AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Posle petnaest godina, u Stuttgartu su odlučili da napuste koncept "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Novi Mercedes-Benz B-Klasa ima konvencionalnu platformu, a kako se to odrazilo na vozne osobine, otkrio nam je test vozač Automagazin portala, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Dizajn

"Nova B-klasa definitivno je veliki korak Mercedesa ka mlađoj populaciji. Automobil privlači veliku pažnju, jer je dinamičan, ali u isto vreme i elegantan. Svaki deo na automobilu je potpuno nov, iako je zadržao prepoznatljivost koja je krasila prethodnu generaciju. Ipak, mislim da se nova B-klasa, od svog prethodnika najviše razliku po bokovima, koji su dobili izlomljene linije. Prednji deo automobila je dinamično dizajniran, a zadnji krasi kompaktnost i elegancija. Za svaku pohvalu su i felne prečnika 18 inča i niskoprofilni pneumatici." - prvi su utisci Vladana Petrovića.

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer

Vladan Petrović je pohvalio funkacionalnost, ali ovoga puta i dizajn enterijera. "Konačno unutrašnjost B-klase više nije nemački hladna i konzervativna. Ovo će se, takođe, svideti mlađim vozačima, a siguran sam da će pozitivne kritike imati i vlasnici aktuelne generacije. Enterijer je dinamično dizajniran, a prvo što primećujem su kružni ventilacioni otvori, koji podsećaju na one koje smo videli na modelu SLS AMG. Kada sam zauzeo optimalnu poziciju za volanom, primetio sam da postoji određena razlika u odnosu na "obične" automobile, a to je mnogo prostora iznad glave. Ko voli višu poziciju, može podići sedište za 7 centimetara, što odgovara MPV vrednostima. Napuštanjem takozvane "sendvič konstrukcije", dobijeno je i mnogo više mesta u prostoru nogu, što se primeti odmah nakon ulaska u vozilo. Moram da pohvalim i promene na polugici za aktivaciju pokazivača smera, koja je dobila novi izgled i položaj. Komande migavaca i brisača, sada se nalaze upravo na mestu gde svi očekujemo, a komanda tempomata je spuštena niže. Ako nešto moram zameriti, onda su to nisko postavljene komande klima uređaja, na čiju novu poziciju je potreban period navikavanja"

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Motor

Nova nije samo konstrukcija vozila. Mercedes-Benz je za novu B-klasu pripremio i novu generaciju motora. Turbodizel motor kodne oznake OM651/D18 sada ima zapreminu od 1,8 litara (1.796 cm³). Kod D18 označava smanjenje zapremine sa 2,1 na 1,8 litara. U odnosu na veću varijantu motora, promenjena je i lokacija turbopunjača. Smanjenje zapremine, realizovano je skraćenjem hoda klipa, sa 99 na 83 milimetra. Osnovna varijanta, B 180 CDI, razvija 80 kW i 250 Nm, a snažniji B 200 CDI, koji smo imali na testu, razvija 100 kW i 300 Nm.

Šta Vladan Petrović ima da kaže o novom agregatu u B-klasi? "Manja zapremina i kraći hod klipa, rezultirali su i većim obrtnim momentom u niskim obrtajima rada, što se manifestuje većom elastičnošću motora. Na blagi dodir papučice gasa, automobil odmah reaguje, što je za svaku pohvalu. Primećujem da je motor značajno tiši i kultivisaniji u odnosu na onaj iz prethodne generacije. To se odnosi i na vožnju i na rad u praznom hodu. Kompletan sklop motor - šestostepeni menjač, funkcioniše savršeno i nemački precizno. Motor snagu razvija linearno, a ono što je važno jeste činjenica da snage ima dovoljno u svim situacijama."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje

Novi Mercedes-Benz B klasa, zadržao je kompaktne dimenzije svog prethodnika. Dužina automobila je povećana za 9 centimetara, na 4.359 mm, širina iznosi 1.786 mm (+9 mm), a visina je, zahvaljujući napuštanju koncepta "sendvič konstrukcije", smanjena za 47 milimetara, i iznosi 1.577 mm.

