AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Sto milioniti Chevroletov motor malog bloka će se proizvesti u 2011. godini, obeležavajući ključno poglavlje u Chevroletovoj stogodišnjoj tradiciji. Uveden 1955. godine, Chevrolet V-8 je potpuno izmenio ovaj brend i podstakao je ljubav Amerikanaca prema performansama koje do dan danas traju...

“Pojava motora malog bloka je promenila sve”, kaže Džim Kembel, potpredsednik kompanije GM za automobile visokih performanse i sportske automobile. “Motor malog bloka je bio mementalan uspeh, pošto je kupcima pružio visoke performanse po dostupnoj ceni, u kompaktnom dizajnu koji se veoma lako modifikuje. Motor malog bloka je pokrenuo i talas inovacija – i sve boljih performansi – koji je potpuno izmenio automobile koje su Amerikanci vozili po ulicama i stazama”.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Motor malog bloka nova definicija ze Chevroletove performanse

Od 1929. do 1955. godine Chevrolet je imao samo šestocilindrične motore. Kako bi odgovorio na potrebe brzo rastućeg tržišta performansi, glavni inženjer Ed Kol je odlučio da dizajnira Chevrolet V-8, koji je bio snažan, lagan i dostupan.

Njegovo rešenje je bilo elegantno jednostavno: kompaktan, efikasan motor V-8 od 90 stepeni sa bregastim vratilima u bloku motora, sistemom ventila sa potisnom polugom i razmakom od 112 mm između centralnih rupa u cilindru. Chevrolet motor velikog bloka sledi istu formulu izuzev šireg razmaka između rupa u cilindru, koji iznosi 4122.

Na svojoj premijeri motor malog bloka je imao 195 KS uz opcioni karburator od četiri barela i prevazilazio je uglavnom sve što je tada bilo u ponudi na tržištu. Ali to je bio samo početak. Nove tehnologije su ubrzano povećavale broj konjskih snaga. Samo dve godine nakon pojave motora malog bloka, dodatno ubrizgavanje goriva je povećalo snagu motora od 4,6l na 283 KS. Do 1970. godine, Chevroletova V-8 ponuda je uključivala motor velikog bloka of 7,4l i neverovatnih 450 KS.

"Performanse motor malog bloka su izmenile Chevrolet”, kaže Kembel. “Motor malog bloka je učinio Chevrolet privlačnim izborom za vozače koji učestvuju u trkama ubrzanja kao i na sportskim pistama širom Amerike. On je ujedno i unapredio trkačke programe u Chevroletovoj proizvodnji, što je rezultiralo pobedama u serijama stock car, endurance i Trans Am. Chevroletovo trkačko isksutvo dalo je moćnije proizvodne verzije automobila, uz stvaranje legendarnih imena poput Corvette, Camaro, Impala i Chevelle."

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Kultura performansi motora malog bloka

Spoj kompaktnih dimenzija, impresivna snaga i dostupnost delova u postprodajnom periodu, učinilu su da V-8 bude najpopularniji potpuno nov motor u čitavoj industriji. Na primer, Tammy Ray nikada nije uzela u obzir nijedan drugi model do Chevroletovog motora malog bloka kada je pravila "Gold Digger", njen hot rod automobil Ford Phaeton iz 1933 godine koji je dobio nagradu Ridler:

"Moj majstor bi rekao da se iz Chevroleta može izvući više konjskih snaga nego iz Forda," rekla je ona. "Moja odluka bila je zasnovana isključivo na pojavi. Chevrolet V-8 je mnogo čistiji, kompaktini, i sa toliko dostupnih delova, Mogla sam da prilagodim svaki deo motora, sve do grumena zlata na kapicama ventila. "

Danas, hot rod automobili su u ponudi sa širokim opsegom novih Chevrolet V-8 crate motora iz General Motors Performance delova. Na primer, klasični 5,7-litarski motor malog bloka, sa 290 ks, pruža snagu koja se može priuštiti i laku modifikaciju, što ga čini savršenom početnom tačkom za mnoga projektna kola. Zemljotresni 9.4L model ZZ572R velikog bloka daje  720 ks i 928 Nm obrtnog momenta, što ga čini idealnim za trke ubrzanja.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

Najnoviji dodatak GMPP liniji je porodica E-ROD motora, koja donosi prvi crate motor u industriji izveden u skladu sa Kalifornijskim pravilima emisije izduvnih gasova. Paket E-ROD motora uključuje sve što je kupcima potrebno da bi izvukli savremene performanse, emisiju i ekonomičnu potrošnju goriva iz svojih hot rod automobila, što uključuje: sklop kablova GMPP motora i modul za kontrolu motora; izduvne grane, katalitičke konvertore, senzore za kiseonik i masivan vazdušni protok, čak i kanistere za isparavanje goriva iz rezervoara.

"Više ljudi rade više sa stvari sa motorom malog bloka nego sa bilo kojim drugim motorom,  a verovatno više i nego sa svim drugim platformama motora," rekao je Kembel. "Motor malog bloka je tu kako bi odgovorio svim potrebama vozača hot-rod vozila, bilo da prave pozlaćeni hot rod, drag-trkački automobil sa 1.000 ks, ili automobil čija je emisija gasova u skladu sa propisima."

Produžena evolucija motora malog bloka

Danas, Chevrolet prodaje više četvorocilindričnih motora nego modela V-a. Međutim naslednici Chevroletovog originalnog motora malog bloka i dalje su prisutni u najmoćnijim proizvodnim i trkačkim modelima. Kao i original, noviji modeli V-8 motora su fizički mali, lagani i naročito efikasni u pretvaranju goriva u konjsku snagu.

Proizvodnja sto milionitog Chevroletovog motora malog bloka

"Chevrolet V-8 je neupitno direktni naslednik modela malog bloka iz 1955. godine, kaže Sem Vajngarden, globalni izvršni direktor GM-a za inženjering motora. "Oni zadržavaju 90-tostepeni izgled sa osam cilindara V oblika, dvostruke ventile i karakterističan valvetrain sistem amortizera. Ono u čemu se razlikuju jesu moderne tehnologije koje bi pre 650 godine zvučale poput naučne fantastike, poput kompletno aluminijumskih blokova, titanijumskih spojnih letvi, aktivnog pravljanja potrošnjom goriva i vremenski varijabilnog podešenja ventila."

Na trkačkoj stazi, motor malog bloka je učinio Chevrolet proizvođačem sa najviše pobeda u istoriji NASCAR takmičenja, vodeći trkački tim Corvettedo do sedam pobeda u klasi na Le Manu u periodu od 2001. do 2011. godine. Na ulici, moderni motor malog bloka pokreće Chevroletove velike kamionete, kao što su Silverado i Suburban, kao i performantne automobile, uključujući i Camaro i Corvette. Ovi moderni motori donose nivoe snage, izdržljivosti i efikasnosti koji su bili nezamislivi pre 50 godina. Na primer, 6,2-litarski motor malog bloka u modelu Corvette za 2012.godinu donosi 436 KS, uz potrošnju 8,9 litara pri vangradskoj vožnji.

„Konstantne inovacije i evolucija su učinile motor malog bloka značajnim u periodu od preko 50 godina“, rekao je Vajngarden. „Mi aktivno radimo na petoj generaciji motora malog bloka, za koji smatramo da će biti najbolji V-8 motor ikada napravljen. Dodavanjem novih tehnologija, kao što su direktno ubrizgavanje, nastavićemo da unapređujemo performanse, izdržljivost i efikasnosti ikoničnog Chevroleta V-8.“

Chevrolet

Sedmi TOYOTA club Serbia skup - Košutnjak

Sedmi TOYOTA club Serbia skup - Košutnjak

TOYOTA club Serbia organizuje sedmo tradicionalno okupljanje. Zvezda manifestacije je nova GT86 / 86 / Hachi-Roku /*ハチロク* naslednik legendarne Corolle AE86. Toyota vraća sportsku strast, osetite je. Udahnite sedmo TOYOTA club Serbia okupljanje...

Jaguar F-Type na prvim fotografijama bez maske

Jaguar F-Type na prvim fotografijama bez maske

Britanska kompanija Jaguar objavila je prve fotografije, na kojima predstavlja serijski izgled dvosed modela F-Type. Na prvim fotografijama su tri roadstera, na čijim maskama je logo S, što znači da je pod "haubom" smešten turbo benzinski V6 motor zapremine 3.0 litra (380 KS)...

Fiat 500L nudi 333 kombinacije boja! (VIDEO)

Fiat 500L nudi 333 kombinacije boja! (VIDEO)

Široka mogućnost individualizacije bila je glavna odlika Fiata 500, a isti trend nastavlja i njegov veći i praktičniji "imenjak" - MPV model Fiat 500L. Novi Fiat model, koji se proizvodi u Kragujevcu, kupcima će biti dostupan u 333 kombinacije boja!

Toyota Auris 2013 - Tehničke informacije i nove fotografije

Toyota Auris 2013 - Tehničke informacije i nove fotografije

Bliži se svetska premijera nove generacije modela Toyota Auris, na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Japanska kompanija, počastila nas je novim informacijama o ponudi motora za ovaj kvalitetan automobil niže srednje klase. Zanimljivo je da će u ponudi biti pet motora...

Novi Audi S3 ima 300 KS, do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu

Novi Audi S3 ima 300 KS, do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu

Aktuelna generacija modela Audi A3 dobila je svoju sportsku verziju S3 quattro. Nova verzija će jedno vreme igrati ulogu najsportskije verzije "A-trojke", do dolaska limitirane edicije, koja će nositi oznaku Audi RS3. Za svoju novu ulogu Audi S3 quattro je dobro pripremljen...

Lamborghini Murcielago LP2000-2 SV Twin Turbo

Lamborghini Murcielago LP2000-2 SV Twin Turbo

Pred sobom imate verovatno najekstremniju modifikaciju automobila ove godine. Tjuning kompanija Covert Tuning Dynamics potrošila je preko 3.000 radnih sati za njegovu proizvodnju (razvoj je trajao četiri godine!), a rezultat je Lamborghini Murcielago Super Veloce, kojeg pokreće motor snage 2.030 KS...

Nedelja otvorenih vrata u ovlašćenoj mreži kompanije FAS!

Nedelja otvorenih vrata u ovlašćenoj mreži kompanije FAS!

Novi Fiat 500L sinoć je svečano predstavljen na Belom dvoru a prodaja zvanično počinje u subotu 22. septembra. Kompanija Fiat Automobili Srbija (FAS) tim povodom organizovala je Nedelju otvorenih vrata, što je izuzetno dobra prilika za zainteresovane kupce da se bliže upoznaju s ovim novitetom i kompletnom ponudom Fiata...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje