AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Pet zvezdica na Euro NCAP testu za Opel Amperu

Pet zvezdica na Euro NCAP testu za Opel Amperu

Opel Ampera je nagrađena sa pet zvezdica od strane nezavisne potrošačke organizacije Euro NCAP (Evropski program za ocenjivanje novih automobila - European New Car Assessment Programme). Ovim je prvo električno vozilo evropskog proizvođača pogodno za svakodnevnu upotrebu postiglo maksimalan nivo bezbednosti...

Opel Ampera je prešla gornju granicu sakupljenih poena potrebnih da se dobije vrhunska ocena u svim kategorijama, uključujući zaštitu putnika,  bezbednost dece, zaštitu pešaka i pomoćni bezbednosni sistem. Ova limuzina sa pet vrata je ostvarila vrhunske rezultate i na testu bočnog udara u stub. Ampera je ovde postigla vrhunske vrednosti zahvaljujući kombinaciji čvrste strukture karoserije, krute putničke ćelije i efikasnih sistema vezivanja.

Pet zvezdica na Euro NCAP testu za Opel Amperu

"Opel ima dugu tradiciju sa ponudom najviših mogućih bezbednosnih standarda, a Ampera impresivno nastavlja sa ovom tradicijom preuzimajući vođstvo u bezbednosnim tehnologijama. Ampera ne samo da dostiže već i prevazilazi i najstrože zahteve za visoku klasu u svim kategorijama Euro NCAP testova. Ovo je jedinstven uspeh na koji smo veoma ponosni." , izjavio je Opelov izvršni direktor Karl Fridrih Strake.

Ampera je prvi automobil koji je na Euro NCAP testu dobio maksimalan broj bodova na testu bočnog udara u stub, koji je obavezan od 2009. godine. Na ovom testu, automobil koji se testira se bočno kreće pri brzini od 29 km/h i udara u stub koji simulira drvo. Zahvaljujući izvanrednoj otpornosti na udarce i krutosti strukture Amperine karoserije, putnici u automobilu su veoma dobro zaštićeni. Zaštita od udara pri sudaru je obezbeđena od strane izuzetno krutog putničkog kaveza. Dizajniran je da osigura najmanju moguću deformaciju i najveći moguć prostor za preživljavanje u slučaju sudara. Kako bi se ublažile velike sile udara, prednji deo, strane i zadnji deo putničkog kaveza su zaštićeni zonama koje apsorbuju energiju i koje se kontrolisano deformišu.

Pet zvezdica na Euro NCAP testu za Opel Amperu

Električna bezbednost automobila je takođe proverena tokom test sudara. Amperin set akumulatora, koji se sastoji od 288 ćelija koje su deo devet različitih modula, je smešten u središnjem delu vozila, a struktura vozila je izgrađena oko njega. Zahvaljujući pametnom strukturnom dizajnu vozila, set akumulatora je efikasno zaštićen protiv prednjih i bočnih sudara, pri kojima ostaje na svom mestu. Iako je cilj električnog bezbednosnog sistema nakon sudara da izbegne visoku voltažu, u slučaju nesreće spasilačke ekipe mogu lako da diskonektuju set akumulatora sa visokom voltažom. Nakon sudara, Ampera ne bi smela da dozvoli prosipanje elektrolita unutar putničke kabine, a maksimalna dozvoljena količina elektrolita van putničke kabine i akumulatora je sedam procenata.

Aktivne i pasivne bezbednosne karakteristike Ampere uključuju:
•    Standardni sistem protiv blokiranja kočnica na sva četiri točka, kontrola vuče, elektronska raspodela sile kočenja, asistencija pri kočenju i elektronska kontrola stabilnosti
•    Osam vazdušnih jastuka, uključujući prednje, bočne i vazdušne jastuke za kolena, kao i  krovne vazdušne jastuke za glavu koji pomažu u zaštiti putnika prilikom bočnog sudara ili prevrtanja
•    Opcioni sistem retrovizorskih kamera koji uključuje displej ugrađen u navigacioni sistem
•    ISOFIX sistem instalacije dečjeg sedišta na zadnjem sedištu
•    Podesive naslone za glavu na prednjim sedištima koji pomažu u zaštiti protiv povreda vrata usled naglih pokreta u slučaju udara sa zadnje strane
•    Sistem za otpuštanje pedala (Pedal Release System) za zaštitu donjeg dela nogu u slučaju frontalnog sudara.

Pet zvezdica na Euro NCAP testu za Opel Amperu

Pedale su takođe sklopive (sistem za otpuštanje pedala) radi zaštite donjeg dela nogu u slučaju frontalnog sudara. Ampera je zasnovana na GM-ovoj globalnoj arhitekturi kompaktnih automobila, na kojoj se zasniva i Opel Astra, još jedan Opelov dobitnik vrhunskih Euro NCAP ocena.

Električna mobilnost pogodna za svakodnevnu upotrebu

Ampera je prvo električno vozilo koje vam omogućava da idete bilo gde i bilo kada. Limuzina sa petoro vrata nudi prostor za četiri odrasle osobe i njihov prtljag, a naći će se na tržištu krajem godine. Litijum-jonska baterija od 16 kWh napaja električnu pogonsku jedinicu od 111 kW/150 ks. U zavisnosti od tehnike vožnje, terena i temperature, ovaj automobil može da pruži između 40 i 80 km čisto električnog rada sa nultom emisijom štetnih gasova. Nezavisna istraživanja su pokazala da je ovo savršeno dovoljno da odgovori na svakodnevne potrebe 80% evropskih vozača, koji voze manje of 60 km na dan. Kad god se baterija isprazni do minimalnog nivoa, benzinski motor se automatski pali i napaja generator koji pokreće električnu pogonsku jedinicu. Ovo produžava domet vožnje na preko 500 km bez potrebe da stanete na stanici za punjenje.

Opel Srbija

Foto: Euro NCAP

8. Beogradski reli terenskih vozila 2012

8. Beogradski reli terenskih vozila 2012

Na terenima oko Avale, vožen je 8. Beogradski reli terenskih vozila 2012. Reli je trajao dva dana. Centar događanja bio je planinarski dom Čarapićev brest, gde su bili smešteni takmičari. Organizator ovog takmičenja bio je off road klub "Extrem 4x4"...

Goran Petrović među najboljima u ekonomičnoj vožnji kamiona Volvo

Goran Petrović među najboljima u ekonomičnoj vožnji kamiona Volvo

Goran Petrović, 41-godišnji vozač u kompaniji Knjaz Miloš iz Aranđelovca, osvojio je visoko četvrto mesto na finalnom takmičenju The Drivers’ Fuel Challenge 2012 (Izazov za vozače: ekonomična potrošnja goriva), koje je prošle subote, 13. oktobra, održano u mestu Olomouc, u Republici Češkoj...

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

U četvrtak 18. oktobra održana je konferencija za partnere humanitarne vožnje Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica. Ukupno je uplaćeno 52 ulaznice od 1.000,00 dinara za test vožnju novijeg Toyotinog sportskog modela GT86 na jedinstvenoj NAVAK stazi...

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2  od samo 88 g/km

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2 od samo 88 g/km

Najštedljivija Opel Corsa sada je posebno ekološka i ekonomična. Trovratna Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX sa 70 kW/95 KS i Start/Stop tehnologijom troši samo 3,3 litre dizela na 100 km. Što odgovara prosečnoj vrednosti emisije ugljen-dioksida od samo 88 g/km (petovratna verzija: 3,4 l/100 km i 89 g/km CO2)...

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Generacijska smena modela u japanskoj kompaniji Mazda se nalastavlja. Posle nove modelske serije CX-5 i nove generacije modela Mazda6, na redu je predstavnik niže srednje klase, koji nosi oznaku Mazda3. Prve fotografije potpuno nove "trojke" objavio je britanski Auto Express...

Prva trka za Hondu Civic WTCC u Japanu

Prva trka za Hondu Civic WTCC u Japanu

Honda Racing Team debituje ovog vikenda na istorijskoj trci na stazi Suzuka u Japanu uz Tiago Monteiru za volanom Civic-a WTCC. Trkom u Japanu Honda proslavlja dva jubileja: pedesetogodišnjicu  staze Suzuka, koju je dizajnirao osnivač Honde, Soichiro Honda, i četrdesetogodišnjicu modela Civic...

TopCar unapredio novi Porsche 911 Carrera 4/4S

TopCar unapredio novi Porsche 911 Carrera 4/4S

Ruska tjunerska kompanija TopCar, u saradnji sa nemačkom kompanijom Lumma Design, pripremila je paket za potpuno novi model marke Porsche. Novi Porsche 911 Carrera 4/4S sa pogonom na sve točkove, među ruskim oligarsima je veoma popularan...

Nova Toyota ProAce

Nova Toyota ProAce

Toyota objavljuje detalje o novitetu, novim modelom ProAce Toyota širi ponudu u Europi u segmentu lakih privrednih vozila. Toyota ProAce će biti dostupan u dve različite varijante dužine i visine čime se definiše zapremina prtljažnog prostora od  5m³, 6m³ ili 7m³...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje