Citroën Metropolis Concept - 5,3 metra luksuza

Na salonu automobila u Šangaju, Citroën će oficijelno predstaviti luksuzni sedan Metropolis, razvijen u PSA Group Shanghai studio. U Kini su omiljeni produženi luksuzni sedani, a Kina je za Citroën drugo najveće regionalno tržište, pa ne čudi što će limuzina dužine 5,3 metra (gde je sada Mercedes-Benz S...) biti predstavljena upravo ovde...
Francuski Citroën u prošlosti je u svom proizvodnom programu imao nekoliko velikih vozila. Model DS, koji je pre 55 godina šokirao svet svojim avangardnim dizajnom, a kasnije i njegovi naslednici DS i XM. Francuska kompanija danas u višoj srednjoj klasi ima ništa manje odvažnog predstavnika, model C6. Koncept Metropolis otišao je korak dalje. Dizajnom karoserije dimenzija 5,3 x 2 x 1,4 m, podseća na studiu GQ, odnosno supersportski GT. To je klasičan četvorovratni sedan, čija se vrata otvaraju jedna naspram drugih, što možemo zaključiti po predstavljenim fotografijama. Karoseriju krasi specijalna boja Pearl Silk, čije se nijanse razliku od uslova osvetljenja.

Metropolis je plug-in hybrid. Njegovo srce predstavlja benzinski šestocilindrični motor zapremine 2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 272 KS i maksimalni obrtni moment od 375 Nm. Koncvencionalni motor uparen je sa elektromotorom neprekidne snage 40 kW (55 KS) i maksimalne snage 95 KS. U standardnom režimu vožnje, automobil pokreće konvencionalni agregat sa unutrašnjim sagorevanjem, a snaga elektromotora dolazi u trenutku kada je potrebno više snage (prilikom ubrzanja). Takođe, pri malim brzinama, automobil je sposoban da se kreće samo na električni pogon. Oduševljava i podatak o prosečnoj potrošnji goriva: 3 L/100 km. I pored ogromne snage, Citroën Metropolis je "zeleni automobil", koji produkuje samo 70 grama CO2 po pređenom kilometru.

Ukoliko su aktivna oba agregata, ukupna snaga iznosi 460 KS, a maksimalni obrtni moment 430 Nm. Pogonski agregati su spojeni sa sedmostepenim dvolamelastim menjačem (novina u ponudi Citroën-a, koja će uskoro biti aplicirana i u modele C5 i C6), a snaga se, ukoliko to uskovi zahtevaju, šalje na sve točkove (u standardnom režimu vožnje, snaga putuje samo na prednju osovinu). Za dizajn automobila zadužen je PSA dizajnerski studio u Shanghaiju, gde će od 19. do 27. aprila biti izložen. Novi luksuzni Citroën, koji će u serijskoj verziji direktno atakovati na luksuzne limuzine "nemačke trojke", kao i svaki luksuzni Citroën, opremljen je aktivnim ogibljenje "Hydractive".

Automagazin.rs