"Nova B-klasa ima niže težište, ali i međugeneracijsko unapeđenje oslanjanja, što se značajno odrazilo na vozne osobine. Niže težište znači i bolju stabilnost u brzim krivinama. Iako je komfornija, nova B-klasa je značajno otpornija na bočna naginjanja karoserije i daleko lakše menja smer. Kao što sam rekao, za svaku pohvalu je udobnost. Automobil veoma vešto filtrira udarne rupe i poprečne neravnine. Jedina zamerka je možda previše indirektan volan, koji ne pruža dovoljno "informacija" sa podloge."

Mercedes-Benz B 200 CDI – Prvi utisci Vladana Petrovića

Automagazin.rs

Škoda Octavia III stiže krajem godine, sa tehnikom novog Golfa

Škoda Octavia III stiže krajem godine, sa tehnikom novog Golfa

Za godinu dana, na putevima ćemo videti treću generaciju modela Škoda Octavia (kodna oznaka SK371). Premijera će biti održana u drugoj polovini godine, a početak proizvodnje je planiran za novembar mesec tekuće godine. Prodaja će se potpuno "zahuktati" od početka 2013. godine...

Beogradske ulice pod snegom - Fotografije

Beogradske ulice pod snegom - Fotografije

Sneg koji u Beogradu pada bez prestanka više od 24 sata, stvorio je velike probleme u saobraćaju. U gradskom štabu za vanredene situacije ističu da sve komunalne službe rade punim kapacitetom, ali da su zbog niskih temperatura i velikog intenziteta snežnih padavina, efekti značajno umanjeni...

Kia Track-ster: 250 KS na platformi Soula

Kia Track-ster: 250 KS na platformi Soula

Kompanija Kia je objavila prvu skicu koncept automobila, koji će južnokorejska kompanija predstaviti na autosalonu u Chicagu. Koncept sa troja vrata Track’ster, postavljen je na istoj platformi kao i serijski model Soul. Prema dostupnim informacijama, novi model će biti sportska verzija pomenutog crossovera...

Video: Nissan Juke-R protiv supersportskih automobila

Video: Nissan Juke-R protiv supersportskih automobila

Kompanija Nissan je objavila zvaničan video snimak, na kome možemo videti kako je maleni, ali monstruozno snažni Nissan Juke-R, na zanimljivoj trci ponizio automobilske veličine, kao što su Lamborghini Gallardo LP560-4 Bicolore, Mercedes-Benz SLS AMG i Ferrari 458 Italia...

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

VW MQB – platforma za novi Golf i Octaviju

Koncern Volkswagen Group je predstavio novu tehniku za masovne modele marki VW, Audi, Škoda i SEAT. Osnovu čini platforma MQB, modularna arhitektura sa motorom napred, koju će deliti većina modela, od malih vozila do srednje klase...

Toyota Yaris dostupna po ceni već od 9.990€

Toyota Yaris dostupna po ceni već od 9.990€

U prodajnoj mreži u Srbiji, od 25.01.2012. Toyota nudi ograničenu količinu vozila, po specijalnim cenama! Među modelima, koji se ističu kvalitetom, ali i niskom cenom, sigurno je nova generacija modela Toyota Yaris 1.0 VVT-i 3D Luna, za koji je potrebno izdvojiti 9.990€...

Video: Citroën DS5 – Od koncepta do serijskog modela

Video: Citroën DS5 – Od koncepta do serijskog modela

Prvi primerci novog francuskog MPV modela, do nemačkih kupaca će stići u martu 2012. godine. Cena modela Citroën DS5 u Nemačkoj startuje od 29.350 evra, koliko je potrebno izdvojiti za dizelsku verziju 1.6 e-HDi 110 (82 kW).Ove godine, Citroën DS5 stiže i na srpsko tržište, a u ponudi će dopuniti modele kao što su DS4 i DS5.

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje