AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia Motors u 2011. godini postigla novi rekord

Kia Motors u 2011. godini postigla novi rekord

Iz korporacije Kia Motors javljaju da su u 2011. ostvarili rekordnu prodaju – 2.478.959 vozila. To je najviše u čitavoj 67-godišnjoj istoriji najstarijeg korejskog proizvođača automobila i prvi put uopšte da su premašili 2,4 miliona prodatih Kija.

U odnosu na godinu ranije to je čak 19-odstotno povećanje što Kiju svrstava među najbrže rastuće globalne brendove. Gledajući po regionima prodajni rezultati su svugde bili pozitivni, ali je Severna Amerika odskakala kako po broju prodatih vozila tako i po ostvarenom rastu (550.615 vozila, 34-odstotno povećanje). Sledile su Kina (461.618 vozila, +30%), Evropa (478.192 vozil, +22%), tzv. Opšta tržišta – u Kiji tako zovu područje koje obuhvata Srednju i Južnu Ameriku, Karibe, Aziju (bez Kine i Južne Koreje), Pacifik, Bliski istok i Afriku - 495.531 vozilo, +11% i Južna Koreja (493.003 vozila, +2%).

U decembru su bili najuspešniji u SAD i Kanadi (46.809 prodatih vozila, 40% više nego u decembru 2010.), Kini (47.143 vozila, +38%), Evropi (36.619 vozil, +17%) i na Opštim tržištima (39.070 vozila, +5%). Domaća Južna Koreja je uprkos tome što su prodali 45.056 Kija jedina doživela neznatan pad (-0,4%). Najprodavaniji model u 2011. je model Forte (na nekim tržištima je zadržao ime prethodnika Cerato), koji je uverio barem 410.709 osoba. Na drugo mesto se plasirao sportski terenac Sportage (331.033 primerka), a preostali članovi kluba »najboljih 5« su novi Rio (282.776 vozila), legendarni veliki SUV Sorento (220.783 vozila) i urbani crossover Soul, koji je svojim neobičnim dizajnom oduševio barem 180.109 ljudi.

“Svi u korporaciji Kia Motors smo vrlo ponosni da smo u 2011. godini dostigli novu prekretnicu - 2,4 miliona prodatih vozila. Uprkos zahtevnoj globalnoj poslovnoj situaciji radujemo se 2012. godini u kojoj ćemo ostvariti zahtjeve kupaca sa našim još strožim kontrolama kvaliteta od sirovina do završenog vozila, što će podignuti imidž Kije širom sveta,” komentarisao je prošlu »Kijinu godinu« gospodin Thomas Oh, viši izvršni podpredsednik korporacije Kia Motors.

Kia Motors

Lifestyle: Koji sat nosi Michael Schumacher?

Lifestyle: Koji sat nosi Michael Schumacher?

Uobičajeno je da proizvođači satova, u saradnji sa automobilskim kompanijama, proizvode specijalne edicije hronograga posvećene takmičarskim timovima. Ali, prava je retkost da sat bude posvećen određenoj osobi. Ko se može pohvaliti time, da ima sopstvenu limitiranu ediciju satova. To je definitivno Michael Schumacher...

Citroën DS3 1.2 VTi: Nova bazna motorizacija

Citroën DS3 1.2 VTi: Nova bazna motorizacija

Novi trocilindarski motor, koji je predstavljen u modelu Peugeot 208, stigao je i pod haubu modela Citroën DS3. U gradskom imidž modelu, 1.2 VTi će biti novi osnovni motor. Ima jedan cilindar i dva decilitra zapremine manje od dosadašnje bazne motorizacije 1.4 VTi (70 kW)...

Porsche 918 Spyder: Paprena dodatna oprema

Porsche 918 Spyder: Paprena dodatna oprema

Cena od 768.026 evra nije bila prepreka da skoro cela serija ovog atraktivnog automobila bude rasprodata i pre nego što je počela serijska proizvodnja. Konačno imamo i zvanične podatke iz brošure, u kojoj su cene dodatne opreme paprene. Tako će za neku od specijalnih boja karoserije, kupac morati da izdvoji dodatnih 60.000 evra...

Volkswagen Beetle Remix - Pojačava retro stil

Volkswagen Beetle Remix - Pojačava retro stil

Volkswagen predstavlja novu specijalnu ediciju modela Beetle pod nazivom Remix, koju karakterišu stilske promene eksterijera i enterijera, zajedno sa proširenim stepenom opreme. Volkswagen Beetle Remix zadovoljiće pre svih one koji žele viši stepen prepoznatljivosti...

Nissan testira uz pomoć zanimljivih balona

Nissan testira uz pomoć zanimljivih balona

Pred nama su nove "špijunske" fotografije iz test centra Nissana - Grandrive u Japanu, koje privlače veliku pažnju prolaznika. Na prvi pogled, sve izgleda kao da Japanci testiraju neku novu sofisticiranu konstrukciju, ali ovi "naduvani" automobilu su nešto sasvim drugo...

MOL šuma na Savskom nasipu

MOL šuma na Savskom nasipu

InterMOL, članica MOL Grupe, sprovela je ekološki svesnu akciju u saradnji sa uglednom nevladinom organizacijom Ekotopija i pošumila deo Savskog nasipa koji od sada nosi naziv „MOL šuma“. Ova akcija je samo početak saradnje InterMOL-a sa nevladinom organizacijom Ekotopija...

Opel Mokka SUV: Novi detalji i fotografije

Opel Mokka SUV: Novi detalji i fotografije

Nova Opel Mokka je osvojila srca potencijalnih kupaca. Spremna je za lansiranje, a do oktobra je za ovaj SUV širom Evrope već primljeno preko 40.000 narudžbina. Tražnja je izuzetno velika u Nemačkoj, V. Britaniji, Italiji i Rusiji...

Renault Clio Williams: Legenda se vraća!

Renault Clio Williams: Legenda se vraća!

Renault je odlučio da maximalizuje efekat svog učešća u Formuli 1 i na ulicu vraća najslavniju oznaku svog hot modela svih vremena - Clio Williams. Francuska kompanija uskoro bi mogla i zvanično potvrditi ovu informaciju...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje