljen, kako konstrukcijski, tako i sa sistemima aktivne i pasivne bezbednosti, kao što su sistem nadgledanja vozne trake, monitoring mrtvog ugla, parking asistent, kamera, sistem za očitavanje saobraćajnih znakova..." - objašnjava Petović.
Međutim, Kadjar uzdignute glave može da zagazi u prirodu, u čemu mu pomaže sistem pogona i još ponešto. "Jasno je da nije konstruisan za savladavanje teško pristupačnih terena. Međutim, primećujemo da njegov jednostavan 4x4 pogon izlazi tamo gde ostali zakažu već pri laganim zadacima. I ovaj sistem će sigurno najviše koristiti na klizavim i snegom prekrivenim putevima, kao i manjim izletima van asfalta." - zaključuje Petrović. U Deliblatskoj peščari se odlično pokazao i sistem pomoći pri polasku na usponu. Ova funkcija se automatski uključuje na 3 sekunde čim se konstatuje uspon veći od 5%. To sprečava vozilo da ide u rikverc, tako što je kočnica aktivna sve do trenutka dok vozač ne pokrene vozilo.
R-Link 2
Opremljen sa uredjajem za raspoznavanje glasa, R-Link 2 omogućava sigurnu i bezbednu vožnju. On nudi jednostavan i intuitivan prilaz sledećim funkcijama i servisima:
- navigacija: kartografja TomTom sa opcijom “Birdeview” je prijatna i precizna za korišćenje,
- telefonija: mobilni se lako priključuju preko Bluetooth-a,
- radio: numerički audio kvalitet sa posebnim DAB (Digitalni Radio) sistemom obogaćuje iskustvo slušanja.
- aplikacije: dostupna je velika gama aplikacija i servisa koji su osmišljeni za upotrebu u kolima i dostupni uz pomoć klika, obogaćujući sadržaje u kolima.
Sa ovom novom verzijom ponuda aplikacija je kompletna i odnosi se na sve domene: automobile, turizam, informacije, društvene medije ali i praktična rešenja za svakodnevni život. Ponuda povezanosti R-Link 2 podrazumeva 12 meseci promocije za Tom Tom Saobraćaj, informacije o saobraćaju u stvarnom vremenu Tom Tom-a, od aktiviranja kartografje i od prilaska R-Link Prodavnici da bi se proverile aplikacije (besplatne ili one koje se plaćaju). U Evropi¹, u toku je promocija koja nudi 3 meseca Coyote servisa pomoći pri vožnji.
KADJAR takodje nudi i brojne mogućnosti priključivanja svih prisutnih i njihovih uredjaja sa 2 USB-a, priključak za 12 volti prve klase i jednim priključkom za 12 volti druge klase.
Renault Kadjar - specifikacija i cene u Srbiji:
Motor | 1.2 TCe | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.6 dCi | 1.6 dCi 4WD |
Zapremina (cm³) | 1197 | 1461 | 1461 | 1598 | 1598 |
Broj cilindara/ventila | 4/4 | 4/2 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Max. snaga (kW/o/min) | 96/5500 | 81/4000 | 81/4000 | 96/4000 | 96/4000 |
Max. obrtni moment (Nm/o/min) | 205/2000 | 260/1750 | 250/1750 | 320/1750 | 320/1750 |
Menjač | 6M | 6M | EDC | 6M | 6M |
Max. brzina | 192 | 182 | 181 | 190 | 190 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,1 | 11,9 | 11,7 | 9,9 | 10,5 |
Prosečna potršnja (L/100 km) | 5,6 | 3,8 | 3,8 | 3,9 | 4,4 |
Cena LIFE | 17.590 € | 19.590 € | - | - | - |
Cena ZEN | 18.590 € | 20.590 € | - | - | - |
Cena XMOD | 19.890 € | 21.890 € | 23.590 € | 23.190 € | 25.190 € |
Cena BOSE | 21.890 € | 23.890 € | 25.590 € | 25.190 € | 27.190 € |
Dodatne pogodnosti:
- Garancija 5 god / 100.000 pređenih kilometara
- 0 % finansiranje
- Dodatnih 500 € popusta za prve kupce
Tekst: Goran Sarić
Fotografije: Milomir Bošković