AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mitsubishi 1,8 MIVEC (102 kW): Novi motor sa stop-start sistemom

Mitsubishi 1,8 MIVEC (102 kW): Novi motor sa stop-start sistemom

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) danas je najavio razvoj dve nove tehnologije za uštedu goriva: lagani "4J10" i kompaktni 1.8-litarski benzinski motor koji sadrži novu verziju MIVEC* sistem sa varijabilnim vremenskim podešavanjem ventila i najnoviju verziju Auto Stop & Go (AS&G) sistema...

Razvoj ovih novih tehnologija  igraće važnu ulogu u postizanju ciljeva  MMC u pogledu ekonomičnosti i zaštite životne sredine.
 
Novi 4J10 motor u /AS&G kombinaciji biće pokretač RVR, vozila za japansko tržište,(ASX ili Outlander Sport na nekim tržištima) kompaktnog SUV-a, Galant Fortis sportskog sedana (Lancer ili Lancer EX na nekim tržištima), i Galant Fortis Sportback (Lancer Sportback na nekim tržištima) sportsko vozilo sa 5 vrata. Sa ovim motorom, tri modela su pokazala povećanu uštedu goriva od 12% (mereno po japanskom sistemu). RVR će na tržište izaći 20. oktobra, a Galant Fortis 27. oktobra.
 
Razvoj ovih tehnologija potiče od programa Inicijativa Mitsubishi Motorsa za zaštitu životne sredine 2015 koj aje ključni deo kompanijinog srednjeročnog biznis plana Skok 2013. Ciljevi postavljeni za 2015 u Programu uključuju 25 % smanjenja emisije CO2 na putu kod novih vozila u poređenju s aglobalnim prosekom za  2005. fiskalnu godinu. Program predstavlja srednjeročnu odrednicu Vizije o zaštiti životne sredine Mitsubishi Motors Groupe 2020 koja za cilj ima smanjenje od 50% emisije CO2 u poređenju sa globalnim prosekom u 2005. godini.
 
Imajući u vidu ove ciljeve, MMC odlučno napreduje sa razvojem tehnologija  kao što je novi MIVEC i novi AS&G sistem kako bi se povećala ekonomičnost potrošnje goriva kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem,  povećavajući broj modela sa motorom na pogon na "čisti dizel" koji su u skladu sa najnovim regulativama o emisiji štetnih gasova u Japanu i Evropi, i dalje napredujući u razvoju tehnologija za benzinski pogon . Istovremeno, MMC napreduje  is a razvojem i promocijom električnih vozila, prvenstveno sa promocijom  i-MiEV električnog vozila nove generacije (EV), prezentovanjem MINICAB-MiEV lakog komercijalnog vozila EV i plug-in hibrida.
 
Novi 4J10 MIVEC motor

Novi 4J10 MIVEC motor (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila, sa jednom bregastom osovinom) koristi novu generaciju MIVEC sistema sa kontinualnom regulacijom podizanja ventila i vremena otvaranja ventila. Novi  MIVEC sistem zajedno sa stabilnijim sagorevanjem i sa smanjenim trenjem klipova  povećava uštedu u potrošnji goriva  bez smanjenja performansi motora (izlazne snage i momenta) počevši od 4B10 MIVECmotora (1.8-litarski, 4- cilindarski, 16-ventila sa dve bregaste osovine).
 
MMC je prvi put  primenio  MIVEC sistem promenljivog vremena otvaranja ventila,  sa ciljem da se postigne veća efikasnost motora pri bilo kojoj brzini. Kompanija je od tada uvela  MIVEC tehnologiju na mnogim motorima i ovo je veoma doprinelo postizanju visokih performansi u pogledu zaštite životne sredine (smanjenje potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova) kao i performansi samog motora. Do danas, kompanija je koristila dva tipa MIVEC sistema. Kod prvog, sistem menja veličinu i trajanje podizanja ventila  u skladu sa brojem obrtaja motora, dok kod drugog  (počev od 4B10 motora) sistem menja vremenski početak otvaranja ventila.  
 
Novi MIVEC sistem koristi novi 4J10 motor koji vrši obe prethodne funkcije, ali neprekidno i istovremeno. To postiže zahvaljujući mehanizmu koji mehanički spaja podizanje usisnih ventila, trajanje i vreme podizanja, dozvoljavajuči da ova tri parametra variraju istovremeno i u kontinuitetu. Kao rezultat novi sistem obezbeđuje idealnu kontrolu rada ventila što takođe smanjuje  "gubitke" koristeći kontrolu vremena podizanja usisnih ventila  u cilju kontrole usisne zapremine; time dalje povećavajući uštedu goriva. Dodatno, novi  MIVEC sistem cmože se primeniti na pogon ventila preko jedne bregaste osovine; istovrmeno imajući u vidu smanjenje mase i dimenzija motora kao i smanjenja broja potrebnih delova.

Novi 4J10 MIVEC motor je proizveden u  fabrici Shiga Powertrain , a kompanija planira dag a u primenu kod ostalih modela uvodi postepeno.

Novi Auto Stop & Go sistem

Auto Stop & Go (AS&G) je mehanizam koji smanjuje potrošnju goriva tako što automatski isključuje rad motora kada se vozilo zaustavi na semaforu itd.  MMC trenutno koristi ovu tehnologiju  na nekim modelima sa manuelnom transimisijom za evropsko , uključujući ASX (RVR iOutlander Sport na nekim tržištima) i Lancer (Galant Fortis u Japanu).
 
Poslednja verzija  AS&G sistema je razvijena   na vozilima opremljenim menjačim asa kontinualnom promenom stepena prenosa (CVT). Dodatak na novoj kontrolnoj jedinici (AS&G ECU) u sistemu upravljanja vozila znači  da je novi  AS&G kontrolisan zajedno sa motorom, CVT, kontrolom aktivne stabilnosti (ASC) i kontrolom klimatizacije. Ostale promene uključuju  korišćenje dugotrajnijih akumulatora od 12V  i  DC/DC konvertera (da bi se sprečili prekidi u audio signal i preduhitrilo resetovanje sistema za navigaciju pri ponovnom startovanju motora).
 
Kombinovanje AS&G sistema sa novim MIVEC motorima omogućava brzo startovanje motora performanse ubrzanja koje se ne razlikuju od vozila bez AS&G sistema. Dodatno, poboljšana je ekonomičnost u potrošnji goriva zbog toga što novi MIVEC motor dozvoljava ponovno startovanje motora koristeći manju količinu vazduha i goriva, uz pomoć minimalnog podizanja ventila prilikom ponovnog startovanja motora. Novi  AS&G takođe kontroliše silu kočenja od zaustavljanja motora do ponovnog startovanja preko integrisanog sistema kontrole.  To znači da će vozilo ostati u mestu do pritska na papučicu gasa.

Inoto

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Izgled najmanjeg Opela je otkriven posredstvom nekoliko fotografija i zvaničnih informacija, koje se odnose na dimenzije i pogonske agregate. Mali Opel Adam ima troja vrata i stoji na skraćenoj platformi modela Opel Corsa...

Bjanka Vasilesku - novi generalni direktor InterMol-a u Srbiji

Bjanka Vasilesku - novi generalni direktor InterMol-a u Srbiji

1. jula 2012. godine gđa Bjanka Vasilesku (Bianca Vasilescu) zauzela je mesto novog generalnog direktora InterMol-a, članice MOL grupe. Kompanija InterMol koja nudi potrošačima u Srbiji visokokvalitetne proizvode i uslugu, sada je bogatija za jednog profesionalca sa značajnim regionalnim iskustvom...

Gymkhana 5: Ken Block ponovo u akciji + VIDEO

Gymkhana 5: Ken Block ponovo u akciji + VIDEO

Peti deo serijala Gymkhana, preselio se iz Hollywooda u San Francisco. Tema je ista - vozačka veština, koja se u nekim momentima graniči sa umetnošću, kao i glavni glumac - Ken Block, a supersnažni automobil - Ford Fiesta, i ovoga puta bila je opremljena kamerama sa svih strana...

Fiat Punto Classic - Dizel po ceni LPG verzije

Fiat Punto Classic - Dizel po ceni LPG verzije

Tokom jula i avgusta kupci najpopularnijeg Fiata u Srbiji mogu da nabave dizel verziju za 7749 evra (u sistemu staro za novo), koliko košta i Punto Classic s pogonom na tečni naftni gas (LPG). Verzija Emotion ABS s benzinskim motorom dostupna je po ceni od 6999 evra, do isteka zaliha!

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje