Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa
![Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa](slike/vesti/20110712043141_photo_0.jpg)
Nemačke premium marke, ove godine beleže sve bolje prodajne rezultate, i čini se da će ova godina biti uspešna. U tabeli svetske prodaje u prvom delu godine, vodi BMW, ali sva tri nemačka premium proizvođača automobila (BMW, Mercedes-Benz i Audi), zabeležili su prodaju veću od 600 hiljada automobila...
BMW
Minhenski proizvođač automobila, ove godine je najuspešniji, kako kao samostalna marka, tako i kao koncern. BMW je ove godine prodao 689 hiljada automobila, što predstavlja povećanje od 18,8 % u odnosu na isti period prošle godine (prvih 6 meseci). Koncern BMW, ove godine je prodao 833 hiljade automobila i motocikala (+19,7 %). Veliki uspeh je zabeležio i Mini, koji je uknjižio istorijski rekord, prodavši 142 hiljada automobila. Miniju je mnogo pomogao dolazak novog modela Countryman. Od ukupnih 142 hiljade prodatih primeraka, model Countryman prodat je u 40 hiljada primeraka! Dalji rast, Mini očekuje od prodaje dolazećeg modela Mini Coupe.
![Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa](slike/vesti/20110712043141_photo_2.jpg)
BMW je najzadovoljniji prodajom modela X3. Nova generacija, za pola godine je udvostručila prodaju ove serije, na 53 hiljade primeraka. I tradicionalnim modelima "ide dobro". Serija 5 je prodata u 159 hiljada primeraka (+91 %), serija 7 iza sebe ima najuspešnije prvo polugodište u istoriji, jer je pronašla 31.764 nova vlasnika (+3,4 %). Svi glavni regioni su zabeležili rast prodaje veći od 10 %. Vodi Evr4opa, koja čini više od polovine prodaje, a zanimljivo je da se u Aziji, BMW prodaje više nego u Americi. Najveće tržište je Nemačka (150 hiljada prodatih jedinica), sledi USA (144 hiljade primeraka) i Kina (122 hiljade). Poslednje navedene brojke, odnose se na BMW, Mini i Rolls-Royce.
![Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa](slike/vesti/20110712043141_photo_3.jpg)
Audi
Druga bavarska kompanija, prodala je ove godine 653 hiljade automobila, što je međugodišnje povećanje od 17,7 %. Audi za ovako dobru ukupnu prodaju, posebno može zahvaliti serijama A1 i A8, a u Nemačkoj i modelu A7 Sportback. Za ostatak godine, Audi očekuje dalji progras, zahvaljujući novoj generaciji modela A6 Avant i modelu Audi Q3, koji je nedavno predstavljen i u Beogradu (o čemu ste mogli čitati klikom na LINK).
Najviše automobila, Audi je ove godine prodao u Kini, gde za prvih 6 meseci tekuće godine, pronašao 141 hiljadu vlasnika. U Nemačkoj je Audi prodao 125 hiljada automobila, a treće najveće tržište za ovu nemačku marku je Velika Britanija, gde je prodato 57 hiljada primeraka. U SAD, Audi značajno zaostaje za markom BMW, a tamo je prodao 55 hiljada automobila.
![Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa Prvo polugodište 2011 - BMW i Audi ispred Mercedesa](slike/vesti/20110712043141_photo_4.jpg)
Mercedes-Benz
Treće mesto u tabeli najprodavanijih nemačkih premium marki, drži Mercedes-Benz. Zanimljivo je da je Mercedes-Benz zabeležio najuspešnije prvo polugodište u svojoj istoriji. Mercedes je ove godine kupilo 610 hiljada novih vlasnika, a Smart dodatnih 55 hiljada. Mercedes-Benz S klasa, ove godine pronašla put do 36 hiljada vlasnika, što je čini najprodavanijom petometarskom limuzinom na svetu. Mercedes tvrdi da je isti uspeh u svojoj kategoriji, zabeležila modernizovana C klasa, ali tačne brojke nisu objavljene.
Veoma dobro se prodaju stuttgartski SUV modeli. Klasa GLK zabeležila je rast prodaje od 43 %, klasa R za 68 %, a evergreen klase G čak 60 %. Rast prodaje zabeležila je i klasa M, koja je na tržištu poslednju ogodinu, i čeka naslednika. U 2011. godini, Mercedes-Benz planira da proda 1,3 miliona automobila. Najveće tržište za Mercedes-Benz u prvoj polovini 2011. godine je Nemačka (123 hiljade prodatih automobila), sledi SAD (111 hiljada) i Kina (92 hiljade).
Automagazin.rs