AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Goodyear inovacije će eliminisati potrebu za pumpom za pneumatike

Goodyear inovacije će eliminisati potrebu za pumpom za pneumatike

Sa inovacijom koja se razvija u laboratorijama preduzeća Goodyear Tire & Rubber Company, dani kada smo ručno pumpali vazduh u pneumatike koje su izgubile pritisak vazduha mogu ostati samo daleka uspomena...

Ako bi pritisak u pneumatiku sve vreme imao propisanu vrednost, ne bi bilo potrebno da se pritisak proverava niti da se koristi odgovarajuća pumpa i manometar. Pored toga, moglo bi mnogo da se uštedi i na benzinskoj pumpi.

Rezultati vladinih istraživanja i istraživanja u industriji pokazali su da pneumatici sa suviše niskim pritiskom povećavaju potrošnju goriva za 2,5 do 3,3 procenta, bilo da vozite putnički automobil ili kamion. Propisani pritisak u pneumaticima doprinosi da nivo emisija bude niži, vek trajanja pneumatika duži, a sigurnost i performanse vozila bolji.

Tehnologija Air Maintenance Technology (AMT) će omogućiti da se u pneumaticima održava optimalan pritisak, a da za to ne bude potrebna nikakva spoljašnja pumpa ili elektronski uređaj. Svi sastavni delovi sistema AMT, uključujući minijaturnu pumpu, biće ugrađeni u pneumatiku. “Ova tehnologija je inače komplikovana, ali ideja koja stoji iza sistema AMT je relativno jednostavna – dovoljno je da se pneumatik kotrlja po putu,” kaže Jean-Claude Kihn, zamenik predsednika i glavni tehnički direktor preduzeća Goodyear. “Pneumatik koji može sam da održava propisani pritisak vazduha je nešto što vozači već odavno žele. Goodyear je prihvatio ovaj izazov, a napredak koji smo postigli je više nego stimulativan,” dodaje Kihn. “To će biti takva vrsta tehnološkog dostignuća da će se ljudi pitati kako su mogli da žive bez toga.”

Goodyear nije dao procenu kada bi ova tehnologija mogla biti na raspolaganju u maloprodaji, ali je naveo da će rad biti znatno ubrzan zahvaljujući dotacijama u SAD i EU. Ured za tehnologiju vozila pri Ministarstvu energetike SAD je u sredu objavio da je dodelio sredstva u visini 1,5 miliona dolara za istraživanja, razvoj i prikaz sistema AMT za pneumatike za privredna teretna vozila. Sredstvima će upravljati Nacionalna laboratorija za tehnologiju u energetici, a rad će se odvijati u Inovacijskom centru preduzeća Goodyear u Akronu, Ohajo.

Goodyear je u julu uspešno zamolio vladu Luksemburga za dotaciju za istraživanja i razvoj sistema AMT za putničke pneumatike. Rad će se odvijati u Inovacijskom centru preduzeća Goodyear u Kolmar-Bergu, u Luksemburgu. “Koncept je sličan, ali između sistema AMT kod pneumatika za putnička i privredna vozila postoje znatne razlike,” objašnjava Kihn. “Materijalna podrška vlada SAD i Luksemburga ukazuje na važnost navedenih projekata i na brojne prednosti koje će doneti vozačima u celom svetu.”  Osim toga, Ured za tehnologiju vozila pri Ministarstvu energetike danas je objavio da će dodeliti 1,5 miliona dolara za zajednički projekat preduzeća PPG Industries i Goodyear za smanjenje otpora kotrljanja pneumatika i povećanje efikasnosti potrošnje goriva. Cilj projekta je da se poveća prosečna efikasnost potrošnje goriva u voznom parku putničkih vozila korišćenjem nove tehnologije za gazeći sloj i zaptivne ploče pneumatika.  “Napredne tehnologije koje se ne vide očima – kao što su ove na kojima radimo zajedno sa PPG – doprineće da pneumatici obezbede znatno veću efikasnost potrošnje goriva, pri čemu sve druge važne karakteristike, kao što su prianjanje i dug vek trajanja gazećeg sloja, neće biti ugrožene,” kaže Kihn.

Goodyear

BOMBA!!! Otkriven je novi Renault Clio - Prve fotografije i info

BOMBA!!! Otkriven je novi Renault Clio - Prve fotografije i info

Posle 12 godina proizvodnje i 11.5 miliona prodatih primeraka modela Clio, francuska kompanija je danas i zvanično otkrila izgled četvrte generacije ovog sjajnog automobila. Novi Renault Clio nam dolazi sa novim dizajnom, razvijenim u stilu novog dizajnerskog smera ove marke. Pod "haubom" se krije novi benzinski 3-cilindarski motor...

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

Volkswagen Polo Blue GT debitobao je na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a s obzirom da se bliži početak njegove prodaje, nemačka kompanija nas je "počastila" novim informacijama. Glavna novina kod ovog modela je 4-cilindarski motor 1.4 TSI, sa sistemom deaktivacije dva cilindra, koji se prvi put pojavio u modelu Audi A1...

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

U 85. godini, noćas je preminuo italijanski dizajner Sergio Pininfarina, počasni direktor istoimene slavne automobilske dizajnerske kompanije. Pininfarina se najviše proslavio dizajniranjem automobila za kompanije Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford, Cadillac...

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5 druge generacije, proizvodi se od 2008. godine, a poslednja unapređenja je imao u jesen 2010. godine. U novu modelsku godinu, luksuzni sedan ulazi sa minimalnim "kozmetičkim" promenama i unapređenom opremom...

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje