AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Corvette tim osvojio Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi

Corvette tim osvojio Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi

Trkački Corvette Racing tim se danas vratio u pobednički GT krug na Mobil 1 Velikoj nagradi Kanade na Mosport stazi, gde su Oliver Gevin i Jan Magnusen osvojili prvu pobedu u sezoni za ovaj tim u američkoj Le Mans seriji...

Gevin i Magnusen su za 4,4 sekunde pobedili u GT klasi sa svojim Compuware Corvette C6.R modelom sa rednim brojem 4 ispred modela Ferarri 458 Italia koji su vozili Džejmi Melo i Toni Vilander. Tomi Milner i Olivije Bereta su bili šesti u modelu Compuware Corvette C6.R sa rednim brojem 3, nakon što ih je kontakt sa graničnikom koštao vrednog vremena na kanadskoj brzoj stazi.

Corvette tim osvojio Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi

Nakon što su se kvalifikovali u finalnu trku kao šesti i osmi, Corvette tim se oporavio sa snažnom trkom koja je na kraju prekinula pobednički niz BMW-a u tri trke. Trka koja je trajala 2 sata i 45 minuta je bila sve samo ne predvidiva jer su okreti, sudari, opasne situacije i kazneni poeni pojačali dramu na stazi.

„Održali smo sastanak nakon kvalifikacija i složili smo se da mi samo treba da radimo svoj posao jer svašta može da se desi“, rekao je tim menadžer Geri Prat. „Posada je sjajno reagovala u pit stop boksovima, vozači su donosili pametne odluke, inženjeri takođe, i sada imamo pobedu u rukama. Morate da budete sposobni da iskoristite prilike, morate da budete spremi da završite posao, a mi smo to danas i učinili.“

Gevin i Milner su bili startni vozači, zauzeli su šestu i osmu poziciju kad je trka počela. Poredak u trci se dramatično izmenio nakon prvog kruga ulazaka u pit stop pod velikim oprezom, kada je Gavin došao na treće mesto nakon što su dva automobila kažnjena. Kada je drugoplasirani Porsche sišao sa staze nedugo nakon jednog sata vožnje, Gevin je prešao na drugo mesto i započeo dugu bitku sa Vilanderom u modelu Risi Competizione Ferrari.

„Počeli smo da nailazimo na zastoj u trci, i stvari su postajale sve luđe“, rekao je Gevin. „Vodio sam veliku bitku sa Tonijem, kada me je pretekao ulazeći u drugo skretanje, a onda je obišao GTC automobil sa spoljne strane. Uspeo sam obojicu da ih presečem i da se vratim sa spoljašnje strane za treće skretanje – to je bila fantastična trka!“

Guma je probušena u kontaktu sa Ferrarijem u Moss uglu, te je posada užurbano radila na tome kada je Gevin ušao u pit stop na sat i četiri minuta do kraja. Magnusen je preuzeo broj 4, Corvette i ušao na treće mesto. Ovaj Danac je prestigao Ferrari 30 minuta pred kraj, i preuzeo vođstvo 20 minuta pre kraja kada je vodeći BMW sa rednim brojem 55, kojim je upravljao Dirk Verner, dobio stop and go kaznu za kontakt koji se mogao izbeći.

„Znao sam da ako želimo da ostvarimo dobar rezultat u ovoj trci moramo da budemo 100% fokusirani u svakom trenutku“, izjavio je Magnusen. „Nismo smeli da se opustimo, već samo da forsiramo sve vreme. To što smo osvojili pobedu sa mesta na kom smo bili nakon kvalifikacija je jednostavno fantastično. Ovi momci su to uspevali i ranije i uradiće to ponovo – uvek morate da računate na Corvette trkački tim. Zbog načina na koji ovaj tim radi, ja sam zaista ponosan što sam njegov deo.“

Gevin se složio sa ovim: „Tim je osvojio trku“, rekao je Englez. „Zabeležili smo našu prvu pobedu i prekinuli dominaciju BMW-a u pobedama u ALMS seriji ove godine. Ja sam apsolutno oduševljen!“

Drugi ulazak Corvette sa rednim brojem 4 u pit stop se pokazao ključnim. „Imali smo 10 sekundi da se svi pripreme“, rekao je šef posade Brajan Hoj. „Momci znaju šta treba da se radi i bili su spremni za pokret. Brzo smo odradili posao u pitu, održali automobil u borbi za nagradu, i na kraju osvojili pobedu. Iskoristili smo svaku sesiju da automobil dovedemo u najbolje moguće stanje za trku, i dobili smo spektakularan rezultat.“

Corvette sa rednim brojem 3 je imala manje sreće danas jer ga je kontakt sa rednim brojem 11, Porsche GTC, i okretanje uzrokovano time izbacilo iz borbe za nagradu. Milner je odradio niz preticanja da bi doveo automobil sa rednim brojem 3 na četvrto mesto pre nezgode.

„Corvette sa rednim brojem 3 je bila stvarno odlična, najbolja od svih koje sam vozio cele godine“, rekao je Milner. „Moje mesto danas je bilo peto skretanje, gde su se mnogi zadržavali te sam mogao da se provučem ispod njih na ulasku u 5B. To je prilično sigurno mesto za preticanje, i tu možete da se očešete o branike drugog automobila a da to ne predstavlja  problem. Na tom mestu sam odradio veliki broj preticanja, ali onda je došlo do onog kontakta u desetom skretanju. Nažalost, ima nekoliko vozača kojima treba više vremena za volanom, posebno u konkurenciji sa drugim automobilima u klasi. Dao sam mu mnogo mesta na ulasku u devetu krivinu, ali on je hteo da se trka sa mnom. Rezultat toga je taj da sam ispao sa staze.“

Ovaj kontakt je oštetio levo zadnje vešanje na Corvette modelu, te je produžena pit stop pauza izbacila redni broj 3 iz vodećeg kruga. Bereta je vozio poslednjih 62 minuta kako bi obezbedio šesto mesto za pobednički Corvette automobil na Le Manu.

„Ovo je dobra pobeda za Corvette sa rednim brojem 4, dobra je za ceo tim“, rekao je Bereta. „Tomi je uradio zaista dobar posao, ali nismo imali sreće te nas je dotakao drugi vozač i to je bio kraj trke za nas. Nadao sam se da ću videti žutu zastavu kako bih približio teren, ali nije se pojavila, tako da sam odvezao automobil kući.“

Corvette Racing tim je proslavio svoju devetu pobedu na Mosport stazi i osvojio Michelin Green X izazov kao najbrži, najčišći i najefikasniji model u GT klasi.

„Kao inauguralni dobitnik izazova Michelin Green X, uvek je čast kada Corvette Racing tim osvoji jedan od ovih trofeja“, rekao je program menadžer Corvette Racing tima, Dag Fean. „To svedoči o tome koliko su naš tim za motore, tim za šasiju i naš tim za aerodinamiku naporno radiki kako bi maksimalizovali efikasnost Corvette. Ovo takođe svedoči o Ševroletovoj volji da se takmiči sa celuloznim E85, a pošto je najveći svetski proizvođač flex fuel vozila, sasvim je prikladno da je Ševroletov tim danas osvojio Green X izazov."

Televizijski kanal ESPN2 će emitovati Veliku nagradu Mosporta večeras u 22:00h po istočnom vremenu. Novi događaj na kom će Corvette Racing tim učestvovati je izazov srednjeg Ohaja za sportske automobile (Mid-Ohio Sports Car Challenge) u Leksingtonu u Ohaju, u subotu, 6. avgusta, sa početkom u 15:30h po istočnom vremenu. Prenos uživo će se emitovati na ESPN3.com u SAD-u i na vebsajtu americanlemans.com za međunarodne korisnike. ESPN2 će emitovati ovaj događaj u nedelju, 7. avgusta, u 22:00h po istočnom vremenu.

Mobil 1 predstavlja rezultate GT trke za Veliku nagradu Kanade na Mosport stazi (Top 10):
Pozicija/Br.automobila/Vozači/Automobil/Krugovi

1. 4 Gevin/Magnusen, Corvette C6.R, 121
2. 62 Melo/Vilander, Ferrari F458 Italia, 121
3. 55 Auberlen/Verner, BMW M3 GT, 121
4. 56 Mjuler/Hand, BMW M3 GT, 121
5. 17 Hencler/Selers, Porsche 911 GT3 RSR, 120
6. 3 Bereta/Milner, Corvette C6.R, 119
7. 04 Muri/Lazaro, Doran Ford GT, 119
8. 44 Neman/Holcer, Porsche 911 GT3 RSR, 118
9. 01 Šarp/van Overbek, Ferrari F458 Italia, 117
10. 48 Miler/Masen, Porsche 911 GT3 RSR, 117

Chevrolet

Električni Ampera/Volt osvojili nagradu za ekološki motor

Električni Ampera/Volt osvojili nagradu za ekološki motor

Revolucionarna električna vozila Ampera i Volt su još jednom  globalno prepoznata od strane medija koji prate automobilsku industriju. Njihov 1.4-litarski motor s mogućnošću produženja dometa osvojio je nagradu "Međunarodni motor godine" za najbolji ekološki motor, i to u oštroj konkurenciji 45 drugih zelenih motora.

Škoda Rapid u Nemačkoj će koštati 13.500 evra?

Škoda Rapid u Nemačkoj će koštati 13.500 evra?

Posle dugog postepenog otkrivanja, Škoda je konačno otkrila model Rapid. Novo pitanje, koje postavljaju mnogi potencijalni kupci širom Evrope glasi - koliko će koštati? U Nemačkoj bi startna cena ovog zanimljivog porodičnog automobila, mogla biti 13.500 evra...

Aston Martin Vanquish II: Otkriven naslednik modela DBS

Aston Martin Vanquish II: Otkriven naslednik modela DBS

Naslednik modela Aston Martin DBS oživljava staro ime - Vanquish. Neposredno pred zvaničnu premijeru druge generacije modela Astonu Martin Vanquish, na internetu su se pojavile prve fotografije ovog britanskog gran turisma, kao i tehnički podaci...

Opel planira 23 nova modela do 2016. godine

Opel planira 23 nova modela do 2016. godine

Opel je otkrio svoje planove za blisku budućnost. Do 2016. godine, nemački proizvođač automobila će predstaviti 23 nova ili modernizovana modela. Na tržište će uvesti 13 novih pogonskih jedinica, među kojima će biti i tri serije novih motora...

Novi Ford Mondeo će imati vazdušni jastuk u sigurnosnom pojasu

Novi Ford Mondeo će imati vazdušni jastuk u sigurnosnom pojasu

Nova generacija modela Ford Mondeo, biće opremljena vazdušnim jastucima u sigurnosnim pojasevima na zadnjim sedištima. Mondeo će biti prvi evropski model Forda, koji će koristiti ovaj tip vazdušnih jastuka. Podsetimo, ovakve vazdušne jastuke u pojasevima, koristi i aktuelna generacija modela Ford Explorer...

Balkanska Minijada 2012

Balkanska Minijada 2012

Ovogodišnja Balkanska Minijada, četvrta po redu, okupila je više od 100 učesnika, koji su došli iz Finske, Mađarske, Slovenije, Slovačke, Italije, Grčke, Velike Britanije, Makedonije i Srbije, zemlje domaćina. Organizator je vredni Mini Club Serbia, uz klub VW Buba, verovatno najvredniji klub ljubitelje i vlasnika jednog modela automobila kod nas...

Tuning: Vorsteiner GTRS5 - Još bolji BMW M3

Tuning: Vorsteiner GTRS5 - Još bolji BMW M3

Američka kompanija za modifikaciju automobila, Vorsteiner, opremila je BMW M3 atraktivnim bodykit paketom. Naravno, u pitanju je karbonski paket, a zanimljivo je da će biti proizvedeno samo četrdeset primeraka. Zato, nemojte oklevati...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje