AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Sto milioniti Chevroletov motor malog bloka će se proizvesti u 2011. godini, obeležavajući ključno poglavlje u Chevroletovoj stogodišnjoj tradiciji. Uveden 1955. godine, Chevrolet V-8 je potpuno izmenio ovaj brend i podstakao je ljubav Amerikanaca prema performansama koje do dan danas traju...

“Pojava motora malog bloka je promenila sve”, kaže Džim Kembel, potpredsednik kompanije GM za automobile visokih performanse i sportske automobile. “Motor malog bloka je bio mementalan uspeh, pošto je kupcima pružio visoke performanse po dostupnoj ceni, u kompaktnom dizajnu koji se veoma lako modifikuje. Motor malog bloka je pokrenuo i talas inovacija – i sve boljih performansi – koji je potpuno izmenio automobile koje su Amerikanci vozili po ulicama i stazama”.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Motor malog bloka nova definicija ze Chevroletove performanse

Od 1929. do 1955. godine Chevrolet je imao samo šestocilindrične motore. Kako bi odgovorio na potrebe brzo rastućeg tržišta performansi, glavni inženjer Ed Kol je odlučio da dizajnira Chevrolet V-8, koji je bio snažan, lagan i dostupan.

Njegovo rešenje je bilo elegantno jednostavno: kompaktan, efikasan motor V-8 od 90 stepeni sa bregastim vratilima u bloku motora, sistemom ventila sa potisnom polugom i razmakom od 112 mm između centralnih rupa u cilindru. Chevrolet motor velikog bloka sledi istu formulu izuzev šireg razmaka između rupa u cilindru, koji iznosi 4122.

Na svojoj premijeri motor malog bloka je imao 195 KS uz opcioni karburator od četiri barela i prevazilazio je uglavnom sve što je tada bilo u ponudi na tržištu. Ali to je bio samo početak. Nove tehnologije su ubrzano povećavale broj konjskih snaga. Samo dve godine nakon pojave motora malog bloka, dodatno ubrizgavanje goriva je povećalo snagu motora od 4,6l na 283 KS. Do 1970. godine, Chevroletova V-8 ponuda je uključivala motor velikog bloka of 7,4l i neverovatnih 450 KS.

"Performanse motor malog bloka su izmenile Chevrolet”, kaže Kembel. “Motor malog bloka je učinio Chevrolet privlačnim izborom za vozače koji učestvuju u trkama ubrzanja kao i na sportskim pistama širom Amerike. On je ujedno i unapredio trkačke programe u Chevroletovoj proizvodnji, što je rezultiralo pobedama u serijama stock car, endurance i Trans Am. Chevroletovo trkačko isksutvo dalo je moćnije proizvodne verzije automobila, uz stvaranje legendarnih imena poput Corvette, Camaro, Impala i Chevelle."

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Kultura performansi motora malog bloka

Spoj kompaktnih dimenzija, impresivna snaga i dostupnost delova u postprodajnom periodu, učinilu su da V-8 bude najpopularniji potpuno nov motor u čitavoj industriji. Na primer, Tammy Ray nikada nije uzela u obzir nijedan drugi model do Chevroletovog motora malog bloka kada je pravila "Gold Digger", njen hot rod automobil Ford Phaeton iz 1933 godine koji je dobio nagradu Ridler:

"Moj majstor bi rekao da se iz Chevroleta može izvući više konjskih snaga nego iz Forda," rekla je ona. "Moja odluka bila je zasnovana isključivo na pojavi. Chevrolet V-8 je mnogo čistiji, kompaktini, i sa toliko dostupnih delova, Mogla sam da prilagodim svaki deo motora, sve do grumena zlata na kapicama ventila. "

Danas, hot rod automobili su u ponudi sa širokim opsegom novih Chevrolet V-8 crate motora iz General Motors Performance delova. Na primer, klasični 5,7-litarski motor malog bloka, sa 290 ks, pruža snagu koja se može priuštiti i laku modifikaciju, što ga čini savršenom početnom tačkom za mnoga projektna kola. Zemljotresni 9.4L model ZZ572R velikog bloka daje  720 ks i 928 Nm obrtnog momenta, što ga čini idealnim za trke ubrzanja.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Najnoviji dodatak GMPP liniji je porodica E-ROD motora, koja donosi prvi crate motor u industriji izveden u skladu sa Kalifornijskim pravilima emisije izduvnih gasova. Paket E-ROD motora uključuje sve što je kupcima potrebno da bi izvukli savremene performanse, emisiju i ekonomičnu potrošnju goriva iz svojih hot rod automobila, što uključuje: sklop kablova GMPP motora i modul za kontrolu motora; izduvne grane, katalitičke konvertore, senzore za kiseonik i masivan vazdušni protok, čak i kanistere za isparavanje goriva iz rezervoara.

"Više ljudi rade više sa stvari sa motorom malog bloka nego sa bilo kojim drugim motorom,  a verovatno više i nego sa svim drugim platformama motora," rekao je Kembel. "Motor malog bloka je tu kako bi odgovorio svim potrebama vozača hot-rod vozila, bilo da prave pozlaćeni hot rod, drag-trkački automobil sa 1.000 ks, ili automobil čija je emisija gasova u skladu sa propisima."

Produžena evolucija motora malog bloka

Danas, Chevrolet prodaje više četvorocilindričnih motora nego modela V-a. Međutim naslednici Chevroletovog originalnog motora malog bloka i dalje su prisutni u najmoćnijim proizvodnim i trkačkim modelima. Kao i original, noviji modeli V-8 motora su fizički mali, lagani i naročito efikasni u pretvaranju goriva u konjsku snagu.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

"Chevrolet V-8 je neupitno direktni naslednik modela malog bloka iz 1955. godine, kaže Sem Vajngarden, globalni izvršni direktor GM-a za inženjering motora. "Oni zadržavaju 90-tostepeni izgled sa osam cilindara V oblika, dvostruke ventile i karakterističan valvetrain sistem amortizera. Ono u čemu se razlikuju jesu moderne tehnologije koje bi pre 650 godine zvučale poput naučne fantastike, poput kompletno aluminijumskih blokova, titanijumskih spojnih letvi, aktivnog pravljanja potrošnjom goriva i vremenski varijabilnog podešenja ventila."

Na trkačkoj stazi, motor malog bloka je učinio Chevrolet proizvođačem sa najviše pobeda u istoriji NASCAR takmičenja, vodeći trkački tim Corvettedo do sedam pobeda u klasi na Le Manu u periodu od 2001. do 2011. godine. Na ulici, moderni motor malog bloka pokreće Chevroletove velike kamionete, kao što su Silverado i Suburban, kao i performantne automobile, uključujući i Camaro i Corvette. Ovi moderni motori donose nivoe snage, izdržljivosti i efikasnosti koji su bili nezamislivi pre 50 godina. Na primer, 6,2-litarski motor malog bloka u modelu Corvette za 2012.godinu donosi 436 KS, uz potrošnju 8,9 litara pri vangradskoj vožnji.

„Konstantne inovacije i evolucija su učinile motor malog bloka značajnim u periodu od preko 50 godina“, rekao je Vajngarden. „Mi aktivno radimo na petoj generaciji motora malog bloka, za koji smatramo da će biti najbolji V-8 motor ikada napravljen. Dodavanjem novih tehnologija, kao što su direktno ubrizgavanje, nastavićemo da unapređujemo performanse, izdržljivost i efikasnosti ikoničnog Chevroleta V-8.“

Chevrolet

Chevrolet TrailBlazer: Novi globalni SUV stiže uskoro

Chevrolet TrailBlazer: Novi globalni SUV stiže uskoro

General Motors je počeo otkrivanje novog modela, koji će oživeti ime TrailBlazer. Dubai International Motor Show, koji će biti održan od 10. do 14. novembra, biće mesto svetske premijere potpuno novog globalnog SUV modela Chevrolet TrailBlazer. Prodaja ovog automobila će početi već sledeće godine...

Video: Mini Coupe

Video: Mini Coupe

Mini Coupe je šesti član porodice britanske marke, koji je razvijen u potpuno drugačijem smeru od modela Clubman ili Countryman. Dizajn karoserije modela Mini Coupe, razvijen je na bazi koncepta iz 2009. godine, ali sa jasnim razlikama, karakterističnim za serijske modele...

Novi Yaris postigao najnižu potrošnju goriva na maratonu u UK

Novi Yaris postigao najnižu potrošnju goriva na maratonu u UK

Na kraju ovog testa, Yaris je potrošio samo 23.2 litre goriva – manje od pola rezervoara – na 563 km dugoj ruti. Sa prosečnom potrošnjom od 3.9 l/100 km on je osvojio prvo mesto u klasi benzinskih automobila koji emituju manje od 120 g/km CO2. Ova prosečna potrošnja je gotovo 23 odsto niža od zvanične kombinovane potrošnje koja iznosi 4.8 l/100 km.

VW Up! - Kako smestiti 16 ljudi u mali gradski automobil?

VW Up! - Kako smestiti 16 ljudi u mali gradski automobil?

Kompanija Volkswagen demonstrirala je koliko je prostran novi model Up! U unutrašnjost ovog mini automobila, predviđenog za prevoz četiri putnika, smešteno je petnaest žena i jedan muškarac. Dve osobe su smeštene u prtljažnik zapremine 251 litar, jedna je legla na instrument tablu, sedam na zadnja sedišta, a ostali u slobodan prostor...

Saveti o zimskim pneumaticima - Lekcija 1

Saveti o zimskim pneumaticima - Lekcija 1

Samo nekoliko dana nas deli od obaveze (a pre svega potrebe!), da letnje pneumatike zamenimo zimskim. Zima se nezadrživo bliži, termometar je već nekoliko puta pokazao vrednosti oko 0°C, na planinama je prvi sneg pao pre nekoliko dana, a temperature su uveliko "u minusu"...

Fiat Automobili Srbija donirala opremu Politehničkoj školi u Kragujevcu

Fiat Automobili Srbija donirala opremu Politehničkoj školi u Kragujevcu

Kompanija Fiat Automobili Srbija donirala je Politehničkoj školi u Kragujevcu tehnološki naprednu Siemens i Comau opremu namenjenu školskim laboratorijama. Donacija vredna skoro 90.000 evra omogućiće učenicima Politehničke škole da svoje teorijsko znanje dodatno upotpune veštinama koje će im biti značajne u daljem školovanju i radu...

Ford Focus udario u zid pri brzini od 193 km/h + VIDEO

Ford Focus udario u zid pri brzini od 193 km/h + VIDEO

Moderni automobili nemaju problem da postignu veoma visoke brzine. Šta se događa kada automobil pri velikoj brzini udari u zid? Britanski Fifth Gear je isprobao (u specijalnim uslovima), šta se događa kada serijski automobil (Ford Focus prve generacije), pri brzini od 193 km/h udari u čvrstu prepreku. Posledice su očekivane...

Mitsubishi Pajero (2012): Mali facelift za veliki off-road

Mitsubishi Pajero (2012): Mali facelift za veliki off-road

Mitsubishi uvodi na tržište modernizovani off-road Pajero za modelsku godinu 2012. Glavna novina modernizovanog Pajera je blago izmenjen dizajn. Ali, ne brinite, jer je Pajero četvrte generacije, koji se proizvodi od 2007. godine, zadržao svoj prepoznatljiv i robusan izgled...

Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje