AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Corvette tim osvojio Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi

Corvette tim osvojio Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi

Trkački Corvette Racing tim se danas vratio u pobednički GT krug na Mobil 1 Velikoj nagradi Kanade na Mosport stazi, gde su Oliver Gevin i Jan Magnusen osvojili prvu pobedu u sezoni za ovaj tim u američkoj Le Mans seriji...

Gevin i Magnusen su za 4,4 sekunde pobedili u GT klasi sa svojim Compuware Corvette C6.R modelom sa rednim brojem 4 ispred modela Ferarri 458 Italia koji su vozili Džejmi Melo i Toni Vilander. Tomi Milner i Olivije Bereta su bili šesti u modelu Compuware Corvette C6.R sa rednim brojem 3, nakon što ih je kontakt sa graničnikom koštao vrednog vremena na kanadskoj brzoj stazi.

Corvette tim osvojio Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi

Nakon što su se kvalifikovali u finalnu trku kao šesti i osmi, Corvette tim se oporavio sa snažnom trkom koja je na kraju prekinula pobednički niz BMW-a u tri trke. Trka koja je trajala 2 sata i 45 minuta je bila sve samo ne predvidiva jer su okreti, sudari, opasne situacije i kazneni poeni pojačali dramu na stazi.

„Održali smo sastanak nakon kvalifikacija i složili smo se da mi samo treba da radimo svoj posao jer svašta može da se desi“, rekao je tim menadžer Geri Prat. „Posada je sjajno reagovala u pit stop boksovima, vozači su donosili pametne odluke, inženjeri takođe, i sada imamo pobedu u rukama. Morate da budete sposobni da iskoristite prilike, morate da budete spremi da završite posao, a mi smo to danas i učinili.“

Gevin i Milner su bili startni vozači, zauzeli su šestu i osmu poziciju kad je trka počela. Poredak u trci se dramatično izmenio nakon prvog kruga ulazaka u pit stop pod velikim oprezom, kada je Gavin došao na treće mesto nakon što su dva automobila kažnjena. Kada je drugoplasirani Porsche sišao sa staze nedugo nakon jednog sata vožnje, Gevin je prešao na drugo mesto i započeo dugu bitku sa Vilanderom u modelu Risi Competizione Ferrari.

„Počeli smo da nailazimo na zastoj u trci, i stvari su postajale sve luđe“, rekao je Gevin. „Vodio sam veliku bitku sa Tonijem, kada me je pretekao ulazeći u drugo skretanje, a onda je obišao GTC automobil sa spoljne strane. Uspeo sam obojicu da ih presečem i da se vratim sa spoljašnje strane za treće skretanje – to je bila fantastična trka!“

Guma je probušena u kontaktu sa Ferrarijem u Moss uglu, te je posada užurbano radila na tome kada je Gevin ušao u pit stop na sat i četiri minuta do kraja. Magnusen je preuzeo broj 4, Corvette i ušao na treće mesto. Ovaj Danac je prestigao Ferrari 30 minuta pred kraj, i preuzeo vođstvo 20 minuta pre kraja kada je vodeći BMW sa rednim brojem 55, kojim je upravljao Dirk Verner, dobio stop and go kaznu za kontakt koji se mogao izbeći.

„Znao sam da ako želimo da ostvarimo dobar rezultat u ovoj trci moramo da budemo 100% fokusirani u svakom trenutku“, izjavio je Magnusen. „Nismo smeli da se opustimo, već samo da forsiramo sve vreme. To što smo osvojili pobedu sa mesta na kom smo bili nakon kvalifikacija je jednostavno fantastično. Ovi momci su to uspevali i ranije i uradiće to ponovo – uvek morate da računate na Corvette trkački tim. Zbog načina na koji ovaj tim radi, ja sam zaista ponosan što sam njegov deo.“

Gevin se složio sa ovim: „Tim je osvojio trku“, rekao je Englez. „Zabeležili smo našu prvu pobedu i prekinuli dominaciju BMW-a u pobedama u ALMS seriji ove godine. Ja sam apsolutno oduševljen!“

Drugi ulazak Corvette sa rednim brojem 4 u pit stop se pokazao ključnim. „Imali smo 10 sekundi da se svi pripreme“, rekao je šef posade Brajan Hoj. „Momci znaju šta treba da se radi i bili su spremni za pokret. Brzo smo odradili posao u pitu, održali automobil u borbi za nagradu, i na kraju osvojili pobedu. Iskoristili smo svaku sesiju da automobil dovedemo u najbolje moguće stanje za trku, i dobili smo spektakularan rezultat.“

Corvette sa rednim brojem 3 je imala manje sreće danas jer ga je kontakt sa rednim brojem 11, Porsche GTC, i okretanje uzrokovano time izbacilo iz borbe za nagradu. Milner je odradio niz preticanja da bi doveo automobil sa rednim brojem 3 na četvrto mesto pre nezgode.

„Corvette sa rednim brojem 3 je bila stvarno odlična, najbolja od svih koje sam vozio cele godine“, rekao je Milner. „Moje mesto danas je bilo peto skretanje, gde su se mnogi zadržavali te sam mogao da se provučem ispod njih na ulasku u 5B. To je prilično sigurno mesto za preticanje, i tu možete da se očešete o branike drugog automobila a da to ne predstavlja  problem. Na tom mestu sam odradio veliki broj preticanja, ali onda je došlo do onog kontakta u desetom skretanju. Nažalost, ima nekoliko vozača kojima treba više vremena za volanom, posebno u konkurenciji sa drugim automobilima u klasi. Dao sam mu mnogo mesta na ulasku u devetu krivinu, ali on je hteo da se trka sa mnom. Rezultat toga je taj da sam ispao sa staze.“

Ovaj kontakt je oštetio levo zadnje vešanje na Corvette modelu, te je produžena pit stop pauza izbacila redni broj 3 iz vodećeg kruga. Bereta je vozio poslednjih 62 minuta kako bi obezbedio šesto mesto za pobednički Corvette automobil na Le Manu.

„Ovo je dobra pobeda za Corvette sa rednim brojem 4, dobra je za ceo tim“, rekao je Bereta. „Tomi je uradio zaista dobar posao, ali nismo imali sreće te nas je dotakao drugi vozač i to je bio kraj trke za nas. Nadao sam se da ću videti žutu zastavu kako bih približio teren, ali nije se pojavila, tako da sam odvezao automobil kući.“

Corvette Racing tim je proslavio svoju devetu pobedu na Mosport stazi i osvojio Michelin Green X izazov kao najbrži, najčišći i najefikasniji model u GT klasi.

„Kao inauguralni dobitnik izazova Michelin Green X, uvek je čast kada Corvette Racing tim osvoji jedan od ovih trofeja“, rekao je program menadžer Corvette Racing tima, Dag Fean. „To svedoči o tome koliko su naš tim za motore, tim za šasiju i naš tim za aerodinamiku naporno radiki kako bi maksimalizovali efikasnost Corvette. Ovo takođe svedoči o Ševroletovoj volji da se takmiči sa celuloznim E85, a pošto je najveći svetski proizvođač flex fuel vozila, sasvim je prikladno da je Ševroletov tim danas osvojio Green X izazov."

Televizijski kanal ESPN2 će emitovati Veliku nagradu Mosporta večeras u 22:00h po istočnom vremenu. Novi događaj na kom će Corvette Racing tim učestvovati je izazov srednjeg Ohaja za sportske automobile (Mid-Ohio Sports Car Challenge) u Leksingtonu u Ohaju, u subotu, 6. avgusta, sa početkom u 15:30h po istočnom vremenu. Prenos uživo će se emitovati na ESPN3.com u SAD-u i na vebsajtu americanlemans.com za međunarodne korisnike. ESPN2 će emitovati ovaj događaj u nedelju, 7. avgusta, u 22:00h po istočnom vremenu.

Mobil 1 predstavlja rezultate GT trke za Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi (Top 10):
Pozicija/Br.automobila/Vozači/Automobil/Krugovi

1. 4 Gevin/Magnusen, Corvette C6.R, 121
2. 62 Melo/Vilander, Ferrari F458 Italia, 121
3. 55 Auberlen/Verner, BMW M3 GT, 121
4. 56 Mjuler/Hand, BMW M3 GT, 121
5. 17 Hencler/Selers, Porsche 911 GT3 RSR, 120
6. 3 Bereta/Milner, Corvette C6.R, 119
7. 04 Muri/Lazaro, Doran Ford GT, 119
8. 44 Neman/Holcer, Porsche 911 GT3 RSR, 118
9. 01 Šarp/van Overbek, Ferrari F458 Italia, 117
10. 48 Miler/Masen, Porsche 911 GT3 RSR, 117

Chevrolet

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

U četvrtak 18. oktobra održana je konferencija za partnere humanitarne vožnje Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica. Ukupno je uplaćeno 52 ulaznice od 1.000,00 dinara za test vožnju novijeg Toyotinog sportskog modela GT86 na jedinstvenoj NAVAK stazi...

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2  od samo 88 g/km

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2 od samo 88 g/km

Najštedljivija Opel Corsa sada je posebno ekološka i ekonomična. Trovratna Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX sa 70 kW/95 KS i Start/Stop tehnologijom troši samo 3,3 litre dizela na 100 km. Što odgovara prosečnoj vrednosti emisije ugljen-dioksida od samo 88 g/km (petovratna verzija: 3,4 l/100 km i 89 g/km CO2)...

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Generacijska smena modela u japanskoj kompaniji Mazda se nalastavlja. Posle nove modelske serije CX-5 i nove generacije modela Mazda6, na redu je predstavnik niže srednje klase, koji nosi oznaku Mazda3. Prve fotografije potpuno nove "trojke" objavio je britanski Auto Express...

Prva trka za Hondu Civic WTCC u Japanu

Prva trka za Hondu Civic WTCC u Japanu

Honda Racing Team debituje ovog vikenda na istorijskoj trci na stazi Suzuka u Japanu uz Tiago Monteiru za volanom Civic-a WTCC. Trkom u Japanu Honda proslavlja dva jubileja: pedesetogodišnjicu  staze Suzuka, koju je dizajnirao osnivač Honde, Soichiro Honda, i četrdesetogodišnjicu modela Civic...

TopCar unapredio novi Porsche 911 Carrera 4/4S

TopCar unapredio novi Porsche 911 Carrera 4/4S

Ruska tjunerska kompanija TopCar, u saradnji sa nemačkom kompanijom Lumma Design, pripremila je paket za potpuno novi model marke Porsche. Novi Porsche 911 Carrera 4/4S sa pogonom na sve točkove, među ruskim oligarsima je veoma popularan...

Nova Toyota ProAce

Nova Toyota ProAce

Toyota objavljuje detalje o novitetu, novim modelom ProAce Toyota širi ponudu u Europi u segmentu lakih privrednih vozila. Toyota ProAce će biti dostupan u dve različite varijante dužine i visine čime se definiše zapremina prtljažnog prostora od  5m³, 6m³ ili 7m³...

Euro Sumar: SX4 sa pogonom 4x4 pojeftinio 800 evra

Euro Sumar: SX4 sa pogonom 4x4 pojeftinio 800 evra

Nakon što je proteklih meseci popularna Suzukijeva “četvorka” sa pogonom na prednje točkove stigla do brojnih kupaca, njenim tragom od polovine oktobra kreće i verzija sa pogonom na svim točkovima, pa SX4 1.6 GLX+ 4WD od sada košta 11.990 evra, odnosno 800 evra manje nego donedavno...

Humanitarna vožnja Toyote GT86

Humanitarna vožnja Toyote GT86

U subotu 13. oktobra na stazi Nacionalne vozačke akademije ( NAVAK ) u Subotištu, održana je humanitarna vožnja Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje