Nissan GT-R (2012)
Nissan unapređuje model GT-R takvim tempom, da petogodišnji model izgleda kao slabić. Najnovija Godzilla, koju pokreće 6-cilindarski Bi-turbo agregat, ima čak 550 konjskih snaga. Nissan GT-R 2012 u evropskim salonima će se pojaviti početkom 2012. godine...
Pod haubom se krije modernizovani 3,8-litarski šestocilindarski Bi-turbo agregat, koji je osnažen sa 390 kW na 405 kW (550 KS) pri 6.400 o/min. Maksimalni obrtni moment je povećan na 632 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 3.200 o/min do 5.800 o/min, što je povećanje obrtnog momenta u odnosu na GT-R za modelsku godinu 2011 za 20 Nm.
Za bolji odziv gasa u nižem i srednjem nivou obrtaja, brine se unapređen sistem za dovod vazduh u cilindar i korišćenje specijalne tečnosti u sistemu međuhladnjaka. Agregat prosečno troši 9,8 l/100 km. Japanska kompanija ističe, da je u modernizovani model ugrađen manji i lakši katalizator, što je inženjerima dali mogućnosti da kreiranju potpuno ravan pod automobila, koji obezbeđuje bolje opstrujavanje vazduha ispod automobila.
Menjač je, takođe, unapređen, i sada je dosta tiši i lakši za rukovanje. Zanimljivo je da se u diferencijalu nalazi ulje R35 Comeptition 2189E (75W140), koje je prvobitno dizajnirano za takmičarske automobile. Interesantna je i činjenica da automobil ima asimetrično podešeno oslanjanje. To znači da je automobil na jednoj strani (gde su volan, pedale...) drugačije podešen od suprotne strane automobila. Konkretno, na ovoj strani automobila su instalirani tvrđi amortizeri, a zadnje oslanjanje na istoj strani ima dodatno pomoćno rame. Zahvaljujući ovoj promeni, vožnja u modernizovanom GT-R biće preciznija i prijatnija, a to je značajno poboljšalo i stabilnost u krivinama.
U Japanu, Velikoj Britaniji i drugim zemljama, gde se vozi levom stranom puta, u ponudi će bit i paket Track, razvijen u saradnji sa firmom NordRing. Ovaj paket nudi tvrđe oslanjanje, bolje hlađanje kočnica, aluminijumske felne marke Rays i modifikovan spojler na prednjem braniku, koji poboljšava aerodinamiku automobila. Enterijer modela Nissan GT-R Track je iskljuivo sa dva sedišta. Zadnja sedišta su eliminisana, a prednja su značajno lakša od onih u serijskoj verziji.
Zahvaljujući ovim promenama, Nissan GT-R sa paketom Track, iz mesta do "stotke" stiže za samo 2,72 sekunde!!! Očekuje se da će ovaj model postići od 8 do 10 sekundi bolji rezultat na stazi Nürburgring. Podsetimo, Nissan GT-R iz modelske godine 2011, zabeležio je vreme vožnje na ovoj slavnoj stazi od 7:24.22.
Modernizovani Nissan GT-R moguće je poručiti i sa karbonskim kočionim elementima. Oficijelna premijera unapređenog modela Nissan GT-R biće održana na sajmu automobila u Tokiju 2011.
VIDEO:
Automagazin.rs