AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Strast sreće tradiciju

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Strast sreće tradiciju

Corsa OPC je sada još snažnija. Ograničeno izdanje OPC ‘Nürburgring Edition’ zasnovano je na nedavno unapređenoj liniji modela Corsa i, sa svega oko 500 planiranih jedinica, pružiće redak spoj sirove snage, performansi i strasti...

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Strast sreće tradiciju

Nakon Nürburgring Edition verzije modela Astra OPC, koja je predstavljena 2008. godine, Opel sada posvećuje drugi OPC model legendarnom trkalištu u Ajfelu.

Novi vrhunski model Corsa dodatne rezerve snage crpi iz novopodešenog turbo napajanja, izduvnog sistema sa smanjenim povratnim pritiskom, optimizacije za 100-oktansko gorivo i modifikovanog upravljanja motorom. Kao rezultat ovoga, maksmalna snaga 1,6 litarskogOPC turbo motora podignuta je sa 141 kW/192ks (pri 5.850 opm) na 154 kW/210 ks (pri 5.850 opm), čime se dobija specifična snaga od 131,4ks po litru, što je izvrsno dostignuće u ovoj klasi motora. Maksimalan obrtni momenat osnovnog motora (230-266 Nm pri 2.000-2.250 opm) je takođe povećan, te  Nürburgring Edition verzija dostiže maksimalnu snagu od 250 do 280 Nm  pri 2.250-5.850 opm, kada se uključi ‘overboost’ funkcija (dodatni pritisak) turbo punjača. 

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Strast sreće tradiciju

Maksimalna vuča sa višepločastim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem

Kako bi sa takva snaga pretvorila u efikasnu pogonsku silu, prednja osovina je izvedena sa mehaničkim, višepločastim diferencijalom za ograničeno proklizavanje. Ovo doprinosi smanjenom proklizavanju vozila pri veoma jakim bočnim silama, pri ubrzanju, na primer, ili, prilikom nailaska na drugačiju površinu puta. Idealno je i za izlete na trkačku pistu. Koordinacija diferencijala sa statičnim osnovnim obrtnim momentom garantuje harmoničan odgovor i ponašanje pri prenosu između ubrzanja i lera, eliminiše uticaje na upravljanje i samostalno upravljanje volana u luer, te obezbeđuje rezerve vuče u slučaju da prenosite teret različite težine. Elektronske karakteristike sistema za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova (TC, ESP) ponovo su podešene u skladu sa karakteristikama diferencijala za ograničeno proklizavanje. Kroz interakciju diferencijala za ograničeno proklizavanje i kontrolnih sistema, maksimalna stabilnost pogonskog sistema je osigurana čak i na granici stabilnosti.

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Strast sreće tradiciju

Specijalan razvoj: Šasija visokih performansi, kočnice visokih performansi

Šasija vrhunskog modela Corse je takođe dodatno podešena. Primenjene mere uključuju još nižu karoseriju, (napred 20 mm/otraga 20 mm), nove opruge i Bilštajnove gasne amortizere sa izmenjenim karakteristikama, kao i nov prednji kočioni sistem napravljen od strane italijanskog stručnjaka Bremboa.

4-klipni kočioni sistem je opremljen posebno razvijenim kočnicama visokih performansi koje nude 10% više kočionog prostora od aktuelnog modela Corsa OPC. U isto vreme, težina kočionih kalipera je smanjena za 30%. Prednost Brembo kočnice je i u njenoj dodatno unapređenoj ventilaciji i hlađenju pri maksimalnom opterećenju. Električni sistem upravljanja koji je optimizovan tokom najnovijeg unapređenja modela Opel Corsa u pogledu preciznosti, razvoja snage i reagovanja, harmonično se uklapa u čitav sistem.

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Strast sreće tradiciju

Vrhunske vozne performanse

Podaci o standardnim performansama samo nagoveštavaju kakav je osećaj voziti Corsa OPC ‘Nürburgring Edition’.Automobil dostiže brzinu od 100 km/h za svega6,8 sekundi, dok je elastičnost sklopa menjača dopunjena snažnim obrtnim momentom. Ovaj mali sportski hečbek automobil u petom stepenu prenosa ubrzava sa 80na 120 km/h za svega 6,2 sekunde, dok je sa najvećom brzinom od230 km/h među automobilima sa najboljim performansama u svojoj klasi. Ovo posebno izdanje bukvalno predstavlja muziku za uši ljubitelja sportskih automobila: novi izduvni sistem je takođe akustično skrojen u skladu sa dinamičnim karakterom vozila. Efikasnost ECOTEC motora, izvedenog u skladu sa Evro 5 standardima, naglašena je potrošnjom u standardnom (MVEG kombinovanom) ciklusu (7.6 l/100 km) te sa emisijom ugljendioksida (178 g CO2/km).

U pogledu izgleda i opreme, mali brzi sprinter se javlja u više različitih izdanja koji privlače pažnju. Ovo uključuje dve nove ekskluzivne boje – zelena jabuka- “Grasshopper i bakarna “Henna“ kao i novo dizajnirane 8x18 inčne aluminijumske felne visokog sjaja u sivoj boji  i  225/35 R 18 V  gume. Sportske crte ovog „stručnjaka za trke“ u unutrašnjosti obuhvataju jedinstvene sportske pragove (sa crnim i Nürnburgring’ natpisom), te dekorativni beli opšiv na prednjim Recaro sportskim sedištima kao i na zadnjim sedištima, ručnoj kočnici i konzoli menjača. Na prednjim sedištima se takođe nalazi poseban Nürnburgring znak, dok je sklop upravljača izveden u klavir crnoj boji.

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition: Strast sreće tradiciju

Ime kaže sve: Dinamično fino podešavanje na Nürburgringu

Izvanredna vozna dinamika ovog specijalnog modela je fino podešena na Severnoj petlji Nirnburgringa, verovatno najzahtevnijoj trkačkoj stazi na svetu. Veza između Opela i Nirnburgringa je protkana tradicijom i traje od 1960-ih. Dodatno je ojačana 2006. godine uspostavljanjem strateškog partnerstva. Severna petlja se sa pravom smatra domom Opela, jer ovde se Opelova vozila zaista stavljaju na test pre nego što krenu u serijsku proizvodnju.

Pored standardnih test programa koji su deo razvoja automobila, svi OPC modeli moraju da pređu dodatni test-program od 10.000 km u zoni granične stabilnosti zarad finog podešavanja i potvrde pouzdanosti. Nije čudno što su sportski modeli Opela među najbržima u „Zelenom paklu“, kako je trostruki šampion Formule 1, Ser Džeki Stjuart, jednom nazvao Severnu petlju. Pre modela Corsa OPC, Astra OPC i Zafita OPC su ovde već zabeležile rekorde staze u svojim klasama.

Ambasador brenda Opel Joakim „Jokel“ Vinkelhok, koji radi na finom podešavanju šasije Opelovih modela, je oduševljen: „Corsa OPC ‘Nürburgring-Edition’ model fantastično reaguje na komande upravljanja, i ostaje predvidiv i u graničnoj zoni fizičke stabilnosti.“

Preporučena maloprodajna cena modela Opel Corsa ‘Nürburgring Edition’ je 27.650 evra. Od sredine juna će moći da se naruči u Nemačkoj, a početak proizvodnje je planiran za avgust 2011. godine.

Opel

BMW i Toyota zajednički će razvijati sportski automobil

BMW i Toyota zajednički će razvijati sportski automobil

Japanska i nemačka automobilska kompanija, najavili su saradnju na polju "zelene" tehnologije još u decembru prošle godine. BMW i Toyota ove nedelje su potpisali takozvani Memorandum o razumevanju, koji je fokusiran na dugoročnu stratešku saradnju u četiri oblasti...

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Prve zvanične fotografije i info

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Prve zvanične fotografije i info

Karoseriju sa petora vrata, imao je i koncept aktuelne generacije modela Mercedes-Benz CLS. Nemačka kompanija najpre je prikazala studiju, a serijski automobil je prikazan samo u verziji sa četvora vrata. Posle prošlogodišnjeg proširenja ponude sa pogonom na sve točkove 4Matic, stigla je i nova karoserijska verzija klase CLS...

NIS podržao Bajk rok misiju 2012

NIS podržao Bajk rok misiju 2012

Humanitarni karavan pod nazivom «Bajk rok misija 2012» krenuo je danas sa benzinske stanice NIS PETROL u Beogradu, ka Kosovskoj Mitrovici, gde je krajem dana planiran rok koncert, uz učešće poznatih rok bendova. NIS već treću godinu za redom podržava ovaj projekat, koji organizuje Harlej Dejvidson klub Srbije...

AK Kompresor - Velika letnja servisna akcija

AK Kompresor - Velika letnja servisna akcija

AK Kompresor, auto kuća sa višedecenijskim iskustvom servisera i prodavca putničkih i teretnih vozila, od 2006. godine deo je dilerske mreže Renault Nissan Srbija, gde je jedan od najuspešnijih dilera marki Renault, Dacia i Nissan...

Grand Motors: Infiniti EX 30d s popustom i poklonom

Grand Motors: Infiniti EX 30d s popustom i poklonom

Uvoznik i serviser vozila Infiniti, novobeogradski Grand Motors, formirao je novu, za 5.000 evra nižu maloprodajnu cenu za eksponat iz prodajnog salona – model EX 30d. Taj kompaktni crossover-kupe iz modelske 2011. s vrhunskom opremom GT Premium i izvanrednim performansama sada, sa svim dažbinama, košta 57.180 evra (u dinarskoj protivvrednosti).

Euro Sumar: Suzuki SX4 prvi put ispod 10.000 evra

Euro Sumar: Suzuki SX4 prvi put ispod 10.000 evra

Iz kompanije Euro Sumar, ovlašćenog uvoznika Suzuki automobila i motocikala, stiže pravo letnje osveženje: najprodavaniji model ove marke kod nas, popularni SX4, sa motorom zapremine 1,6 litara (120 „konja“) i GLX paketom opreme, od 1. jula do 31. avgusta ove godine moći će da se kupi za 9.990 evra (u dinarskoj protivvrednosti)...

Voz prolazi, a rampa je podignuta

Voz prolazi, a rampa je podignuta

Juče oko podneva, ispod starog tramvajskog mosta preko Save, prolazio je teretni voz u čijoj kompoziciji je bilo dvadesetak vagona cisterni. Nije prolazio velikom brzinom, mašinovođa dizel lokomotive je više puta svirao, ali nekoliko rampi na pruzi kojom je prolazio nisu bie spuštene...

Novi KIA cee‘d stigao u Srbiju + FOTO

Novi KIA cee‘d stigao u Srbiju + FOTO

Na tržište je stigao model sjajnog dizajna i odličnih performansi -  cee'd druge generacije! Najnoviji automobil C-segmenta, naslednik modela koji je od 2007. godine pa sve do danas osvojio više od 633.000 kupaca, projektovan je u Kijinom razvojnom centru u Rüsselsheimu (Nemačka) i oblikovan u Kijinom dizajnerskom centru u Frankfurtu. Novi cee'd, koji se proizvodi u slovačkoj fabrici u Žilini, prilagođen je evropskim ukusima...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje