AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

250 miliona Bosch upravljačkih jedinica motora

250 miliona Bosch upravljačkih jedinica motora

Jedan od Bosch dokazano uspešnih proizvoda u oktobru slavi svoj jubilej: snabdevač automobilske opreme na lokaciji u Standgitteru proizvešće    250 000 000. elektronski uređaj za upravljanje motorom. On na digitalan način upravlja motorom, što omogućava da se u modernim dizel i oto motorima odgovarajuća količina goriva u pravo vreme ubrizga u cilindar.

Bosch je prvu generaciju ovog uređaja za upravljanje motorom plasirao na tržište 1979. godine u šestocilinričnom modelu BMW 732i. Tada predstavljeni Motronic, još uvek je tehnička osnova svih sadašnjih, ali i budućih generacija Bosch uređaja za upravljanje motorom. Motronic omogućava da se precizno upravljanje ubrizgavanjem goriva i paljenje kod oto motora obuhvati jednim digitalnim sistemom. Milion puta dokazane jedinice za upravljanje motorom ME(D)17 u oto motoru  i  EDC17 (elektronska kontrola dizela) kod dizel motora danas odlučujuće doprinose činjenici da ti motori ne rade samo pouzdano, već i štedljivo i uz niske nivoe štetnih emisija. Bosch u 2011. godini namerava širom sveta da proizvede 25 miliona upravljačkih uređaja motora.

250 miliona Bosch upravljačkih jedinica motora

Rastuća integracija dodatnih funkcija

Od 2005. godine verzije ME(D)17 i EDC17 temelje se na zajedničkoj hardverskoj platformi. Njihov softver se može individualno prilagoditi potrebama klijenata i zahtevima različitih segmenata tržišta. Verzija EDC17 kod common-rail dizelaša precizno prilagođava početak, količinu, pritisak i vreme ubrizgavanja kao i odnosa vazduha i goriva specifičnim potrebama. Verzija ME(D)17 u kombinaciji sa direktnim ubrizgavanjem benzina kod nehomogenog sagorevanja poboljšava pripremu mešavine i smanjuje potrošnju goriva kao i emisiju ugljen- dioksida i do 15 odsto. Zajedno sa turbo punjačem omogućava smanjenje dimenzija motora u cilju dalje redukcije potrošnje goriva i emisija, i to bez štetnih posledica po snagu motora.

Efikasni set čipova s procesorom od 32 bita omogućava integraciju mnogih funkcija u sistem upravljanja motorom. Tu se ubraja regulacija pritiska punjenja kod turbo punjača, varijabilno nameštanje bregaste osovine, sistemi za naknadnu obradu izduvnih gasova, regulacija brzine preko regulatora brzine vožnje kao i elektronska blokada protiv odvoženja i samodijagnostički sistem (OBD). Sigurnosni sistemi poput sistema protiv proklizavanja točkova (TCS) i programa elektronske stabilnosti (ESP®) takođe se mogu uključiti u upravljanje motorom kako bi se povećala aktivna sigurnost vožnje. Motronic se jednako tako može prilagoditi i alternativnim gorivima. On kao upravljački uređaj za motore BiFuel omogućava naizmenično korišćenje gasa i benzina kod oto motora. S proširenjem za FlexFuel motori mogu da rade s mešavinom benzina i etanola sa varijabilnim razmerama mešanja – od čistog benzina do čistog etanola.

Platforma upravljačkih jedinica sa dobrim izgledima za budućnost

„Bosch upravljačke jedinice motora usmerene su danas, ali i u budućnosti prema daljem smanjenju potrošnje i štetnih emisija kod dizel i oto motora“, objašnjava dr Markus Heyn, član uprave poslovnog područja Bosch dizel sistemi, koji je nadležan za putnička vozila. „Ovu platformu upravljačke jedinice motora s dobrim izgledima za budućnost primenjujemo i za integraciju novih funkcija u sadašnjim i budućim vozilima na hibridni pogon“, izjavio je dr Rolf Bulander, predsednik uprave poslovnog područja Bosch benzinski sistemi.
Bosch danas proizvodi upravljačke jedinice motora na deset lokacija širom sveta, između ostalog u glavnom pogonu u nemačkom Salzgitteru, u Hatvanu (Mađarska), Juarezu (Meksiko) i Souzhou (Kina).

Bosch

Audi A1 dostupan u specijalnoj ediciji Amplified

Audi A1 dostupan u specijalnoj ediciji Amplified

Kompanija Audi želi da svoje najmanje modele učini još atraktivnijim i predstavlja dve nove edicije modela A1 i A1 Sportback - Amplified Red i Amplified White. Za prvu imenovanu ediciju, karakteristična je specifična crvena boja sa perla efektom, a druga edicija je prepoznatljiva po beloj metaliziranoj boji...

Mercedes-Benz A 45 AMG na prvim fotografijama

Mercedes-Benz A 45 AMG na prvim fotografijama

Mercedes-Benz je objavio prve fotografije vrhunske AMG verzije nove generacije modela A-klasa (W176), istina u formi zamaskiranog automobila. Mercedes-Benz A 45 AMG, možemo prvi put videti u crnoj boji, sa zatamnjenim zadnjim staklima, sa maskiranom "haubom", maskom hladnjaka i branicima...

Koncept Toyota Camatte: Za decu i odrasle

Koncept Toyota Camatte: Za decu i odrasle

Na međunarodnoj izložbi igračaka Tokyo Toy Show 2012 , kompanija Toyota će predstaviti studiju Camatte. Toyota tvrdi da će u ovom automobilu, kraćem od tri metra, uživati ne samo roditelji, već i deca. Glavni cilj Toyote je da ovim modelom aktuelnim i budućim vlasnicima obezbedi radost i snove spojene sa automobilom...

24 časa Le Mana - kvalifikacije: Prvi put najbrži hibridni Audi

24 časa Le Mana - kvalifikacije: Prvi put najbrži hibridni Audi

Nakon što je Peugeot otkazao učešće na 80. izdanju takmičenja 24 sata Le Mans, svi smo očekivali borbu između Audija i Toyote. Startni redosled nam to i potvrđuje. Prvi put, u kvalifikacijama je najbrže hibridno vozilo, konkretno Audi R18 e-tron quattro, a najbolje vreme je postigao Andre Lotterer (3:23,787 min)...

Pagani Zonda R Evo: premijera u Goodwoodu!

Pagani Zonda R Evo: premijera u Goodwoodu!

Pred nama je novi dokaz, da Zonda još uvek nije rekla svoje poslednje zbogom. Na Goodwood Festival od Speed pojaviće se Pagani Zonda R Evo, koja "preti" i novom modelu Huayra. Iako nije logično, da se u vreme promocije novog modela, predstavlja edicija starog, Horacio je izjavio da će na Zondi raditi, sve dok postoji interesovanje...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje