AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Sto milioniti Chevroletov motor malog bloka će se proizvesti u 2011. godini, obeležavajući ključno poglavlje u Chevroletovoj stogodišnjoj tradiciji. Uveden 1955. godine, Chevrolet V-8 je potpuno izmenio ovaj brend i podstakao je ljubav Amerikanaca prema performansama koje do dan danas traju...

“Pojava motora malog bloka je promenila sve”, kaže Džim Kembel, potpredsednik kompanije GM za automobile visokih performanse i sportske automobile. “Motor malog bloka je bio mementalan uspeh, pošto je kupcima pružio visoke performanse po dostupnoj ceni, u kompaktnom dizajnu koji se veoma lako modifikuje. Motor malog bloka je pokrenuo i talas inovacija – i sve boljih performansi – koji je potpuno izmenio automobile koje su Amerikanci vozili po ulicama i stazama”.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Motor malog bloka nova definicija ze Chevroletove performanse

Od 1929. do 1955. godine Chevrolet je imao samo šestocilindrične motore. Kako bi odgovorio na potrebe brzo rastućeg tržišta performansi, glavni inženjer Ed Kol je odlučio da dizajnira Chevrolet V-8, koji je bio snažan, lagan i dostupan.

Njegovo rešenje je bilo elegantno jednostavno: kompaktan, efikasan motor V-8 od 90 stepeni sa bregastim vratilima u bloku motora, sistemom ventila sa potisnom polugom i razmakom od 112 mm između centralnih rupa u cilindru. Chevrolet motor velikog bloka sledi istu formulu izuzev šireg razmaka između rupa u cilindru, koji iznosi 4122.

Na svojoj premijeri motor malog bloka je imao 195 KS uz opcioni karburator od četiri barela i prevazilazio je uglavnom sve što je tada bilo u ponudi na tržištu. Ali to je bio samo početak. Nove tehnologije su ubrzano povećavale broj konjskih snaga. Samo dve godine nakon pojave motora malog bloka, dodatno ubrizgavanje goriva je povećalo snagu motora od 4,6l na 283 KS. Do 1970. godine, Chevroletova V-8 ponuda je uključivala motor velikog bloka of 7,4l i neverovatnih 450 KS.

"Performanse motor malog bloka su izmenile Chevrolet”, kaže Kembel. “Motor malog bloka je učinio Chevrolet privlačnim izborom za vozače koji učestvuju u trkama ubrzanja kao i na sportskim pistama širom Amerike. On je ujedno i unapredio trkačke programe u Chevroletovoj proizvodnji, što je rezultiralo pobedama u serijama stock car, endurance i Trans Am. Chevroletovo trkačko isksutvo dalo je moćnije proizvodne verzije automobila, uz stvaranje legendarnih imena poput Corvette, Camaro, Impala i Chevelle."

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Kultura performansi motora malog bloka

Spoj kompaktnih dimenzija, impresivna snaga i dostupnost delova u postprodajnom periodu, učinilu su da V-8 bude najpopularniji potpuno nov motor u čitavoj industriji. Na primer, Tammy Ray nikada nije uzela u obzir nijedan drugi model do Chevroletovog motora malog bloka kada je pravila "Gold Digger", njen hot rod automobil Ford Phaeton iz 1933 godine koji je dobio nagradu Ridler:

"Moj majstor bi rekao da se iz Chevroleta može izvući više konjskih snaga nego iz Forda," rekla je ona. "Moja odluka bila je zasnovana isključivo na pojavi. Chevrolet V-8 je mnogo čistiji, kompaktini, i sa toliko dostupnih delova, Mogla sam da prilagodim svaki deo motora, sve do grumena zlata na kapicama ventila. "

Danas, hot rod automobili su u ponudi sa širokim opsegom novih Chevrolet V-8 crate motora iz General Motors Performance delova. Na primer, klasični 5,7-litarski motor malog bloka, sa 290 ks, pruža snagu koja se može priuštiti i laku modifikaciju, što ga čini savršenom početnom tačkom za mnoga projektna kola. Zemljotresni 9.4L model ZZ572R velikog bloka daje  720 ks i 928 Nm obrtnog momenta, što ga čini idealnim za trke ubrzanja.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Najnoviji dodatak GMPP liniji je porodica E-ROD motora, koja donosi prvi crate motor u industriji izveden u skladu sa Kalifornijskim pravilima emisije izduvnih gasova. Paket E-ROD motora uključuje sve što je kupcima potrebno da bi izvukli savremene performanse, emisiju i ekonomičnu potrošnju goriva iz svojih hot rod automobila, što uključuje: sklop kablova GMPP motora i modul za kontrolu motora; izduvne grane, katalitičke konvertore, senzore za kiseonik i masivan vazdušni protok, čak i kanistere za isparavanje goriva iz rezervoara.

"Više ljudi rade više sa stvari sa motorom malog bloka nego sa bilo kojim drugim motorom,  a verovatno više i nego sa svim drugim platformama motora," rekao je Kembel. "Motor malog bloka je tu kako bi odgovorio svim potrebama vozača hot-rod vozila, bilo da prave pozlaćeni hot rod, drag-trkački automobil sa 1.000 ks, ili automobil čija je emisija gasova u skladu sa propisima."

Produžena evolucija motora malog bloka

Danas, Chevrolet prodaje više četvorocilindričnih motora nego modela V-a. Međutim naslednici Chevroletovog originalnog motora malog bloka i dalje su prisutni u najmoćnijim proizvodnim i trkačkim modelima. Kao i original, noviji modeli V-8 motora su fizički mali, lagani i naročito efikasni u pretvaranju goriva u konjsku snagu.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

"Chevrolet V-8 je neupitno direktni naslednik modela malog bloka iz 1955. godine, kaže Sem Vajngarden, globalni izvršni direktor GM-a za inženjering motora. "Oni zadržavaju 90-tostepeni izgled sa osam cilindara V oblika, dvostruke ventile i karakterističan valvetrain sistem amortizera. Ono u čemu se razlikuju jesu moderne tehnologije koje bi pre 650 godine zvučale poput naučne fantastike, poput kompletno aluminijumskih blokova, titanijumskih spojnih letvi, aktivnog pravljanja potrošnjom goriva i vremenski varijabilnog podešenja ventila."

Na trkačkoj stazi, motor malog bloka je učinio Chevrolet proizvođačem sa najviše pobeda u istoriji NASCAR takmičenja, vodeći trkački tim Corvettedo do sedam pobeda u klasi na Le Manu u periodu od 2001. do 2011. godine. Na ulici, moderni motor malog bloka pokreće Chevroletove velike kamionete, kao što su Silverado i Suburban, kao i performantne automobile, uključujući i Camaro i Corvette. Ovi moderni motori donose nivoe snage, izdržljivosti i efikasnosti koji su bili nezamislivi pre 50 godina. Na primer, 6,2-litarski motor malog bloka u modelu Corvette za 2012.godinu donosi 436 KS, uz potrošnju 8,9 litara pri vangradskoj vožnji.

„Konstantne inovacije i evolucija su učinile motor malog bloka značajnim u periodu od preko 50 godina“, rekao je Vajngarden. „Mi aktivno radimo na petoj generaciji motora malog bloka, za koji smatramo da će biti najbolji V-8 motor ikada napravljen. Dodavanjem novih tehnologija, kao što su direktno ubrizgavanje, nastavićemo da unapređujemo performanse, izdržljivost i efikasnosti ikoničnog Chevroleta V-8.“

Chevrolet

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Premijera koncepta Lada XRAY, biće jedno od najvećih iznenađenja ovogodišnjeg automobilskog sajma u Moskvi. Lada XRAY najavljuje, u kojem smeru će se kretati dizajn ove ruske marke, a mnogi smatraju da ovaj atraktivni koncept najavljuje modernog naslednika Lade Nive. Pred nama je prvi video...

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

Od 1. septembra 2012. godine u Španiji je stupila na snagu obavezna stopa poreza, povećana sa 18 na 21 procenat, što iznos za kupovinu automobila prosečno povećava za 650 evra. Zato je avgust mesec tekuće godine, rekordan sa stanovišta broja prodatih automobila u ovoj zemlji...

Kia počela sa globalnim projektom Green Light

Kia počela sa globalnim projektom Green Light

Korporacija Kia Motors je ovaj mesec sa projektom Green Light raširila svoje aktivnosti na području korporativne društvene odgovornosti. Radi se o programu društvene mobilnosti čiji cilj je poboljšanje dostupa deprivilegovane omladine na kriznim područjima do zdravstvenih i obrazovnih usluga...

SEAT Toledo: Prvni oficijelni video

SEAT Toledo: Prvni oficijelni video

Oficijelna premijera nove generacije modela SEAT Toledo, biće održana na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu. Novi Toledo je sa 4,48 metara dužine, čak četiri centimetra duži od orethodnika iz 2004. godine. Za razliku od Toleda II, koji je imao konvencionalni zadnji deo, najnovi model ima peta vrata, koja se otvaraju zajedno sa staklom...

Chevrolet nastavlja sa podrskom SOS decijih sela

Chevrolet nastavlja sa podrskom SOS decijih sela

Chevrolet i u 2012. nastavlja s podrskom SOS decijih sela, i to putem nekoliko novih projekata i sponzorstava. Chevrolet je pripremio iznenađenje za decu iz te organizacije: odmor u Opatiji, predivnom turistickom odredistu...

24 sata Elegancije 2012

24 sata Elegancije 2012

Nakon izuzetnog uspeha prošlogodišnje manifestacije “24 SATA ELEGANCIJE - Concours d’ Elegance & Luxury salon 2011.”, Beograd će imati priliku da ugosti drugo izdanje ove glamurozne manifestacije...

Kia Karens - Otkrivanje se nastavlja

Kia Karens - Otkrivanje se nastavlja

Južnokorejska kompanija Kia, predstavila je nove ilustracije, koje nam otkrivaju izgled nove generacije MPV modela Carens. Na novim slikama, možemo videti detaljan izgled maske hladnjaka i svetlosnih grupa, koji potvrđuju najavu da će izgled novih modela biti zasnovan na dizajnerskom konceptu modela Venga i druge generacije modela Cee'd...

Reli Ub - Najmlađi vozač i najstariji automobil

Reli Ub - Najmlađi vozač i najstariji automobil

U organizaciji Auto sportskog kluba “Leonhart” Ub i Udruženja istoričara automobilizma na Ubu je održana izložba starovremeskih  vozila pod nazivom “Muzej automobila na otvorenom”. ASK “Leonhart” Ub organizuje “2. Ubski rally” Memorijal Mirka Martinovića, po pravilniku Srpskog auto saveza...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje