AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Goodyear Dunlop: Evropljani spremni za putovanje na godišnji odmor

Goodyear Dunlop: Evropljani spremni za putovanje na godišnji odmor

Prema rezultatima ankete koju je izvršio Goodyear Dunlop, oko 74 procenta evropskih turista ove godine krenuće na godišnji odmor automobilom, što je dvaput više od onih koji će se odlučiti za prevoz avionom. Istraživanje je pripremio Goodyear Dunlop u okviru svoje akcije 2011. čija je krilatica »Pripremljeni na put, sigurno na cilj«.

Anketom o sigurnosti na putu, koja je sastavni deo akcije preduzeća Goodyear Dunlop, obuhvaćeno je 5.600 vozača iz 15 država Evrope, a ispitivano je mišljenje vozača o zahtevnosti vožnje u letnjim mesecima i o činiocima koji mogu da skreću pažnju vozača. U Evropi je, naime, registrovano oko 250 miliona automobila, a više od 50 procenata vozača predviđa da će za vreme godišnjeg odmora preći više od 1.000 kilometara - od toga svaki četvrti više od 2.000 kilometara.

Goodyear Dunlop: Evropljani spremni za putovanje na godišnji odmor

Tri najčešće turističke destinacije u 2011. godini su Italija (18 procenata), Francuska (17 procenata) i Hrvatska (17 procenata). Nešto manje turista izabralo je Španiju (12 procenata), Bugarsku (10 procenata) i Nemačku (10 procenata). Evropski vozači pretežno tvrde da će ove godine godišnji odmor provesti u svojoj državi; među njima je najviše Francuza, Bugara i Italijana. Nemci, Austrijanci i Rumuni više vole da idu u inostranstvo.

•    Pripreme za put
Bez obzira da li se radi o vožnji u sopstvenoj državi ili preko granice, neki vozači pre polaska još uvek ne obavljaju neke osnovne stvari kojima bi mogli da smanje rizik i olakšaju dug put. Svaki treći Evropljanin, učesnik ankete, često vozi neprekidno više od pet sati, a preporuka je da vozač napravi predah od 30 minuta barem svaka dva sata. Umor vozača je, naime, važan uzrok saobraćajnih nesreća.

•    Trećina Evropljana ne zna pravilno da rasporedi prtljag u automobilu
Čak svaki treći učesnik ankete nije znao gde i kako pravilno da smesti teške predmete u automobilu. Najviše pravilnih odgovora je bilo među Švajcarcima (82 procenta), a najmanje među anketiranima iz Italije i Poljske (61 procenat). Najteže predmete treba složiti horizontalno u prtljažnik automobila, i to što bliže zadnjim sedištima. Takođe je važno da kod kombinovanih vozila za prevoz putnika i robe, između prtljažnika i prostora za putnike postavite zaštitnu mrežu ili palice, čime obezbeđujete da predmeti ne mogu upasti u prostor za putnike. Vrlo malo ljudi je svesno šta sve može da napravi predmet koji voze u putničkoj kabini ako dođe do saobraćajne nesreće. U tom slučaju, naime, predmet u putničkoj kabini može da deluje kao metak. U slučaju sudara pri brzini od 50 km/h je moguće da boca, prenosni računar ili igračka na zadnjem sedištu automobila doleti među putnike na prednjim sedištima čak sa pedesetostrukom sopstvenom težinom.

Goodyear Dunlop: Evropljani spremni za putovanje na godišnji odmor

•    Korist od saobraćajnih informacija u stranim državama
Od deset Evropljana devetoro smatra da su saobraćajne informacije u inostranstvu korisne; informacije ove vrste su najviše korisne Slovacima (93 procenta), a najmanje Italijanima (63 procenta). Od anketiranih vozača, najnervozniji tokom vožnje u inostranstvu su Britanci (48 procenata).

•    Kontrolni pregled automobila pre polaska na put
Sve u svemu, Evropljani se dobro pripremaju za dugo putovanje. Od svih evropskih naroda najbolje se pripremaju Rusi, jer 94 procenta vozača proverava pritisak u pneumaticima, 94 procenta proverava da li ima dovoljno tečnosti za čišćenje vetrobranskog stakla, a  97 procenata proverava nivo ulja u motoru.

•    Smeta nam svađa sa saputnikom i trubljenje
Zvuk koji Evropljanima najviše smeta tokom vožnje je vrištanje dece u autu (25 procenata), a zatim sledi svađa sa suvozačem (21 procenat). Među nacijama kojima najviše smeta ako im neko trubi su Slovenci (19 procenata), dok samo 5 procenata Austrijanaca kaže da im zvuk trube smeta. Slovencima, takođe, najviše smeta svađa sa saputnikom tokom vožnje (22 procenta).

Goodyear Dunlop: Evropljani spremni za putovanje na godišnji odmor

Goodyear Dunlop je pripremio sledeće savete za sigurnu vožnju leti:

•    Proverite stanje svog automobila – pre polaska izvršite rutinske poslove održavanja i ne zaboravite da proverite nivo ulja u motoru
•    Pregledajte pneumatike – proverite da li pneumatici imaju dovoljnu dubinu profila i odgovarajući pritisak vazduha.
•    Upoznajte iznajmljeni automobil – naviknite se na njega i vodite računa o sigurnosti pri vožnji.
•    Pripremite se za put – potrudite se da upoznate put i važeće saobraćajne propise na putu.
•    Obezbedite da automobil bude pravilno natovaren – potrudite se da putnici budu sigurni i prtljag pravilno složen. Najteže predmete treba složiti horizontalno u prtljažnik automobila, i to što bliže zadnjim sedištima. Takođe je važno da kod kombinovanih vozila za prevoz putnika i robe, između prtljažnika i prostora za putnike postavite zaštitnu mrežu ili palice, čime obezbeđujete da predmeti ne mogu da upadnu u prostor za putnike.
•    Pripremite se – potrudite se da pijete dovoljno tečnosti, da budete odmorni i planirajte dovoljno vremena za putovanje.

Goodyear Dunlop: Evropljani spremni za putovanje na godišnji odmor

•    Odmarajte se - priuštite sebi predah barem svaka dva sata.
•    Vodite računa o deci - evropskom direktivom je propisano da decu koja su niža od 150 centimetra morate da vozite u odgovarajućem homologizovanom sigurnosnom sedištu. Vozačima mnogo smeta ako deca za vreme vožnje vrište u automobilu, zato će svima biti prijatnije ako deca tokom vožnje budu zaposlena. Dajte im igračke sa kojima će moći da se igraju dok se voze, ali izaberite meke, jer teški i oštri predmeti ne spadaju u auto.
•    Budite oprezni i kad stignete na cilj – ako unajmite skuter ili motocikl za izlete, vi i vaši saputnici morate stalno da nosite kacige i zaštitnu odeću i pri tom da vozite defanzivno jer niste naviknuti na saobraćajne propise u inostranstvu i ne poznajete navike drugih korisnika puteva.

Goodyear

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

U 85. godini, noćas je preminuo italijanski dizajner Sergio Pininfarina, počasni direktor istoimene slavne automobilske dizajnerske kompanije. Pininfarina se najviše proslavio dizajniranjem automobila za kompanije Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford, Cadillac...

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5 druge generacije, proizvodi se od 2008. godine, a poslednja unapređenja je imao u jesen 2010. godine. U novu modelsku godinu, luksuzni sedan ulazi sa minimalnim "kozmetičkim" promenama i unapređenom opremom...

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje