AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Sto milioniti Chevroletov motor malog bloka će se proizvesti u 2011. godini, obeležavajući ključno poglavlje u Chevroletovoj stogodišnjoj tradiciji. Uveden 1955. godine, Chevrolet V-8 je potpuno izmenio ovaj brend i podstakao je ljubav Amerikanaca prema performansama koje do dan danas traju...

“Pojava motora malog bloka je promenila sve”, kaže Džim Kembel, potpredsednik kompanije GM za automobile visokih performanse i sportske automobile. “Motor malog bloka je bio mementalan uspeh, pošto je kupcima pružio visoke performanse po dostupnoj ceni, u kompaktnom dizajnu koji se veoma lako modifikuje. Motor malog bloka je pokrenuo i talas inovacija – i sve boljih performansi – koji je potpuno izmenio automobile koje su Amerikanci vozili po ulicama i stazama”.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Motor malog bloka nova definicija ze Chevroletove performanse

Od 1929. do 1955. godine Chevrolet je imao samo šestocilindrične motore. Kako bi odgovorio na potrebe brzo rastućeg tržišta performansi, glavni inženjer Ed Kol je odlučio da dizajnira Chevrolet V-8, koji je bio snažan, lagan i dostupan.

Njegovo rešenje je bilo elegantno jednostavno: kompaktan, efikasan motor V-8 od 90 stepeni sa bregastim vratilima u bloku motora, sistemom ventila sa potisnom polugom i razmakom od 112 mm između centralnih rupa u cilindru. Chevrolet motor velikog bloka sledi istu formulu izuzev šireg razmaka između rupa u cilindru, koji iznosi 4122.

Na svojoj premijeri motor malog bloka je imao 195 KS uz opcioni karburator od četiri barela i prevazilazio je uglavnom sve što je tada bilo u ponudi na tržištu. Ali to je bio samo početak. Nove tehnologije su ubrzano povećavale broj konjskih snaga. Samo dve godine nakon pojave motora malog bloka, dodatno ubrizgavanje goriva je povećalo snagu motora od 4,6l na 283 KS. Do 1970. godine, Chevroletova V-8 ponuda je uključivala motor velikog bloka of 7,4l i neverovatnih 450 KS.

"Performanse motor malog bloka su izmenile Chevrolet”, kaže Kembel. “Motor malog bloka je učinio Chevrolet privlačnim izborom za vozače koji učestvuju u trkama ubrzanja kao i na sportskim pistama širom Amerike. On je ujedno i unapredio trkačke programe u Chevroletovoj proizvodnji, što je rezultiralo pobedama u serijama stock car, endurance i Trans Am. Chevroletovo trkačko isksutvo dalo je moćnije proizvodne verzije automobila, uz stvaranje legendarnih imena poput Corvette, Camaro, Impala i Chevelle."

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Kultura performansi motora malog bloka

Spoj kompaktnih dimenzija, impresivna snaga i dostupnost delova u postprodajnom periodu, učinilu su da V-8 bude najpopularniji potpuno nov motor u čitavoj industriji. Na primer, Tammy Ray nikada nije uzela u obzir nijedan drugi model do Chevroletovog motora malog bloka kada je pravila "Gold Digger", njen hot rod automobil Ford Phaeton iz 1933 godine koji je dobio nagradu Ridler:

"Moj majstor bi rekao da se iz Chevroleta može izvući više konjskih snaga nego iz Forda," rekla je ona. "Moja odluka bila je zasnovana isključivo na pojavi. Chevrolet V-8 je mnogo čistiji, kompaktini, i sa toliko dostupnih delova, Mogla sam da prilagodim svaki deo motora, sve do grumena zlata na kapicama ventila. "

Danas, hot rod automobili su u ponudi sa širokim opsegom novih Chevrolet V-8 crate motora iz General Motors Performance delova. Na primer, klasični 5,7-litarski motor malog bloka, sa 290 ks, pruža snagu koja se može priuštiti i laku modifikaciju, što ga čini savršenom početnom tačkom za mnoga projektna kola. Zemljotresni 9.4L model ZZ572R velikog bloka daje  720 ks i 928 Nm obrtnog momenta, što ga čini idealnim za trke ubrzanja.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Najnoviji dodatak GMPP liniji je porodica E-ROD motora, koja donosi prvi crate motor u industriji izveden u skladu sa Kalifornijskim pravilima emisije izduvnih gasova. Paket E-ROD motora uključuje sve što je kupcima potrebno da bi izvukli savremene performanse, emisiju i ekonomičnu potrošnju goriva iz svojih hot rod automobila, što uključuje: sklop kablova GMPP motora i modul za kontrolu motora; izduvne grane, katalitičke konvertore, senzore za kiseonik i masivan vazdušni protok, čak i kanistere za isparavanje goriva iz rezervoara.

"Više ljudi rade više sa stvari sa motorom malog bloka nego sa bilo kojim drugim motorom,  a verovatno više i nego sa svim drugim platformama motora," rekao je Kembel. "Motor malog bloka je tu kako bi odgovorio svim potrebama vozača hot-rod vozila, bilo da prave pozlaćeni hot rod, drag-trkački automobil sa 1.000 ks, ili automobil čija je emisija gasova u skladu sa propisima."

Produžena evolucija motora malog bloka

Danas, Chevrolet prodaje više četvorocilindričnih motora nego modela V-a. Međutim naslednici Chevroletovog originalnog motora malog bloka i dalje su prisutni u najmoćnijim proizvodnim i trkačkim modelima. Kao i original, noviji modeli V-8 motora su fizički mali, lagani i naročito efikasni u pretvaranju goriva u konjsku snagu.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

"Chevrolet V-8 je neupitno direktni naslednik modela malog bloka iz 1955. godine, kaže Sem Vajngarden, globalni izvršni direktor GM-a za inženjering motora. "Oni zadržavaju 90-tostepeni izgled sa osam cilindara V oblika, dvostruke ventile i karakterističan valvetrain sistem amortizera. Ono u čemu se razlikuju jesu moderne tehnologije koje bi pre 650 godine zvučale poput naučne fantastike, poput kompletno aluminijumskih blokova, titanijumskih spojnih letvi, aktivnog pravljanja potrošnjom goriva i vremenski varijabilnog podešenja ventila."

Na trkačkoj stazi, motor malog bloka je učinio Chevrolet proizvođačem sa najviše pobeda u istoriji NASCAR takmičenja, vodeći trkački tim Corvettedo do sedam pobeda u klasi na Le Manu u periodu od 2001. do 2011. godine. Na ulici, moderni motor malog bloka pokreće Chevroletove velike kamionete, kao što su Silverado i Suburban, kao i performantne automobile, uključujući i Camaro i Corvette. Ovi moderni motori donose nivoe snage, izdržljivosti i efikasnosti koji su bili nezamislivi pre 50 godina. Na primer, 6,2-litarski motor malog bloka u modelu Corvette za 2012.godinu donosi 436 KS, uz potrošnju 8,9 litara pri vangradskoj vožnji.

„Konstantne inovacije i evolucija su učinile motor malog bloka značajnim u periodu od preko 50 godina“, rekao je Vajngarden. „Mi aktivno radimo na petoj generaciji motora malog bloka, za koji smatramo da će biti najbolji V-8 motor ikada napravljen. Dodavanjem novih tehnologija, kao što su direktno ubrizgavanje, nastavićemo da unapređujemo performanse, izdržljivost i efikasnosti ikoničnog Chevroleta V-8.“

Chevrolet

Kompanija Opel proslavila 150. rođendan

Kompanija Opel proslavila 150. rođendan

Kompanija Opel je na današnjoj proslavi u Klubu S u Jakovu, sa velikim ponosom i zadovoljstvom obeležila 150 godina od svog osnivanja, uz prisustvo brojnih novinara, poznatih ličnosti, prijatelja i partnera Opela. Velika rođendanska proslava je priređena u klubu S u Jakovu, a kompanija Opel se pobrinula da gosti uživaju u maksimalnom komforu i udobnosti...

Otvoren novi Honda salon u  Čačku

Otvoren novi Honda salon u Čačku

16. juna u Čačku ovlašćeni diler Honda vozila, Autogarant Motors svečano je otvorio novi salon Honda automobila. Autogarant Motors kao ovlašćeni diler Honde počeo je sa prodajom vozila 2007. godine i od tada se uspešno bavi prodajom vozila, dodatne opreme i servisiranjem  po najvišim standardima Honde, na teritoriji Šumadijskog okruga...

Nova Mercedes-Benz A-klasa na novom videu

Nova Mercedes-Benz A-klasa na novom videu

Posredstvom kratkog filma, Mercedes-Benz predstavlja prednosti nove generacije modela A-klasa. Podsetimo, nova Mercedes-Benz A-klasa rekla je definitivno zbogom "sendvič konstrukciji" poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela...

Mazda najavila SKYACTIV-D čisti dizel motor na trci 24 sata Le Mana 2013

Mazda najavila SKYACTIV-D čisti dizel motor na trci 24 sata Le Mana 2013

U kompaniji Mazda Motorsports najavljeno je da će se na najvećem testu izdržljivosti, trci 24 sata Le Mana, pojaviti njeni novi SKYACTIV-D čisti dizel motori u klasi Le Man Prototype 2. Le Manov program sa novim motorima doživeće svoj debi 2013. godine. Mazda je bila prvi, i do danas ostaje prvi azijski proizvođač koji je ikada pobedio na ovoj trci (1991. godine).

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Jedanaesta pobeda Audi Motorsport odeljenja na Le Manu u poslednjih 13 godina! Jubilarni, 80-ti, Le Man je prošao u znaku nove generacije R18 prototipa – e-tron quattro. Preko 200.000 gledalaca je prisustvovalo veoma dramatičnoj trci, prepunoj preokreta i trkačkih incidenata...

Volvo S60 Polestar: do stotke za 3,9 s, maksimalno preko 300 km/h

Volvo S60 Polestar: do stotke za 3,9 s, maksimalno preko 300 km/h

Na Gothenburg City Race, Volvo je zvanično predstavio sedan S60, koji je modifikovan u saradnji sa Volvo Cars Official Motorsports i kompanije Polestar. Ali, ljubitelji švedske marke nemaju puno razloga za slavlje, jer je proizveden samo jedan primerak ovog atraktivnog automobila, i to za neimenovanog klijenta...

EU planira uvođenje metodike za realnije merenje potrošnje goriva

EU planira uvođenje metodike za realnije merenje potrošnje goriva

Svi veoma dobro znamo koliko je teško postići potrošnju koju navodi proizvođač automobila. Možete pokušavati šta želite, ali u realnim uslovima, brojke koje stoje u zvaničnoj specifikaciji, ponekad su nedostižne. Kao logično, nameće nam se pitanje - zašto se ovi podaci prikazuju, ako su nerealni? I ovo će uskoro biti promenjeno...

Dacia Duster ima motorni čamac kao dodatnu opremu

Dacia Duster ima motorni čamac kao dodatnu opremu

Dacia je u saradnji sa Yamahom, na izabranim tržištima nudi model Duster sa paketom Yamaha Marine. Najveća prednost ovog paketa je motorni čamac japanskog proizvođača, dostupan po specijalnim cenama. U pitanju je čamac na naduvavanje Yamaha Yam 310 S, sa aluminijumskom podlogom, dužine 3,1 metar i širine 1,6 metara...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje